Muutettiin äsken ja naapuri tuli jo komentamaan lapsia pysymään omalla pihalla
Lapset juoksivat innoissaan uuden kodin pihaa ympäri, eivät erottaneet tontin rajoja ja olivat astuneet myös naapurin nurmelle (tonttien välillä pelkkää nurmea ilman selviä rajamerkkejä). Naapuri oli seurannut ikkunasta ja tuli jonkun ajan päästä sanomaan että pysykää lapset omalla pihallanne vaan. Täytyy varmaan ensi töikseen alkaa aitaa rakentamaan, ihmettelen vain miksei rajastaan tarkka naapuri ole jo aitaa pystyttänyt. Lupaava alku siis naapurisuhteelle 👍🏻 pelottaa vähän että tätäkö se nyt on, ei tiedetä naapurista millainen on ollu edellisille asukkaille.
Kommentit (424)
Pysykää nyt vaan oikeasti siellä omalla tontillanne niin kaikki ovat tyytyväisiä. Itse sanoisin myös jos pihalleni tulisi möliseviä naapureita.
Eikö ole ihan hyvä, että asia selvisi heti? Älä nyt vaan demonisoi naapuria kun hän vain kertoi, missä hänen pihansa alkaa...
Voihan tuon sanoa ihan neutraalistikin. On se hyvä kunnioittaa toisen pihapiiriä, ei tuosta kannata hermostua. Vähän nyt nielet kiukkkusi ja käytte asian läpi lasten kanssa, että missä on teidän piha, ja missä alkaa naapurin piha.
Tykkäisittekö jos naapurin juopporemmi tulis istumaan iltaa teidän pihalle?
Ilman sarvia ja hampaita sanottu. Hyvä naapuri, kun tuli kertomaan kasvokkain.
ehkä lapsenne voivat kiljua omalla pihalla, kaikki ei vaan tykkää lapsista ja sotkuista.
Miksi ap ei itse sanonut lapsilleen "älkää menkö naapurin pihalle"?
Rivari? Niissä on tarkkaa. Opeta se heti lapsillesikin.
Ikinä en enää rivariin muuttaisi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes pitäisi juosta pitkin naapureiden pihoja? Kumma jos sun penikoille ei oma piha riitä. Ajattelitko että naapureiden pihat ja tontit vapaata aluetta just sun penikoille.
No ite ainaki käsitin alotuksen niin, että pihojen välissä ei mennyt mitään selkeää merkkiä josta lapset olis rajan erottanu. Eli nyt kun naapuri kertoi, että lapset kävi myös hänen pihallaan, lapset voi oppia missä se raja kulkee ja olla toistamatta virhettään. Aivan neutraali juttu.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä eli tervetuloa uuteen kotiin kunhan pysytte omalla tontilla.
Voi vee, en voi muuta sanoa. Mikä ihmisiä riivaa.
Ilmeisesti se, että lapset tunkevat toisten pihoille kiljumaan. Pitäkää naamat ummessa ja pysyttäytykää omilla pihoillanne, niin hyvin menee. Naapurinne oli ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes pitäisi juosta pitkin naapureiden pihoja? Kumma jos sun penikoille ei oma piha riitä. Ajattelitko että naapureiden pihat ja tontit vapaata aluetta just sun penikoille.
Ois voinu ensin sanoa kersoille etteivät tunge minnekään ennekuin tietää minne saa ja on tervetullut. Ei tullut hyvää vaikutusta kun heti joutu toppuuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei itse sanonut lapsilleen "älkää menkö naapurin pihalle"?
Sanoihan hän, mutta rajalla ei ole merkkejä ja lapset eivät tajunneet missä raja kulkee. Itse olen aina tottunut pensasaitoihin. Tai puuaitoihin.
No nyt menee miehesi pihalle ja tekee katan. Sihisee puille ja potkaisee koivunlatvaa. Kyllä muuten naapuri pelästyy ja antaa pihansa teille.
Älä ota itseesi. Opi siitä. Naapuri on oikeassa, lapsesi täytyy opetella säännöt. Älä vain mollaa naapuriasi heidän kuullen.
Voi tulla hässäkkää jos ei pysy omalla tontilla
Vierailija kirjoitti:
Rivari? Niissä on tarkkaa. Opeta se heti lapsillesikin.
Ikinä en enää rivariin muuttaisi!
Myöskään vieraille omakotitalon pihoille ei utsumatta mennä. Tämäkin saattaa olla jollekin yllättävän epäselvää.
Mikään ei nosta verenpainetta niin pahasti kuin naapuriin muuttava lapsiperhe. Se tarkoittaa, että vähintään 15 vuodeksi on kotirauha mennyt.
Iskä se vaan veteli naamariin lasten vanukkaat silläaikaa
Onpa ikävä eli tervetuloa uuteen kotiin kunhan pysytte omalla tontilla.
Voi vee, en voi muuta sanoa. Mikä ihmisiä riivaa.