Järkyttävän iso ja kipeä ihonalainen finni leuassa. Mikä avuksi?
Mikä nopeuttaisi valkoisen pään nousemista? On todella kipeä ja tuntuu yrittävän pukata sitä päätä, kun on jotain vaaleaa pinnan alla näkyvissä, mutta hidasta on. On ärsyttävän iso halkaisijaltaan ja punainen kuin mikä.
Finni on ollut muutaman päivän koholla. Normaalin ihonhoidon lisäksi olen testannut salisyyliä, sinkkipastaa ja Basibact-voidetta eri päivinä, mutta ei ole ollut tällä erää mitään hyötyä.
Kommentit (29)
Steriilin neulan löytää kotoa kun itse steriloi minkä tahansa neulan.
Saippuoida kunnolla, ja niin kuumaa vettä, kuin iho kestää hanasta/käsisuihkusta, jynssätä hyvin, kuivaten puhtaalla.
Mitä ovat salisyylät? Onko ne kipeitä?
Ainakaan ei kannata puristaa ennen kuin patti on kunnolla kypsä. Aiemmin puristaminen kerää vain lisää kudosnestettä alueelle ja patti senkun komistuu.
Vierailija kirjoitti:
Hiero Kiinansalvaa siihen.
Tämä parantaa sen pois, kun tarpeeksi alussa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista steriili neula ja puhkaiset sen.
En tiedä uskallanko vielä, kun tämä on tuollainen epämääräinen patti, jos tulehtuu pahemmin kun alan sitä näpertämään.
Sauno tai höyrytä ihoa. Älä ala neulalla sohimaan, ellei ole edes päätä.
Vierailija kirjoitti:
Tea tree öljy
En suosittele kuivattaan kun pitäis saada se enemmänkin puhkeamaan
Enkä suosittele salisyylihappoakaan, jotta saat sen pintaan.
Anna finnin rauhassa olla. Kyllä kuivuu itsestään pois. Puristelu tekee sen kipeämmäksi ja ärtyy entisestään.
Lämpöhaude saa kypsymään nopeammin.
Puhtaus ja kosteusvoide,ei puristelua.
Vierailija kirjoitti:
Polttaa neulan kynttilällä ja kuivaa vaikka desiaineella.Sillä siisti.
Hydrokortisoonivoide apteekista ilman reseptiä saattaa rauhoittaa finniä. Olen itse käyttänyt lähinnä ötökänpuremiin, kunnes kuulin että toimii finneihinkin samoin. Itsellä ainakin kutisee tuollaiset ihonalaiset ikävästi ja tunnen Ap tuskasi. :/
Runsaasti sipsejä ja maitosuklaata