Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lasten tavarat antaa sukulaisille kiertoon, vaikka itsellä tarve vielä?

Vierailija
04.05.2022 |

Meillä on kaksi lasta, joilla on n. 4v ikäero. Lasten serkut on juuri tuolta väliltä. Serkkujen äiti olettaa, että saa meiltä kaikki harrastusvälineet lainaan, sukset, monot, luistimet. On saanut nyt kahtena talvena, mutta ei edes palauta niitä itse meille, vaan niitä pitää kysellä. Välimatkaa on 300km, joten ei mitenkään näppärää.

Onko ok, ettei lainaa monen sadan kilometrin päähän tavaroita, joille on vielä omassa perheessä tarve?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt vähän selkärankaa vai onko sulla se kuin kasteluletku? Mutta joo, meillä kanssa naapuri lainasi pojalleen suksia, sanoin, että myyn ne. Hän vaan vähän lainaa. Palautti sitten talven jälkeen talon seinustalle, edes kiitosta ei ole kuulunut, vaikka melkein päivittäin nähdään. No, myin ne sitten seuraavana talvena eteen päin, mutta eniten kismittää se, ettei edes kiitosta sanota, tai tuoda kahvipakettia kiitokseksi. Olivat meinaan koko talven siellä, ja hyvin tiesivät, että myyn ne kumminkin.

Vierailija
22/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään tarvitse, mutta itse en kyllä hilloaisi 4 vuotta mitään. Sukset ja pyörät on auttamattomasti pilalla tossa ajassa, parempi kun tulisi käyttöön.

Auttamattomasti pilalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aikoinaan maksoin mieheni siskolle käytetyistä lasten vaatteista, vaunuista ym tavaroista jopa vaatteista ja vuodevaatteista ihan hyvät summat.

Meni noin 3 vuotta, kun käly pyysi antamansa tavarat takaisin, heille on tulossa vauva.

Minä siihen, että olen maksanut niistä enkä toisekseen voi mitään palautella, kun olen antanut (en myynynyt) ne eteenpäin.

Tästä nousi niin kova häly, että jouduimme maksamaan jo kertaalleen ostamat tuotteet uudestaan.

Sen jälkeen opin, etten ikinä ota vastaan lahjoituksia, enkä osta sukulaisilta mitään käytettynä.

Kai tiedät sanonnan siitä, ettei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...

Vierailija
24/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä kysymys on? Eikö se ole itsestään selvää, että jätätte nuoremmalle lapselle? Kyllä minua harmitti, kun en aikani saanut takaisin lasteni vaatteita.

Vierailija
25/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään tarvitse, mutta itse en kyllä hilloaisi 4 vuotta mitään. Sukset ja pyörät on auttamattomasti pilalla tossa ajassa, parempi kun tulisi käyttöön.

Kuinka kelvottomia nykyiset pyörät ja sukset ovat, jos 4 vuodessa menevät pilalle? Meillä on vielä tänäkin päivänä käytössä yli 20 vuotta vanhoja suksia ja polkupyöriä. Kieltämättä uudet olisivat parempia ja pyöriin on pitänyt vaihtaa uusia kumeja, mutta kelpaavat aivan hyvin, jos käyttöä on kovin vähän.

Vierailija
26/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttamattomasti pilalla?

Jos tämä on sitä porukkaa joka hiihtää kouluun kesät talvet, tai yksi ajaa pyörällä toista suksilla perässä vetäen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi