Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

«»«»«»«» HELMIEN alkuvko (ma-ke) «»«»«»«»

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin esikoisen kerhon jälkeen vajaa tunti ja mä olin ihan jäässä! Pitää vissiin alkaa kaivelemaan lämpöisempiä vaatteita kaapeista. Musta tuntuu, että meillä on kohta kenkä-ongelma. Helmillä on nyt ne yhdet kirppikseltä ostetut hienot nahkakengät kokoa 18, mutta ne alkaa olla liian kylmät. Tai tytöllä on usein jalat kylmät, kun tullaan sisälle. Noi on lisäksi vähän liian isot (oikea koko ois varmaan 17), joten puistossa kävely on niillä vähän vaikeaa. Talveksi meillä on niitä toppatöppösiä ja yhdet kirppikseltä 2 ¿:lla ostetut Goretexit, mutta tänne Helsinkiin ei kuitenkaan sada lunta ennen helmikuuta, niin ei noi toppatöppöset ole sitten kovin kiva puistossa (siis silloin kun Helmi on maassa) ja noi Goretexit on kokoa 21, joten villasukan kanssakin ne on ihan liian isot. Täytyy siis pikku hiljaa alkaa katsomaan kaupoista jotain koon 17-18 talvikenkiä. Onko niin pieniä kunnollisia (ja edullisia, en maksa niistä mitään 60 ¿) talvikenkiä edes olemassa?

Mun piti OODI kysellä myös noista nukahtamisista, mutta en eilen muistanut. Kiinnostaisi kuulla myös, miten vauvat nukahtaa yöunilleen? Helmi nukahtaa yöunille yleensä niin, että kun laitetaan sänkyyn, meinaa alkaa itkemään ja joskus sitten alkaakin ja saattaa huutaa vaikka tunnin. Varsinkin jos isänsä nukuttaa, niin yleensä huutaa. Mun kanssa ei yleensä huuda, mutta koko ajan nousisi seisomaan ja seisoisi siinä sitten vaikka koko illan, joten pidän molemmilla käsillä Helmistä kiinni (hellästi, mutta niin ettei pääse ylös), ettei pääse nousemaan. Joskus nukahtaa minuutissa, mutta joskus menee tuntikin. Joskus todella harvoin Helmi on jo niin horroksessa, kun sänkyyn vie, että nukahtaa samantien ilman mitään pitelyitä.

Ekat päiväunet nukkuu puistossa rattaissa ja niille nukahtaa melkein samantien, kun laittaa tytön rattaisiin. Tokille unille olen nyt opettanut nukkumaan parvekkeella rattaissa (Carena Easyt on meidän partsirattaat) ja aika nopeasti nukahtaa sinnekin. Vaatii kyllä vähän rattaiden heiluttelua, mutta yleensä nukahtaa 5 min sisällä ja nykyään ilman huutoa. Sänkyyn, jos päiväunille nukutan, niin se menee samalla tavalla kuin yöunille.

Nyt pitää mennä aloittamaan ruoan tekemistä...

T:Fassiloora ja Helmi (kohta 8 kk)

Vierailija
2/33 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan ihanan viileä ilma lenkkeilyn kannalta :)

Käytiin taas vaunuilemassa semmoinen n. 6km lenkki Onnin kanssa. Siitä tulikin mieleen, että HELMIPULLAT PUNTARILLE! :)

Yöunille Onni nukahtaa usein syliin sen jälkeen, kun on siinä syönyt velliä tuttipullosta. Tai sitten nukutan viereen meidän parisänkyyn. Joskus tosi harvoin Onni on nukahtanut yksin omaan sänkyynsä jos sen on valvovana sinne vienyt.

Sen olen huomannut, että liian aikaisin ei kannata yrittääkkään viedä sänkyyn, kun se menee sitten rimpuiluksi ja huutamiseksi. Sitten vasta, kun jätkä on ihan kunnolla poikki! :)

Nyt, kun on ollut puhetta noista talvivaatteista niin kysympä minäkin, että minkälaisia / kokoisia talvipäähineitä/hattuja/lakkeja olette lapsillenne ostaneet?

Mä en oikein ole löytänyt hyvää...

-kumppari & Onni -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palaillaan pikkuhiljaa normi päivärytmiin... Siis sunnuntaina illansuussa tultiin sieltä Kuopion reissulta. Ja eilinen ja tääkin päivä ollaan oltu Eetun kanssa väsyneitä, nukuttu jopa puoli kymmeneen saakka!!! Luxusta! Eetu kun yleensä herää tuossa klo 7 viimeistään! Matka meni ihan mukavasti, voi että Kuopio on kaunis kaupunki! Ja matkan varrella nähtiin monta kaunista paikkaa, jossa ruska " kukki" (vai mikäköhän sana sopis paremmin...) oikein kunnolla. Ja monen monta valokuvaa tuli räpsittyä, ehkä vähän turhaankin... Me oltiin vasta kyläpaikassa sillon peiltana n klo 21, vaikka sanottiin et pyritään oleen n klo 19-19.30, mut meillä meni vissiin 1½-2tuntia Jämsässä, kun etsittiin eka lusikkaa (unohettiin oma kotiin...) ja sit ruokapaikkaa... Mutta onneksi päästiin perille, vaikkakin Kuopiossakin eksyttiin eka kaupunkiin, mutta onneksi on nuo puhelimet keksitty... Ja lauantai kierreltiin kaupunkia ja sunnuntain aamupalan jälkeen alettiin pakkaamaan ja lähettiin kotiin päin... Huh!

Mun tarttee soittaa uudestaan sinne sairaalaan tuosta Eetun ihottumasta, se lähti ja palasi nyt uudestaan, voi räkä! Saa nähä mitä ne meille sanoo...

Minnekäs yo_Larvanto on kokonaan kadonnut??? Niin ja edelleen kiinnostuneita tapaamisesta... Mites ens viikko tai seuraava... Mites Mann@lle sopii? (meillä tosin ens viikolla sopii vaan to ja pe, mut sit seuraavalla sopiikin kaikki paitti ke.)

Onkos muiden lapsilla tullut sellaista vaihetta että äiti pitäis olla koko ajan näkyvillä tai muuten tulee huuto...

Päikkäreille " meno" Eetu nukahtaa yleensä tissille ja siitä sitten siirrän hänet omaan sänkyyn, jos siis ollaan kotona. Jos taasen ollaan liikenteessä vaunuilla/rattailla niin nukahtaa niihin pienen kitinän jälkeen.

Meillä oli Eetulla nyt sellaiset toppalenkkarit, muistaakseni kokoa 19. (ostin kevään aleista..) mutta nyt kun on taas hiukka kylmempää niin oon pitänyt sellatteita töppösiä (ostettu H&M:ltä). Oon kyllä miettinyt et pitäis jonkunlaiset kengät hommata Eetulle, mutta vielä en ole ostanut, kun oon aatellu et sit talvella/keväällä tietää paremmin ukkelin kengän koon, ja sit kun lähtee käveleen... Ja mulle on TOSI tärkeetä että lapsella on KUNNON kengät. Mä itekin ostan kengät jotka sopii mun jalkaan makso mitä makso! (mulla tosin vaikuttaa tähän sekin että multa menee leikkauksesta huolimatta helposti nilkat...) Ja pojalleni en halua sellasta vaivaa!!!

Mitäs muuten muut antaa välipalaksi kuin soseita? Voiskos jo antaa ite tehtyä kiisseliä? Vispipuuroa? Mitä muuta? Musta tuntuu että Eetulla menee hermot noihin soseisiin... Tänäänkin ite yritin syödä leipää samalla kun syötin Eetua, no ylläri ylläri ei oikein maittanutkaan sose, vaan olis halunnu leipää myös!!!

Talvipäähineistä... Meillä on ostettuna pari sellaista toppahattua, ja sit on sellanen paksumpi versio kypärälakista (en tiedä mikä on varsinainen nimi sille...) Ja sit aattelin käyttää tuota äippäpakkauksen lakkia...

No, eipä tässä kummempaa taasen. Pitiköhän mun vielä johonkin kommentoida... No, eipä kai!!! Viikon jatkoja!

Napero ja Eetu tänään 8kk

Vierailija
4/33 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero: mulle näillänäkymin sopii ens viikon to tai pe, mites Larvanto???

Oodi, nauroin kippurassa sun kirjoitukselle tuossa kestovaippaketjussa, oikeasti kannattaisi harkita jotakin kirjallista alaa =)

Nyt tuutimaan!

Vierailija
5/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta helmet !

meillä sama meno jatkuu -lääkekuuri kai puree vasta muutaman päivän päästä -sitä odotellessa.

osku nukahtaa päiväunille " tissille" -havahtuu kyllä kun nostan omaan sänkyyn ja yleensä huokaisee ja katsoo pinnasuojusta ja sammuu. Joskus jää unilaulua pölisee mutta yleensä on niin väsynyt ettei jaksa vaan sammuu nopeasti.

Meillä talveksi varattu esikon goretexit koko 18 -luulen että on isot mutta eiköhän niillä pärjätä. Nyt hakusessa ne toppatöppöset tähän alkuun jotka varmasti paremmat kun ei vielä kävele.

Hattujakin on fleeceä, karvaa jne lehmännahkaista pipoa. täytyy katsoa tarviiko sitä toppahattua -se pakkauksen voisi olla käytössä mutta en löydä sitä mistään enkä niitä tumppujakaaan.

minäkö huolimaton ehkä mutta kun tavaraa on niin paljon että.

Just kävin eieln kirpparilla katsoo oliko kauppa käyny -totisesti oli -tytön vaatteet oli menny tosi hyvin. Mulla oli siellä 90 cm - 120 cm vaatetta ihan ulkopuvuista lähtien. No saanpahan niilläkin rahoilla jotain uutta ja on nurkista pois :)

Manna : Ei se imetys meillä ainakaan ole suojannu taudeilta vaan päinvastoin. oskua imetän edelleen ja on koko ajan kipeä. Oskulla ollu siis vesirokko, vatsatauti , pari korvatulehdusta jne...

Tyttöä imetin 2 kk jonka jälkeen sai vaan tuttelia -ei koskaan kipeä vauvana . Ehkä tietty lapset erilaisia ja Tyttö on syntyny Joulukuussa että ehkä ne pakkasetkin on pöpöt pitäny poissa samoin tietty ettei kukaan kantanu silloin tarhasta tai koulusta mitään viruksia.

Jep Rollaattorista kuulluu huuto joten gotta go ( kävelytuoli)

Miina ja Osku -joka nousee seisomaan jo !!!!

Vierailija
6/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle. Kyllä kai mä tavallaan kirjoitan työkseni. Mähän vastaan yhden it-firman markkinoinnista ja viestinnästä, että siinä tulee kyllä keskittyä myyntilausetta toisensa perään. Valitettavasti noin teknisellä alalla ei vaan pääse runosuoni sykkimään kun teksti on jotain tyyliin: " Tuotteen SIP/PRI Gateway tukee 8 NTS:ää" -että revi siitä sitten iloa :-) (ja ei, en tiedä mitä se tarkoittaa...)

Minä en missään nimessä halua pahoittaa kenenkään kestoilijan mieltä. Enkä missään nimessä pidä niitä huonona asiana (jos joku kestoileva Helmis hermostui), mutta en myöskään pidä itseäni huonona ihmisenä kun en kestoile. Mulle henk.koht. on aivan se ja sama, mitä kukin lapsensa pöksyihin tunkee; harsoa, pampersia tai vaikka sitä hesaria. Kunhan on tyytyväinen ja lapsonen kanssa.

Jepu jee. Meillä taitaa päikkäriaika hieman hiipiä kun nuoren herran ääniala alkaa kiristyä. Suuntaamme punkaan... ja jälleen kerran nukutan sen kainaloon *huokaus*

Vierailija
7/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taas! Joka päivä tulee teidän jutut luettua, mutta ei ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua. Olen niin hurahtanut taas ratsastamiseen, että tietsikka-aika menee hevosfoorumilla ja myytäviä hevosia selatessa : )

Meillä on varmaan kaikista hämäläisin vauva, ei ole hampaita, ei istuta eikä ryömitä, puhumisesta ja seisomisesta puhumattakaan! Kasvaa, nukkuu ja syö hyvin, ja on aina iloinen kuten isosiskonsakin : )

Löydettiin meille kotiin oikein kiva hoitaja, opettaja 28v. Kohtahan se tammikuu jo onkin ja mä joudun töihin, hui!

Talvihaalareista, just eilen mun äiti käski laittaan Siirille jo talvihaalarin päälle, sanoin ettei ole, joten innostui että hän ostaa. Tänään siis mennään äitin kanssa shoppailemaan : )

Sattuuko kellään muuten olemaan kokemusta huonekalujen entisöittämisestä? Saan aivan ihanan vanhan lastensängyn, jota pitäisi vähän korjailla, mutta en ole löytänyt ketään entisöijää.

Jaha ja nyt taas äitiä kaivataan!

FannyK

Vierailija
8/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmatta viikkoa minä nuhassa...vilustutin itseni seisoskellessa rautatieasemalla...No, kyl se tässä muun räkimisen ohella menee. Eetukin vielä vähän nuhainen, mutta nukkuu taas loistavia yöunia..kop kop...

Tentti oli tosiaan aika häijy, kaikkeen sitä päänsä pistääkin :D No, ens vuonna uudelleen jos ei läpi mene, jos sitä olis sitten vähän viisaampi.

Tänne ei kummempia, poika tosin on alkanut nousta itse istumaan ja siinä saa sitten turvailla taustaa ettei kallo kolise... Konttaa ei vieläkään, pyöriminen nähtävästi vielä vie toistaiseksi voiton. Poika on aika ihana ilmestys noustessaan istumaan ja taputtaessaan. Ollaan opetettu Eetua taputtamaan ja sitä se sitten aina istuessaan tekeekin. Snif, meidän iso mies. Sylissä viihtyy tosi paljon, nähtävästi jokin läheisyyden kipeä vaihe menossa. Sepäs ei mua haittaa, mielelläni sitä halailen ja pussailen.

Nyt pitää mennä surffailemaan ennenkuin ukkeli herää!

Sasuliini ja Eetu

Vierailija
9/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukelo tuudittaa narisemalla itseään uneen mun selän takana, alkaakohan minuakin kohta väsyttää :).

Oodi77, mun edellinen työ oli juurikin suuren IT-firman tuotemarkkinointiosastolla, sillä erolla että mä myös aktiivisesti myin niitä tuotteita. Siirryin pienestä tele- ja dataliikkeestä suoraan verkkotuotteiden pariin -siinä meni ensimmäiset viikot hämmästellessä että mitä hemm... nämäkin termit oikein tarkoittavat?! Lievä termiviidakko, väittäisin.

Napero79, meille ei ole tullut vielä sitä vaihetta, että muksu huutaisi mun perään. Eli voin vielä lähteä lapsen näköpiiristä vaikka pyykkejä laittamaan. Koiran perään tuo kyllä rupeaa huutelemaan :). Muutenkin koirasta näyttää tulleen pukernaattorin bestis. Koira ei välttämättä ole samaa mieltä, katsoo minua anovana kun Silppu käy kiskomassa karvoja. Silti sen pitää aina päästä lapsen viereen makoilemaan ja minä yritän hätistellä muualle.

FannyK, kiva että löysitte hoitajan! Sorry, en tiedä seudun entisöijistä... Anoppi on (entinen) verhoilija, ja on kunnostanut liudan vanhoja huonekaluja siinä samalla, mutta ei valitettavasti tee niitä töitä enää työkseen. Firma ei kannattanut, monelle kun on iso yllätys kuinka paljon laadukkaat materiaalit ja työ maksavat :I. Voin tietysti kysyä ketä anoppi voisi suositella?

Jaa niin, kuinka monen muksu nukkuu päikkärit vaunuissa (tai rattaissa)? Meillä toiset päiväunet on yleensä vaunu-unet, koiran kanssa kun mennään pitkälle lenkille. Alkukesän jälkeen ei Silppuri ole nukkunut päiväunia " liikkumattomissa" vaunuissa -kuumat ilmat kun tulivat niin tuo ei enää saanut kunnolla nukutuksi.

Töihinmenosta vielä. Tässä viime aikoina seuraillut avoinna olevia paikkoja ja kyllä sellaisella mielellä edelleen olen, että en open hommiin palaa. Mutta saa nähdä miten käy. Kyllä tässä vois kohta töihin mennäkin.

KL.

Vierailija
10/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jalkojen suhteen, hauska lukea että joku ostaa talvikengät kokoa 18 ja on suuret, meillä neidillä nyt syyskengät koko 19 ja on musta aivan sopivat, eli talvikenkiä katsastelen alkaen koosta 20...=) Eli maata myöten kasvaa tyty, aivan kuten äitinsä!

Tuosta talvivarustelusta vielä, musta on tän tytsyn kanssa tullut sellainen vaatefriikki että oksat pois, nyt hankittuna Reimatecin haalari kokoa 80 (on kyllä reilu, menee varmaan vasta lopputalvesta), sellainen ihana paksu valkoinen fleesehaalari (reilu sekin), vakosamettinen duffelitakki kokoa 74 +järjetön määrä hattuja, hanskoja, toppatöppösiä... kengät on todellakin edelleen hakusessa, yhdet on peritty mun pikkusiskolta (Eveliinan kummitäti), mutta lisää tahtoo tämä äippä ostella.... Ja pienempi haalari tarvittaisi vielä, ja sitten oikein sellainen söpöstelytakki ja mitähän vielä... =) No, mä kyllä surutta kauppaan sitten pieneksi jääneet eteenpäin joten sikäli ei meille suunnattomia määriä jää ja pikkasen saa rahoistaankin takaisin... tuntuu vähän siltä että kun ei näiden raskausläskien vuoksi itelleen viitti vaatteita ostaa niin lapsille tulee sitten ostettua senkin edestä...

Oodi, sen lisäksi että ihailen sun kirjallista ulosantiasi, niin olen kokolailla samaa mieltä tuosta kestovaippajutusta muutenkin, yleensäkin mua ahdistaa se, että osa ihmisistä katsoo asiakseen tuputtamalla tuputtaa omia elämäntapojaan ja -arvojaan, mulle on ainakin herttaisen yhdentekevää mitä muut ihmiset lastensa kanssa tekevät (poislukien siis tietysti väkivalta+ muut inhottavat jutut), mulle riittää se, että tunnen toimivani oikein omien lasteni kanssa. Neuvoja voi tietysti hyvässä hengessä antaa ja niitä otetaan myös vastaan =) Mä olen superonnellinen siitä, että Eveliinan kanssa tää imetys on onnistunut niin hyvin, mutta eipä silti tulisi mieleenkään kenellekään paasata aiheesta, aivan sama jos toisten lapset kasvaa tuttelilla. Enkä tunne lainkaan omantunnon soimausta siitä, että Eveliina syö purkkiruokaa, tetrapuuroja ym., vajaan puolen vuoden päästä syödään jo samaa ruokaa kuin muutkin joten tuo " purkkiruokakausi" kestää vain sen puolisen vuotta, jos joku haluaa soseet väkästää itse niin kiva juttu, mä en viitsi. Mutta meillä syödään kyllä sitten muuten tosi harvoin eineksiä. Ja muuten, vaikka mä tungen ne kertisvaipat ja puurotetrat roskikseen, niin meillä tuntuu silti tulevan paaaljon vähemmän jätettä kuin monilla naapureilla =)

