Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Monessa maakunnassa on nyt historiallisen paljon työpaikkoja auki.

Vierailija
03.05.2022 |

Yllättäen työvoimapulaa on myös ammateissa, jotka eivät vaadi juuri koulutusta.
Esim. sote-alan, rakennusteollisuuden, ict-alan, kone- ja metalliteollisuuden ja ravintola-alan ammattilaisista on pulaa valtakunnallisesti.
Nyt ei siis tarvitse olla kenenkään työtön vasten tahtoaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on MILJOONA syytä olla työllistymättä.

Vierailija
2/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihinkin pitää olla alle 50, ei liikaa eikä liian vähän koulutusta ja työhistoriaa ja haastattelijan mielestä hyvä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset jotka ovat olleet vuosikausia samassa työssä ja joilla ei ole työttömyydestä minkäänlaista kokemusta, tietävät yleensä kuinka helppoa työn saaminen on.

Sitten kun nämä itse joutuvat työttömiksi, heille tulee kauheaksi yllätykseksi, että työnantajat eivät olekaan repimässä heitä töihin, työnhakuihin ei vastata ja heitä kohdellaan kuin työttömiä, vaikka hehän ovat parempia ihmisiä.

Vierailija
4/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no täällä vain 10 paikkaa auki ja kaikkiin vaaditaan koulutus.

Vierailija
5/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eivät vaadi juuri koulutusta"? :D Kaikki nuo vaatii kuule koulutuksen.

Ravintolaan esim. ei ole mitään asiaa ilman hygieniapassia ja ainoa mihin voi päästä ilman vähintään kokin tai tarjoilijan tutkintoa on tiskari. Ja siihenkin mieluiten otetaan ammatilainen.

Vierailija
6/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä avoimia kokoaikatyöpaikkoja ole kuiln vajaa 30 000 suomessa. Työttömiä on satoja tuhansia eli edelleen reilusti suurin osa joutuu olee työttömänä vasten tahtoaan. Piilotyöpaikatkin mukaanlukien sellaiset mitkä on kokoaikatyötä niin jää satoja tuhansia työttömiä ilman mahdollisuutta saada kokoaikatyöpaikkaa ja vain kokoaikatöitä pitäisi hakea jotta ei tarvitsisi tukia nostella.

Vierailija
7/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt patistellaan loiset töihin. Itkukaan ei auta kun aamulla on noustava. 

Vierailija
8/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaan esim. ei ole mitään asiaa ilman hygieniapassia ja ainoa mihin voi päästä ilman vähintään kokin tai tarjoilijan tutkintoa on tiskari. Ja siihenkin mieluiten otetaan ammatilainen.

Paitsi henkilökohtainen avustaja. Olen ollut 5 vuotta isossa firmassa avustajana osa-aikatyössä eikä mulla ole minkäänlaista alan eikä alaan viittaavaa koulutusta.

Vierailija
9/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin viime viikolle 5 hakemusta paskaduuneihin, mutta mihinkään eivät kelpuuta minua, kun pitäisi olla ajokortti ja auto.

Vierailija
10/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi henkilökohtainen avustaja. Olen ollut 5 vuotta isossa firmassa avustajana osa-aikatyössä eikä mulla ole minkäänlaista alan eikä alaan viittaavaa koulutusta.

Avustathan myös vammaisia seksissä?

Vierailija
11/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia paikkoja on joo jonkin verran. Mutta aika monessa ilmoituksessa on toivottu esim. lähihoitajan koulutusta. Tai sanottu sen olevan suuri etu.

Vierailija
12/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kaikki suomalaiset voisivat olla puhelinmyyjiä. Soittelisivat sitten toisilleen työpuhelimiin.

Vierailija
13/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on hyvä jos joku jyrkkää mulle kokoaikatyöpaikan. Ei taida kukaan järkätä ja patistaa.

Ei tarvi aamulla nousta jos ei tee sellaista työvuoroa . Jos tekee vaikka yövuoroja pelkästään niin sitä nukutaan pitkälle päivään. Herätään aikasintaan silloin kun aamuun menevät pääsevät töistä

Vierailija
14/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin myyn omaa pillua kuin avustan jotain laittamaan kullia jonkun reikään.

Vierailija
15/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just puhuin työkkärin omaohjaajan kanssa. Sovittiin, että soitellaan taas syksymmällä sitten. :)

Oon hakenut nyt kouluun, toivottavasti pääsen sinne.

Vierailija
16/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on hyvä jos joku jyrkkää mulle kokoaikatyöpaikan. Ei taida kukaan järkätä ja patistaa.

Ei tarvi aamulla nousta jos ei tee sellaista työvuoroa . Jos tekee vaikka yövuoroja pelkästään niin sitä nukutaan pitkälle päivään. Herätään aikasintaan silloin kun aamuun menevät pääsevät töistä

Järkkää eikä jyrkkää

Vierailija
17/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana työ ja koulutusta ei tarvita!

Vierailija
18/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ict ala, kone- ja metallityöt, soteala ei vaadi koulutusta? Ok, taidankin hakea sydänkirurgiksi. Ei se kovin vaikeeta voi olla, vähän viiltelee sinne tänne!

Vierailija
19/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana onkin osa-aikaisuus. Jos puhutaan kokoaikatyötä, niin sellaisen onnistuu todella harva henkkoht avustaja saamaan.

Vierailija
20/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen työtön, ollut mm ulkomailla vaativissa töissä. Meikäläiseltä ei todellakaan vaadita viiden paikan hakemista kuukausittain. Ja entä sitten jos vaaditaan, Linkedinissä voi hakea paikkaa kahdella klikkauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi