Syysi mikset tutustu naapureihin?
Kommentit (63)
No, en ole tuntenut tarvetta tutustua. Uusiin ihmisiin tutustuminen on rankkaa.
Ei ole ideaa ja mieltä. Naapurit ovat satunnaisia ja en elä kommuunissa.
Olen komea, tai oikeastaan söpö, nuori mies hyvässä kunnossa ja naapurit ovat naisia. Miksi ottaidin sen riskin, että tulisin r a i s k a t u k s i? Mies26
Haluan olla rauhassa. En halua että ne pysäyttävät minua pihalla ja juttelevat säästä, tai pyytävät kastelemaan kukkiaan kun ovat pari päivää poissa kaupungista.
En halua tutustua uusiin ihmisiin tällä hetkellä saati käydä muka hauskoja tai kivoja keskusteluita naapureideni kanssa. Yksi naapurini tyrkyttää seuraansa minulle ja aina, kun joudun häntä näkemään, hänen pitää saada puhua kanssani vähintään 30 min välittämättä siitä, onko minulla kiire töihin, harrastuksiin tai olen vain väsynyt ja haluaisin kotiin pitkän päivän jälkeen ilman keskusteluita.
Uusia ihmisiä = lisää velvoitteita.
Hyvät, asialliset moikkaus/oot-vaihtanu-autoa-keskustelut riittää.
Ei kiinnosta ja tuttuja on tarpeeksi omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut melkein vuoden nykyisessä pienkerrostalossa. Muutamista naapureista minulla ei ole hajuakaan, minkä näköisiä ovat. Pari tunnistan koiran takia. En näe syytä kaveerata. Onneksi ei ole häiriköitä.
Asun myös kerrostalossa. Olen asunut tässä asunnossa jo melkein kaksi vuotta enkä edelleenkään tiedä kahta seinänaapuriani ulkonäöltä. Molemmat olen kyllä nähnyt muutaman kerran vilaukselta mutta naama ei ole ehtinyt "syöpyä" muistiini. Eipä ole kyllä väliäkään.
Sosiaalisten tilanteiden pelko. Jo työpäivät ovat sen takia niin kuormittavia, etten enää vapaa-ajalla jaksa kommunikoida naapureiden kanssa. Tervehtiminen riittää.
En jaksa. Ehkä kiinnostaisi tutustuminen, mutta kun en jaksa mitään ylimääräistä, hyvä kun nyt edes sukulaisiin jaksan pitää yhteyttä.
Mitä ap tarkoitat tutustumisella? Sitäkö, että tervehditään ja vaihdetaan parisanaa, kun tavataan rappukäytävässä tai pihalla? Näin teen. Mutta en vietä aikaani naapureiden kanssa. Jokaisella on oma tuttava- ja ystäväpiirinsä. Aikaisemmilta vuosilta on huonoja kokemuksia passuuttamisesta ja takertumisesta. Siksi pidän pientä etäisyyttä. Tosin kesäisin istuskellaan toisinaan pihalla parantamassa maailmaa eli roskanpussin vienti saattaa venähtää tunniksi ellei kahdeksikin.
Olen introvertti, en halua olla naapureiden kanssa läheisissä tekemisissä. Olen asunut 15v samassa paikassa, naapurit liian uteliaita, vaikka ystävällisiä. Elän rauhallisesti, vaivaannun liiasta tuttavallisuudesta, haluaisin vain olla rauhassa. Voin moikata, jutella säästä tms. mutta en sen enempää.
Haluan olla rauhassa omassa pijapiirissäni enkä rupatella aidan yli. En ole kovin sosiaalinen. Varmaan ihan kivoja ihmisiä ovat.
En ole sosiaalinen tyyppi, enkä edes asu täällä enää kovin mielelläni, haluaisin muuttaa omakotitaloon, mutta ei ole taloudellisesti mahdollista, ja koko ajan mahdollisuudet vain heikkenevät esim. sähkön jne. kallistumisen takia :/
On rittävästä kivoja naapureita ja sitten on niitä, joita kierrän kaukaa. Keskityn omaan elämään enkä kyttää mitä naapurit omistavat tai tekevät.
Tervehdin naapureita kun kohdataan rapussa. Joskus vaihdetaan pari sanaa jne.mutta varsinaisesti mulla ei ole mitään tarvetta tai mielenkiintoa tutustua yhteenkään naapuriin paremmin. Kotona haluan olla rauhassa ilman että tarvitsee mietiä tuleeko seurankipee naapuri ovelle rimputtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluan pitää tiettyä etäisyyttä. Jos alkaa liikaa kaveeraamaan, niin helposti hämärtyy tonttien rajat ja sen myötä saa heittää hyvästit omalle rauhalle. Haluan olla esim omalla pihalla badenbaden tuolissa viinilasini ja kirjani seurassa, niin että naapuri ei heti minut huomatessaan ala seurustella.
Tämä!!!
Naapuri asuu liian lähellä. Jos henkilökemiat eivät toimisikaan, tulee ongelmia. En välitä seurustella omalla pihalla ollessani, moikkaus riittää ihan hyvin. Ja koirat kyllä rapsutan aina nähdessä, niistä tykkään. Naapuri lienee samaa mieltä, tuskin kiinnostaa kaveerata läheisemmin.
Olen asunut melkein vuoden nykyisessä pienkerrostalossa. Muutamista naapureista minulla ei ole hajuakaan, minkä näköisiä ovat. Pari tunnistan koiran takia. En näe syytä kaveerata. Onneksi ei ole häiriköitä.