No niin, tulipas paasattua, pitäsköhän ryhtyä oikeesti tekemään jotain ennenkuin tuo tyttö tuolta taas heräilee =)

Ai joo, unista vielä.... meillä tyttö nukahtaa usein sekä päivällä että illalla tissille, nostan siitä sänkyyn, joskus ei edes herää, joskus herää ja jätän sänkyyn niin nukahtaa yleensä ihan nätisti sinne. Tutti on kova peli, en tiedä miten tuostakin olisi selvitty ilman sitä! Siis ennenhän meillä oli kierre en nuku-tissi suuhun-en nuku vieläkään-tissi taas suuhun jne. Nykyään unille meno sujuu tosi kivuttomasti *kopkop*

Ja Larvanto, ilmoittelehan sitten mikä päivä sopii (oltiinkos me muuten teille tulossa)???

Vierailija
11/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikolle, meillä Eveliina ei ole vaunuissa nukkunut sitten pikkuvauva-aikojen, kaikki unet nukutaan pinniksessä (tai auton turvaistuimessa=)

Manna taasen ja Eveliina huomenna 7kk

Vierailija
12/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy käyttää Veikko lääkärissä asap tuon yskän takia. Valvottaa meitä kaikkia öisin. Ois kyllä hyvä saada se astmaepäily tutkittua.

Aaro kuolaa ihan kamalasti ja kakkaa kahdesti päivässä. Kuvitella, että ennen tuli kerran 10 päivässä! Oiskohan nyt se eka hammas tulossa, jää nähtäväksi...

Meilläkin kävelytuoli on nyt kova sana. Pojat pääsee vähän ' lähemmäs' toisiaan, voivat vähän ' leikkiä' yhdessä. Lähinnä se on sitä, että Aaro hihkuu riemusta kun isoveli tekee jotain hauskaa. Virittelin Veikon vanhat valjaat syöttötuolista kävelytuoliin niin ei tartte pelätä että tulee päälleen alas, vaikka ei tämä kuopus oo samanlainen akrobaatti kuin isoveljensä, mutta varalta. Veikkokin tykkää kun Aaro on kävelytuolissa. Yks ilta kun Aaro makoili olkkarin lattialla, Veikko meni sen luo ja sano " haluuksä tähän tuoliin" ja oli jo nostamassa sitä kun ehdin paikalle. Hellyttävää. :) Sellaset läpsimiset ja potkimisetkin on nyt vähentyny melkein olemattomiin kun Aaro on noussu pois lattianrajasta eikä tartte olla mun sylissä koko ajan. Odotin kauhulla tätä viikkoa sisällä kun on ollu niin vaikeeta muutenki, mutta nyt on kyllä menny kivasti (toivottavasti ei nyt muutu meininki kun menen tämän sanomaan). Itsekin kun oon kipeenä, oon maannu sohvalla ja kattonu kun pojat touhuaa.

Kyllähän se rokko tulee varmasti Aarolle, ja toivottavasti tosiaan lievänä kun on noin pieni. Veikolla on jo näpyt ruvella, huomenna vien päiväkotiin. Onhan se varmasti niin ku Minkki sano, että ne nuo isommat kantaa niitä tauteja kotiin. Veikollaki oli varmaan eka pöpö vasta joskus vuoden vanhana. Aarolla on ollu jo kolme pahaa flunssaa ja korvatulehdusta. Voi siinä imettämisessä joskus olla taikaa. Yhen kaverin 3-vuotias ei ollu vielä koskaan ollu nuhassa kun sitä vielä imetettiin. Vaikeehan se on tietää, että johtuko se tuosta imetyksestä. Ne taitaa muutenki olla sellasia, etteivät hirveesti käy kylässä ja tapaa toisia lapsia. Tuolta päiväkodista saa kyllä kaikki maailman pöpöt. Mä oon kyllä sitä mieltä, että jossain välissä se oma immuniteettisuoja pitää rakentaa, joko sitten aiemmin tai myöhemmin (vaikken mikään asiantuntija ookaan).

Talvivaatetusta en oo ajatella, jotenki sitä luottaa että pärjää Veikon vanhoilla ja kavereilta sitten lainaa. Sen oon huomannu, että päiväkodissa tykkäävät niistä karseista kypäräpipoista ja sen takia meillekin niitä on ostettu vaikkei muuten ostettais. Jollekki tutulle oli ihan sanottu päiväkodista, että semmonen pitää hankkia kun ei oo aikaa viritellä kaulureita ja huiveja, vaan tää kypäräpipo ajaa samalla kaulurin virkaa. Veikolla on ollu myös se, että vaikka on ostettu karvahattuja ja vaikka mitä villaviritelmiä, niin ei täällä etelässä ainakaan oo ollu ku yks kerta talvessa kun sille on voinu sellasen pukea, muuten on aina hiki päässä kun touhuaa lumessa. Yleensä on ollu just se karsee kypärähattu kun se on vaan niin käytännöllinen.

Mua huvittaa Oodi ne sun jutut Simpusta, viittaan lähinnä nyt siihen lamppujuttuun, kun tulee niin elävästi mieleen Veikon vauva-aika. Ihan samanlaisia tempauksia silläkin oli. Teilläkin on varmasti luvassa vielä paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Veikolla helpotti kovasti ne itkut kun lähti kävelemään. Mä oon ihan vakuuttunu siitä että ne sen vauva-ajan raivarit johtu vaan turhautumisesta kun ei päässy liikkeelle.

FannyK: mitä joudutte maksamaan sille hoitajalle? Vois kuvitella että on kovin kallis tuommonen kotihoito vai löysittekö jonku tosi halvan?

Meilläkin on hyvin hämäläinen vauva, onhan isänsä Hämeestä. Aarokaan ei ryömi, ei konttaa, ei istu, eikä ole vielä hampaita. Minun ja miehen mielestä se kyllä sanoo ' äiti' . Tänäkin aamuna kun mies toi sen meidän makkariin meidän keskelle, ja oli vielä pimeetä, se käänty massulleen, nosti päätä ja kuikuili hämärässä, ja kun sanoin jotain, kuulu ilahtunut huokaus ' ääti' . :) Onhan se saanu paljon sitä kuulla kun Veikko on huutanu äitiä miljoona kertaa päivässä viimesen puolen vuoden ajan. Toinen asia mistä olen ylpeä on se, että Aaro kyllä pissaa pottaan jokaikinen kerta kun sen potalle laittaa. Ja nukahtaa hirveen helposti. Toissailtana kun laskin sen sänkyyn, kävin kattomassa vartin päästä ja siellä se makas, pupu käsissä ihan samassa asennossa selällään ja silitteli vähän etusormilla sen pupun päätä. Päikkäreille nukahtaminen on käyny nyt vähän hankalammaksi, epäilen, ettei malta kun pitäs saada seurata isoveljen puuhia. Oon alkanu nyt kokeileen tuota ulkona nukuttamista taas. Toistaiseksi sujuu hyvin.

Kestovaipoista sanon vielä sen, että meillä kestoillaan sillon kun minä jaksan ja se tuntuu järkevältä. Nyt esim. kun käytän Aaroa usein potalla, tuntuu se järkevältä laittaa se kestovaippa kun sitä vaihdetaan koko ajan. Muuten menis hirveesti kaupan vaippoja roskiin, kun jotenki en vaan ilkee panna sitä pissasta vaippaa takas, vaikka neuvolastakin on sanottu pari kertaa, että " pistä vaan sama vaippa takas, ei tässä oo ku parit pissat vasta" . Samoten Veikolla on nyt kestot (samat vaipat muuten) kun sillä on niitä vesirokkonäppyjä (myös pyllyssä ja pippelissä). Ajattelin, että saavat ilmaa paremmin ja kuivuvat nopeemmin ku muovivaipassa. Mulla on vahvat ekologiset vaikuttimet, mutta olen myös itselleni armollinen. Niiden käyttämisestä tai käyttämättä jättämisestä en jaksa intellä kun mulle se on sama kuka niitä käyttää ja millon vai käyttääkö ollenkaan. Tiedän, että se on tosi hankalaa ja aikaa vievää hommaa.

Välipaloista: Veikko on saanu välipalaksi esim. mustikka Yosaa. Leipää, hedelmiä, kiisseleitä syö mielellään ja vispipuuroa. Monesti pienet tykkää yllättäen puolukasta. Aarolle en oo vielä antanu ku soseita, mandariinia on nyt vähän imeskelly ja tykkää kovasti.

Mä en oo ehtiny nyt vastaileen kunnolla vähään aikaan, en muista oliko joku multa kysyny jotain.

Jahas, kävin just lukeen uusia juttuja, vastasin näämmä jo Kaalilaatikon vaunupäikkärikyssäriin. Tuosta työhön paluusta, mulla on sama juttu, että open hommat ei kyllä enää kiinnosta. On se vaan niin epäkiitollista ja stressaavaa. Mä en oo oikeen keksiny mitään kiinnostavaa ja alkaa ahdistamaan kun yritän miettiä että mitä sitä vois tehdä. Se puutarha-ala kiinnostais, mutta niillä palkoilla ei mun opintolainoja makseta pois.

No niin, Herra Pilkukas heräsi päikkäreiltä. Kohta herää varmaan myös Herra Kuolakone, tietysti rupes aurinko paistamaan terassille kun se nukkuu siellä, vaikka piti olla sadeviikko. Kuumuuteen se herää takuuvarmasti.

Mukavata loppuviikkoa!

Vilja ja pojjaat

Vierailija
13/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna suoraan päälleen. Vielä oikeen ahtaaseen koloon sängyn ja kaapin väliin. Nyt on päässä (taas) patti ja verinirhauma sekä komea mustelma otsassa. Neuvolaan soitin ja käskivät seurailla pari kolme päivää ja viedä heti päivystykseen jos jotain tulee...

Pojan leikit on taas semmoisia, että kohta tulee uusi itku joten taidan rientää pelastamaan sen... :)

Kumppari&Onni

Vierailija
14/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, Kumppari! Tuommoset on inhottavia kun joutuu taas huolehtimaan sydän syrjällään. Veikko on paukuttanu päätänsä ihan hirveesti kun on niin kova menemään. Toistaseksi on vielä hengissä, ja pää on kyllä ihan sikakova. Mun äiti aina sano, että " siitä se kovenee" . :)

Piti tulla vielä kertomaan leikkikaluvinkki, kun meillä taas kaivettiin ne esille: eli pilttipurkin korkit. Pankaa ihmeessä säästöön laatikollinen eri värisiä, ne on ollu meidän perheen suosituin leikkikalu.

Vilja edelleen

Vierailija
15/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppari, voi itku :/. Ryhdyin äsken lajittelemaan Silppurin pieneksi menneitä vaatteita ja laitoin lapsen siksi aikaa sängylle. Käänsin hetkeksi pään ja sillä välin toi oli ehtinyt jo kiepsahtaa reunalle. Käy tosi nopeasti! Otin sängyltä lattialle ja pukelohan heti innolla " auttamaan" mua vaatteiden lajittelussa.

Viljaa, kiitos vinkistä! Mulla onkin kangaskassillinen korkkeja menossa kierrätykseen, tarttee valita sieltä parhaimmat päältä.

Isäntä tuli kotiin työreissulta, ja kas kummaa kun meni heti nukkumaan. Kyse ei siis ole siitä, että mies tekisi vuorotyötä. Oli varmaan työmatkallaan uhrautunut edustamaan firmaa ihan yömyöhään asti... Rankkaa.

Noh, mä pöllytän sen tuolta ylös ja lähden Hulluille Päiville ja jalkahoitoon. Karsee ämmä!

KL.

Vierailija
16/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin aamulla netissä hullujen päivien tarjouksia ja siellä oli tänään hyvässä tarjouksessa juuri se ripsiväri, jota olen käyttänyt. Joten pakkasin pojat kaksostenrattaisiin ja lähdin kohti Stockmannia. Tarttuihan sieltä mukaan vähän muutakin kuin se ripsari-tai siis kaksi ripsaria...

Meillä Jontun vauhti sen kuin kiihtyy. Meillä on tapana että Veeti saa iltapuuron jälkeen katsella videoita potalla istuen ja siinä pestään hampaat samalla. Eilen illalla kun isi lähti viemään hammasharjaa kylppäriin ja Veeti oli noussut potalta, oli Joona ryöminyt paikalle ja kaatanut potan ja siellä olleet pissit päällensä, yök! Poika ja vaatteet pesuun, sitten illan ratoksi vielä lattianpesu. On ne ehtiväisiä, tuokin rontti on osannut ryömiä vasta viikon, mitä se onkaan parin kuukauden kuluttua. Pitänee lopettaa potan raahaaminen olohuoneeseen...

Meillä päiväunille nukahdetaan yleensä helposti. Vaunuihin kun laittaa niin ei tarvi kuin pari kertaa vetää vaunuja edestakaisin, niin poika nukkuu kuin tukki. Pinnikseen nukahtaa joskus kerrasta, joskus ei ihan niin helpolla...Mutta ongelmaksi on muodostumassa iltanukutus. Tähän asti poika on viety sänkyyn ja siinä se, nyt siellä pitää käydä silittelemässä ja antamassa tuttia monta kertaa. Ja huuto alkaa usein jo siinä vaiheessa kun minä tai isukki kääntää selkänsä. Pari kertaa olen jo nukuttanut syliin BB:tä katsellessa...Ja viime yönä olin varma että Joonalla on korvatulehdus tai jotain muuta vastaavaa. Poika kääntyili ja ähisi ja oli muutenkin levoton yhdestä kahteen. Annoin sitten Panadolia, jonka jälkeen poika nukahti kainaloon. En tiedä johtuiko särkylääkkeestä vai mistä mutta loppuyön pullero nukkui rauhallisesti ja heräämättä. Tänään poika on ollut oma iloinen itsensä joten en sitten vienyt lääkäriin. Tähän mennessä poika ei kertaakaan ole yöllä valvonut kuin sen hetken, että ottaa huikat tissistä.

Mäkin hihittelin eilen illalla sille Oodin kestovaippajutulle, oli tosi hyvin kirjoitettu! Olen myös asiasta samaa mieltä. Kaikki käyttäköön mitä vaippoja haluaa, mutta en voi sietää sellaista fanaattista niiden ylistämistä ja kertiskäyttäjien syyllistämistä. Sama pätee purkkiruokiin ym. Ja meilläkin vaipat pitäisi ripustaa varmaankin kattolamppuihin kuivumaan, joten ei kiitos, vaikka ne muuten ihan hyvä vaihtoehto varmasti olisivatkin.

Nyt esikoinen kaipaa seuran pitoa...

nonnu78 ja pojat

Vierailija
17/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kun ei nuo kestoilut kiinnosta tippaakaan. kyllä oli aika hyvin kirjoitettu oodilta. ei ne vaipat mitään maailmaa pelasta eikä tuhoa, kyllä on kyse suuremmista jutuista. Mua ei vois kans kiinnostaa vähempää pyykätä jatkuvasti, muutenkin kone laulaa lähes joka päivä, sit niitä vaipanpalasia olis joka kohdassa kuivamassa..koira olis nakittamassa joka vaippaa kun pissi haisee ;)) no thanks.

Mä äsken ostin hampurilaisen, viimeks olen varmaan vuosi sitten syönyt hampparin. jumankekkale kun oli hyvää, onneks otin sen mukaan kotimatkalle, olisin varmaan vetässyt toisen het perään.

Dunsku on kolauttanut päätään jo niin monta kertaa etten enää pienestä kolauksesta menetä yöunia, alkuun kyllä pumppu hakkas lujaa kolauksen sattuessa, eipä tuo tyttökään enää itke joka kolauksessa. Mun mutsi sano kans et tulee kova pää..mä olen varmaan kolauttanut sit todella monta kertaa pääni. mun motto taas on et ei tuu verta ei hätää!

piti vielä sanoo jotain vaan en muista enää.yritän miettiä sitä...eikä ole muuten vielä yhtään hammasta tytölle tullut ;(((

kuumetta + typsyt ja rv 6+1(näyttääpäs hassulle)

Vierailija
18/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pilttipurkin kannet on loistosoittimet!!!! ruokailun lomassa aina soitellaan niillä!!!!

Vierailija
19/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupean kanssa keräämään noi purkkien korkit talteen. Loistava idea. Ei mulle olis tullut mieleenkään tällainen kotikutoinen lelu. Olen jo toki havainnut, että kaikenmaailman salaattiottimet on ihania Simpun mielestä. Että ihan takuulla innostuu kolisevista purkin kansista!

Vierailija
20/33 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään 3 tuntia Hulluilla Päivillä, kun mun äiti oli hoitamassa lapsia. Mun hermot ei kestäis yhtään olla siellä lasten kanssa tai edes toisen heistä. Tänään mulla tuli siellä kamala päänsärky. Tuntui, että jokaisella ihmisellä oli litra tolkulla jotain kamalia hajuvesiä päällänsä ja ilma on muutenkin niin huono. Hitto, nyt on päätä särkenyt jo ainakin 6 tuntia... Pitäis lähteä salillekin, mutta ei varmaan kannatta, jos vielä särkee.

Mun oli pakko ostaa tuolta HP:ltä Helmille Kavatin talvisaappaat, kun ne on niin hyvät. Esikoisella oli sellaiset 1,5-v talvena, tosin kirppikseltä ostetut. Noi on nyt kokoa 19 ja mietin täällä kuumeisesti, olikohan järkevä ostos, vai pitäisikö palauttaa ja ostaa vasta sitten kun tulee pakkasta jotkut halvemmat kengät esim. City Marketista (jotkut Naperot) tai Dinskosta. Piirsin eilen Helmin jalkapohjan pahville (suosittelen, kun olette menossa kenkäostoksille) ja kun sovittelin sitä siihen Helmin nahkakenkään, huomasin, että sehän onkin juuri sopiva. Kun olin luullut, että kengät on vielä ihan liian isot. Eli Helmin kengän koko on tällä hetkellä se 18.

Napero79 kyseli siitä, onko muiden vauvat äidin perään. Helmi on ollut mun perään nyt kuukauden verran niin älyttömästi, että alkaa mulla hermot mennä. Aamupäivät on tuskaisia, kun mun pitää hoitaa esikoisen aamutoimet, laittaa meille aamupalaa, laittaa itseni kuntoon yms. ja Helmi huutaa silloin koko ajan. Hänelle ei siis riitä, että näkee mut, vaan pitää päästä syliin. Ja Luonnollisestikin mä en voi pitää Helmiä koko päivää sylissä. Kauankohan tämä kestää???

KESTOVAIPOISTA: Meillä on käytetty kestovaippoja molempien lasten kanssa, enkä muuta voisi kuvitellakaan. Hassua, kun niin monet kaverit ovat kysyneet Helmin odotusaikana, että meinataanko käyttää kestovaippoja myös tulevalla vauvalla. Todellakin! Meille kestoilu on ihan elämäntapa. En kuitenkaan tuomitse, enkä syyttele niitä, jotka käyttävät lapsillaan kertiksiä. Kirjoitin tohon kestovaippa-ketjuun nyt oman mielipiteeni, joten käykää lukemassa sieltä, jos kiinnostaa. En viitsi sitä tähän kopioida, etten saa mitään kestovaippafasistin leimaa...

Voihan venäjä, kello on jo niin paljon, etten taaskaan ehdi punttikselle. Pakko siis lähteä lenkille. Tylsää vaan juosta tuolla pimeässä. se on moro!

T:Fassiloora ja Helmi (vajaa 8 kk)