Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimisto-/virastotyössä olevat naiset, neuvoja kaipaan (vaatetusasiaa)!

Vierailija
04.05.2022 |

Olen saanut töitä toimistosta, jossa palvellaan asiakkaita ja sinne pitäisi pukeutua siististi ja asiallisesti. Mullahan ei siis ole yhtään mitään sinne sopivaa asua eikä asustetta, joten vaatekaappi on nyt laitettava uusiksi. Kertokaa kiltit, millaisella vaatekerralla selviäisin alkuun? Millaista vaatetta teillä on käytössä? Mihin kannattaa panostaa? Kengät?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun minusta pääsee siisteillä, suorilla housuilla ja perus kauluspaidalla. Kannattaa pitää vaatteet simppelinä ja sellaisina, joita voi yhdistellä keskenään! Kannattaa myös huomioida, millainen lämpötila on toimistolla. 

Vierailija
22/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla toimialallani olen huomannut, että neuletakki ja kaulahuivit ympäri vuoden ovat pätevän toimistotädin merkki.

Alkaa jo naurattaa tuo homogeeninen kaulahuivikopiointi.

Kaulahuivi suojaa aremmat vaatteet meikkivoiteilta ym.  Suojaa ääntäkin jos joutuu puhumaan paljon ja tmsto viileä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija täällä. Itelläni on huppari, farkut ja tennarit. N23

Vierailija
24/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi on itselleni ollut loistosijoitus! Sitä ennen pukeuduin kuin homssantuu, mutta se analyysi opetti miten eri vaatteita yhdistelemällä näytän hyvältä. Se nainen myös näytti ja piirsi mulle sopivat hihan- ja helmanpituudet, kaula aukon muodot jne.

Jos sulla on itselläsi hyvä tyylisilmä muutenkin niin et tuota tarvii, mutta mulle se oli todella hyvä. Ei tuu hutiostoksia ja kirpparilla teen hyviä löytöjä helpommin. Sen perusteella oon rakentanut pikkuhiljaa kapselivaatekaappia. Googleta tuo kapselipukeutuminen, se on toimistopukeutujan pelastus.

Vierailija
25/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu tietty vähän kuinka tarkkaa on ja tykkäätkö käyttää vaikka hameita.

Itse olen päässyt pitkälle tummilla farkuilla/pillifarkuilla, mustalla topilla ja vaihdellen näitten kanssa boleroa/kevyttä jakkua.

Kesäksi lyhythihaista boleroa.

Joskus käytän myös legginsejä ja polviin ylettyvää tunikaa.

Kenkinä on mennyt siistit mustat ballerinat.

Ei mitään leggingsejä! Jos tunika aiot käyttää niin pillifarkut tms alle.

Mulla on joko mustat pillihköt, siis ei mitkään kiristävän pikkukatuja, mutta kapeat, farkut, tai toinen vaihtoehto tummat suorat farkut. Yläosaa vaihtelen sitten sään mukaan. Talvella musta t-paita ja neuletakki tms tai angora- tai merinovillanneule. Tällä hetkellä menen pitkähihaisen t-paidalla ja sillä toimistopukeutumisen ykkösjutulla, huivilla. Kesällä joko ne farkut ja vaalea kauluspaita tai kuviollinen, hyvää tukevaa trikoota oleva t-paita ja kesällä tykkään myös käyttää mekkoja, viime kesän suosikki oli pellavaa oleva, pellavanvärinen mekko, jossa oli tummanharmaita pystyraitoja ja nyörivyö.

Vierailija
26/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla toimialallani olen huomannut, että neuletakki ja kaulahuivit ympäri vuoden ovat pätevän toimistotädin merkki.

Kaulahuivi suojaa aremmat vaatteet meikkivoiteilta ym.  Suojaa ääntäkin jos joutuu puhumaan paljon ja tmsto viileä.  

Ja jos lounaalla tiputtaa ruokaa paidalle, tahran voi peittää huivilla ja taas on edustuskelpoinen!

Vierailija
27/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit farkut, pitkä neuletakki ja siistit tennarit.

Vierailija
28/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siisti sifonki/pellava/silkki-pusero (saa olla väriäkin ja sen kaveriksi musta tai harmaa neuletakki tai bleiseri. Mustat housut. Prismasta löysin itse mustia housuja, jotka näyttävät kangashousuilta, mutta ovat oikeasti jonkinlaista joustavaa trikoo/puuvilla sekoitetta. Niissä on edessä lahkeissa saumatkin. Kuminauha-vyötärö, niin ei kiristä istua. En vanhemmiten siedä enää mitään joustamattomia housuja. Varsinkaan istumatyössä.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/london-fog-naisten-jerseyleggingsit-vega

Vierailija
29/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit farkut ja paitapusero ensimmäisenä päivänä. Katselet sitten rauhassa muiden pukeutumista. Luultavasti on monenlaista.

Vierailija
30/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä naisjohtaja. Inhoan shoppailua mutta on oltava kuitenkin siisti, ei ihan jakkupukutasoa (paitsi erikoispäivinä tai hallituksen kokouksessa) mutta melkein. Paras, helpoin, ja vähävaivaisin keino on tämä;

Osta 3 kotelomekkoa. Pari niistä joustavaa laadukasta ja rypistämätöntä viskoositrikoota (ei puuvilla!) jotka menee neuletakin kanssa, ison huivin kanssa, jakun kanssa tai jopa auki jätettävän paitapuseron kanssa.

1 kotelomekko sitten laadukasta merkkiä (Rils, Andiata, Ralph Lauren tms) ja mielellään villastretch-kangasta, tää on sit parempiin tilaisuuksiin.

Inhoan shoppailua enkä ole niinkään merkkien perään (tuo yksi parempi mekko on lähinnä muita varten kun jotkut syynää vaatteita) ja hyvä paikka kotelomekoille on Zalando. Esim mulla on useampi 40-70e hintahaarukan kotelomekko sieltä..

Varmaan enemmän sulle ehdotetaan housut/paita settiä, mutta omasta mielestä niiden sovittelu yhteen (väri, kuosi jne) on paljon hankalampaa. Musta kotelomekko ratkaisee ongelmasi ;)

Vierailija
31/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospukeutuminen kannattaa. Toimistoissa on monesti liian kylmä/kuuma, ilmastointi on välillä päällä ja välillä pois, ulko-ovesta käy veto jne. Pukuhuoneessa voi pitää varalla lämmintä puseroa, huivia ja jopa kynsikkäille on talvella ollut tarvetta. Yleensä mulla on päällä mustat suorat housut tai mustat farkut, sitten kangaspaita tai ryhdikäs trikoopaita ja sen päällä pikkutakki. Ei tarvi montaa paitaa ja jakkua, kun saa jo paljon erilaisia yhdistelmiä. Ja takissa/jakussa voi olla taskut, kun usein suorissa housuissa ei ole.

Yleensä toimistoissa on monenlaista pukeutujaa, toiset on hyvinkin virallisia ja toiset suunnilleen hupparissa, useimmat jotakin siltä väliltä.

Vierailija
32/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija täällä. Itelläni on huppari, farkut ja tennarit. N23

Ei tulisi meillä ikipäivänä kuuloonkaan. Jos yrittää farkuissa tulla, pomo käskyttää kotiin vaihtamaan vaatteet. Asiakasrajapinnan konsultteja ollaan. Smart business casual koodi vähintään oltava.

Vierailija
33/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka musta toppi, punainen minihame, korkokengät leopardikuvioiset ja tukka auki. Ja muistat hymyillä nätisti. 

Vierailija
34/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta kapselipukeutumisideasta! Ihan ehdottomasti alan itselleni rakentamaan tuollaista! 

Onko materiaalivinkkejä, esim puuvilla on varmaan huono jos rypistyy helposti tms? Haluaisin, että vaatteet ois kumminkin mukavat päällä vaikka ovatkin siistimpää, eli ei mitään kiristävää ja puristavaa ja tyköistuvaa... luulen myös, että hommaan pari "toimistohuivia", pelastaa tosiaan jos läikkyy jotain rinnuksille :D Ja jotkut matalakorkoiset, mukavat kengät. 

Vierailija
35/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki ensimmäisenä vain mustat suorat housut ja pari siistiä pitkähihaista puseroa, kengiksi matalat avokkaat tai loaferitkin sopivat hyvin kevääseen. Tarkkaile ensimmäisinä työpäivinä miten muut pukeutuvat. Joihinkin työpaikkoihin suorat housutkin ovat koomista ylipukeutumista, joten ei kannata hankkia kaappia täyteen bleisereitä, kotelomekkoja ja korkeita avokkaita.

Olen toimistotyössä, ja yleensä päällä suorat housut + neule (v-kaula-aukko tai poolokaulus), tai siisti pohjepituinen mekko. Kenkinä ne hirveät tantta-Birkenstockit, mutta ne on niin mukavat...

Haluan tähän kommentoida että ei nuo suorat mustat housut muuten sovi edes kaikille ja siinä menee se vaikutelma siisteudestä samalla.

Mulla on lyhyet jalat ja paksut reidet ja joitain vuosia sitten töihin tuli pukukoodi. Etsin ja etsin sopivia housuja mutta ei hitto niin millään löytynyt. Lopulta löysin ok jotka oli tumman siniset ja nilkkapituisiksi tarkoitettu.

"Suorat mustat housut" ei välttämättä tarkoita että housujen tulisi olla suorat tai edes mustat. Se voi tarkoittaa vain tummia (tummanharmaat, -siniset, -ruskeat) housuja jotka ei ole farkut tai urheiluhousut. Lahkeidenkaan ei tarvi olla suorat vaan ne voi olla vähän kapenevat tai vähän levenevät. Mutta ei mitkään leggarit. Ja mitä tulee lahkeen pituuteen niin niiden lyhentäminen on helppoa itsekin, vaikka maalarinteipillä jos kiire tulee, mutta ompelijatkin tekee sen ihan edullisesti.

Mutta joo, housujen ostaminen voi tosiaan olla joskus tuskaa.

Vierailija
36/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuosta kapselipukeutumisideasta! Ihan ehdottomasti alan itselleni rakentamaan tuollaista! 

Onko materiaalivinkkejä, esim puuvilla on varmaan huono jos rypistyy helposti tms? Haluaisin, että vaatteet ois kumminkin mukavat päällä vaikka ovatkin siistimpää, eli ei mitään kiristävää ja puristavaa ja tyköistuvaa... luulen myös, että hommaan pari "toimistohuivia", pelastaa tosiaan jos läikkyy jotain rinnuksille :D Ja jotkut matalakorkoiset, mukavat kengät. 

Katso että on konepestäviä. Itse vältän akryyliä mutta muuten puuvillaa, viskoosisekoitteita jne.

Vierailija
37/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki ensimmäisenä vain mustat suorat housut ja pari siistiä pitkähihaista puseroa, kengiksi matalat avokkaat tai loaferitkin sopivat hyvin kevääseen. Tarkkaile ensimmäisinä työpäivinä miten muut pukeutuvat. Joihinkin työpaikkoihin suorat housutkin ovat koomista ylipukeutumista, joten ei kannata hankkia kaappia täyteen bleisereitä, kotelomekkoja ja korkeita avokkaita.

Olen toimistotyössä, ja yleensä päällä suorat housut + neule (v-kaula-aukko tai poolokaulus), tai siisti pohjepituinen mekko. Kenkinä ne hirveät tantta-Birkenstockit, mutta ne on niin mukavat...

Haluan tähän kommentoida että ei nuo suorat mustat housut muuten sovi edes kaikille ja siinä menee se vaikutelma siisteudestä samalla.

Mulla on lyhyet jalat ja paksut reidet ja joitain vuosia sitten töihin tuli pukukoodi. Etsin ja etsin sopivia housuja mutta ei hitto niin millään löytynyt. Lopulta löysin ok jotka oli tumman siniset ja nilkkapituisiksi tarkoitettu.

Mulla myös lyhyet jalat ja käytän mielelläni hameita ja mekkoja.

Vierailija
38/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päässyt pitkälle tummilla farkuilla/pillifarkuilla, mustalla topilla ja vaihdellen näitten kanssa boleroa/kevyttä jakkua.

Bolero on kyllä maailman rumin vaatekappale, ei pue ketään. Hyi hitto.

Vierailija
39/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolero on kyllä maailman rumin vaatekappale, ei pue ketään. Hyi hitto.

Niin justiinsa. Ajattele nyt kaikkia yrjöttäviä flamenco tanssijoita, niin tyylittömiä,fyi!

Vierailija
40/42 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se huivi kierretään pöyhevästi kaulaan ja sen kasan keskeltä kurkitaan kuin Joukahainen suosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä