Mitä sellaista luulit lapsena mikä ei ollut oikeasti totta?
Minä luulin että lapsia voi saada vain jos on naimisissa ja lapsia vain alkaa tulemaan kun mennään naimisissa eikä lasten tulemista voi estää. Vaikka pariskunta ei edes oikeastaan haluaisi lapsia niin ne syntyvät lapset on vain pakko ottaa vastaa koska ei niiden tuloa voi estää enkä minä tiennyt että vanhemmat voivat hylätä lapsensa joten luulin että heidän on pakko huolehtia lapsistaan vaikka he eivät haluaisi.
Kommentit (71)
Että salaojien olemassaolosta ei pidä kenelläkään mainita ääneen. Luulin ettei niitä saisi olla tontilla.
Luulin todella pitkään, että kaikki yritykset ovat valtion omistamia. Siis ihan kaikki ruokakaupoista vaatekauppoihin, pankkeihin. Samaan tyyliin kuin sairaalat, postit ja palokunnat. Varmaan vasta joskus yläasteen alussa tajusin, että herranen aika, kuka tahansa voi perustaa yrityksen ja jopa tuurilla saada aikaan kansainvälisen suuryrityksen kuten McDonalds. :D
Vierailija kirjoitti:
Että salaojien olemassaolosta ei pidä kenelläkään mainita ääneen. Luulin ettei niitä saisi olla tontilla.
Minulla oli sama.
Ihan pienenpienenä luulin että enoni on joulupukki koska kerran satuin vahingossa paikalle kun hän tälläytyi pukiksi. Kerroin siitä tohkeissani tarhassa muille lapsille.
Luulin, että kuukautisista tietävät vain naiset, ei yksikään mies. Äiti sanoi, kun kertoi kuukautisista minulle, että miehille ei näistä puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihana :D
Luulin että elän normaalissa perheessä. Luulin että mun vanhemmat tietää kaiken. Luulin että ne on hyviä ihmisiä. Luulin että itse olen paha.
Luulin että tupakkaan puhalletaan. Eihän kukaan hullu hengittäisi savua?
Luulin että aikuisena oleminen on kivaa. En malttanut odottaa että minustakin tulee aikuinen
Ei helvetti....
Että vauvoille saisi antaa vaan sellainen nimi, mistä erottaa onko tyttö vai poika. Serkun lapset nimettiin tyyliin joskus "Pihka" Ja "Kaarna" ja samanlaiset pottakampaukset. Muistan joskus 8-10v hoitaneen heitä jossain myyjäistapahtumassa. Kysyin kumpaan vessaan heidän pitäisi mennä. Vastasivat "Äiti sanoi, että siihen mihin tuntuu oikealta"
Luulin, että Suomessa ei ole korruptiota. En takuulla ymmärtänyt lapsena mitä korruptio oikeasti edes tarkoittaa mutta muistan, että siitä kirjoiteltiin silloin tällöin ja pakkohan se oli uskoa kun lehdessä niin luki.
Nyt vuosia myöhemmin tiedän, että valtamedian juttuihin pitää usein suhtautua varauksella ja että Suomi on läpeensä korruptoitunut maa.
Luulin lapsena ja varmaan vielä melkein täysi-ikäisenäkin, että kaikki aikuiset pääsevät halutessaan johonkin töihin, vain sillä perusteella, että ovat aikuisia ja aikuisen on tehtävä töitä. No onhan tuo joskus ollut totta.. Mutta luulin noin vielä kymmenisen vuotta sitten.
Luulin, että koirat on poikia ja kissat tyttöjä.
Luulin, että sairaalassa tapahtuvat rikokset tapahtuivat vain leffoissa.
-että Suomessa on rehellinen ja reilu oikeusjärjestelmä mitä ei voi ostaa rahalla... eipä olekaan
-että Suomessa rikosten uhreja suojellaan, eipä suojellakaan, vaan uhri on aina väärässä ja tekee pahimman rikoksen jos suojelee itseään...
-että Suomessa ei ole totalitarismia joka sanelee mielipiteet... täällä on vain yksi sallittu mielipide eliitin ja maksetun median tukemana...
-että Suomessa ei ole korruptiota - entä esimerkiksi sähköautojen pakkomyynti kunnille kenen yksityisten tileille veronmaksajien rahat menivät, tai entä kaikki harmaa talous - katselkaa kuinka moni maksaa käteisellä kaupoissa kassoilla vaikka käteisen piti poistua... ei kuitteja liiketoiminnassa = käteinen siis... ja pakkohan se on kun eliitti rahastaa Suomen köyhäksi...
-että valtion omaisuutta ei voi myydä, no nyt on ihan kaikki myyty ja ilman veronmaksajien suostumusta...
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen olikin ihan tavallinen sukunimi.
Presidentti Kekkonen
Luulin että on vain yksi Kekkonen.
Kekkonen on sama kuin presidentti eli kestä tulee seuraava Kekkonen.
Eräällä vanhalla sukulaisellani oli syöpä ja hänellä oli myös maksaläiskiä kasvoissa, ajattelin että syöpä aiheuttaa sellaisia.
Minä luulin lapsena että sotilaat syö kypärästä hernekeittoa ja sitten ne paskantaa kypärään. Myös luulin että kartat piirretään avaruudesta. Luulin myös että vain jotkut ihmiset harrastaa seksiä ja rakakastuu ei kaikki. Että naiset eivät pidä seksistä eikä miehistä, naiset menee naimisiin vain koska niin pitää tehdä
Että 18 vuotiaana tietää kaiken ja on sitten niiin aikuinen. Ei se mennytkään niin.
Luulin että Elvis Presleyn etunimi on jotenkin ainutlaatuinen vain hänellä oleva nimi jota ei voi kenelläkään muulla ihmisellä. En tiedä että miksi ajattelin niin mutta yllätys oli melkoinen kun tajusin että maailmassa on muitakin henkilöitä joiden nimi on Elvis ja että jopa täällä Suomessa on poikia ja miehiä joilla on kyseinen nimi.