Anoppi/mummo ongelma
Minulla ja miehelläni on 3 vuotias poika.
Anoppi tulee kylään 2 kertaa viikossa, ja on koko päivän (hän tulee aamupäivällä ja lähtee illalla)
Joka kerta hän tuo leluja pojalle.
Kun poika on hänen luona, he menevät joka kerta leluostoksille.
Lelut poika tuo totta kai kotiin ja hän kertoo meille, eli anoppi ei voi tehdä sitä salaa.
Miten sanon nätisti anopille, ettei tarvitse ostaa/tuoda leluja joka kerta?
Olen sanonut, ettei hän tarvitse ostaa/tuoda.
Mutta vastaus on aina en voinut jättää ostamatta.
Tottakai mummo saa ostaa joskus leluja, mutta ei nyt joka kerta.
Vai pitäisinkö vaan sietää sitä ja antaa mummo ostaa/tuoda leluja joka ikininen kerta?
Kerran näin kun anoppi tuli hakemaan pojan, hän antoi autossa pojalle pikkuauton joka oli vielä pakkauksessa.
Poika puhuu siitä, että hän menee mummon kanssa kauppaan ja mummo tuo/ostaa leluja.
Ei poika opi ymmärtämään synttärilahja/joululahja idean, jos hän saa paljon leluja joka kerta kun anoppi tulee kylään tai poika mene anopille.
Toinen aika huvittava asia..
Meidän 3 vuotias poika oli minun vanhemmilla.
Anoppi soitti mun äidille, että hän haluu tulla hakee pojan yökylään.
Anoppi ja mun vanhemmat ei ole sillä tavalla tuttuja, on vaan tavannut ristiäisessä ja synttäreissä.
Kun anoppi tuli mun vanhemmille hän otti heti poika syliin meni lattialle istumaan ja rupesi lukemaan kirjan.
Hän ei välittänyt mun vanhemmista. Ei edes tervehtinyt. Siellä hän istui pojan kanssa n. tunnin ja sitten hän lähti.
En vaan ymmärrä miten hän kehtaa?
Kommentit (9)
Suuri kilpailu lapsesta, kuka on se ainoa, oikea ja kivoin isoäiti.
Raskasta kaikille.
Miksi pitäisi sanoa "kauniisti" ihmiselle, joka käyttäytyy törkeästi?
Tuo vierailutahtihan on ihan posketon.
Lahjoja ei todellakaan anneta koko ajan.
Ja mummon pitää osata käyttäytyä asiallisesti ja tajuta oma paikkansa. Tuohan on ihan naurettavaa nyt!
Pieni vinkki: aloituksen olisi voinut tiivistää sanoihin Anoppi ostaa lapselle liikaa leluja.
Anopit voivat olla uppiniskaisia. Tuo tavaravyöry saattaa jatkua vielä, kun lapsi on teini. Eikä hänen lahjojaan saa heittää pois. Totuus on tarua ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Pieni vinkki: aloituksen olisi voinut tiivistää sanoihin Anoppi ostaa lapselle liikaa leluja.
Ei se ole ongelman ydin.
Nyt laitatte mummolle jäitä hattuun. Tarvitseeko pienen 3-vuotiaan ylipäätään olla paljon kahdestaan mummon kanssa? Mummo voi tulla teidän kotiin tapaamaan ja teette sopimuksen että leluja tuodaan vain synttäreillä ja jouluna. Jos tarvitsette hoitoapua kodin ulkopuolella niin viekää toistaiseksi sinun vanhemmille. Ja mummi ei tosiaan mene sieltä hakemaan yökylään! Miksi te annatte mummin huseerata noin paljon, lapsi on teidän.
Vähennätte tuota hänen tunkemistaan ettekä ota niitä leluja vastaan.