Miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto?
Nykyää ihmettelen miten ihmisillä on varaa ostaa hieno auto. Monella melko uusi auto ei oo kovin monta vuotta vanha. Voi jopa maksaa 30 tonnia. Ei mulla ainaskaa ole varaa vaikka on työ. Ajan halvalla autolla kun se toimii hyvin mutta välillä jopa hävettää. Nuoret ihmisetki ajelee jollain bemareilla. En ymmärrä. En saisi ees autolainaa 30 tuhatta.
Kommentit (163)
Nythän jopa 20v vanhat autot näyttävät uusilta.
Autojen omistajana on rahoitusyhtiö.
Et ymmärrä, että toisilla on hyväpalkkainen työ, perintö, sijoituksia, säästöjä? Onpa sulla tosiaan ymmärryksessä vikaa.
Pankkilaina. Siivooja. Hybridi 2021.
Autoilla voi tehdä jopa voittoa, tuttu hakee Saksasta auton, ajelee n. vuoden ja myy voitolla pois =ilmaista ajoa.
Suurelle osalle on tärkeää se, miltä asiat näyttävät. Ei se, miten asiat ovat. Sitten autokin hankitaan vekselivetoisesti, että on ne kulissit kunnossa.
Jotkut puolestaan ajavat vanhalla luotettavaksi osoittautuneella sotaratsullaan maailman tappiin saakka, vaikka varaa olisi mennä autokaupasta hakemaan tuliterä kulkupeli alle vaikka samantien. He vain ymmärtävät sen, miten huono sijoituskohde uusi auto on ja investoivat rahansa mieluummin tuottavampiin kohteisiin.
Meillä on autot vm 2020 ja 2021. Molemmat uusina ostettu ja ilman lainaa. Olemme nelikymppinen pariskunta, ei lapsia ja molemmat hyväpalkkaisissa töissä. Ollemme kumpikin harrastaneet sijoittamista 20 vuotta ja niitä tuottoja käytetään silloin kun pitää ostaa jotain isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä, että toisilla on hyväpalkkainen työ, perintö, sijoituksia, säästöjä? Onpa sulla tosiaan ymmärryksessä vikaa.
Joo mutta itekki oon iha ok palkkainen.. mutta en rupee maksamaa jotain autolainaa.. ei mitää järkee vuosikausia.
Kieltämättä hävettää alle 40 v mies ajella 2000 € autolla missä on puskurissa reikä.
Tuttu maksaa autolainaa 600e/kk + kaikki muut kulut tietysti päälle. Ihan hieno hybridi Volvo on.
30.000 euron hintaluokan auton saa alle kun maksaa kuukausimaksua noin 350-400 euroa. Jos tilille tulee kuussa vaikka 2200 euroa niin tuo on siitä alle 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta itekki oon iha ok palkkainen.. mutta en rupee maksamaa jotain autolainaa.. ei mitää järkee vuosikausia.
Jokainen sijoittaa rahansa tietysti mihin haluaa mutta keskituloinen saa siis ihan ok uuden auton alleen sijoittamalla siihen noin 20% kuukausituloistaan.
Vierailija kirjoitti:
30.000 euron hintaluokan auton saa alle kun maksaa kuukausimaksua noin 350-400 euroa. Jos tilille tulee kuussa vaikka 2200 euroa niin tuo on siitä alle 20%.
Ei onnistu. Itellä on velkaa niin paljon ettei voi enää ottaa lisää lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurelle osalle on tärkeää se, miltä asiat näyttävät. Ei se, miten asiat ovat. Sitten autokin hankitaan vekselivetoisesti, että on ne kulissit kunnossa.
Jotkut puolestaan ajavat vanhalla luotettavaksi osoittautuneella sotaratsullaan maailman tappiin saakka, vaikka varaa olisi mennä autokaupasta hakemaan tuliterä kulkupeli alle vaikka samantien. He vain ymmärtävät sen, miten huono sijoituskohde uusi auto on ja investoivat rahansa mieluummin tuottavampiin kohteisiin.
Ei kai se ole mitään kulissia jos minulla on helposti varaa maksaa se autoni kuukausilyhennys? Silloin minulla on varaa siihen autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Itellä on velkaa niin paljon ettei voi enää ottaa lisää lainaa.
No se on sitten ihan oma valinta jos sitä lainaa on halunnut ottaa johonkin muuhun asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisilla on sellainen palkka, ettei tarvitse edes autolainaa, vaan voi ostaa käteisellä. Kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Autojen omistajana on rahoitusyhtiö.
Entä sitten? Ei sitä siinä autossa missään lue. Samalla tavalla se käy ja kukkuu vaikka sen omistaisi itse paavi.
Autorahoitus.