Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** vk 41

09.10.2006 |

Heippa kaikille kotiloille ja uusille tervetuloa mukaan!!!

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, viikkoja kasassa tällä hetkellä 15+4 ja kauhean nopeasti aika on kulunut, juurihan vasta plussasin:-)

Olo alkaa olla jo suht normaali, ei juurikaan enää pahoinvointia eikä edes sitä kauheaa kokoaikaista nälän tunnetta, joka on vaivannut koko alkuraskauden.

Ilma alkaa olla jo melko syksyinen, vaikkakin vielä on aika lämmin ulkona. Lehdet ovat alkaneet pudota puista ja viikonloppuna saikin vähän hyötyliikuntaa niitä haravoidessa.

Kuopuksen 3-vuotissynttärit (26.10) lähestyy ja kävinkin jo hänelle viime viikolla ostamassa ison kauko-ohjattavan pajeron lahjaksi, mahtaa poika olla tyytyväinen. On nimittäin kuolannut naapurin pojan samanlaista tässä jo jonkin aikaa. Meillä on pihalla ja kadulla hyvä ajella niillä.

Eipä kai tässä muuta tällä kertaa kuin kirjoitelkaahan kuulumisia!!!

LapaLepa rv 15+4

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs tänne... viikot sais kulua nopeammin... vaikka torstaina tulle täyteen 8... kyllähän ne kuluu, mutta ei kyllä nopeasti.

Kamalasti odotan sitä np-ultraa. vielä 3 viikkoa.

NAPAA:

ei nyt oikeastaan väsytäkkään enään niin paljoa. Mieliteot oikeastaan hiipunut, mutta osittain kyllä senkin takia kun sain sen tuomion että ei sokeria, suolaa ja rasvoja saa syödä.

Neuvolan mukaan olis jo 8+4, mutta ite kyllä meen ton oman kierron mukaan eli -viikko!

EI oikein osaa enään odottaa mitään... taitaa olla alkuhuuma sammunu.

mani rv 7+4

Vierailija
2/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille Kotiloille! Minulla tässä vapaapäivä menossa jo kamalaa vauhtia poispäin. Olin kyllä viikonlopunkin vapaalla, että ei nyt ole tarvinnut työkiireitä muutamaan hetkeen ajatella. Eilen käytiin isännän kanssa konsertissa ja sitten syömässä. Olipa kiva pitkästä aikaa. Äitini oli lapsenlikkana. Eipä sitä sitten kevättalvella enää lähetäkään kaksistaan yhtään mihinkään.

Vauveliinin liikkeistä olen ilokseni saanut nyt muutamien päivien ajan nauttia, kyllä niitä joka päivä tuntuu. On se vaan niin ihanaa sipsuttelua, vielä kovin hentoista.

Huomenna on tulossa yksi tähtihetki tässä raskaudessa:rakenneultra. Odotan oikein innolla ja kädet on kyynärpäitä myöten ristissä, että rakkaallamme on kaikki kunnossa. Ja oishan se lisäbonusta, jos se sukupuolikin siellä selviäisi...

Ulkona on todellakin syksyisen näköistä, vaikkakin lämmintä. Pidän syksystä, kohta alkaa hirmuinen kynttilöiden polttelu. Kun on näin lämmintä, niin toivottavasti saamme maan valkeaksi jouluun mennessä. Nähtäväksi jää.

Nyt kotiaskareiden pariin, tyttö on lähdössä kerhoon ja ennen sitä on laitettava ruoka eteen.

Rouvar Rv 19+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis huomenna rakenne-ultra ja samalla ajattelin tehdä vähän hankintoja vauvalle!

Eilisen pohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen, että en ota äitiyspakkausta vaan sen rahan..

Täytyy nyt siis hankkia kaikenlaista, mitä pakkauksen mukana tulis, mutta saa jättää turhat ostamatta!

Meille nimittäin pakkauksessa olis ollu paljon turhaa, enkä viitsis niitä ottaa, kun ne jää vaan nurkkiin pyöriin!

[b]Mani: [/b] tiedän miltä tuntuu, kun alkuraskaudessa odottaa viikkojen vierimistä! Miksei sitä tietysti odota vieläkin, mutta nyt kun maha on todella iso ja potkuja tuntuu kaikenaikaa niin ei odota enää niin paljon, kun alkuun!

Jaksuja odotteluun, kyllä ne viikot kuluu, vaikka välillä aika tuntuu liian pitkältä odottaa..!

eipä tässä taas tämän erikoisempaa

mammutti ja Vilppu rv 21+3

Vierailija
4/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rouvarillakin on huomenna ultra!

Tsempit siis meille!

Minä ajattelin kysyä ultraajalta kanssa sukupuolta... (kun sen jo tiedän 100%) On kiva nähdä osuuko ultraaja oikeaan vai ei.. = )

Vierailija
5/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias kahden tytön (01 ja 04) äiti pääkaupunkiseudulta. Plussasin pe ja la ja näin ollen laskettu aika olisi kesäkuun puolessa välissä. Viikkoja kasassa siis hurjat 4+2 ja olo on oireeton (siksi vielä varovaisissa tunnelmissa).

Alkuraskauden ultraan kaipailisin, muttei taida olla mitään perusteltua syytä sinne päästä (siis kunnalliselle puolelle)...

Vierailija
6/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvar ja mammutti: Sit heti huomen kertomaan ultrakuulumiset! Ihanaa! Mä meen torstaina itse vasta ekaan ultraan yksityiselle. Mut jänskättää kamalasti.

Ja Eliisabethille tervetuloa tänne puolelle! Kiva kun porukka lisääntyy!

Omaan napaan ei uutta. Väsyttää, oksettaa ja tänään oon ollut koko päivän kiukkunen kun ampiainen ja tuo mieskin kun on yks p...pää.

Arghh!

AIHA Rv 7+2

Vierailija
7/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä muutama sana.

Mammutti: meillä onkin huomenna mukava päivä tulossa, tulehan sinäkin sitten kuulumisia kertomaan. Minä kerron niitä heti, kun pääsen koneelle eli tuskin huomenna. Menen suoraan sieltä ultrasta iltavuoroon ja tasan en taida siellä koneelle keretä. Saattaapi mennä keskiviikkoon seuraava palstailu.

Lueskelenpa tässä vielä vähänaikaa ketjuja ja sitten alkaa iltahommelit, lapset jo nukkumassa.

Rouvar Rv 19+0 (edelleen)

Vierailija
8/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin tälle puolelle! :) Tänään pamahti selvä plussa ruutuun, haamujen haamuja sain jo la ja su kahdella eri testillä ;) Ja raskausviikkoja olisi kasassa huimat 4+2 :) Siitä se lähtee!

Itsellä ei ole juurikaan mitään raskausoireita, mutta edellisetkin ovat olleet lähes oireettomia! :)

Mammutti80 ja rouvar tulkaahan kertomaan ultrakuulumisia! :)

Vierailija
9/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia minäkin sitten malttamattomana odottelen niiltä jotka tänään on menossa sellaiseen!

Aihallakin se alkuraskauden ultra lähenee ja jänskätys nousee!

Omaan oloon ei paljon muutoksia, alkaakohan tämä olla nyt sitä kuuluisaa keskiraskauden seesteistä vaihetta kun vatsa on vielä olematon, ei tiellä ja liikkeitä ei vielä tunnu ja olokin on hyvä eli oikeastaan mistään ei voisi tällä hetkellä päätellä olevansa raskaana. No kaipa se masu pikkuhiljaa alkaa tästä kasvamaan. Ei mulla ole edellisisssäkään kasvanut alussa paljon yhtään eikä ole lopussakaan ollut koskaan mikään megaiso eli ei tästäkään varmaan tule mitään kauhean isoa!

Kaipa sitä sitten vois ryhtyä töihinkin!

LapaLepa rv 15+5

Vierailija
10/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos LapaLepa, tuntuu että siitä on jo niin pitkä aika kun tuolla kuumeilijoissa keskusteltiin :D!

Tällä puolella on aika hiljaista? Välillä olen käynyt kotiloidenkin pinoa lukemassa, että pysyis paremmin kärryillä :)

Tulkaahan kertomaan tosiaan niitä ultrakuulumisia! ;)

Itselle ei tällä erää kummempaa!

Vierailija
11/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa odottajien joukkoon! Itse en kovin kauaa ehtinyt tuolla 3-kuumeilijoissa pyöriä ennen kun ylläriplussa pamahti. Meillä siis ennestään pojat 3 v ja 1 v.

Eilen olin np-ultrassa ja kaikki oli mallillaan! Ihanasti pieni siellä vilkutteli. Jotenkin tuli ultran jälkeen sellainen olo että taitaa masussa olla sittenkin poika.. Ihan kun jalkovälissä olisi jotain heilahdellut ;), mutta tuskin vielä voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Muuten iho kukkiin ja kuvotus jatkuu edelleen.. Ja tietty väsymys. La siirtyi hieman etiäpäin, virallinen nyt 18.4..

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. P-L 12+6

Vierailija
12/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskallan aktivoitua...Aikaisemmissa raskauksissa olen tätä palstaa kohtalaisen aktiivisesti seurannut. Elikkäs olen päältä 30v. lapset 02 ja 05 ja mahassa kasvaa rv 13+ pikkuinen. Raskaus on pikkuisen ylläritapaus, tulipa todistettua etten omaa pitemmän päälle niitä kuuluisia varmoja päiviä ;-) Nyt kuitenkin oikein odotettu ja iloinen juttu! Olen vielä kotona lasten kanssa, mutta työelämään olis jo hinku päästä, edes vähäksi aikaa.

Huovovointisuus vielä vaan jatkuu, parempaan suuntaan tosin mennään ja syömisellä voi jo säädellä oloakin. Maha on turvonnut järkäle ja kohta tämä alkaa näkyä tarkkasilmäisille.

Vointeja kaikille!

Vierailija
13/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peetu-lotta: millä viikolla sulla alkoi toi pahoinvointi?

Pikku-pilulle kertaus on opintojen äiti... vielä <3 halit plussasta... jatketaan tätä samaa matkaa, kun kiertokin meni meillä samoilla linjoilla=)

Olo ihan hukassa, koska kuvotuksesta aikasemmin kärsiny ja nyt ei mitään??? Kahvikin menee jo alas ja olo on kuin ei mitään olis... ja sekös tässä pelottaa=(

Noustessa ylös nippasee tonne oikealle puolelle inhottavasti. OLIS JO 2.11.!!!!!! Tää odottaminen ja raskauden varmentaminen käy hermoille.. yks km/tm (kehitys oli pysähtynyt varh.vaiheessa/jos oli edes kunnolla alkanut) takana ja ikänä en toista halua kokea!

Pitäis vaan keksiä ihan muita ajatuksia, mutta eipä toi auta kun on koukussa teihin=D

Ultra kuulumisia kans kuumeisesti odottelen=D

Voikaahan paksusti tai ainakin helposti =D?

mani rv 7+5

Vierailija
14/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Dandem mukaan turisemaan joukkoon! Meilläkin tätä raskautta voi pienoiseksi yllätykseksi kutsua, nimittäin kerta laakista pamahti plussa enkä ollut ollenkaan siihen varautunut. Taustaa sen verran, että meillä mies oli koko ajan kolmatta vastaan ja ei missään nimessä ym. kyllä tiedätte... No sitten kerran heikkona hetkenä hän tokaisi, että kaipa mä sitten sen kolmannen voin tehdä ja se oli sitten siinä, muuta ei tarvittu. Tämän jälkeen laitan suoraan kierukan, olen sen jo päättänyt.

mani: mulla alkoi tuo pahoinvointi ja kuvotus melkein heti plussatestin jälkeen ja yhtenä päivänä ennen testiä olin todella pahoinvoiva ja oksensinkin kerran, mutta en osannut sitä silloin yhdistää plussaan, vaikka naapuri sanoi heti et sä oot raskaana, johon mä tietty tiukkaan sävyyn et en varmaan oo. No sitä kuvotusta on jatkunut melkein näihin päiviin saakka ja kahvi ei maistu juuri ollenkaan. Väkisin töissä saan kahvitunnilla kupposen juotua, joskus joudun kaatamaan loput pois kun ei kertakaikkiaan mene alas.

Vierailija
15/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että olette suunnilleen valovuoden edellä, kun olette jo menossa tai käyneetkin ultrassa. Mutta tosiasiassahan on tietty kyse vaan muutamasta viikosta. Tässä vaiheessa sitä on niin kärsimätön. Pientä kuvotuksenpoikasta alkaa olla mullakin, ei pahasti vielä. Töissä olen joutunut kertomaan raskaudesta, kun viimeviikolla oli huimausta jne. siinä määrin, että oli vähän pakko. Tosin vain muutama tietää, mutta näillä uutisilla on taipumusta levitä. Pomolle oli kans pakko kertoa, siitä on määräyksetkin, kun osa tekemästämme työstä on sikiölle vaarallista ja siis raskausaikana vältettävää.

Suihkuun ja lapsia kylvettämään!!! T: Uteriina rv5+3

Vierailija
16/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin kans tsekkaamaan niitä ultrakuulumisia...

Ja tervetuloa Dandem keskusteluun mukaan!

Mulla ollut tänään ihmeen hyvä olo. Pientä etomista vain ja yllättävän pirteäkin olo. Suorastaan olen kärsinyt nälästä ja liiasta energiasta! Heh. Vaihteeksi näin päin. Huominen voi olla jo toista...

Ylihuomenna ois ultra. Voi että. Mä lasken jo tunteja. Kamala huoli, että kaikki ois ok. Kerran kun sitä on konenut ultrassa käydessä fiiliksen, että kaikki ei ookaan niin kuin odotti, niin sitä tunnetta ei uudestaan haluais kokea.

Turvotus jatkuu ihan kiitettävänä. Sormet kamalat nakit ja masu näyttää ihan vauvamahalta. Hauskaa taputella masua, vaikka tietää, että turvotusta se vaan on. Mut eihän muut sitä tiedä. Voi nääs kulkea ylpeänä maha pystyssä kuin ois pidemmälläkin raskaana. Musta ainakin on ihana, kun vauvamasu näkyy :)

Että näin. AIHA rv 7+3

Vierailija
17/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ultrakuulumisista:

Kävin siis tänään rakenneultrassa ja joudun parin viikon päästä uudestaan..

Eivät saaneet sydämmestä kunnolla selvää tai jotain.. Neljä kammioo ja aortta on paikallaan, mutta ilmeisesti jotain puuttuu tai on liikaa tai ei nähny selvästi.

Sitte on joku afp-arvo lapsivedessä koholla, mikä sit vissiin voi olla merkki esim. suulaki- tai jostain muusta halkiosta!

Täytyy sanoo, että alkaa ihan v*tuttaan tää homma, kun aina tulee paskaa niskaan, kun käyn ultrassa!

Niin kun ehdin jo hehkuttaa onnea, kun saatiin normaalit kromosomi-tulokset..

nyt poistun taas keräilemään hetkeks itteeni

mammutti rv 21+4

Vierailija
18/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hurja viesti. Tuli tosi paha olo sun puolesta. *halaus*

Pitkä aika odottaa seuraavaan ultraan, että mitä sitten. Voi kamala. Toivotaan, että kaikki menee parhain päin. Voimia!

AIHA

Vierailija
19/54 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa inhottava olo tuosta mammutin viestistä!

Missäs kaikki kotilot luuraa tänään, kun on näin hiljaista???

Mä olen tässä netissä selannut ihania vauvanvaatteita, mutta malttanut vielä mieleni ja ollut huutamatta ja ostamatta! Eipä mulle mitään muuta ihmeellistä tänään taas kuulu.

LapaLepa rv 15+6

Vierailija
20/54 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että onkin vain väärähälytys! Ihme ettei sulle valaistu asiaa siellä ultrassa. Tai ehkeivät halunneet turhaan säikäyttää.. *voimahali*

Itselle ei kovin kummaa! Alavatsaa vähn särkee tai se on sillain " hellänä" . Onko muilla ollut?

Milläs viikoilla ootte käynyt ekan kerran äitiysneuvolassa? Ite oon aiemmissa mennyt vasta rv11+. Mutta nyt taidan mennä jo vähän aikasemmin, kun oon muutenkin niin malttamaton ;) Kuopuksella on 25. päivä 1v.neuvola ja ajattelin silloin kysäistä siltä th:lta samalla aikaa :) Meillä päin muuttui nyt vähän aikaa sitten niin, että on sama th odotusajasta lapsen koulun alkuun. Ja tietysti kaikilla perheen lapsilla sama. Th vaihtui samalla, eikä olla vielä käyty uudella. Toivottavasti on mukava, kun sitä saa sitten katsella :b

Onko muualla näin?

PP 4+3