Järkyttävän iso ja kipeä ihonalainen finni leuassa. Mikä avuksi?
Mikä nopeuttaisi valkoisen pään nousemista? On todella kipeä ja tuntuu yrittävän pukata sitä päätä, kun on jotain vaaleaa pinnan alla näkyvissä, mutta hidasta on. On ärsyttävän iso halkaisijaltaan ja punainen kuin mikä.
Finni on ollut muutaman päivän koholla. Normaalin ihonhoidon lisäksi olen testannut salisyyliä, sinkkipastaa ja Basibact-voidetta eri päivinä, mutta ei ole ollut tällä erää mitään hyötyä.
Kommentit (29)
Eli yritän olla kuivattamatta ja testailen varmaan höyryttämistä tai lämpöhaudetta.
Keitä desi vettä, kuumaan veteen suolaa noin 1-2 ruokalusikallista ja vielä kun kuumaa kastele vaikka pyyhe tai talouspaperia ja pidä mahd..pitkään finnin päällä. Itse monesti teen talouspaperista "laastarin" ja annan sen olla niin pitkään että kuivuu. Yleensä seuraavana aamuna finni parantunut melkein kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Keitä desi vettä, kuumaan veteen suolaa noin 1-2 ruokalusikallista ja vielä kun kuumaa kastele vaikka pyyhe tai talouspaperia ja pidä mahd..pitkään finnin päällä. Itse monesti teen talouspaperista "laastarin" ja annan sen olla niin pitkään että kuivuu. Yleensä seuraavana aamuna finni parantunut melkein kokonaan
Miksi suolaa?
- Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Voisin testata. Tämä jätti tuskin yhdessä yössä poistuu, mutta jos edes pienenisi. Halkaisijaltaan varmasti isoin finni ikinä ja ikävästi koholla/Punoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin testata. Tämä jätti tuskin yhdessä yössä poistuu, mutta jos edes pienenisi. Halkaisijaltaan varmasti isoin finni ikinä ja ikävästi koholla/Punoittaa.
Nopeiten ja helpoimmalla selviä puhkaisemalla. Jos ei ole kypsä niin sitä kypsymistä voi vauhdittaa...
ruokasooda-vesi"tahnaa" vaikka yön ajaksi vaikuttamaan
Sitä vauhdittamista AP tässä yrittää. Itse ehdotin saunomista ja höyryttämistä.
Hydrokortisonia oon joskus kokeillut finniin, mutta ei silloin tepsinyt, josko nyt. Tämä kutina on kieltämättä tosi inhottavaa, kun ei todellakaan voi raapia.