Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMUSSUKAT vko 41***

09.10.2006 |

Uusi viikko taas

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]Nooa oppi uuden taidon tänään. Laitoin äsken pojan omaan sänkyyn, jos ois käyny nukkuu, mutta eipä poitsua näyttäny väsyttävän, vaan kiskoi itsensä sängyn reunalta kurkkaamaan. Pitää varmaankin laskea sängynpohjaa alemmas, ettei muksahda alas. Ei kyllä vielä päässy kovin ylös nousemaan, mutta enpähän uskonu, että totakaan osaa. On se vaan ihanaa huomata uusia taitoja...

Meillä ois huomenna uintikin taas, mutta Nooa edelleen niin nuhainen, että jätetään väliin. Mies kyllä menee isosiskon kanssa. Saapahan isosisko hieman erityishuomioo.

-monkey-

Vierailija
2/12 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on reenattu nokkamukista juomista ja VIHDOIN alkaa sujua. Tavallisista nokkamukeista juodessa poitsu meinaa tukehtua mutta nyt on oppinut, että tippalukollisista voi imeä maidon. Aiemmin siis vaan suuttui, kun ei tullut mitään...Ehkä siis nyt voisi aloittaa lempeän vieroittamisen rinnasta.

Nuha pisti meillä yöt hulinaksi taas viikon ajaksi. Viime yönä oli isän vuoro valvoa pojan kanssa ja kuinka ollakaan, nukuttiin hienosti yö läpi kahdella syötöllä (24 ja 04). Ennenkin on käynyt niin, että kun jätän pojat nukkuun keskenään, niin uniongelmat on ohi. Ehkä mä muutan pysyvästi vierashuoneeseen???

UUSIA TAITOJA tulee tosiaan koko ajan! Meillä ei vielä ryömitä, mutta kaikkea pientä näpräämistä opitaan, pinsettiotetta harjoitellaan tiukasti ja nyt poika on oppinut lelusta painamaan musat päälle ihan itse. Pöytääkin on opittu rummuttamaan, joten se niistä syömisistä sitten;)

Aurinkoista sunnuntaipäivää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taas langoilla.

Oltiin viimeviikko kokonaan reissussa. Käytiin Tukholmassa ja perään vielä Tallinnassa. Täältä kaukaa kun lähtee, kantsii samantien reissata sitten itsensä puhki, jottei heti tarvitse uudelleen olla menossa. Hyvin meni matkat. Saatiin Silja Symphonylta vielä perhehytti, normaalisti vain suurperheille tai siis 2 aikuista ja vähintään 3 lasta. Meitä oli 4 aikuista ja poju, joten tosi hienoa, että antoivat tuon isomman hytin, 18 neliöö. Sinne mahduttiin paremmin kuin hyvin ja matkasänky sekä rattaat eivät tehneet tiukkaakaan hytissä. Jääkaappikin oli hieno lisä. Laiva oli sen verran tyhjä, että meitä onnisti saada tuo hytti. Tallinnan laivalla olikin sitten tyypillisesti pieni hytti, mutta onneksi meitä aikuisia oli sillä reissulla vähemmän.

Meillä on huomenna 7 kk neuvola. Pojuhan on nyt 7 kk ja 1 vko. Toivottavasti on kasvanut hyvin, ettei taas tule noottia. Syö ainakin jo ihan hirveästi ja tissit siihen päälle, joten ei kai tartte huolestua vaikka marmatusta neuvolantätiltä tulisi. Nokkamukista juo vettä sekä hörppii kyllä ihan tavallisesta mukistakin hyvin.

Poju menee nukkumaan 20 ja herää aamulla 6-7 aikaan syömään tissiä. Joskus jatkaa vielä uniaan 7-8, toisinaan taas ei. Päiväunille menee 9-10 aikoihin ja nukkuu 11-12. Iltapäivällä ottaa tunnin parin unet ja jos nukkuu vähemmän niin sitten vielä illankorvissa laitan yksille lyhyille unille. Muuten ei jaksaisi edes tuohon kahdeksaan valvoa.

