Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TOUKOKUISET**

09.10.2006 |

Nyt huhuilen teitä toukokuisia...eli olisi kiva kuulla miten teillä menee?

Aloitin tämän uuden pinon, kun tuo vanha oli jo aika pitkä...

Eli miten te muut, ootteko jo ekassa neuvolassa käyneet? entä ultrassa?

Entä milloin teillä on LA ?

Mä itse olen torstaina menossa neuvolaan ekaa kertaa ja silloin pitäisi olla viikkoja 8+1.

Ultrassa mä kävin viime viikon torstaina rv 7+1 ja siellä se pikkuinen oli ja sydän sykki...(vastasi rv 6+3).

Entä mitä viikkoa teillä muilla on vastannut ultrassa?

LA olisi näillä näkymin 22.5.07 ellei se sitten tuolla neuvolassa muutu...

Mutta, tulkaahan kertomaan itsestänne...olisi kiva vaihtaa kuulumisia! ;)

Mirtsu rv 7+5

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kun uusi pino herää henkiin ja kiva kun olet Mirtsu päässyt jo ultraan kurkistamaan.

Minä kirjottelen tähän pinoon vielä vaikka LA siirtyi huhtikuulle. (25.4)..siis jos saan kirjotella??? Lääkäri laittoi tuon lasketuks ajaks ultran mukaan. Inssin mukaan se ois 30.4 joka mielestäni on se oikeampi. (Menkkojen mukaan olisi ollut 4.5....) Nyt kuitenkin uusimman mukaan viikot lasketaan. Ultrassa olen jo neljä kertaa käynyt ja viime viikolla saatiin jo sydänäänetkin kuulumaan. :) Vuodot loppui lääkekuuriin ja nyt alkaa masu kasvamaan. Turvotus on hävinnyt.

Ilmotelkaahan kaikki muutkin kuulumisianne tänne!

T. Blue80 11+5

Vierailija
2/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun Blue kirjoittelit...eikä haittaa mitään vaikka LA sulla onkin huhtikuussa ;) eikä sitä koskaan tiedä, vaikka vauvasi syntyisikin toukokuussa... :)

Onko sulla ensimmäinen lapsi tulossa ? Mulla on jo ensimmäisestä IVF:stä tyttö, joka syntyi toukokuussa 2002...meille näköjään lapset syntyy näin toukokuuna ;)

Tytöstä mulla oli laskettu aika 20.5.02 ja nyt tästä toisesta 22.5.07 eli aika tarkalleen tulee 5 vuoden ikäero...

Vaikka tuosta ensimmäisestä raskaudesta on kulunut 5 vuotta, niin silti tuntuu, että kaikki on taas aivan uutta... ;)

Mäkin innoissani jo odotan, että koska pääsen seuraavaan ultraan, joka on se niskapoimu-ultra...joko Blue olet siinä ollut?

Mulla se on 27.10 ja viikkoja mulla silloin 10+2, tuntuu jotenkin et aika aikaisin on tuo ultra...kun tytöstä mulla se oli viikolla 12. Ja tuohon ultraan menen äitiyspolille, kun mulla kanssa alussa oli parina päivinä pientä vuotoa...

Kumpa mäkin kuulisin pian tämän pikkuisen sydänääniä, mutta taitaa siihen muutama viikko vielä mennä...

Mutta, toivotaan että tämä meidän pino nyt hieman kasvaisi... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Mirtsu! Aika hiljaista tuntuu vielä toukokuisten osasto olevan, mutta kiva kun edes jonkun kanssa saa " rupatella" . Minkäslainen sulla on ollut olo tila? Minä olen ollut muutaman päivän tosi väsynyt...vaikka nyt kai sitä pitäs kohta alkaa olo virkistymään. Kävinkin tänään verikokeissa, josko niissä on jotain.

Minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta. 8v. poika on. Eli aikaa edellisestä odotuksesta on kulunut jo minullakin. Ja miehelleni tämä on ensimmäinen, mut ei taida vielä ymmärtää todeksi oikein koko asiaa :)

Siinäpä ois siskolle kiva synttärilahja jos sattuis samalle päivälle ;)

Täällä ei tehdä niskapoimu ultraa ollenkaan...Verikokeet vaan ja jos niissä jotain niin sitten Kysille äippäpolille. Myöskään rakenne ultraa ei tehdä, jos ei mitään kokeissa epäilyttävää. Olemme miettineet josko käytäis yksityisellä.

Onko sulla selvinny syytä vuotoon? Sitähän voi olla toki ilman syytäkin, ja monella onkin.

Jokos olette kertoneet tulevalle siskolle vauvista? Mitä on ollut mieltä? Meillä poika oli vähä aikaa alkuusa et " ai-jaa..." ja kiukutteli, mut nyt jo vauvakansiota innoissaan kattelee ja kyselee ja juttelee asiasta.

Mut minäpä taidan tästä lähteäkin päiväunille, kun on hiljainen hetki kotosalla.

Vierailija
4/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt uskaltautuisin tähän pinoon kaikkien epäselvyyksien jälkeen. Tänään siis kävin ekassa ultrassa ja yksiö sikiö löydettiin. Sydän sykki hienosti! Viikkoja on nyt 6+6 ja sikiö vastasi viikkoja. Laskettu aika olis 30.5. Esikoiseen tulisi ikäeroa 2 v ja 3kk. Neuvolaan varasin ajan ensi viikolle. Meillä tehdään kunnan puolesta sekä np ultra rv 12 ja rakenneultra rv 18. Lisäksi ajateltiin miehen kanssa, että mennään vielä 4-d ultraan jos sinne asti päästään tässä raskaudessa. Esikoisestakin käytiin ja se oli kyllä ihana kokemus. Oireita mulla ei ole ollut vielä ollenkaan. Jos en olisi siellä ultrassa käyny, niin en todellakaan uskoisi olevani raskaana. Ehkä niitä joitain oireitakin sitten ehtii vielä tulla. Kiva, että on oma pino meille toukokuulaisille.

Vierailija
5/37 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun tämä meidän pino alkaa pikkuhiljaa kasvamaan... ;)

Mulla olotila ihan ok, oikeastaan mitään raskausoireita ei oo, muutakuin tämä väsynyt olo...rinnatkaan ei enään kovin kipeät oo, mutta noita pieniä menkkamaisia vihlaisuja silloin tällöin on, mutta nekin huomattavasti vähentyneet. Sellaista pientä turvotusta alavatsalla on, enempi iltaisin, tuntuu että koko maha pullottaa silloin... ;)

Eipä mulla silti ollut esikoista odottaessakaan minkäänlaisia raskausoireita...

Miten teillä muilla, onko teillä vielä jokin lääkitys? Mä saan huomenna jättää ton Estradot-laastarin pois ja huomenna tiputan lugesteronin 1+1. Ja viikon päästä saan lopettaa lugesteronitkin kokonaan...

Mäkin kaivoin nyt esille ton 5 vuotta vanhan lapun noista ultrista ja tässä lukee, että np-ultra olis rv11-14 ja rakenneultra rv18-20.

Täällä Turussa oli ainakin tuolloin 5 vuotta sitten niin, että ton np-ultran sai ilmaiseksi ja ton rakenneultran joutu itse maksamaan. Luulisin, että se olisi vieläkin niin.

Munkin tekis mieli mennä tollaseen 4d-ultraan, millä viikolla a1b1c1 olit esikoisesta tuossa ultrassa? entä minkähintainen tuollainen on? ja saako siitä kotiin jonku videon vai kuvan?

Ei mulla mitään syytä siihen vuotoon löytynyt..kyllä mä siitä sanoin siellä hoitopaikassa, mutta ei se lääkäri siihen mitenkään kommentoinut ..eikai hänkään siihen sitten syytä löytänyt. Eikä sitä kyllä paljoa tullut, 3 iltana (ei peräkkäisinä) tuli ihan muutamia tippoja...

Mulle tuli just postia ja kirje tuolta TYKS:istä, siinä lukee, että ultra-aikani on muutettu 10.11, koska raskausviikot pitää olla n.12.

No niin, eli nyt sitten np-ultrani on rv 12+2 (eikä 10+2, niinkuin aluksi piti olla)..

Juu, kyllä tytölle on kerrottu tulevasta vauvasta..mä kerroin sen heti tuon ultran jälkeen ja näytin sille sen kuvan, että tässä on pieni vauva, joka on äidin mahassa... Kyllä kovasti tykkää, kun hänestä tulee isosisko..ja tietysti toivoo, että saisi pikkusiskon.. ;)

Mutta, palaillaan taas...

Mirtsu rv 8+0

Vierailija
6/37 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun toukokuun pino on aktivoitunut!

Saanko olla teidän pinossanne vielä mukana, vaikka laskettu aika onkin huhtikuun puolella, näillä näkymin 27-28.4.? Bluen kanssa mennään melko samoissa.

Mulla ensimmäinen neuvola huomenna. Kaksi kertaa olen hoitopaikassa jo saanut kurkata meidän pientä Tiitiä, ja kaikki on ollut ok. Np ultraan en ole vielä saanut aikaa. Väsymys on ollut välillä melko kovaa. Päikkäreihin ei ole ollut mahdollisuutta, kun muutto ja uusi työpaikka on velvoittanut puuhamaan taukoamatta. Pahoinvointi on ollut vähäistä, nyt jo helpottanut melkein kokonaan. Turvotusta vatsassa on ollut kovastikin iltaisin jo useamman viikon ajan. Nyt on alkanut jo muutenkin vatsa vähän pyöristymään, ja mies sanoikin yhtenä päivänä, että ei tuota kauaa enää salassa pidetä. Mutta siihen, että ulkopuoliset sen näkee, menee varmasti vielä tovi. ; )

Mukavaa viikkoa kaikille!

myttö, 11+5

Vierailija
7/37 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa itsekin pinoudun. Ei oikein olevinaan ole aikaa työpäivän jälkeen. Nyt olen esikoisen kanssa kotona kun tyttö sairastui nuhakuumeeseen TAAS niin on vähän enemmän aikaa istuakoneella. " Päivähoitouraa" takana vajaa puolitoista kuukautta ja jo toinen nuhakuume siinä ajassa joten hieman ottaa päähän.

Muuten olo on hyvä. Pahin pahoinvointi on takana ja väsymyskin on alkanut helpottamaan. Esikoisesta oli myös sama juttu, että tässä vaiheessa alkoi pahimmat oireet olla poissa.

Itselläni ei ole enää mitään tukilääkitystä käytössä, viimeisen Lugen käytin nelisen viikkoa sitten.

Hieno homma, että ultrista on tullut hyviä uutisia toukokuisille!

Mirtsulle sen verran, että asun itse myös Turussa ja nykyisin kaupunki tarjoaa sekä nt-ultran että rakenneultran. Käytäntö on siis jossain vaiheessa muuttunut. Pari vuotta sitten kävin esikoisesta myös molemmissa ultrissa ja ne olivat maksuttomia.

Vierailija
8/37 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olikin kiva uutinen, että molemmat ultrat nykyään maksuttomia.. mä tosiaan oon tuolloin vuonna 2001 itse maksanut tuon rakenneultran..

Paitsi nyt joudun kyllä itse maksamaan tuon np-ultran, kun kerran käyn sen tuolla äitiyspolilla...

Vierailija
9/37 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä ei ole olo paljon muuttunut. Ehkä väsyttää vähän enemmän.

MIRTSU: Kävin 4-d ultrassa viimeksi viikolla 26. Suositus on viikot 25-30. Silloin vauva on jo sopivan pyöreä ultrattavaksi, mutta ei kuitenkaan vielä liian iso. Kävin Felicitaksessa Tapio Kurjella ja siitä aiheesta onkin keskusteltu aika runsaasti tuolla odotus puolella. Kela korvauksen jälkeen hinnaksi jäi n. 140 euroa. Ultraus kesti 45 min ja oli todella tarkka. Kaikki rakenteet käytiin huolella läpi. Mukaan sai dvd:n (veimme levyn sinne itse, mutta sieltäkin sai ostaa tyhjiä)jossa oli koko ultraus ja lisäksi ison pinon värillisiä valokuvia. Kuvissa vauva oli juuri sen näköinen kuin syntyessäänkin. Oli kyllä ihana kokemus ja lääkäri tosi mukava.

Vierailija
10/37 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toista lastani odottelen, eka tytto 4v. ja tasta maha asukista laskettu aika 19.5.07 aika jannat paikat.. :)

Vierailija
11/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tänne mukaan mahtuu, joten Tervetuloa Mamitsu02..

Mä en sitten vielä pääsekkään tänään neuvolaan, kun sieltä se terveydenhoitaja soitti ja vaihtoi ajan ensi tiistaille ja mä niin kovin odotin, et olisin tänään sinne päässyt...no, onneks ei ton kauemmaksi siirtynyt..

Vierailija
12/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Kiva kuulla taas teistä vanhoista piinailututuista ja uusistakin tuttavuuksista. Itsellänikin jäänyt tämä chattaily vähemmälle kun töiden jälkeen EI JAKSA! ja kaiken lisäksi pahoinvointi kliimaksi alkaa alkuillasta ja huipentuu iltaa kohti. Joskus tilanne on niin kimurantti, että väsyttää aivan hulluna, mutta ei voi alkaa nukkua, kun on niin huono olo. En kuitenkaan valita, koska monien lapsettomien vuosien jälkeen suorastaan rakastan tätä pahoinvointia.

Yhdessä ultrassa ollaan jo käynyt viikolla 8 ja silloin todettiin että kaksosraskaus tässä on kyseessä. Kaksi pientä rusinaa siellä oli ja molempien sydämet väpätti kovasti. " Riskiraskaus" ja " vaativa raskaus" siis, mutta olen silti tosi onnellinen tästä. Kunpa vaan molemmat pysyisivät kyydissä mukana!! Ensi tiistaina ultraillaan taas väestöliitossa ja sitten siirryn neuvolan huomaan.

Nämä kaksi rusinaa ovat siis esikoisiamme ja inseminaatiolla alkunsa saaneita.

Mutta nyt kokeilen josko saisin jotain syötyä ja kolmen edestä tietty (heh heh)

Jaksamista kaikille ja kertoilkaa kuulumisia!!

T: Mette 10+1

Vierailija
13/37 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tänä aamuna hieman veristä vuotoa... :(

Mutta taas tällä kertaa (kuten aiemminkin) tuli muutama tippa lugejen mukana... Soitin siitä sitten tänään tuonne hoitopaikkaani ja hoitaja siellä sanoi, ettei kuulostaisi kovinkaan pahalle, kun selitin tilanteen..

Mutta, tietty jos tilanne pahenee, niin sitten sinne ultrattavaksi...

Että semmosta taas tänään...

Kokoajan on kyllä kova keskenmenon pelko, mutta pakko vaan yrittää ajatella positiivisesti...

Mirtsu rv 8+2

Vierailija
14/37 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime yönä oli hieman alavatsalla kipuja ja aamulla tuli sitten enempi jo vuotoakin... käväsin sitten päivystyksessä ja ei löytynyt enään meidän pikkuisella sykettä...sain lääkkeet sieltä mukaani ja huomenna teen kotona tuon lääkkeellisen tyhjennyksen...

Mutta, toivottavasti te muut pääsette loppuun asti!

Mä palailen takaisin tuonne lapsettomien puolelle...

Vierailija
15/37 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mirtsu76 todella pahoillani. Mitään lohduttavaa sanaa ei ole olemassakaan, joten toivon vaan teille paljon voimia ja postiivista mieltä tulevaisuuteen.

T: Mette

Vierailija
16/37 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mirtsu76, olen todella pahoillani tapahtuneesta! Miten tää elämä onkin sitten epäreilua! Voimia ja haleja oikein paljon!

Mamitsu02- tervetuloa joukkoon tähän! Ja onnea! Mikäs on vointi?

Itse olen tosi väsynyt. Torstaina saan tietää hemoglobiinin, josko siitä johtuu. Ja sitten kalvaa vieläkin pelko km:sta. Onneksi täällä on aivan i hana tuo neuvola ja sain vielä ennen reissuun lähtöä ultra-ajan. Se doppleri olisi mulle tässä vaiheessa todellinen hermotuki, mutten ole raskinut sitä hommata.

Mites myttö75, joko alkaa vaatteet ahistaa? Mulla ei mahu entisistä enää ku verkkarit.

Mut taidanpa tästä lähteä takaisin tuonne sohvalle köllöttelemään.

T.Blue

Vierailija
17/37 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle paljon ja iso lohtuhalaus.

Metelle onnittelut kahdesta pikkuisesta. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti!

Blue, kiva että vatsasi on jo alkanut kasvamaan : ) Omassa vatsassa turvotus on vähentynyt ja nyt on tuntuu siltä, ettei vatsa taida yhtään sen isompi olla kuin aiemminkaan. Kaikki housut mahtuvat hyvin päälle. Sitä odottaa niin kovasti kaikkia merkkejä raskauden etenemisestä. Kävin ensimmäisessä neuvolassa viime viikolla kun viikkoja oli 11+5. Odotin kovasti, että kuunneltaisiin sydänääniä. Niitä ei kuitenkaan kuunneltu, mutta kätilö kolmesti mainitsi " nuo ovat sydänääniä" , kun seinän takana kuunneltiin muilta odottavilta. Liekö teki piruuttansa... Ihmettelin myös sitä, että sain ensimmäisen neuvola-ajan näin myöhään, vaikka olen ensisynnyttäjä. Heti puhelimessa sanoi, kun kuuli, että olen käynyt hoidoissa, etten tarvitse alkuraskauden lääkäriaikaa.

Myttö, 12+3

Vierailija
18/37 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista a1b1c2:lle ja Mamitsulle ja tervetuloa mukaan pinoon!

myttö

Vierailija
19/37 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö: Miten voi olla mahdollista, että neuvolassa sanottiin, että kun olet käynyt hoidoissa et tarvitse ensimmäistä LÄÄKÄRIaikaa? Totta kai tarvitset!! Olet ihan yhtä oikeutettu siihen kuin kaikki muutkin ja varsinkin kun olet vielä ensisynnyttäjä. Käsittämätöntä touhua. Jos haluat lääkäriin soitat neuvolaan ja pyydät varaamaan itsellesi sen ajan. Minusta tuntuu, että meidän neuvolassa on sellainen käytäntö, että kun on käynyt hoidoissa saa erityisen hyvää palvelua. Halutaan turvata vaivalla alkuun saatu raskaus loppuun asti. Niin sen minusta kuuluu ollakin.

Omasta voinnista sen verran, että oireita ei ole ilmaantunut vieläkään. Ainut muutos on se, että nykyään janottaa enemmän ja rinnatkin ovat aina silloin tällöin vähän arat. Ei muuta. Huomenna eka neuvola ja odotan sitä jo kovasti vaikka eihän siellä nyt mitään kovin erikoista taida tapahtua.

Olisi kiva kuullla muidenkin kuulumisia.

a1b1c1 rv 7+6

Vierailija
20/37 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Mirtsulle huonoista uutisista. Voimia teille ja toivottavasti pääset taas pian plussanneiden puolelle!

Uusille tervetuloa pinoon!

Mytölle kävi ihan samoin tuon lääkärineuvolan kanssa kuin itselleni esikoista odottaessa. Meidän tapauksessa kuitenkin ymmärrän sen, että en ensimmäistä lääkärintarkastusta tarvinnut, koska olin käynyt jo ultrassa ja siellä oli esim. kohdunsuun tilanne tutkittu ultralla, joka on tarkempi kuin " käsikopelolla" . Itselleni ainakin terkka silloin sanoi, että lääkärintarkastuksessa ei muuta tehdä kuin todetaan onko kohtu suurentunut viikkoja vastaavasti ja tutkitaan kohdunsuun tilanne ja nämä asiat oli jo tiedossa utrasta. Nyt toista odottaessa sama terkka kuitenkin sanoi, että jos haluan mennä lääkärille niin aika voidaan kyllä varata. En kuitenkaan halunnut, koska olin käynyt jo ultrassa enkä kokenut lääkärineuvolaa tarpeelliseksi. Aika myöhään tosiaan kuitenkin Mytön eka neuvolakäynti oli kun on kyse ensimmäisestä raskaudesta.

Itse odottelen nt-ultraa, johon tuntuu olevan ikuisuus, päivää vaille kaksi viikkoa. Nyt on alkanut jännittämään mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa vaikka suurella todennäköisyydellä onkin. Olotila muuten on ihan ok. Pahoinvointi on hellittänyt, viimeksi jouduin oksentamaan viime torstaina. Viime yönä kyllä pelästyin todella pahoin kun heräsin kesken unien hikisenä ja vatsaan sattui todella paljon. Vatsaa kouristeli niin pahoin, että olin varma keskenmenosta. Hetken kuluttua alkoi onneksi kauhea myllerrys ja murina mahassa ja sitten vietinkin seuraavat puoli tuntia vessassa. Kyseessä olikin luojalle kiitos vain siitä, että vatsa oli mennyt jostain syystä sekaisin. Kunnon uni ei kuitenkaan enää tullut loppuyönä kun pelästyin niin paljon.

Jaaha, kai sitä pitäisi mennä nukkumaan. Pienet tunnin iltaunet jo otinkin, kun nukahdin itsekin esikoista nukuttaessa. Tyttöä täytyy pitää kädestä tai jalasta kiinni ( riippuu siitä kummin päin sängyssä on) että nukahtaa ja heräsin taas kerran siihen että käsi on pinnasängyn pinnojen välissä ihan puuduksissa.

Hyviä öitä kaikille ja kertoilkaahan kuulumisia.

Niki ja kaveri 10+4