Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lasten tavarat antaa sukulaisille kiertoon, vaikka itsellä tarve vielä?

Vierailija
04.05.2022 |

Meillä on kaksi lasta, joilla on n. 4v ikäero. Lasten serkut on juuri tuolta väliltä. Serkkujen äiti olettaa, että saa meiltä kaikki harrastusvälineet lainaan, sukset, monot, luistimet. On saanut nyt kahtena talvena, mutta ei edes palauta niitä itse meille, vaan niitä pitää kysellä. Välimatkaa on 300km, joten ei mitenkään näppärää.

Onko ok, ettei lainaa monen sadan kilometrin päähän tavaroita, joille on vielä omassa perheessä tarve?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Ostakoon omat.

Vierailija
2/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon siivestäjä tuo serkkujen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöimmän eväät syödään ensin...

Vierailija
4/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että ostaa kirpparilta, kirpparit on täynnä monoja ja luistimia. Tietysti pidät ne omat kun vielä tarvetta

Vierailija
5/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole mitään velvollisuutta edes lainata noita. Sano, että helpompi teille säilöä varusteita kunnes kuopus kasvaa kuin lainailla niitä hetkeksi ja että laitatte ne kiertoon vasta, kun ne ovat kuopukselle pieniä.

Vierailija
6/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, jos kerta omaakin käyttöä olisi.

Vierailija
7/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään abtanut tai edes lainnut kuon vasta sitten, kun tiesin lapsiluvun olevan täysi. Eikä kukaan edes kysellyt.

Vierailija
8/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät itse.  Terve itsekkyys on joskus tarpeen.

Vierailija
9/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. 

Vierailija
10/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne, ja monoja ja pyörää on kyllä lainattu. Kirpparilta ne on hankittu ja vastineeksi on saatu sääännöllisesti vaatteita nuoremmalle.

Toki asutaan lähekkäin ja ovat luvanneet tuoda takaisin. Paitsi pyörän vissiin möivät, kun me ei sitä enää haluttu (muutto tulossa ja se olisi joka tapauksessa vähän huono).

Vierailija
11/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas kysymys. Sähän teet niinku sulle sopii. Vai etkö pärjää ilman av neuvoja mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
12/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän jämäkkyyttä nainen! Pistät välineet varastoon odottamaan seuraavaa oman perheen käyttäjää. Sukulaisille sanot eioota. Ja jos pitää selitellä, niin sanot että on luvattu toisaalle tai olet jo myynyt. Ei ole sen vaikeampaa.

Vierailija
13/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoon tietysti vasta kun omassa perheessä ei ole käyttöä. Jos lainailu toimisi vastavuoroisesti, niin silloin sitä voi kyllä harrastaa.

Vierailija
14/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä! Sinä päätät omista tavaroistasi.

Vierailija
15/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän jämäkkyyttä nainen! Pistät välineet varastoon odottamaan seuraavaa oman perheen käyttäjää. Sukulaisille sanot eioota. Ja jos pitää selitellä, niin sanot että on luvattu toisaalle tai olet jo myynyt. Ei ole sen vaikeampaa.

En valehtelisi, vaan sanoisin vain, että ne annetaan eteenpäin vasta nuorimmaisen jäljiltä, jotta hänkin saa käyttää niitä vielä kun ne ovat käyttökelpoisia. Tavarat ei lainassa parane.

Vierailija
16/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinaan maksoin mieheni siskolle käytetyistä lasten vaatteista, vaunuista ym tavaroista jopa vaatteista ja vuodevaatteista ihan hyvät summat.

Meni noin 3 vuotta, kun käly pyysi antamansa tavarat takaisin, heille on tulossa vauva.

Minä siihen, että olen maksanut niistä enkä toisekseen voi mitään palautella, kun olen antanut (en myynynyt) ne eteenpäin.

Tästä nousi niin kova häly, että jouduimme maksamaan jo kertaalleen ostamat tuotteet uudestaan.

Sen jälkeen opin, etten ikinä ota vastaan lahjoituksia, enkä osta sukulaisilta mitään käytettynä.

Vierailija
17/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvi selitellä mitään. Se pelkkä eioo riittää. Miten ihmeessä Ap on edes lähtenyt moiseen rumbaan mukaan?

Vierailija
18/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään tarvitse, mutta itse en kyllä hilloaisi 4 vuotta mitään. Sukset ja pyörät on auttamattomasti pilalla tossa ajassa, parempi kun tulisi käyttöön.

Vierailija
19/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aikoinaan maksoin mieheni siskolle käytetyistä lasten vaatteista, vaunuista ym tavaroista jopa vaatteista ja vuodevaatteista ihan hyvät summat.

Meni noin 3 vuotta, kun käly pyysi antamansa tavarat takaisin, heille on tulossa vauva.

Minä siihen, että olen maksanut niistä enkä toisekseen voi mitään palautella, kun olen antanut (en myynynyt) ne eteenpäin.

Tästä nousi niin kova häly, että jouduimme maksamaan jo kertaalleen ostamat tuotteet uudestaan.

Sen jälkeen opin, etten ikinä ota vastaan lahjoituksia, enkä osta sukulaisilta mitään käytettynä.

Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, miksi ihmeessä maksoit uudestaan.

Vierailija
20/27 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi:ssä näyttää saavan lasten suksipaketin jopa vitosella, useita kympillä. Voisi suositella tai vaikka ostaa lahjaks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi