Millainen työ sopisi herkälle, luovalle ja empaattiselle ihmiselle?
Kommentit (46)
Ei ainakaan pilkunn..sintaa sisältävä toimistotyö avokonttorissa tai kiireinen puhelinpalvelutyö siellä avokonttorissa. Ne vie mehut ja tappaa kaiken luovuuden, liika herkkyyskin karisee, koska muuten ei pärjää.
No ainakin sen alan pitää oikeasti kiinnostaa. Epäkiinnostava ja epäsopiva työ voi kuormittaa herkkää ihmistä kohtuuttomasti.
Itse olen tehnyt monenlaisia töitä, mutta eniten olen pitänyt kääntäjän työstä. Se on itsenäistä ja saa tehdä omassa rauhassa, jossain määrin luovaakin. Ja luovuuttaan voi ilmaista myös erilaisissa harrastuksissa.
navettaan luomaan paskaa ja talvella luomaan lunta
Vierailija kirjoitti:
Eli oikeasti olet kaikkea muuta kuin herkkä, empaattinen ja luova, eli olet räväkkä, itserakas pilkunnusaaja.
Tai sitten olet turha itkuliisa, joka itkee kaikkea mahdollista, mm. kävyn puusta putoamista, erikoista pilvimuodostelmaa ja auton alle jäänyttä litistynyttä oravaa. Luovuus näkyy päässä sepittämissäsi todella mystisissä runoissa ja yksikään ihminen ei ymmärrä sinua.
Ammatti? Taivaanrannan maalari ja työtön.
Vau, nyt oli kyllä päivän projisoinnit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aulapalvelu, neuvonta.
Mikä vika tässä oli?
Olen ollut vuosia aikoinaan aulaemona ja en tiedä miten se olisi herkälle sopivaa. Luovuutta siitä hommasta saa etsiä ja empaattisuudella ei ole mitään virkaa. Aulaemona paras on melkein joku vartiointikoulutuksen saanut jämäkkä ihminen. Eli aika isojakin vikoja.
Ai jaa. Kyllä mä ainakin kysyisin mielelläni ohjeet mukavalta aulapalvelutyöntekijältä, kun elämäänsä ja työhönsä kyllästyneeltä kynsiä viilaavalta hälläväliä asenteella omaavalta. Vartijat on erikseen.
Empaattisuutta kyllä tarvitsee vaikka sairaalan aulassa tai kauppakeskuksen infossa. Ihme asenteita ja ihmetellään kun töitä ei löydy..
Tämä keskustelu tuo ilmi sen, miksi niin monet ihmiset voi huonosti. Kaikkien pitäisi olla kovia ja jyrääviä, vaikka oikeasti ne jotka saa suurimman vaikutuksen aikaan on herkkiä ja empaattisia. Tietty jämäkkyys tulee kokemuksen myötä.
Joten voit tehdä mitä ikinä haluat.
T. Jyrääjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aulapalvelu, neuvonta.
Mikä vika tässä oli?
Olen ollut vuosia aikoinaan aulaemona ja en tiedä miten se olisi herkälle sopivaa. Luovuutta siitä hommasta saa etsiä ja empaattisuudella ei ole mitään virkaa. Aulaemona paras on melkein joku vartiointikoulutuksen saanut jämäkkä ihminen. Eli aika isojakin vikoja.
Ai jaa. Kyllä mä ainakin kysyisin mielelläni ohjeet mukavalta aulapalvelutyöntekijältä, kun elämäänsä ja työhönsä kyllästyneeltä kynsiä viilaavalta hälläväliä asenteella omaavalta. Vartijat on erikseen.
Empaattisuutta kyllä tarvitsee vaikka sairaalan aulassa tai kauppakeskuksen infossa. Ihme asenteita ja ihmetellään kun töitä ei löydy..
Aulatyö on tylsää, ja herkkä ja empaattinen ihminen turhautuu ja palaa siitä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pilkunn..sintaa sisältävä toimistotyö avokonttorissa tai kiireinen puhelinpalvelutyö siellä avokonttorissa. Ne vie mehut ja tappaa kaiken luovuuden, liika herkkyyskin karisee, koska muuten ei pärjää.
Ei minulla ole suurempaa valittamista. Terveisiä hallintokoneistosta. Siistiä sisätyötä eikä kukaan tule iholle.
Palvelumuotoilja, it alaa kannattaa myös harkita. T samanlainen 34 v nainen töissä it alan muotoilijana vain parin vuoden alan koulutuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aulapalvelu, neuvonta.
Mikä vika tässä oli?
Olen ollut asiakaspalvelussa töissä. Ei ollut kauppa. Minulle huudettiin, huoriteltiin, v1ttuiltiin, valitettiin ja marmatettiin. Ei kaikki, mutta se pieni ja vaativa vänkääjäjoukko. Herkkänä ja luovana ihmisenä jaksoin 4kk ja sain hermoromahduksen siitä sonnasta.
Teen töitä itsenäisesti käännösten, tekstien ja tekstityksien parissa. Sopii minulle parhaiten. Asiakkaatkin ovat fiksuja.
Pahan pistit. Kaikki on nykyään niin tehostettua (kiire kiire kiire, menestyt kyynärpäätaktiikalla tai heittämällä arvosi romukoppaan) tai sitten huonosti leiville lyövää/työllistyminen lähes mahdotonta ellei ole huippu siinä mitä tekee (esim. taidealat.) Ja joo anteeksi tämä auttoi nyt varmasti tosi paljon
Onko edes olemassa juurikaan töitä missä et kuulisi haukkumisia asiakkailta? Olen herkkä, mutta toisesta korvasta ulos ja vartijat paikalle. 8 vuotta olen kuunnellut kaikenlaista, yhtään ei ole mennyt nahan alle. Nauretaan näille kyllä porukalla kun asiakas poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Palvelumuotoilja, it alaa kannattaa myös harkita. T samanlainen 34 v nainen töissä it alan muotoilijana vain parin vuoden alan koulutuksella
Mikä koulutus sulla on?
Suoraan sanottuna etätyö on sopinut mulle parhaiten. Siis toimistotyöt etätyönä. Jatkuva muiden ihmisten seurassa työskentely repi mut enemmän ja vähemmän riekaleiksi, ainakin siltä osin kun kohtasin kiusaajia.
Kuvataide, AMK, random humanistisia opintoja, koodauskursseja pari. Työllistyin terveysteknologia firmaan jo tältä pohjalta it alan naisiin verkostoitumisen kautta.
Nyt teen muotoilun maisteria amk:n päälle, ekam vuoden jälkeen työllistyin vuodeksi suunnitelijaksi, joka tekee palvelumuotoilua ja app suunnittelua. Välivuosi opinnoista.
Empaattisen ja herkän pitää välttää työtä, jossa kuormittuu näiden ominaisuuksien kautta.
It alalle toivotaan naisia tervetulleiksi ja kaivelemalla löytyy verkostoja netistä. Stereotyyppisesti oletan kysyjän olevan nainen. Vastaava mies olisi päätynyt tekniselle alalla helposti luonnostaan.
Alalla kaivataan ihmissuhdeosaamista ja empatia on käyttäjäkokemuksen suunnitelussq kova sana.
Olen todennut ettei ainakaan mikään työ, jossa joutuu olemaan paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko edes olemassa juurikaan töitä missä et kuulisi haukkumisia asiakkailta? Olen herkkä, mutta toisesta korvasta ulos ja vartijat paikalle. 8 vuotta olen kuunnellut kaikenlaista, yhtään ei ole mennyt nahan alle. Nauretaan näille kyllä porukalla kun asiakas poistuu.
Täh? Olen ollut työelämässä parikymmentä vuotta ja en ole ikinä kuullut mitään haukkumista keneltäkään ihmiseltä. Olen ollut nyt vanhuspuolella yrittäjänä yli 10 vuotta ja saan vain kiitosta, hymyjjä ja ennen eräpäivää maksettuja laskuja, sillä osaan hommani ja olen nainen paikallaan. Samaa työtä tekevillä kollegoilla täysin sama juttu. Tottakai me valitsemme asiakkaamme ja jos asiakas tai mahdolliset sukulaiset tuntuvat hankaloilta, kun käyn tutustumassa, niin hän ei ole minun asiakkaani.
Rautainen ammattitaito ja empaattisuus ovat työn tärkeimpiä asioita.
Työkkärin sivuilta löytyy testejä.
Lääkäri.