Meillä opittiin ryömimään viimeviikolla eli just 7 kk:n iässä. Nyt sitten jo kovasti nostaa pyllyään konttausasentoon ja heijaa eteenpäin. Istua topottaa jo yksin, mutta ei siitä vielä osaa mennä makuulleen eikä itse osaa nousta istumaan. Juttua riittää ja omaa mieltänsä jo osoittaa kovin. Liekkö äidiltä temperamenttia perinyt....

Terveisin

mine + poju 7 kk

Vierailija
4/12 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno ajoitus, no tavallaan on, huomenna saan viikoks sitten hoitoapua ja itekki lepäiltyy. Pätkällä on vaan nuhaa, ruoka maistuu välillä nuhan helpottaessa kuitenki ihan normaalisti. Mulla on silmässä joku tulehdus tai mikä lie mihin on nyt lääkkeet, lisäks kauhee nuha ja mieletön kurkkukipu.

Tänään piti sit käydä lääkärissä, joka tosin tuli töihin vasta 45min meidän ajan jälkeen, olipa kivaa odotella kipeenä ja nuhakiukkuisen pojan kanssa joka ei hiljene vaikka mitä tekis ku tahtois vaan kotiin nukkumaan ja ite ei paljoo jaksanu välittää muutenkaan mistään huuteluista. Sen jälkeen meillä oli viel neuvola, mihin oli pakko mennä ku Pätkän viimeneuvola aikaa siirrettiin neuvolatädin sairastelun takia. Sitte oltiinki ihan poikki ja otettiin molemmat 3 tunnin päikkärit ja olo ei oo yhtään sen parempi.

Nyt loppu aivotoiminta, jotain piti viel kirjottaa.

Vierailija
5/12 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Magenta]Olipas taas yö... Nooa heräsi sen miljoona kertaa, tuntu että koko ajan sai olla tuttia antamassa/ pepulle taputtelemassa/ imettämässä. No, aamulla taisi selvitä syykin tohon härdelliin. Nooalle oli tullut yön aikana toinen hammas. Eilen illalla hammasta ei vielä tuntunut.

Illalla mennään miehen kanssa leffaan, anoppi tulee lapsia laittaa nukkuu. Mennään kattoo Riisuttu mies.

Paranemisia nuhaisille ja jaksellusta vauvojen kanssa! Ei oo helppoo hoitaa lasta, kun itse on kipee...

-monkey-

Vierailija
6/12 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli tänään maaginen 6kk:n ikä täyteen ja samalla myös nuha.

Eli yön aikana meillä typy heräili myöskin miljoona kertaa,aamu tunneilla neiti rohisi kovasti ja nenä putsattiin,vaihdettiin vaippa ja taas unet maistui.Aamulla myös puuro maistui,mutta kovasti oli kiukuttelua..eli ilmeisesti on väsynyt itsekin huonosti nukutun yön takia.

Saa nähdä millasta rumbaa tää päivä on kun en viitsi nyt sitten toista laittaa vaunuissa ulos nukkumaan niin kun normaalisti laitan.

Näillä näkymin ainakin 12 ruokailu menee taas varmaankin johonkin 13 pintaan.Annan toisen nyt nukkua kun uni kerta tuli vaikka kovasti sitä vastaan taas taisteltiin.

Olen kovasti odotellut että koska 3 hammas ilmestyy kun kaikki pitää laittaa suuhun,mutta ainakaan nyt ei mitään ole ollut havaittavissa.

Meillä koira ja mies oli viime viikon reissussa,neiti samaan aikaan tajusi lähteä oikein kunnolla liikkeelle.Joten maanantaina koiralle oli ihan hirveä juttu se kun neiti lähtikin sen perään,ja aina kun näkee koiran niin sen luokse on ihan pakko päästä vaikka edessä olis esteitä :D

Nyt reilun viikon ajan meillä on syöty yöllä 2-3 kertaa,viime yönä piti käydä tutti asennuksella yms useammin.Juuri kun olin tottunut että välillä ei herätä lainkaan tai sitten kerran yössä :P

Kävi myös mielessä se että pitäisikö tytölle alkaa antaa kasvissosetta myös illalla,koska sitä en ole vielä antanut.Voisiko tiheä yöruokailu johtua oikeasti nälästä.Koska välillä laitan yöllä vaan tytölle tutin,sitten saankin tunnin sisällä käydä sängyn luona uudestaan maidon kera.Eli nälkä todellakin on.Maitoa menee yöllä se 100-250ml.

Miten teillä muilla menee ruokailut päivän aikana?

Entä onko jo kokeiltu sormiruokaa?Meillä hampaiden takia olen kokeillut kurkun palasia,kovasti sitä maisteltiin ja joka paikka olikin sitten täynnä kurkun palasia :D

Neiti1 ja Leeni 6kk

Vierailija
7/12 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yöt on surkeita...viime yö oli sentään kohtalainen, vain 3 heräämistä. Ehkäpä tämä alkaa mennä parempaan suuntaan.

Kuinka moni maaliskuisista vielä imettää? Mä alan olla ihan kypsä koko touhuun. Siis...sujuuhan se, maitoa tulee jne, mutta olen ajatellut, että imetyksen pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen. Mutta miten ihmeessä pojalle saisi TUTTIPULLON?! Hän ei selkeästikään enää osaa (joskus osasi) imeä pullosta. Nokkamukiin taas meinaa tukehtua, paitsi tippalukollisiin, joista ei sitten älyä imeä. Neuvolasta ei osattu sanoa mitään, kun kyselin, että mahtaisikohan alkaa kelvata, jos muuta ei olisi tarjolla. Onko joku vaan PÄÄTTÄNYT lopettaa imetyksen ja toteuttanut sen?

Vierailija
8/12 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama yö viikonloppuna nukuttiin hyvin ja taas alkoi yöhulinat. Joel siis kitisee unissaan vaikka olisi tuttikin suussa ja ääni on niin kova että tottahan me siihen herätään vaikka nukuttais eri puolella taloa ja korvatulpat korvissa. Se kitinä loppuu itsestään puolen minuutin-3 minuutin päästä mutta näitä kitinä kohtauksia oli viime yönäkin 7 eli herättyä tuli useesti! En tiedä mikä siihen auttaa. Ei kai mikään. Tarvii odottaa että aika auttaa. Univelka on melkoinen mutta minkäs teet.

Sori nyt tätä purkausta mutta just nyt tuntuu taas sille että alkaa oleen mittari täynnä tätä kotioloa. Haluisin lähtee nytkin hulluille päiville mutta mee nyt sinne sitten ruuhkan sekaan vaunujen ja kahden isomman tenavan kans. hermot siä vaan menee. Perheenä porukalla ei olla Joelin syntymän jälkeen tehty yhdessä juuri mitään. tai siis käyty missään muutaku kylässä ja ulkoilemassa. Ens viikolla on onneks miehen syysloma ja käydään isompien lasten kans kylpylässä tai elokuvissa mummun katsoessa joelia. Ja lepäilyä tiedossa koko viikko. Harmi kun meillä ei oikeastaan oon näin arkisin ketään hoitajaa paitsi tuo toinen mummu harvoin..Muut ovat aina töissä jne. ja tuo toinen mummukin tulee lapsen vahdiksi pari kertaa vuodessa joten ei paljoa hänestä apua ole. Viikonloppusin sitten saatais enemmän apua mutta silloin olis kiva olla ihan perheenkin kesken kotosalla. Tälläsille shoppailureissuille kaipais jotain tuttua hoitotätiä, että pääsis rauhassa kaupoille. Tarvinnee varmaan soittaa MLL hoitopalveluun. On vaan melkosen kallis.

Mulla ei nyt mikään erityisen hyvä päivä ole etten enempää nyt valita tässä. palaan tänne taas paremmalla tuulella: )

Vierailija
9/12 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on imetys lopetettu (nyte jo kolme viikkoa) ja poika juo maitoa nokkamukista jo 4,5kk iästä lähtien. Ja merkki on Nuk nokkamuki, sopii meille, välillä menee vettä myös ihan tavallisen lasin reunasta, mutta ulos se tulee samantien, joten vasta harjoitellan tätä. Itse olen kyllä tyytyväinen että imetys niin helpolla loppui, ei näy poika rinta kaipavaan ollenkaan. Minä itse nyte tosiaan vähän kaipaan, kun olen taas koossa 70A...

Poika on nyte nukkunut jo 1,5 viikkoa omassa huonessa, mutta olen jo miettinyt että oliko liian aikainen siirto. Saan juosta noin 3-8 kertaa yössä laittamassa tuttia tai hyssyttelemassa noin vaan. Eilen sitten alkoi vielä kunnon nuha, nenä pojalla tukossa ja sängyssä vaan konttausasennossa keinuu...Taitaa vauvauinti jäädä täältä viikolta väliin.

kewa ja poika n7kk

Vierailija
10/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just olin kopioimassa viime viikon pinon linkkiä uutta viikkopinoa varten... olit nopeampi :) Tässä nyt sitten kuitenkin viime viikon tarinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8491068&p=2&tmode=1&smode…

-monkey-

Vierailija
11/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla unohdin kommentoida syömisiä, kun niistä oli keskustelua.

Meillä unikoulu pidettiin yli viikko sitten ja sen jälkeen pikku-ukko ei siis ole yöllä ruokaa saanut. Hyvin on menny, ei tunnu tissiä kaipaavankaan yöllä... viime viikolla vaan taas alkoi konttausharjoitukset ja yöt meni ihan vilinäksi... Laitettiin sitten pehmoleluja patjan alle ja tehtiin sellanen " kaukalo" niin johan on taas unet rauhottunu... Parina yönä on pitäny se 2-3 kertaa käydä tuttia laittamassa mutta muuten nukkuu hyvin :)

Yöllä meillä ei siis enää syödä, muuten ruokailut menee näin: aamulla tissiä ja sit aamupuuro klo. 8-9, sit 11-13 (riippuen unista) liha-kasvissosetta, klo. 14-16 välipala hedelmäsosetta tai jugurttia, klo. 17-19 kasvissosetta ja iltapuuro noin klo. 21. Kaikkiin väleihin koitan tissiä tyrkyttää joskus maistuu, joskus ei...

Ton unikoulun seurauksena myös päiväunet on parantunu ja melkein joka päivä on nuo ekat päikkärit nukuttu jopa 2-3 tuntia, mistä johtuu tuo suuri heittely tolla ruoka-ajallakin... tosi kivat nuo 3 tunnin päikkärit, siinähän jopa ehtii saada jotain aikasiksi, ainoastaan vaan meidän nämä pari harrastusta Bailatino ja muskari sattuu siihen aikaan, ettei välttämättä aina ehditä sinne jos innostuu nukkumaan tuon 3 tuntia...

Ja tuolla ruokailurytmillä meille kävi eilen niin että poika tuntu iltaa kohti tosi kiukkuiselta ja ihmeteltiin mikä sillä on kunnes annettiin iltapuuro ja poika tuli hetkessä paremmalle tuulelle, sillä raukalla oli siis nälkä !!!! vaikka oli saanu nuo kaikki ateriat, mietittiin sit vaan että pitäsiköhän meidän alkaa antaa 2 liharuokaa jos tuo pelkkä kasvis ei sitä nälkää pidä??? Minkälaisia kokemuksia muilla tälläsesta?

eipä muuta tälläerää, mukavaa viikon alkua kaikille !!!!

Fiona77 ja pikku-ukko 7kk 3pvä

Vierailija
12/12 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon väliin tuo linkki, enpä olis tajunnu sitä siihen edes liittää ;)