Nautitko kun ulkona on kylmä ja pian on jo kesäkuu?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyyköhän sitä kesäkuussa mennä jo uimaan vai onko vesi kylmää silloin?
Onneksi olen uinut läpi talven, ei tätä muuten kestäisi. Eilen viimeksi uimassa, nyt ei enää ole jäitä kuin vähäsen.
Ihan p.ska kevät! Kammottava tuuli, äsken satoi räntää ja rakeita.
Juuri katselin viimevuoden ihania kuvia kun pihassa kukki vaikka mitä ja kaikki oli jo selkeästi vihertävää. Nyt en ole löytänyt yhtään narsissin alkua mistään, krookukset on 3cm korkeita 15cm sijaan ja tulppaanitkin vasta 5cm tynkiä. Ihan pk seudun laidalla
100km pohjoisempana sama tilanne. Kaiken huippu ettei puut ole edes hiirenkorvalla. Aamulla oli lammikot jäässä. Pääseekö viljelijät kylvämään kohta kuin kesäkuun alussa. Heinäpelloila mistä pitäisi kohta saada ensimmäinen rehusato ei ole mitään.
No ehkä on 1-2 viikkoa jopa 25 astetta ja loppuajan ei tiedä onko lokukuu vai heinäkuu. Järvi on ehkä viikon uimakelpoisen lämmin.
Vituttaa, kun tänään satoi taas lisää lunta täällä. Vappu jo oli ja meni, eikä vieläkään näy mitään vihreää misään. Ei pääse mikään kasvamaan, kun ei edes lumet sula. Ei taida tällä menolla sulaa vielä juhannukseksikaan...
Ihan ok lämpötila vaikkakin olisi kiva kun ei olisi näin pilvistä ja tuulista koko ajan.
Tuntuu ihanku tulis syksy. Kävin tänään pomputtelemassa jalkalalloa, eikä siitä meinannu tulla yhtään mitään, kun tuuli niin maan perkeleesti :D sain pomputeltua vain 25 kertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nautin. 20 astetta on ehdoton maksimi, jonka siedän. Sen yli on liian kuumaa. Nythän ei edes ole kylmä, kun ollaan kuitenkin reippaasti plussan puolella.
6 astetta = reippaasti??
On ollut tammikuitakin kun on ollut lämpimämpi keli!
Varmasti siellä Keski-Euroopassa onkin. Täällä Suomessa tammikuussa on pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan ylipainoiset hellevihaajat on varmaan riemuissaan kun kaikki joutuu nyt kärsimään kylmästä.
"Kylmyys" (lue: nyt ei ole kylmä) on vaatetuskysymys. Helteen aiheuttamaa tukaluutta taasen ei voi itse säädellä.
t. hoikka hikoilija
Ei ole.
Mä olen ollut käytännöllisesti katsoen 6kk kotini vankina. Sairastan kipusairautta enkä pysty olemaan yhtään ulkona jos tuulee tai on kylmä. Lisäksi lonkkakivut on estäneet liikkumisen kun vielä 2 vkoa sitten oli paljon lunta ja jäätä maassa. Palasin juuri Suomeen ihanasta lämmöstä ja nyt vasta on piha paljaana.
Tänään olin ensimmäisen kerran pihalla ja heti tuli kipuja. Siihen ei vaatetus auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nautin. 20 astetta on ehdoton maksimi, jonka siedän. Sen yli on liian kuumaa. Nythän ei edes ole kylmä, kun ollaan kuitenkin reippaasti plussan puolella.
6 astetta = reippaasti??
Varmasti siellä Keski-Euroopassa onkin. Täällä Suomessa tammikuussa on pakkasta.
Viimeksi vuonna 2020 oli etelä-Suomessa yleisesti 7-8 astetta lämmintä tammikuun puolivälissä, Ahvenanmaalla reilu 10.
Tietenkin nautin! On aurinkoista, ei hikoiluta, ulkona voi puuhastella tai tehdä töitä, kun kuumuus ei vie kaikkia voimia. Ja en juuri nyt pala pahasti tai ainakin voin helposti pukeutua peittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 astetta = reippaasti??
Viimeksi vuonna 2020 oli etelä-Suomessa yleisesti 7-8 astetta lämmintä tammikuun puolivälissä, Ahvenanmaalla reilu 10.
Sori, Ahvenanmaalla olikin vain 9.1 astetta lämmintä
No semmosen viisi astetta vois vielä lämmetä. Mutta parempi tämä on kun helteet, tykkään
Suorastaan vituttaa tämä härmän ilmasto. Yritän tehdä kaikkeni päästäkseni pois Suomesta.
Onhan se nyt näin parempi.
Ei ole minkäänlaista lämmönsietoa.
BMI 20 joten en laihduta.
Tämä on vasta alkua kolme seuraavaa auringon aktiivisuusjaksoa ovat kylmimmät sitten Maraunderin minimi n.
Eskimot hakivat lämpimämpiä seutuja Skotlannin rannikoilta.
12 vuoden päästä on hyvä jos päästään toukokuussa plussalle.
En!
Saisi olla +30 astetta koko ajan. Ilmastointilaiteen kun ostin, niin asunnon saa 20 asteeseen helteellä. Siksi ulkona saisi olla koko kesän yli kolmekymmentä astetta! Rakastan sitä, kun kylän teinit pukeutuvat paljastavasti ja itse saan kulkea ilman paitaa Ramune kädessä kylillä. M27
Vierailija kirjoitti:
Vähän viileämpi kesä olisi paras! Tykkään pitää kevyitä, ohuita takkeja kesäisinkin, mutta viime kesänä jopa Pohjanmaalla oli niin kuuma, ettei pystynyt..
Miksi ihmeessä pitää kesälläkin voida pitää takkia kun muuten sitä joutuu pitämään jatkuvasti. Edes pienen hetken vuotta on jotain väliä sillä mitä päälleen on laittanut, muulloinhan ne on ne samat ainaiset päällystakit, ainakaan minulla niitä oli kuin pari-kolme per keli.
Ei tuolla nyt mitenkään kylmä ole lenkkeillä ja puuhastella pihalla. Oikein hyvä sää. Tuulla kyllä voisi vähemmän.
Ihan hanurista. Räntää sataa ja tuulee hulluna. Haluaisin päästä jo pihahommiin ja kukkapenkkejä laittamaan, mutta pihasta suurin osa on edelleen lumen peitossa.
6 astetta = reippaasti??