Kuinka pian synnytyksen jälkeen sinulla alkoi kuukautiset?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
3 kk päästä
Imetän edelleen lapsi 1 v.
6 lasta. Jokaisen kohdalla noin 3kk synnytyksestä, riippumatta imetyksien pituudesta tai oliko täysimetyksellä vaiko ei. Lyhin imetysaika 3kk, pisin reilu 1,5v.
Nyt ikää 51v ja kuukautiset edelleen säännölliset ja alkouvatkin jo 11 vuotiaana. Eli minun kohtalo näköjään kärsiä kuukautisista mahdollisimman kauan. Onneksi ei sentään kipuja ole ollut, mutta todella runsaat ovat.
Täysimetyksen päätyttyä 6kk iässä. Oli shokki kun olin kuvitellut ahkeran imetyksen estävän.
Ensimmäistä täysimetin puoli vuotta ( ei muuta ruokaa) ja yhteensä vuoden ja kolme kuukautta. Kuukautiset alkoivat noin 7-8 kk jälkeen. Toista täysimetin neljä kuukautta ja yhteensä noin vuoden. Silloin kuukautiset alkoivat noin viiden kuukauden jälkeen.
Vasta kun lopetin imetyksen täysin lapsen ollessa 10 kk. Ennen sitä koko hormonitoiminta oli täysin jäissä, hyvää esimakua vaihdevuosista :(
Ekalta 7kk päästä toiselta 6 viikkoa. Tuo jälkimmäinen oli aika rajua.
Muutama viikko synnytyksestä. En imettänyt
3 kk päästä alkoi, imetin alle puoli vuotta ja sekin vain osittain.
Minulla ei alkanut ollenkaan. Tuli vaan vähän huono olo ja menin lääkäriin. Tutkittuaan lekuri sanoi, että olen raskaana. Imetin kyllä, mutta noin 4kk:n kohdalla maito alkoi vähentyä. Silloin kuukautiset olisivat ilmeisesti tulleet, mutta uusi tulokas nappasi just siinä kohtaa.
Niinpä meidän kahdelle ekalle tuli pieni ikäero.
Ostettiin kaksosten rattaat.
5-6 viikkoa, kaikista neljästä imetyksestä huolimatta. Luonto ajattelee, että uutta vaan putkeen ja miksi ei ajattelisi. Ylivertaiset geenit.
Ekan jälkeen noin 4 kk, toisen jälkeen 8 kk. Molempia imetin vajaan vuoden verran, ei ollut siinä eroa.
Ekan jälkeen vajaa 6kk, toisen jälkeen 13 kk synnytyksestä. Imetin kumpaakin edelleen.
Noin 5 kk. Imetin ja syötin korviketta noin 50/50.
3kk jälkeen. Imetin osittain 6kk.
3 kk päästä oli ekat normaalit kuukautiset. Täysimetys ja vauva kohta 6 kk.
Molempien lasten kohdalla 3,5kk synnytyksestä. Täysimetin molempia 6kk ja sen jälkeen osaimetystä vielä 1v3kk.
Vierailija kirjoitti:
Ekalta 7kk päästä toiselta 6 viikkoa. Tuo jälkimmäinen oli aika rajua.
Niin ja molempia imetin 9kk. Nuoremmalta se ero että vauva antoi yöllä minunkin nukkua useampia tunteja putkeen. En tiedä ollko sillä vaikutusta.
4-5vkon kuluttua kummallakin kerralla ja tiiviistä täysimetyksestä huolimatta, olivat kumpikin 6,5kk pelkällä äidinmaidolla.
Gynekologi hieman asiaa "hämmästeli" ja tuumasi, että "toisaalta sinullahan kumpikin sai myös alkunsa heti 1.yrityskierrosta", mene ja tiedä.
3 kk päästä