Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimisto-/virastotyössä olevat naiset, neuvoja kaipaan (vaatetusasiaa)!

Vierailija
04.05.2022 |

Olen saanut töitä toimistosta, jossa palvellaan asiakkaita ja sinne pitäisi pukeutua siististi ja asiallisesti. Mullahan ei siis ole yhtään mitään sinne sopivaa asua eikä asustetta, joten vaatekaappi on nyt laitettava uusiksi. Kertokaa kiltit, millaisella vaatekerralla selviäisin alkuun? Millaista vaatetta teillä on käytössä? Mihin kannattaa panostaa? Kengät?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minihame ja tiukka toppi. Korkokengät tottakai.

Vierailija
2/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulla oli työhaastattelussa päällä? Mitä haastattelijoilla oli? Se antaa jo jotain osviittaa työpaikan "pukeutumiskoodista".

Ja kengät eivät ole kaikkein tärkeimmät, kun oletan että enimmäkseen istumatyö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla toimialallani olen huomannut, että neuletakki ja kaulahuivit ympäri vuoden ovat pätevän toimistotädin merkki.

Alkaa jo naurattaa tuo homogeeninen kaulahuivikopiointi.

Vierailija
4/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso esim. isojen toimistojen henkilökuvia/ yhteystiedoista. Minkälaiset vaatteet heillä on päällä ja kopioi siitä? Usein on kuvat.

Vierailija
5/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tietty vähän kuinka tarkkaa on ja tykkäätkö käyttää vaikka hameita.

Itse olen päässyt pitkälle tummilla farkuilla/pillifarkuilla, mustalla topilla ja vaihdellen näitten kanssa boleroa/kevyttä jakkua.

Kesäksi lyhythihaista boleroa.

Joskus käytän myös legginsejä ja polviin ylettyvää tunikaa.

Kenkinä on mennyt siistit mustat ballerinat.

Vierailija
6/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti mekko, tai housut ja siisti paitis.

Vierailija
7/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaksi peruspuseroa kauluksellinen, perusjakkutakki, kotelomekko , suorat housut ja näiden tulee väreinä sopia yhteen.

Toisaalta voit hommata myös työasun jota pidät joka päivä. Esim tunikamallinen yläosa ja siihen housut. Ei tarvi miettiä, että mitä tänään päälle.

Vierailija
8/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ensimmäisenä vain mustat suorat housut ja pari siistiä pitkähihaista puseroa, kengiksi matalat avokkaat tai loaferitkin sopivat hyvin kevääseen. Tarkkaile ensimmäisinä työpäivinä miten muut pukeutuvat. Joihinkin työpaikkoihin suorat housutkin ovat koomista ylipukeutumista, joten ei kannata hankkia kaappia täyteen bleisereitä, kotelomekkoja ja korkeita avokkaita.

Olen toimistotyössä, ja yleensä päällä suorat housut + neule (v-kaula-aukko tai poolokaulus), tai siisti pohjepituinen mekko. Kenkinä ne hirveät tantta-Birkenstockit, mutta ne on niin mukavat...

Vierailija
9/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää hameista, joten housuja tulen käyttämään. 

En kai voi päivästä toiseen pitää samaa työasua, kuten joku ehdotti? 

Kiitos jo tulleista vinkeistä, on helpompaa lähteä ostoksille kun vähän tietää millaista perusvaatekertaa hakee. 

Vierailija
10/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ensimmäisenä vain mustat suorat housut ja pari siistiä pitkähihaista puseroa, kengiksi matalat avokkaat tai loaferitkin sopivat hyvin kevääseen. Tarkkaile ensimmäisinä työpäivinä miten muut pukeutuvat. Joihinkin työpaikkoihin suorat housutkin ovat koomista ylipukeutumista, joten ei kannata hankkia kaappia täyteen bleisereitä, kotelomekkoja ja korkeita avokkaita.

Olen toimistotyössä, ja yleensä päällä suorat housut + neule (v-kaula-aukko tai poolokaulus), tai siisti pohjepituinen mekko. Kenkinä ne hirveät tantta-Birkenstockit, mutta ne on niin mukavat...

Haluan tähän kommentoida että ei nuo suorat mustat housut muuten sovi edes kaikille ja siinä menee se vaikutelma siisteudestä samalla.

Mulla on lyhyet jalat ja paksut reidet ja joitain vuosia sitten töihin tuli pukukoodi. Etsin ja etsin sopivia housuja mutta ei hitto niin millään löytynyt. Lopulta löysin ok jotka oli tumman siniset ja nilkkapituisiksi tarkoitettu.

Vierailija
11/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat kangashousut (ei farkut). Joku parempilaatuinen paita, voi olla kuviollinen tai kaulukset tai joku muu juttu, mutta ei siis perus-puuvilla-t-paita ilman mitään jujua. Bleiseri tai neuletakki. Huiviakin voi käyttää jos se on oma juttu. Housujen sijaan hame tai mekko.

Yhteensopivat värit, sopiva koko ja asiallinen tyyli on tärkeämpää kuin yksittäinen vaate.

Pian huomaat kyllä esim. onko farkut ok ja vaatiiko esim. ilmastoinnin takia juurikin sen huivin.

Vierailija
12/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mallia pääministerin pukeutumisesta, niin kuin me muutkin. Klassinen ja aina tyylikäs.

Vierailija
13/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Business Casual on farkut ja bleiseri ja osalla suorat housut ja neule. Huiveja ei ole kellään. Miehillä on farkut ja kauluspaita, ihan muutamalla sedällä puku.

Vierailija
14/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo tulleista vinkeistä, on helpompaa lähteä ostoksille kun vähän tietää millaista perusvaatekertaa hakee. 

Ihan hyvin voi käyttää uniformua. Eli aina samanlaiset vaatteet, talvella esimerkiksi mustat pillifarkut, tunika ja se toimstohuivi. Tunikoita voi olla vaikka 5 erilaista. Kesällä sitten vaaleat farkut ja kevyempi tunika.

Vierailija
15/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita on se kaikkein näkyvin asu, joten hommaa nyt aluksi siisti ja mukava paita. Housut tietysti sellaiset ettei kiristä, mutta eivät ne työpöydän takaa/alta näy. Pääasia ettei ole likaa ja reikiä. Kengät? Ihan sama, mutta usean tunnin ajan on tietysti mukava olla sisäkengillä, sandaalin tai avokkaiden tyylisillä. Ei mitään korkkareita (et ole binesnainen tai sijoitusneuvoja). 

Meillä toimistolaiset ovat ihan tavallisissa siisteissä vaatteissa ja sisäsandaalein (Kelan asiakaspalvelu). Mutta näkisitpä meidät muut jotka emme ole aspassa. Nykyisin kun työtä tehdään kotona, voimme näyttää miltä tahansa. :-D

Vierailija
16/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaklaat ensin, mikä on pukeutumiskoodi.

Mulla on 3-4 pitkää neuletakki, parit farkut, pari mekkoa6, pari hametta. Pari pitkähihaista paitaa, pari lyhythihaista paitaa ja pari toppia.

Noita on helppo yhdistellä. Esim. Neuletakki, toppi ja hame/farkut. Hame/farkut +pitkähihainen paita. Mekko +neuletakki.

Farkkuja en ensin käyttänyt, mut sit kun olin ollut vähän aikaa töissä, totesin että rentokin pukeutuminen on ok.

Vierailija
17/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelua on monensorttista.  Millainen asiakaskunta? Sekalainen vai enimmäkseen tietynlaista?  Ulkoasua voi niissä rajoissa säätää tavallisesta arkiasusta virallisempaan.  Miten pomosi pukeutuu, sitä ei tarvitse ainakaan ylittää. 

Vierailija
18/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pitää univormua, sanot vaan että olet minimalisti ja sulla on kapselivaateaate työpukeutumiseen. Vakkari voi olla esimerkiksi paitamekko, joita itse suosin. Se toimii oikeasti moneen pukukoodiin. Toinen on leveät laskoshousut ja nätti, naisellinen pusero.

Vierailija
19/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pukeutumisjuttuhan riippuu paljon siitä, mikä toimisto ja millaista työtä. Olen itsekin toimistotyössä ja asiakaspalvelu kuuluu työhön, mutta ihan tavallisissa vaatteissa ollaan kaikki. Sellaisissa, missä yleensäkin ihmisten ilmoille mennään. 

Vierailija
20/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella mulla on farkut ja siistin trikoopaidan päällä pitkä villatakki, koska töissä on kylmä. Kengät on ns. Toimistolenkkarit, mikä lie niiden virallinen nimi. Joskus kellohame ja puuvillasukkahousut ja sopiva yläosa. Kotelo,ekko olisi kiva, mutta käytän satulatuolia, niin siihen se ei sovi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi