Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähtisittekö lasten kanssa yksin, ilman toista aikuista kanarialle?

Vierailija
18.08.2008 |

nyt tarjoutui tilaisuus lähteä, mutta mies ei pääse mukaan. lapset ovat 10v ja 4v. Itseäni vähän arveluttaa, lähtö olisi jo ylihuomenna

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hienosti on mennyt, ekalla kertaa lapsi oli 4.

Vierailija
22/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatovereiden kanssa retkillä, ravintolassa viereisen pöydän brittien kanssa, altaalla toisten vanhempien kanssa.

Päivän rientojen jälkeen nautin hyvän kirjan lukemisesta, parvekkeella istumisesta ja kenties yhdestä oluesta. Sitten nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisin nauttia matkasta ilman toista aikuistakin. Kun lapset ovat nukkumassa, joisin sen lasillisen tai kaksi viiniä ja lukisin jotain hyvää kirjaa samalla.

Mutta siis ap, älä yhtään epäröi. Mene ja nauti. Lapsesi ovat sitä paitsi jo todella isoja.

Vierailija
24/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi itse maksaan, niin en kyllä lähtisi Kanarialle, mutta tottakai voisin lähteä lasten kanssa keskenäni ja olenkin matkustanut peräti kolmen lapsen (jotka pienempiä kuin sinun lapsesi) kanssa.

Vierailija
25/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kauheaa elää moisten pelkojen kanssa?? Yhtä hyvin voi loukkaantua 10 kilsan työmatkalla pk seudun motarin ruuhkassa (esim tänään, mies ulkomailla itse lapsen kanssa kaksin kotimaassa) ja lapsi ei edes tiedä sitä tarhassa!!

Ap:lla ihana tilanne kun lapset on noin isoja, varmaan osaavat uidakin jo! Ota pino kirjoja mukaan ja nautiskele rannalla/altaan reunalla kun tenavat leikkii keskenään. Tuon ikäiset on niin ihania ja helppoja kun heidät voi jo viedä kunnon ravintoloihin syömään ja nähtävyyksiäkin katselemaan.

Vierailija
26/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin toisen aikuisen kanssa mutta eiköhän tuosta selviäis. 10-vuotiaalla on vähän järkeä päässä jo.

Vierailija
27/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin juuri kaden viikon reissulta kanarialta. Lähde sateita karkuun sinne lämpöiseen! Pärjäät varmasti lapsiesi kanssa. Meidän lapset eivät olisi halunneet tulla kotiin takaisin, eikä kyllä mekään.

Vierailija
28/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin toissa talvena minä ja lapset 2v, 4v ja 6v Kanarialla ilman miestä kun hän ei siedä aurinkolomia. Samalla reissulla tosin oli siskoni perheineen mutta käytännössä sama kuin olisin ollut yksin sillä sisko sairastui heti ekana lomapäivänä ja oli lähes viikon sängyn omana ja siskon mies on invaliidi. Mulla oli sitten myös siskon lapset vajaa 2v ja 3v. ekan lomaviikon hoidettavana lähes koko ajan kun hereillä olivat ja ihan meillä kivaa oli näinkin.

Vierailija
29/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina mietin tuota, miten tekisin koululaisen koulun kannalta. Omat vanhempani olivat jyrkästi sitä mieltä, että koulua ei saa mikään häiritä. Ylimääräisiä vapaita ei suvaittu.

Itse voisin lähteä kahden alle kouluikäisenikin kanssa, 3v ja 6v. Ovat rauhallisia ja tottelevaisia lapsia. Ja tiedän itse olevani turhankin tarkka heidän kanssaan. Joten, kyllä, lähtisin, jos tilaisuus tulisi. Paitsi, miehelle ois keljua jäädä kotiin :-( Kun reissaamme muutenkin niin vähän. Eli harkitsisin siinä mielesäs tosi tarkkaan.

Vierailija
30/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teidän mummo asuis naapurissa, niin kieltäisitkö lapsia menemästä sinne ja mummoa tulemasta teille? kun vähän sillä logiikalla kommentoit sitä edellisen vistin mummon luona kyläilemistä :)

joidenkin mielestä mummokyläilyt tarkoittavat tukiverkkoja, joita kai MLLkin rakastaa yli kaiken.

Vierailija
31/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada nuoremmat lapset hoitoon mummolaan kun lähtee isompien kans lomalle. Ootte varmaan aika katkeroituneita jostain?

Meillä on neljä lasta ja ollaan oltu viikonloppu isompien kanssa kylpylässä kun nuoremmat oli mummolassa hoidossa. Kyllä ison perheen vanhemmatkin saavat käydä lomalla ja nimenomaan hyväkin.

Vierailija
32/32 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lähtisin. Olen matkustanut lapseni kanssa paljon ihan yksin.

Oletko ollut uimassa tai ruuhkassa (esim. jossain messuilla tai tapahtumissa) useamman lapsen kanssa yhtäaikaa? Kuluttaa eri lailla omaa huomiokykyä, mitä useampi lapsi on yksin valvottavana.

Yhden lapsen kanssa on eri asia matkustaa kuin kahden kanssa, ainakin jos ovat pieniä ja vilkkaita ja huitovat koko ajan eri suuntiin. Toki jos lapset istua nököttävät aikuisen kyljessä koko reissun ajan, mikäs siinä, mukaan voisi ottaa samalla vaikka naapurin lapsetkin....

Toinen stressitekijä on - kuten joku kirjoittikin - ainoan aikuisen mahdollinen sairastuminen, joka ei ole ihan mahdoton tapahtuma. Yksi ystävä lähti viikoksi etelään kahden lapsen kanssa ja oli lievästi sanottuna helpottunut, kun pääsi lopulta Suomeen - sairastettuaan koko viikon korkeakuumeista keuhkoputkentulehdusta.

Kuinka moni teistä oikeasti ottaisi oman perheenne lisäksi toisen matkustajan lapset vastuullenne viikoksi, kun lasten vanhempi makaisi hotellihuoneessa (tulehduskuume tai jalka paketissa, vatsatauti, joka todnäk tarttuu lasten kautta teihinkin)? Minä en luottaisi hyvään tuuriin, että samaan hotelliin olisi sattunut joku "super-nanny", joka ilomielin muuttaisi oman perheensä suunnitelmia ja kahmaisisi kaikki "orvot" helmoihinsa.

Muuten matka kuulostaa ihanalle. Jos päätät uhmata riskejä, hyvää matkaa!