Päiväkodin työntekijät viettävät enemmän aikaa lapsenne kanssa kuin te itse
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
He saavat siitä palkkaa. Minä en.
Luuletko tinaavasi sillä että teet pentuja yhteiskunnan elätettäväksi? Miksi olet edes lisääntynyt?
Vierailija kirjoitti:
niin. ainoa syy mksi huolehdin eli annan ruokaa ja katson ettei satuta itseään
Aika vähän ovat lasten kanssa, osa ei tiedä lasten nimiäkään. Suomalainen päivähoito tai siis varhaiskasvatus on naisten oma vitsi.
Ei sentään. Vaikka joutuvatkin pitkän työmatkani takia olemaan 10 tuntia hoidossa (työaikani 6 tuntia, matkat 2 x 1,5 tuntia ), hoidan minä heitä loput 14 tuntia ja viikonloput.
Sori, pakko käydä töissä pitkästä matkasta, mutta näinhän persut todella haluavat. Ei ole vara asua lähellä työpaikkaa, joka on Etelä-Helsingissä.
Kokoomukselle työväestö on aina ollut välttämätön paha. Orjat olisivat kivempia. Nehän voisi lukita yöksi työpaikan kellariin.
Nii in, pakko käydä töissä että saadaan ruokaa pöytään ja katto pään päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tyypillistä nykypäivän uusavuttomien nuorten ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän ovat lasten kanssa, osa ei tiedä lasten nimiäkään. Suomalainen päivähoito tai siis varhaiskasvatus on naisten oma vitsi.
Täyttä roskaa. Ne, jotka eivät tiedä lasten nimiä, ovat niitä tuuraajia, joita on saatu muualta paikkaamaan työvoimapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten vitsi on isyys.
Järkyttäviä kommentteja.
Jo perusasia eli vanhemman ja päiväkodin työntekijän ero näyttää olevan ihmisille aivan outo asia.
Päiväkodin työntekijä ei ole vanhempi. Ja vanhemman pitäisi olla enemmän kuin päiväkodin työntekijä.
Normaalisti päiväkodin työntekijä ei todellakaan korvaa lapsen vanhempia. Jos korvaa, silloin on jotakin lapsen vanhemmissa vialla ja pahasti.
Niin, monta tuntia joka arkipäivä pl.lomat, muutaman vuoden ajan.
Sitten lapsi siirtyy kouluun opettajan vahdittavaksi ja minä olen edelleen hänen kanssaan, sitten yläkouluun, ehkä lukioon, opiskelemaan, työelämään ja aina vain minä olen hänen vanhempansa. Kun lapseni ehkä saa aikanaan omia lapsia, minä olen edelleen hänen elämässään hänen lastensa isovanhempana. Sellaista se on elämän kiertokulku.
No on ja ei. Ei ne koko sitä päiväkotipäivää ole yhden lapsen kanssa. Mieti vähän ryhmäkokoja. Sehän jo viikonloppuna tulee "aktiivi"tunteja lapsen kanssa enemmän kuin perushoitajalla viikossa (yhdelle lapselle siis). Lasten kanssa yleisesti ottaen ovat enemmän, mutta harvemmin yhden lapsen, ellei kyseessä ole erityisavustaja.
Mä kasvatin lapset itse. Kyllä yhden ihmisen palkalla pärjää kunnes lapset koulussa. Jos ei pärjää niin ei kannata niitä tehdä. Ei mitään ongelmia löytää oman alan koulutusta nelikymppisenä työelämään palaajalle.
Ja puolisosi työkaverit enemmän hänen seurassaan kuin sinä.