Mitä sellaista luulit lapsena mikä ei ollut oikeasti totta?
Minä luulin että lapsia voi saada vain jos on naimisissa ja lapsia vain alkaa tulemaan kun mennään naimisissa eikä lasten tulemista voi estää. Vaikka pariskunta ei edes oikeastaan haluaisi lapsia niin ne syntyvät lapset on vain pakko ottaa vastaa koska ei niiden tuloa voi estää enkä minä tiennyt että vanhemmat voivat hylätä lapsensa joten luulin että heidän on pakko huolehtia lapsistaan vaikka he eivät haluaisi.
Kommentit (71)
Atomi on saatu kuvattua. Aika on vakio. On olemassa protoni, neutroni ja elektroni. Sähkövirta on kyetty todistamaan. Painovoima on olemassa ja suurempi massa vwtää puoleensa. Politiikka on totta. Neuvostoliitto on kiva kaveri. Eurooppa on rehelinen. Eurooppa oli sivistyksen ydin. Nolla keksitiin arabimaissa eikä Intiassa ja parin muun kultuurin keksintö. Ympyrä on olemassa eikä iteroitavissa äöärelisellä määrällä janoja. Yms.
Luulin että vasemmisto ja vihreät toimivat suomalaisten eduksi. En luule enää.
Luulin, että polttouhrit-sarja kuvasi sen ajan todellisuutta. Että ihmiset olivat olleet juuri sellaisia kuin sarjassa kuvattiin.
Jostain olin saanut käsityksen että Suomi on pinta-alaltaan maailman pienin maa, ja että rajanaapureitamme olisi pohjoisessa Ruotsi ja Ranska. Kartta mielessäni näytti siltä että Suomi olisi Tsekin paikalla ja Saksan sekä Puolan tilalla olisivat nuo Ruotsi ja Ranska.
Luulin myös että lapsia ei voi saada enää täytettyään 30v mutta se johtuikin siitä että äiti oli joskus sanonut ettei (hänelle) lapsia tule enää kun täytti 30v.
Kasvoin myös maaseudulla pienessä kunnassa, jossa oli sattumoisin paljon vietnamilaislähtöisiä perheitä. Alakoulussa oli siis jokaisella luokkatasolla vähintään yksi vietnamilaislapsi, joten kuvittelin että koko Suomen väestörakenteesta n. 10 % olisi vietnamilaistaustaisia.
Luulin, että vain ne hoitajat näkevät potilaiden terveystietoja, jotka ovat vakituisia. Mutta sairaalassa onkin työttömiä työkokeilussa työmarkkinatuella ja palkkatukitöissä ja lisäksi paljon opiskelijoita.
Aika pitkään oletin että keski-ikäisten avioerot johtuu vain siitä että mies haluaa nätimmän, ettei vaimopuoliskossa olisi mitään syytä.
Luulin, että lähestulkoon KAIKKI pojat ja miehet pissaavat aina seisaaltaan, myös kotona, eivätkä pissaa istualtaan edes kakkaamisen yhteydessä.
Että joulupukki on olemassa, oli pettymys kun totuus selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa henkilöstä tulee 18-vuotiaana täysi-ikäinen niin hänestä tulee siksi automaattisesti aikuinen ja hän alkaa myös myös käyttäytymään kuin aikuinen sinä päivänä kun hän täyttää 18. Todella väärässä olin varsinkin omalla kohdallani. Fyysisesti olin 18-vuotiaana aikuinen mutta henkisesti todellakin vielä pelkkä lapsi.
LOL
Täysin subjektiivista. On myös ihmisiä, jotka ovat sinuakin vajaampia eivätkä ehkä edes 80 v koe olevansa aikuisia. Ei mitään merkitystä.
Jos koit 18-vuotiaana olleesi lapsi, eli siis niin kuin vaikka 8 v lapsi, sinulla oli aivoissasi jotain vikaa, ja varmasti on edelleenkin.
Että julkinen talous voidaan pelastaa maahanmuutolla. Tämä oli sentään oppikirjasta, en soimaa itseäni siitä että luin läksyt.
Luulin, että Kekkonen on synonyymi presidentille. Että aikuisena en enää pelkää pimeää. Että seksiä on vain niin monta kertaa kuin on lapsia, ja että pahoinvointia on vain seksiä seuraavana aamuna. Että heti kuolemansa jälkeen ihminen syntyy uudeksi vauvaksi.
Mä olen ihan varma, että meille kerrottiin musiikintunnilla, että Paul Anka on kuollut. No ei ollut. Miehellä on samanlainen muisto, vaikka oltiin ihan eri kouluissakin.
Pelkäsin, että jos nielaisee hedelmän siemenen, mahaan voi kasvaa sen hedelmän puu. Niin minua oli narrattu.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Kekkonen on synonyymi presidentille. Että aikuisena en enää pelkää pimeää. Että seksiä on vain niin monta kertaa kuin on lapsia, ja että pahoinvointia on vain seksiä seuraavana aamuna. Että heti kuolemansa jälkeen ihminen syntyy uudeksi vauvaksi.
Ohi, mutta yksi uskomus on että kun joku hengähtää viimeisen kerran ja jossain joku vauva hengittää ensimmäisen kerran, jotain kohtaloa siirtyy.
Lapsena luulin, että aikuiset syntyvät kohdusta valmiina aikusina, lapset lapsina ja vauvat vauvoina. Olin onnellinen, että olin sattunut syntymään lapseksi, sainhan leikkiä ja katsoa lastenohjelmia toisin kuin aikuiset, jotka joutui menemään töihin.
Vanhempana lapsena luulin, että kun Salkkarit loppuu, täytyy näyttelijöiden pysyä paikoillaan seuraavaan iltaan asti, kunnes alkulaulu antaa merkin ja taas saa liikkua. Luulin myös, että pussailemalla saa lapsia, joten olin huolissani näyttelijöiden suudelmista.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että Elvis Presleyn etunimi on jotenkin ainutlaatuinen vain hänellä oleva nimi jota ei voi kenelläkään muulla ihmisellä. En tiedä että miksi ajattelin niin mutta yllätys oli melkoinen kun tajusin että maailmassa on muitakin henkilöitä joiden nimi on Elvis ja että jopa täällä Suomessa on poikia ja miehiä joilla on kyseinen nimi.
Luulin samaa Jeesuksesta. Kuitenkin jossain Meksikossa ym on muitakin Jesuksia. Lausutaan Hesus
Vierailija kirjoitti:
Luulin että elän normaalissa perheessä. Luulin että mun vanhemmat tietää kaiken. Luulin että ne on hyviä ihmisiä. Luulin että itse olen paha.
Luulin että olen paha, koska isä hyväksikäytti vaikka hän se paha oli. Syvällä on lapsuuden asiat.
Luulin että ranskalainen maanalainen armeija 2. maailmansodan aikana oli koko ajan konkreettisesti maan alla. Ihmettelin tota silloin että miten pystyy toimimaan vain maan alla.