Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin omituinen yhtälö, ratkaiskaapa:

Vierailija
09.10.2006 |

Minun tuloni yhteensä noin 1200 ¿/kk, sisältää palkan, lapsilisät ja kotihoidontuen. Minun kuluni:

- ruoka 600 ¿

- asuntolaina 200 ¿

- netti 50 ¿

- säästöön 100 ¿

- lasten vaatteet, pesuaineet, vessapaperit, sähköt ja vakuutukset vievät loput.

Miehen tulot yhteensä noin 1800 ¿/kk. Hänen menonsa:

- yhtiövastike 180 ¿

- bensa ~150 ¿

- tupakka 200 ¿

Miehellä on aina rahat loppu, minulla säästöön kertyy koko ajan lisää. Minä olen maksanut meidän kaikki remonttikulumme, huonekalut, matot, kodinkoneet... Mihin sen rahat menee? Eilen yritin TAAS kerran asiasta puhua, mutta ei se osannut itsekään sanoa. Rasittaa niin maan vietävästi, kun pitäisi saada isompi asunto mutta miehellä ei kuulemma riitä rahat maksaa isompaa lainaa. *pui nyrkkiä*

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mahdollisuus on, että tilanne on vain ajautunut tuollaiseksi, ja se tietysti sopii miehelle ja yrittää nyt välttää sitä että asialle tehtäisiin jotain. Mutta jos vaimo ei anna periksi vaan pakottaa sopimaan yhteiset pelisäännöt niin homma voi taas toimiakin ja kaikki olla tyytyväisiä.

Tuo sun ehdottamasi keino on mielestäni se viimeinen, kun mikään muu ei ole auttanut ja on käynyt selväksi että kyse on sun kuvailemastasi tyypistä.

Vierailija
22/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ap:n mies olisi hyväsydäminen ja reilu ihminen, ei tässä tilanteessa edes oltaisi vaan hänelle olisi kunnia-asia hoitaa perheen raha-asioita yhdessä vaimon kanssa. Sen sijaan vastaus: älä nyt lässytä, mä katson lätkää, kertoo jo kaiken.

Tyyppi on ihan selvä mä-mä-mä ja hoida sä laskut. Mulla on myös tuollainen setä, nyk. rapajuoppo.

Todella vaimon pitää pakottaa mies osallistumaan. Eri asia sitten onko mieltä olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä. Minä en ollut ja olen ratkaisuuni todella tyytyväinen ja onnellinen nyk. mieheni ja kunnon rehellisen ihmisen kanssa.

Ei missään nimessä kannata nostaa sitä rahaa yhteiselle tilille, ap, koska sieltä ne vielä häviää. Parempi on keittiön pöydän ääressä selvittää nuo menot ja mies laittaa tilillesi rahat seuraavana päivänä tai tuo käteisenä. Ja jos ei se toimi, niin sitten....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytkö tuon? Laittakaa hyvät ihmiset KAIKKI puoliksi. Kumpikin maksaa puolet asuntolainasta. Puolet ruokalaskusta. Puolet lasten kuluista.

Entäs yhteinen tili, jonne menisivät lapsilisät ja kummankin tuloista joku tietty summa tai tietty prosentti? Yhteiseltä tililtä maksettaisiin yhteiset ja lasten kulut.

Kumpikin kustantaisi omat tupakkansa jne.

Älä investoi omista rahoistasi säästämiä pennejä kodinkalusteisiin. Jos on tarve uuteen sohvaan, sano ettei sinulla ole rahaa. Niinhän miehesikin sanoo. Oletko muuten nähnyt hänen tilitietojaan? Ties miten monta tonnia siellä on säästöjä kun vaimo kiltisti maksaa yhteisiä asioita niin paljon enemmän.

Vierailija
24/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano, että niin kauan kun sinä itse maksat kaiken, miehellä ei ole asiaa jääkaapille, nettiin tai mihinkää, mihin hän ei osallistu rahallisesti. Olet tiukkana ja sanot, ettet jaksa enään kituuttaa rahojen kanssa, kun kerran samaa perhettä ollaan.. Sano nämä asiat ystävälliseen sävyyn ilman huutoa ;) Luulis miehen ymmärtävän, kun näkee laskelmat ja muut ;)

Tuo idea, että otat miehen palkasta osan voisi kans toimia, mutta laita rahat omalle tilille ja ota suurempi summa ;) Summan täytyy olla puolet kaikista menoistanne...

Voithan ehdottaa miehelle että antaa ne rahat suoraan sinulle tai vaihtoehtona osallistuu mukisematta puolella kaikkiin menoihin ;)

Vierailija
25/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi