Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin omituinen yhtälö, ratkaiskaapa:

Vierailija
09.10.2006 |

Minun tuloni yhteensä noin 1200 ¿/kk, sisältää palkan, lapsilisät ja kotihoidontuen. Minun kuluni:

- ruoka 600 ¿

- asuntolaina 200 ¿

- netti 50 ¿

- säästöön 100 ¿

- lasten vaatteet, pesuaineet, vessapaperit, sähköt ja vakuutukset vievät loput.

Miehen tulot yhteensä noin 1800 ¿/kk. Hänen menonsa:

- yhtiövastike 180 ¿

- bensa ~150 ¿

- tupakka 200 ¿

Miehellä on aina rahat loppu, minulla säästöön kertyy koko ajan lisää. Minä olen maksanut meidän kaikki remonttikulumme, huonekalut, matot, kodinkoneet... Mihin sen rahat menee? Eilen yritin TAAS kerran asiasta puhua, mutta ei se osannut itsekään sanoa. Rasittaa niin maan vietävästi, kun pitäisi saada isompi asunto mutta miehellä ei kuulemma riitä rahat maksaa isompaa lainaa. *pui nyrkkiä*

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun tuloni yhteensä noin 1200 ¿/kk, sisältää palkan, lapsilisät ja kotihoidontuen. Minun kuluni:

- ruoka 600 ¿

- asuntolaina 200 ¿

- netti 50 ¿

- säästöön 100 ¿

- lasten vaatteet, pesuaineet, vessapaperit, sähköt ja vakuutukset vievät loput.

Miehen tulot yhteensä noin 1800 ¿/kk. Hänen menonsa:

- yhtiövastike 180 ¿

- bensa ~150 ¿

- tupakka 200 ¿

Miehellä on aina rahat loppu, minulla säästöön kertyy koko ajan lisää. Minä olen maksanut meidän kaikki remonttikulumme, huonekalut, matot, kodinkoneet... Mihin sen rahat menee? Eilen yritin TAAS kerran asiasta puhua, mutta ei se osannut itsekään sanoa. Rasittaa niin maan vietävästi, kun pitäisi saada isompi asunto mutta miehellä ei kuulemma riitä rahat maksaa isompaa lainaa. *pui nyrkkiä*

Vierailija
2/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai sisältääkö bensa ja tupakka myös sinun bensasi ja tupakkasi....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä itse olet alistunu tuollaiseen elämänmenoon, sitä saa mitä tilaa ja se pätee kyllä tässä tapaukses täysin. Mikä siinä on, ettei aikuiset ihmiset osaa yhtään talousasioitaan sopia keskenään niin, että se ois suht kohtuullisesti rajattu molempien vastuulle? Onko nykyajan ihmiset jotenki uusavuttomia vai mistä juontaa juuret tuollaiseen elämään?

200e tupakkaan...huh huh, ei siinä mitään vaik polttaa, mut pistähän säki nainen 200e vaikka uusiin vaatteisiin joka kuukaus tms...

Mä en tuollaisen kakaran kanssa olis yhdessä päivääkään mikä sun miehes tuntuu olevan.

Vierailija
4/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin varman syö ja käyttää nettiä (?) ja vessapaperia ym niin silloinhan hänen on maksettava puolet niistäkin. Vai mitä?

JOS hän tästä inttää niin sitten et enää " anna" hänelle ruokaa,syököön tai ostakoon omat,laitat koneeseen/nettiinkin salasanan jos ei ala maksamaan

Vierailija
5/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä MITEN saan asian muuttumaan, kyllä minä sen tiedän että tilanteen pitää muuttua. ap=pa

Vierailija
6/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poltan normaalia Norttia...

Itse osallistun aika heikosti myös ruokapuoleen, mutta taas autot, telkkarit, muu elektroniikka yms. suuremmat hankinnat hoidan minä. Osaksi suhteideni ja ammattitaitoni takia, luonnollisesti. Toimii hyvin.

Vierailija
7/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli emme erittele mikä on kenenkäkin rahoja. mies meillä on enimmäkseen tienannut,minä hoidan kodin ja lapset ja välillä olen myös töissä. kumpikin käyttää rahaa samalta tililtä ja meillä on tämä toiminut aina. onko monessakin perheessä tapana,että puolisoilla on omat rahat ja omat menot (siis rahamenot)?

Vierailija
8/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tiedä MITEN saan asian muuttumaan, kyllä minä sen tiedän että tilanteen pitää muuttua. ap=pa

Vierailija
9/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt että milloin sitten sopii. Etkä luovuta ennenkuin mies on sopinut sun kanssa ajan, milloin tästä (ainakin miehen mielestä ikävästä) asiasta keskustellaan. Se on selvää ettei mies sitä mielellään tee.

Vierailija
10/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä ap keräät kaikki kuukauden ruokalaskut talteen. Miehen tilipäivänä istutat miehen pöydän ääreen ja lataat laskut tiskiin. Vaadit maksamaan puolet tai laitetaan kassit jakoon. Näin teette joka tilipäivä.

Jatkossa, kun tulee tarvetta ostaa koneita, ostatte ne aina puoliksi.

Olethan säästänyt kuitit itselläsi isommista ostoksistasi?

Taloudellisesti pärjäisit varmaan yh:na paremmin, kun ruokalaskukin pienenisi.

Meillä ei menisi läpi tuollainen. Olen jättänyt tuollaisen itsekkään omaa napaansa ajattelevan miehen 5 kk yhdessäolon jälkeen. Asuimme vielä minun luonani. Yksi aamu pakkasin miehen kamat kassiin ja vaihdatin lukot. Minä en suostu kenenkään hyväksikäytettäväksi hölmöksi. Lue ap tarkkaan: hyväksikäytettävä hölmö. Ei ole teidän suhteessa rakkaudesta kyse.

Vierailija
11/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit, että hän laittaa aina samana päivänä kun saa palkan. Et voi alistua tuollaiseen!! Oikeasti!! Siis mielestäni miehesi on todella törkeä!

Vierailija
12/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI onnistuisi ainakaan meillä, mies kyllä ottaisi sitä ruokaa jääkaapista/kattilasta minun sanomisista huolimatta.

mielenkiinnosta vain kyselen, en ole ap

Vierailija
13/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä olen maksanut tv-luvan ja television ja ne meni kiinni nyt, kun et ole maksanut edes niiden katsomisesta. Tarvittaessa lentää tv vaikka parvekkeelta, minun luonteellani. Jos jätkä lähtee ovesta ulos, huutaisin perään että takaisin et sitten enää tule - kun et kerran osallistu kuluihinkaan.

Nyt nainen ryhtiä äläkä tyydy vaan vikisemään ja lässyttämään miehelle!

terv. se äijän 5 kk jälkeen pihalle heittänyt

Vierailija
14/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä miten suuri laina? Ei kai se lyhene juuri lainkaan tuollaisella summalla?

Vierailija
15/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis haluaa ratkaista sen muulla tavoin kuin suoraa päätää eroamalla.

Vierailija:

että mä olen maksanut tv-luvan ja television ja ne meni kiinni nyt, kun et ole maksanut edes niiden katsomisesta. Tarvittaessa lentää tv vaikka parvekkeelta, minun luonteellani. Jos jätkä lähtee ovesta ulos, huutaisin perään että takaisin et sitten enää tule - kun et kerran osallistu kuluihinkaan.

Vierailija
16/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulukaan tähän. Jotenkin vain herätti huomiota noin pieni lainanlyhennys.

Vierailija
17/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle kumpikin laitaa tulojensa suhteessa saman summan rahaa joka kuukausi. Maksakaa sieltä kaikki asumis, ruoka, vakuutus, lasten ym. ns. yhteiset kulut. Sitten mies voi jäljelle jäävillä omillaan ostaa tupakkinsa ja sinä, mitä sitten tahdotkin.

Vierailija
18/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jolle kumpikin laitaa tulojensa suhteessa saman summan rahaa joka kuukausi. Maksakaa sieltä kaikki asumis, ruoka, vakuutus, lasten ym. ns. yhteiset kulut. Sitten mies voi jäljelle jäävillä omillaan ostaa tupakkinsa ja sinä, mitä sitten tahdotkin.

Mies ei tykännyt ideasta, enkä minäkään loppujen lopuksi, koska tahdon pitää oman tilini.

Tiedättekö mitä minä päätin että teen? Mies saa palkan 2 viikon välein, ja päätin että otan molemmilla kerroilla palkan suuruudesta riippuen 50-150 euroa yhteiselle tilillemme, joka nyt on melkein tyhjillään. Noista miehen rahoista sitten ostan jotain isompaa jos tarvitsee, vaikka jos pesukone hajoaa, tai maksan sähkölaskuja. Kerron tämän miehelle ilmoitusluontoisena asiana, katsotaan mitä hän sanoo.

ap

Vierailija
19/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tyypin. Anopilla on myös kokemusta. (Piti hakea käräjäoikeudesta häätö silloiselle miehelle). Vain suorat sanat ja raivo tehoaa. Jos juttelet nätisti, nämä itsekkäät ja välinpitämättömät eivät ota sinua tosissaan. Heistä kun et ole oikeasti vihainen eikä heille tule hätä käteen nätisti juttelusta. Mitkään sopimukset ei pidä, jos ei laiteta selkää seinää vasten. Ainoa oikea linja on raivostua niin kuin nainen vain voi - tai heittää pihalle. Mitään kultaista keskitietä ei ole olemassa, koska tyyppiä ei voisi vähempää kiinnostaa muu kuin oma napa. Ja jos muija heittää pihalle, ainahan voi etsiä uuden hölmön elättämään.

Kannattaa vähän herätä todellisuuteen. Ihmiset on yllättävän raadollisia, ja kun on kyse itsekkäistä ja tyhmistä miehistä (en siis tarkoita koko miessukukuntaa vaan kys. tyyppiä), ei niiden kanssa voi sievästi vihjailla ja neuvotella vaan se on selvät sävelet ja selkeää käskytystä, mitä ne tajuaa - ja jos ei tajua, ero on ehdottomasti paras ratkaisu.

Onneksi nykyisen miehen kanssa ei tarvitse neuvotella. Jos ostan lapsille vaatteita, mies maksaa puolet. Mies käy ruokakaupat, kun on kerran autolla - ja minä maksan puolet. Jne. Sen entisen kanssa ei olisi onnistunut isommat asunnot, kesämökit ym. kun kaikki rahat meni tietokoneisiin ja kalliimpiin kameroihin ruuan ja muun elämisen sijasta. Ei sellaista tervejärkinen nainen kauan katsele.

Vierailija
20/25 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut käyttöä, molemmat käytetään omia tilejämme. Otan sen nyt sitten hyötykäyttöön, kun kerran on olemassa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi