Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveisiä taas kampaajakäynniltä lopputulos tällä kertaa:

Vierailija
04.05.2022 |

Kirjoitin tänne vajaa 2 kk sitten aloituksen, jossa kerroin, miten Hgin keskustassa oleva kampaamo veloitti 44 euroa n. 15 minuutin työstä ja hiuksiin jäin leikkaamattomia pidempiä kohtia. Kerroin myös, että näitä jää aina. Eli aina joudun kotona jälkikäteen leikkaamaan pitkäksi jätettyjä tupsuja.

No, palstalla kerrottiin minulle silloin, että kampaajalle täytyy kertoa, miten hiuksia leikataan, eli erikseen pyytää käymään läpi kaikki latvat niin, ettei pitkiä haituvia jää sekaan. Ensinnäkin olin hyvin hämmentynyt tuosta tiedosta, sillä luulin, että kampaajan tulisi osata leikata hiukset. Otin nyt sitten vinkistänne vaarin ja kävin kampaajalla ja kerroin, että hiuksiini jää aina pidempiä tuppoja, että voisitko tarkistaa, ettei jää.

Mitä teki kampaaja? Kyni latvani saksien kärkiä käyttäen niin, että ohut hento tukkani näyttää nyt toivottoman ohuelta. Syyksi selitti, että mahdolliset pidemmät, leikkaamatta jääneet haituvat eivät näin ollen niin erotu!! Nimenomaan olin pyytänyt suoraa tasoitusta hartiamittaiseen polkkaani. Ja sitten taas maksat sen rapiat 40 e. Viereisessä penkissä jumalattoman paksuhiuksisen miehen hiuksia työstettiin pitkään ja hartaasti, oli siinä kun tulin ja työ ei ollut lähellekään valmis, kun lähdin. Miesten hiustenleikkuun hinta jotain 20 euroa, että ei siinä mitään 🤬

Sai olla vihoviimeinen kerta. Suositelkaa hyviä hiussaksia kotikäyttöön.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin otsatukan takaisin mutta mulla on huonoja kokemuksia siitä ettei kampaaja osaa huomioida selkeitä toiveitani siitä millainen otsatukan pitää olla ja olin aikanaan usein yllättynyt siitä miten hankalaa ammattilaisen on tajuta että en halua mitään lystikästä rikottua epätasaista leikkausta vaan aivan suoran, tasaisen otsiksen. Kampaajat eivät myöskään osanneet huomioida hiuksissani olevaa pyörrettä vaikka kerroin siitä itse ennen leikkaamista ja pyysin huomioimaan asian koska se vaikuttaa oleellisesti otsatukan leikkaamiseen ettei tukasta tule vino. Olen luultavasti pitkällä tukalla vaan. Kampaajat ovat 99,99 % surkeita. Ainoa tietämäni hyvä vaihtoi alaa.

Mulle taas leikattiin suora perusotsis, vaikka näytin AIVAN erilaista otsatukkamallia. Uskalsin myös sanoa kampaajalle heti että tämä ei ole mitä halusin, mutta piti pintansa ja selitteli kaikenlaista että kuvista ei muka näe millainen siinä oikeasti on.

Vierailija
22/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä, tyyppi menee kampaajalle ( maksaa 40, se on parturi). Ja sanoo et älä katko mun hiuksia! Mistä uitusta näitä neropatteja löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydäppä seuraavalla kerralla leikkaamaan ne hiukset kuivina. Sitten ei voi mitenkään jäädä mitään tupsuja. Ja leikkauksen jälkeen, pyydät kampaajalta kamman ja vedät ne hiukset läpi itse kerran, jos tupsuja ilmestyy, käsket leikkaamaan ne.

Miksi kuivana leikatessa ei voi jäädä tupsuja?

Vierailija
24/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä, että kampaajat eivät myöskään ymmärrä hiuslaatuani yhtään. Porottavan kuumalla kuivaavat jo ennestään kuivalaatuisia hiuksiani ja alussa kun selvittävät takut, niin kampaavat nopein rajuin ottein ylhäältä alas, niin että hiuksia vaan katkeilee. Seuraavaksi pitää kai sekin erikseen sanoa, että ethän katko hiuksiani ja tajuathan, ettei hiuksiini voi tiettyjä mömmöjä laittaa ja että älä kuumakäsittele ja nyi hiuksiani pilalle, etkö näe, että ne ovat jo ennestään kuivat ja hennot. Kampaajat ovat aina aivan ulapalla hiusteni kanssa, kun ne sähköisenä sojottavat lopussa ja kampaaja vaan koittaa työstää ja nykiä ja pahemmaksi vaan menee.

Itse olen kohdannut myös tähän ongelmaan! Olen jo muutaman kerran vaihtanut kampaajaa hiusten repimisen vuoksi. Harjaan hiuksiani itse varoen ja vältän kosteana harjaamista. Kampaamossa harjataan väkisin ja väkivaltaisesti kosteita hiuksia, oikein kuulee kun hiukset venyvät ja katkeilevat. Olen käynyt usean eri hintaluokan kampaamossa, Turun kalleimmassa ja myös edullisimmassa. Ei mitään eroa maksoiko kampaamokäynnistä muutaman kympin vai satasia. Luulisi kampaajien tietävän miten hentoja hiuksia tulee kohdella!

Vierailija
25/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin huonoja kokemuksia kampaajista ja kiusallisia tilanteita, että olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse jo vuosia. Vasta lähti 25cm, kun leikkasin polkan. Onhan siinä työ ja opettelu, että takaa saa leikattu siten, että on kaunis, mutta onneksi on YouTube, jossa ohjeita.

Millaisia saksia käytät? Onko jotkut kalliit ammattilaissakset vai tyyliä Fiskarsin hiussakset? Meinasin Fiskarsit ostaa, jos ei kukaan tule älähtämään, etteivät leikkaa kunnolla.

Ei kalliit. Muistaaksi elloksesta tilasin ja hinta alle 20e. Mukana ne ohennussakset, mutta ei niitä tarvi. Fiskarsit on kömpelöt. Pitää olla terävä kärki kampaajasaksissa.

Vierailija
26/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole kampaamoon erehtynyt ja se kyllä huomataan. Ja positiivisesti 😄

Vierailija
27/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mystisesti kotivärjäykselläkin saa sen värin, jonka haluaa, toisin kuin kampaajalla. En halua kultaista väriä hiuksiini, sillä tuhkanvaaleakin on pari viikkoa värjäyksen jälkeen neutraalia vaaleansävyä lämpimämpi, mutta vielä ihan ok, ettei tarvitse rasittaa hiuksia hopeashampoolla toisin kuin niitä kampaajan jäljiltä kusenkeltaisia hiuksia.

Tämä ei ole kampaajasta kiinni vaan ihan perusjuttuja ja liittyy hiuksen pigmentteihin. Tuhkainen sävy ei vaalennetussa hiuksessa pysy IKINÄ vaan keltainen puskee aina pintaan ja tuhkaisuutta on pidettävä yllä sävytteellä.

Sulla on ymmärtämisongelmia? Haluan neutraalinvaaleat tai sitä hieman lämminsävyisemmät hiukset. Ne saan, kun värjään hiukset tuhkanvaalealla kotona, jolloin värjäyksen jälkeen parin viikon päästä hiukseni saavuttavat toivomani värin, joka pysyy, ilman, että niitä täytyy lisäksi pestä sävyte- tai hopeashampoolla jatkuvasti.

Kampaaja haluaa aina väkisin värjätä kullanvaalealla, jolloin kusisen sävyn välttämiseksi joudun jatkuvasti pesemään hiuksia hopeashampoolla. Se kuluttaa hiuksia.

Vierailija
28/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaan kanssa saksivinkkejä. Kampaajalta saa aina lähteä harminkyyneleet silmissä, kun on leikattu ihan jotain muuta kuin mistä sovittiin ja mikä minulle sopii.

Mies leikatkoon latvat tästä lähtien. Kampaajalla latvojen leikkauttaminen tarkoittaa vähintään 20 cm lyhennystä.

Joo mä käyn aina iltapäivän päätteeksi kampaajalla, ettei vaan ole mitään menoa enää samana päivänä ja pääsee kotiin piiloon ja yrittämään pelastaa syntyneet vahingot.

Joku kampaaja voisi kertoa, että eikö siellä kampaajakoulussa opeteta mitään, sorry vaan.

Niin se valitettavasti on, että kaikki niissä kouluissa opetettavat asiat käydään vain kerran läpi. Kunnon osaaminen syntyy vain työkokemuksella ja jos työkokemus koulun ohella jää vähäiseksi, niin valitettavasti ne koulussa opetetut asiat eivät helpolla pysy enää mielessä.

Vierailija
29/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämättömiä neuvoja oot saanut täällä sitten viimeksi! Ainoa oikea neuvo olisi ollut että vaihda nyt heti kampaajaa..!

Vierailija
30/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin otsatukan takaisin mutta mulla on huonoja kokemuksia siitä ettei kampaaja osaa huomioida selkeitä toiveitani siitä millainen otsatukan pitää olla ja olin aikanaan usein yllättynyt siitä miten hankalaa ammattilaisen on tajuta että en halua mitään lystikästä rikottua epätasaista leikkausta vaan aivan suoran, tasaisen otsiksen. Kampaajat eivät myöskään osanneet huomioida hiuksissani olevaa pyörrettä vaikka kerroin siitä itse ennen leikkaamista ja pyysin huomioimaan asian koska se vaikuttaa oleellisesti otsatukan leikkaamiseen ettei tukasta tule vino. Olen luultavasti pitkällä tukalla vaan. Kampaajat ovat 99,99 % surkeita. Ainoa tietämäni hyvä vaihtoi alaa.

Kertomus on kuin suoraan minulta! Itku kurkussa sieltä saa aina mennä kotiin, kun otsatukka on kuin hiiren jyrsimä. Etupyörteen kohdalta tukka töröttää lisäksi pystyssä kuin räystäs, vaikka joka kerran huomautan etukäteen pyörteestä. Lisäksi minulle vängätään puoliväkisin polkkatukka, josta en yhtään tykkää.

Vierailija
31/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä täällä Nilsiässäkin on jokaiseen kampaamon viikon jono. Minä ainakin olen aina ollut tyytyväinen lopputulokseen.

Vierailija
32/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mystisesti kotivärjäykselläkin saa sen värin, jonka haluaa, toisin kuin kampaajalla. En halua kultaista väriä hiuksiini, sillä tuhkanvaaleakin on pari viikkoa värjäyksen jälkeen neutraalia vaaleansävyä lämpimämpi, mutta vielä ihan ok, ettei tarvitse rasittaa hiuksia hopeashampoolla toisin kuin niitä kampaajan jäljiltä kusenkeltaisia hiuksia.

Tämä ei ole kampaajasta kiinni vaan ihan perusjuttuja ja liittyy hiuksen pigmentteihin. Tuhkainen sävy ei vaalennetussa hiuksessa pysy IKINÄ vaan keltainen puskee aina pintaan ja tuhkaisuutta on pidettävä yllä sävytteellä.

Sulla on ymmärtämisongelmia? Haluan neutraalinvaaleat tai sitä hieman lämminsävyisemmät hiukset. Ne saan, kun värjään hiukset tuhkanvaalealla kotona, jolloin värjäyksen jälkeen parin viikon päästä hiukseni saavuttavat toivomani värin, joka pysyy, ilman, että niitä täytyy lisäksi pestä sävyte- tai hopeashampoolla jatkuvasti.

Kampaaja haluaa aina väkisin värjätä kullanvaalealla, jolloin kusisen sävyn välttämiseksi joudun jatkuvasti pesemään hiuksia hopeashampoolla. Se kuluttaa hiuksia.

Ei mutta sulla vaikuttaa olevan ongelmia ilmaista itseäsi selkeästi ja kohteliaasti. Jos olet ap, sulla on myös vaikeuksia tehdä päätelmiä.

Vierailija
33/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ketjussa hämmentää, että tyypit käyvät useampaan kertaan kampaajalla, johon eivät ole tyytyväisiä.

Vierailija
34/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauduin myös kampaajakäynnistäni toiseen ketjuun viime viikolla. Edelleen harmittaa, hiukset eivät asetu mitenkään. Arvokkaan näköisistä, hyväkuntoisista laineista kampaaja saksi pubiruusun pystyyn pyrkivän säkkärän ja mietinpähän vaan, miksi tekijä on hakeutunut alalle. No se siitä, hiukset toivottavasti vielä kasvavat huolellisella hoidolla.

Kannatan joukkopakoa! Helsingissä kampaajakäynti maksaa noin 70 e, hinta ei kerro mitään lopputuloksesta. Minä maksaisin vaikka 150 e, jos saisin hyvän leikkauksen.

Minä odotan kampaajalta tyylisilmää, kykyä ymmärtää elämäntapojeni vaikutuksen hiustenhoitooni ja teknistä taitavuutta. Arvelen, että ne kenellä näitä taitoja on, eivät hakeudu kampaajaksi matalapalkkaiseen työhön.

Vierailija
35/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla on parhaimmat kampaajat. Hintakin edullinen ja aina onnistuu värjäys että leikkaus juuri niin kuin pyydän.

Vierailija
36/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että jos sanoo, että lyhennetään sentti, niin kampaaja ottaa vähintään kymmenen! Onko niillä päässä vikaa!

Vierailija
37/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää kampaaja, jolle voi ennen leikkaamista:

1) Näyttää kuvan toivotusta lopputuloksesta, mieluiten kuva itsestä jonkin hyvän leikkauksen jäljiltä

2) Sanoa, että ei saa käyttää veistä/  tiettyä väriä jne

3) Kieltää leikkaamasta märkänä, jos niin haluat, tai kieltää pesemästä 

4) Kieltää tekemästä kampausta (=föönailla kuumalla), kyllä kampaajalta voi lähteä ilman että tukka föönattu kuumalla ja tuhottu latvoja.

Jos kampaaja tällaisesta nurisee, niin ei ole sopiva ainakaan minulle.

Oma karmein kokemus oli, kun joku törppö meni leikkaamaan lasimaista hiustani veitsellä ja lähdin kampaajalta variksenpelättimen näköisenä tyylinä kananper*e.

Oma kokemus on, että jos leikkaamisesta kyse, niin kannattaa mennä joko sille kampaajakoulun opiskelijalle tai sitten etsiä vanhempi täti, joka on vielä saanut kunnon koulutuksen ja joka tuntee suomalaiset hiuslaadut ja niiden käyttäytymisen.

Nuori kampaaja voi olla ihan täystuho. Tai sitten tosi osaava, jos on alasta oikeasti kiinnostunut.

Ideaalisti kampaajalle pitäisi voida mennä rentoutumaan ja pitäisi voida luottaa, että lähtee sieltä hyvännäköisenä. Tuntuu kyllä, että vaikka olisi valmis maksamaan mitä, niin tämä harvoin toteutuu.

Vierailija
38/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta sulla vaikuttaa olevan ongelmia ilmaista itseäsi selkeästi ja kohteliaasti. Jos olet ap, sulla on myös vaikeuksia tehdä päätelmiä.

En ole ap, enkä kaipaa ketään holhoavalla sävyllä kertomaan perusasioita hiusten värjäyksestä.

Kampaajalla jos tyydyn sanomaan, että haluan tuhkanvaaleat hiukset, kampaaja selittää, etteivät ne sovi minulle. Kun kerron, että pari viikkoa värjäyksestä hiukset ovat tuhkanvaalealla värjättynä itselleni sopivan väriset, kampaaja ei koskaan tyydy tähän vaan haluaa väenväkisin värjätä hiukseni lämpimämmällä sävyllä ja tietysti myydä päälle niitä hopeashampoita ja sävytteitä, joiden avulla kampaajan värjäämät hiukset saa pysymään toivomani värisenä.

Ymmärrän, että bisnes on bisnes, mutta voisiko kunnioittaa asiakkaan toivomusta? En minä ainakaan jaksa puljata niillä sävytteillä ja hopeashampoilla, kun lopulta paljon vähemmällä vaivalla ja ilman turhaa väittelyä pääsee värjäämällä itse ne hiukset tuhkanvaaleiksi, jolloin ei tarvitse värjäysten välillä jatkuvasti säätää.

Vierailija
39/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pata sekaisin sekä sinulla että kampaajalla !

Vierailija
40/59 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiselta kyllä kuulostaa. Harva kampaaja osaa tehdä esim. kauniita luonnollisia raudoituksia, mutta jokaikinen jolla olen itse käynyt, on osannut leikata hiukset tasaisesti.

Olen käynyt seitsemällä eri kampaajalla 5 vuoden sisään Tampereella ja Joensuussa. Kaikki ovat leikanneet hiukset nätisti. Leikkautan aina pitkän polkan tms tasapitkän mallin, korkeintaan ihan kevyttä kerrostusta. Hiukseni ovat suorat ja melko ohuet.

Itse valitsen kampaajan aina Instagramin perusteella. En mene sellaiselle, jonka kädenjälkeä en pysty näkemään kuvista etukäteen. Olen vaihtanut kampaajaa usein sen takia, kun ensiksikin muutin toiselle paikkakunnalle, ja sitten uudella eivät koskaan ole osanneet tehdä sellaisia raitoja kun pyydän. Mutta leikkaus on tosiaan onnistunut aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi