Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveisiä taas kampaajakäynniltä lopputulos tällä kertaa:

Vierailija
04.05.2022 |

Kirjoitin tänne vajaa 2 kk sitten aloituksen, jossa kerroin, miten Hgin keskustassa oleva kampaamo veloitti 44 euroa n. 15 minuutin työstä ja hiuksiin jäin leikkaamattomia pidempiä kohtia. Kerroin myös, että näitä jää aina. Eli aina joudun kotona jälkikäteen leikkaamaan pitkäksi jätettyjä tupsuja.

No, palstalla kerrottiin minulle silloin, että kampaajalle täytyy kertoa, miten hiuksia leikataan, eli erikseen pyytää käymään läpi kaikki latvat niin, ettei pitkiä haituvia jää sekaan. Ensinnäkin olin hyvin hämmentynyt tuosta tiedosta, sillä luulin, että kampaajan tulisi osata leikata hiukset. Otin nyt sitten vinkistänne vaarin ja kävin kampaajalla ja kerroin, että hiuksiini jää aina pidempiä tuppoja, että voisitko tarkistaa, ettei jää.

Mitä teki kampaaja? Kyni latvani saksien kärkiä käyttäen niin, että ohut hento tukkani näyttää nyt toivottoman ohuelta. Syyksi selitti, että mahdolliset pidemmät, leikkaamatta jääneet haituvat eivät näin ollen niin erotu!! Nimenomaan olin pyytänyt suoraa tasoitusta hartiamittaiseen polkkaani. Ja sitten taas maksat sen rapiat 40 e. Viereisessä penkissä jumalattoman paksuhiuksisen miehen hiuksia työstettiin pitkään ja hartaasti, oli siinä kun tulin ja työ ei ollut lähellekään valmis, kun lähdin. Miesten hiustenleikkuun hinta jotain 20 euroa, että ei siinä mitään 🤬

Sai olla vihoviimeinen kerta. Suositelkaa hyviä hiussaksia kotikäyttöön.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan kanssa saksivinkkejä. Kampaajalta saa aina lähteä harminkyyneleet silmissä, kun on leikattu ihan jotain muuta kuin mistä sovittiin ja mikä minulle sopii.

Mies leikatkoon latvat tästä lähtien. Kampaajalla latvojen leikkauttaminen tarkoittaa vähintään 20 cm lyhennystä.

Vierailija
2/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella paksut ja pitkät hiukset, pitkä polkka, ja tiedän tuon ongelman. Hiukset voi itsekin opetella leikkaamaan, jos et löydä kunnollista kampaajaa. You tubesta oppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kommunikaatio-ongelman, en osaa puhua kampaajaa. Onni on sisko, joka ymmärtää yhdellä selityksellä, millaisiksi hiukset haluan, ja osaa myös leikata ne sellaisiksi.

Vierailija
4/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt kahden kerran jälkeen viimein aika vaihtaa kampaajaa?

Vierailija
5/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaan kanssa saksivinkkejä. Kampaajalta saa aina lähteä harminkyyneleet silmissä, kun on leikattu ihan jotain muuta kuin mistä sovittiin ja mikä minulle sopii.

Mies leikatkoon latvat tästä lähtien. Kampaajalla latvojen leikkauttaminen tarkoittaa vähintään 20 cm lyhennystä.

Joo mä käyn aina iltapäivän päätteeksi kampaajalla, ettei vaan ole mitään menoa enää samana päivänä ja pääsee kotiin piiloon ja yrittämään pelastaa syntyneet vahingot.

Joku kampaaja voisi kertoa, että eikö siellä kampaajakoulussa opeteta mitään, sorry vaan.

Vierailija
6/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULI ULI . Taidat olla vakivalittaja joka paikassa. Tee ite paremmin.

Vierailija
7/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huonoja kokemuksia kampaajista ja kiusallisia tilanteita, että olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse jo vuosia. Vasta lähti 25cm, kun leikkasin polkan. Onhan siinä työ ja opettelu, että takaa saa leikattu siten, että on kaunis, mutta onneksi on YouTube, jossa ohjeita.

Vierailija
8/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että kampaajat eivät myöskään ymmärrä hiuslaatuani yhtään. Porottavan kuumalla kuivaavat jo ennestään kuivalaatuisia hiuksiani ja alussa kun selvittävät takut, niin kampaavat nopein rajuin ottein ylhäältä alas, niin että hiuksia vaan katkeilee. Seuraavaksi pitää kai sekin erikseen sanoa, että ethän katko hiuksiani ja tajuathan, ettei hiuksiini voi tiettyjä mömmöjä laittaa ja että älä kuumakäsittele ja nyi hiuksiani pilalle, etkö näe, että ne ovat jo ennestään kuivat ja hennot. Kampaajat ovat aina aivan ulapalla hiusteni kanssa, kun ne sähköisenä sojottavat lopussa ja kampaaja vaan koittaa työstää ja nykiä ja pahemmaksi vaan menee.

Vierailija
9/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on huono kampaaja. Mulle ei oo ikinä käynyt noin, mun kampaaja on loistava. En kyllä ole ikinä selvinnyt 40:lla. Maksaa 65 pelkkä leikkaus.

Vierailija
10/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kampaajalla viikko sitten. 99 hoito ja leikkaus. Hiukset leikattiin partaveitsellä eikä saksilla.

Vierailija
11/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin noita samoja valituksia niin paljon mun lähipiiristä, että ostin omat kampaajanvälineet ja tarjouduin leikkaamaan hiukset kympin korvausta vastaan. Sitä ennen opiskelin alaa omatoimisesti muutaman tunnin ajan. Homma on toiminut niin hyvin, että jokainen on tullut mun luokse uudelleen.

Vierailija
12/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksia en osaa suositella, mutta vastaan hieman asian vierestä, että olen saanut haluamani lopputuloksen aina nuorella kampaajaopiskelijalla. Uransa alussa olevat opiskelijat ovat vielä sen verran epävarmoja, että he kyselevät vähän väliä, että onko pituus sopiva ja näyttääkö hyvältä. Viimeksikin latvoja tasannut opiskelija näytti useampaan kertaan peilillä, että miltä hiukset näyttävät takaa, ja olenko tyytyväinen lopputulokseen. Leikkauksessa kesti kauemmin kuin normaalisti, mutta lopputulos oli todella hyvä. Pituutta ei lähtenyt liikaa, ja latvat olivat tasaiset.

Vierailija
13/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin otsatukan takaisin mutta mulla on huonoja kokemuksia siitä ettei kampaaja osaa huomioida selkeitä toiveitani siitä millainen otsatukan pitää olla ja olin aikanaan usein yllättynyt siitä miten hankalaa ammattilaisen on tajuta että en halua mitään lystikästä rikottua epätasaista leikkausta vaan aivan suoran, tasaisen otsiksen. Kampaajat eivät myöskään osanneet huomioida hiuksissani olevaa pyörrettä vaikka kerroin siitä itse ennen leikkaamista ja pyysin huomioimaan asian koska se vaikuttaa oleellisesti otsatukan leikkaamiseen ettei tukasta tule vino. Olen luultavasti pitkällä tukalla vaan. Kampaajat ovat 99,99 % surkeita. Ainoa tietämäni hyvä vaihtoi alaa.

Vierailija
14/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäppä seuraavalla kerralla leikkaamaan ne hiukset kuivina. Sitten ei voi mitenkään jäädä mitään tupsuja. Ja leikkauksen jälkeen, pyydät kampaajalta kamman ja vedät ne hiukset läpi itse kerran, jos tupsuja ilmestyy, käsket leikkaamaan ne.

Vierailija
15/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkaus maksaa 40 euroa ja kestää vähemmän kuin miesten parturointi kuulostaa siltä että kampaaja ei ole kovin ajantasalla.

Vierailija
16/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystisesti kotivärjäykselläkin saa sen värin, jonka haluaa, toisin kuin kampaajalla. En halua kultaista väriä hiuksiini, sillä tuhkanvaaleakin on pari viikkoa värjäyksen jälkeen neutraalia vaaleansävyä lämpimämpi, mutta vielä ihan ok, ettei tarvitse rasittaa hiuksia hopeashampoolla toisin kuin niitä kampaajan jäljiltä kusenkeltaisia hiuksia.

Vierailija
17/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin huonoja kokemuksia kampaajista ja kiusallisia tilanteita, että olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse jo vuosia. Vasta lähti 25cm, kun leikkasin polkan. Onhan siinä työ ja opettelu, että takaa saa leikattu siten, että on kaunis, mutta onneksi on YouTube, jossa ohjeita.

Millaisia saksia käytät? Onko jotkut kalliit ammattilaissakset vai tyyliä Fiskarsin hiussakset? Meinasin Fiskarsit ostaa, jos ei kukaan tule älähtämään, etteivät leikkaa kunnolla.

Vierailija
18/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt kampaajalla, jonka työn jälkeen et ole tyytyväinen? Hinnasta voi päätellä, että hän ei ole kovin hyvä työssään; mun kampaaja veloittaa 60 e leikkauksesta, ja täällä Tampereella on tilavuokratkin eri tasoa kuin Helsingin keskustassa.

Vierailija
19/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mystisesti kotivärjäykselläkin saa sen värin, jonka haluaa, toisin kuin kampaajalla. En halua kultaista väriä hiuksiini, sillä tuhkanvaaleakin on pari viikkoa värjäyksen jälkeen neutraalia vaaleansävyä lämpimämpi, mutta vielä ihan ok, ettei tarvitse rasittaa hiuksia hopeashampoolla toisin kuin niitä kampaajan jäljiltä kusenkeltaisia hiuksia.

Tämä ei ole kampaajasta kiinni vaan ihan perusjuttuja ja liittyy hiuksen pigmentteihin. Tuhkainen sävy ei vaalennetussa hiuksessa pysy IKINÄ vaan keltainen puskee aina pintaan ja tuhkaisuutta on pidettävä yllä sävytteellä.

Vierailija
20/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kampaaja vaatii lahjakkuuden. Pelkkä koulutus ei koskaan tee kampaajasta hyvää vaan pitää olla silmää. Kampaajaksi voi opetella myös itse. Itse olen jo mestari leikkaamaan omat hiukseni. Vuosia olen leikannut poikieni hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi