¤¤ LOKAMAATUSKAT -05..ma-pe...
Nyt ollaan käännetty uus sivu uusin kujein..
Pidetäänkö vielä ma-pe, la-su pinkat, vai viikko kerrallaan, meinaan vaa ku edellinenkii viikko meni aika hijaiselolla...Mielipiteitä !!!!!!
Nyt kaffen keittoon, palajan suun....
-e-
Kommentit (39)
BT: meille sanottiin neuvolassa että rasvatonta maitoa tulisi antaa ettei saa liikaa kovia eläinrasvoja. Sen sijaan voikin antaa sitten joitain kasvisöljyjä ruoan kanssa/seassa/valmistuksessa.
Joopa, toi onkin hupaisaa kun itsekin tulee " nimiteltyä" typykkää pulleroksi ja palleroksi ja vaikka miksi, mutta jos joku muu sanoisi jotain sellaista niin kyllähän sitä loukkaantuisi.
Mutta noi anopit on vähän tollasii, eikä ne varmaankaan sitä pahalla tarkoita. Meidänkin anoppi on aina kertomassa kaikkea, esim. jos Dina hikottelee niin sillä on joko a. kylmä tai b. peppu märkä, " koska kun meidän poika oli pieni niin se aina hikotteli silloin." Ja tätä rataa. On se hyvä että joku kertoo mitä ja mikä on kun itsehän mä en mitää tajuu enkä osaa lastani hoitaa enkä varsinkaan ymmärrä sitä ollenkaan kun enhän mä ole sen kanssa kuin vain 24h/vrk ja anoppi sen sijaan 2h/vko.
Mutta täthän tää on.. toivottavasti ite osais olla fiksumpi sitten jos/kun tuolla pimulla on joskus omia lapsia. ;)
Ai siellä suhtaudutaan noin huolettomasti suolaan. Noh, ehkä mäkin uskallan sitten jo jossain määrin alkaa antaa samaa ja samansuolaista ruokaa kuin mitä itse syödään. Eihän me paljoo suolaa käytetä, noissa joissain valmispastakastikkeissa yms vaan on sitä jo valmiiks niin paljon.
Meilläkään ei ole vielä kunnon kuravehkeitä... mitkäköhän olis hyvät ja edulliset kun ei tätä kurakautta varmaan enää niin kauheen kauan ole jäljellä niin ei jaksais hirveesti niihin sijottaa... ehkä mä meenkin vaan tarjoustalosta kattomaan jotku halvat...
TRUUTTAA!!! Where are JUUU? Huomenna saunaan??
Lauantaina meillä onkin taas pihatalkoot, päästää Dinan kanssa haravoimaan yms.. tai minä haravoin ja Dina levittelee sitä mukaa.. ;)
Mielipuuhaansa onkin nyt tyhjentää kaikki hyllyt, pöydät, korit, roskikset jne...
Mut nyt pitää vissiin nostaa peba tuolista ja lähtee iltakävelylle.
Huomiseen!
T: Mari
...lohdutuksen sanoista. Taytyy myontaa, etta itsekin yllatyin omasta reaktiostani. Anoppi on laukonut idiotismejaan kautta aikojen ja olen lahinna naureskellut niille. Kai tama on tata aidin suojeluvaistoa:)
Aika yllattavaa miten erilaista neuvoa tulee neuvoloista Suomessa ja taalla. Meidan laakari perusteli sita taysmaitoa silla, etta 1-2 vuoden iassa lapsen aivot kehittyvat niin nopeasti, etta tarvitsevat tiettyja rasvahappoja. 2 v iassa saa siirtya kevyisiin vaihtoehtoihin. Mutta jotenkin mulla sellainen olo, etta naita kyseisia rasvahappoja sais esim kalanmaksaoljystakin. Nyt en kylla ollenkaan ole varma tasta asiast, joten viisaammat saa korjata.
BT
Täällä flunssa sen kun jatkuu pojalla ja synttärikemutkin kuivuu kasaan. On nimittäin kutsuttujen perheiden lapset myös flunssassa.
Nostan hattua teille jotka odottavat perheenlisäystä (K@tju, Henna..muistinko oikein?) ja kotona vähintään yksi lapsi saatikka vielä näin pienet kun nää nyt on. Tuntuu että tää viikko on ollut tosi raskas meidän kaverin kanssa. Huhheijaa!
Niin mihins se Truide nyt taas on kadonnut, huhuu...!
Mulla ei siis mitään tähdellistä asiaa kuten huomaatte, tarvii vissiin mennä kahvin keittoon.
Ai niin piti kysyä, katsotaanko teillä jo esim Teletappeja? Meillä ne on ihan ykköset.
Mukavaa perjantaita!
Ammupäivä onkii menny siivotessa ja ulkoillessa. Mukavan " kirpakka" sää täällä, puolipilvistä ja pikkasen viileä, taitaa henget tulla pohjosesta päin...
Mari, minä kävin eilen ostaa kuravehkeet, rukan takki, haalarit ja rukkaset. Citimarketista, makso yhteensä noin 50 egee, mut ostin kyllä hyvällä kasvuvaralla, jot EHKÄ menee ens keväänäkin. Kumpparitkii ostin, cittarissa oli saappaita tasarahalla, tretonit, muumisaappaat.. Testattii tänää, hyvin toimii..
Anopista, meillä kans neuvomassa joka asiasta.. Välillä ottaa aikas kovin pattii, mut onneks sitä ei nää jokapäivä. Pullukaks haukutaa sieltä päin sukua, vaik tyty ei todellakaa oo sitä, hoikan puoleinen on. Ja jännä juttu, vaik pullukaks kutsutaa, ni pullaa pitäis kovasti syöttää, jotekii menee ajatukset pikkase ristii. Mies kävi eilen kotonaan ja sanoi kun tuli pois, et tytyl taitaa olla " pikkujoulu" tulossa kun synttäreitä viettää. Ovat kuulemma ostanu jos jonkin näköstä lelua.. hohhoh.. Yks purpatus vielä anopista, minust on ihan kiva kun käyvät täällä, mut kiva ois ku ilmottas ku tulevat, muutamana su:tai aamuna ovikello on pärähtäny klo 8 tai jopa ennen sitä, ja hyvin tietävät et täällä vielä lepäillään, JA, jos ei aamulla ovikello tärähä, ni sit illalla klo 19-20, kun tyty on jo miltei untenmailla, " anteeks nyt et tähä aikaa illasta tullaa, mut tultii kattoo tyttöä" ..arggghhh... Ja hyvin senkii tietää et käy nukkuu ajoissa... no se siitä purkauksesta..
Mielipuuhaa meilläkin tuo hyllyjen ja laatikoiden tyhjennys, tänä aamuna sain korjattuu lelut pois lattialta jotta pääsee imuroimaan, ni eiköhän tää pikku tättärä ollu heti koppaansa tyhjentämässä..
Mitähä viel piti.. ny ei muista..
Onnea sankareille!!!!!
-e-
Tosta maidosta sen verran, et neuvolassa neuvotaan nykyää et rasvatonta maitoo, mut esim mulle on annettu sen aikasten neuvojen mukaan täysmaitoo. Äitil ei ollu varaa korvikkeesee ja tää oli sit se toinen vaihtoehto. Ite oon kyl rasvatonta antanu ja siin aion pysyäkin, mut en usko et se täysmaitokaan niin pahasta oo!
Suolat oon miettiny sillee, et ei se siihen kuole jos vähän on, mut yritän välttää aina kun voin!
Just tänää itekin kaipailin noit kurahousuja. Meil on sellanen " vedenkestävä" kevät-/syyshaalari, mut tänää oli niin kylmä et ajattelin laittaa sellasen vähän paksumman version, mut se sit taas ei ollu vedenkestävä. Ois ollu niin kätevää sujauttaa siihe päälle vaa kurahousut! Ei tosiaa viittis kauheesti siihen investoida ku kohtahan tuo talvikin jo alkaa!
Nyt taitaa tuo pikkunen heräillä päikkäreiltä, ni täytyy lopetella!
Nii ja se piti Romille sanoo, et meil ei olla viel katottu kertaakaan teletappeja joten en tiiä tykkäiskö. Aika vähän on toi töllä päällä.
Syksyistä perjantaita kaikille ja ihanaa viikonlopun alkua!
Piti kans jakaa noit ajatuksii tost omasta anopista. Se on ihan samanlainen!!! Aina kutsumassa tyttöö pullukaks ja isoks ja painavaks vaik typy on nollakäyrällä painonsa kanssa! Sillo ku käytettii 74cm vaatteita, anoppi osti 86cm villatakin, koska meidän typy on kuulema niin pyöree ettei pienemmät mee sen ympäri!!! Siis jumankauta mä sanon ku se tyttöhän meinas hukkua siihen neuleeseen! Anteeks kielenkäyttöni, mut pikkusen ärsyttää!!!
Ja appivanhemmilla on myös tapana, et sillo harvoin kun ne tulee käymään (max kerran kuussa, yleensä ei niinkään usein ja välimatkaa peräti vajaat 30km) ni ne tulee just joskus 19 aikaa ku pimu saa iltapuuro ja menee sit nukkumaa! On tosi kiva ku ne tulee sillo sitä piristämään!
Siis AARRRGGHHH!!!! Mut onneks en tunnu olevan ainoo! Ihanaa et teil muillakin on yhtä hankalaa! :)
- käytetäänkö teillä vielä hoitopöytää vaipanvaihtoon/pukemiseen? Vai millä konstilla saatte tyypit pysymään aloillaan?
- oletteko jo käyttäneet lapsosia saunassa?
Tällaisia tällä kertaa.
Vastailen kyssäreihin ja muuta taas:
- Kuraleikistä: meillä oli viime viikolla jo eka kertaa lätäkössä pikkumies täysissä tamineissa. Ja oli aivan kamalan kivaa!!! Vettä tuli rännistä ja taivaalta kuin saavista kaatamalla ja lammikossa löträsi, ja voi sitä onnellista ilmettä. Vesileikit on muutenkin pop. Ainut vaan, et nyt kaikki lätäköt kiinnostaa ja tulee huuto jos ei jokaiseen pääse... (ja kun ei osaa vielä kävellä, niin ...)
-Teletapit on olleet jo jonkin aikaa isosiskon takia tosi pop.
- Hoitopöytää vielä käytän, mutta yhä useammin vaan taivun vaihtamaan sylissä vaipan. Ei pysy ja huutaa, niin että ei voi. Kakat vielä siinä vaihdan, pakotan jollain lelulla tai hammasharjalla (se on kiva, joten sen kanssa viihtyy vähän aikaa). Mutta taitaa olla nin, että täytyy alkaa seisaaltaan vaan vaihtamaan. Eilen oppi seisomaan ilman tukea!!! :)
-Saunassa on käyty jo kesällä mökillä kun se oli ainut pesuvaihtoehto. Mutta nyt taidetaan käydä eka kertaa " oikeasti" varmana, kun seuraavan kerran mummolaan mennään - ei omaa saunaa.
liityn seuraan varmaan yli puolen vuoden tauon jälkeen;) aloitin työt elokuussa ja kiirettä on sen myötä pitänyt. nyt olen kotona lasten kanssa kun molemmilla flunssa=( neiti ei vielä kävele ilman tukea. osaa sanoa äiti ja tiitos=kiitos. ovat hoidossa perhepäivähoitajalla ma-pe klo 8.05-15.50. hyvin ovat viihtyneet. ruoka ja uni maistuu paremmin hoidossa kun kotona. olen itse päiväkodissa töissä ja työmatkaan ei mene kuin maks viis minuuttia. 25 päivä neiti täyttää vuoden ja 26 päivä poitsu täyttää 2v3kk.
hauskaa ja toivottavasti tervettä alkanutta viikkoa kaikille.
Tosi hassuu tulla tänne puolelle... Onko tuo meidän pimu tosiaan jo taapero?!?!? Ja kyllähän se näyttää niin hellyttävältä kun se tepsuttaa menemään roikottaen molemmissa käsissä millon mitäkin.
Isikin toi pimulle ruotsin reissulta sellasen unirätin. Se on tavallaan pehmolelu, mut ei sil oo ku pää ja tassut ja loppu kroppa on sellanen liina. Tyttö tykkäs siitä ihan hirveesti! :) Sitä pitää saada nyt sit kannella mukana.
Mullakin meni tuo viihdeilta oikein mukavasti. Oli tyttöjen kesken hauskaa! Ja pimukin viihty hyvin mummilla hoidossa. Tosi kiltisti oli ollu, mut syönyt huonosti. Se kyl ei oo mitään uutta mein tytöltä. Useammin se syö huonosti ku hyvin. Mut hienosti ollaan koko ajan kasvettu, et kait se kaikki tarvitsemansa vitskut yms saa.
Ootteko muuten kuin paljon antanu jo tavallista maitoa? Aina mun pitäis, mut sit en kuiteskaan muista kun täytän pulloa... Puurossa oon antanu tavan maitoo mut en muuten... Entäs kuin paljon annatte viel maitoo? Mietin et missä vaiheessa ei tarvi enää antaa maitoo? Tai siis muuten ku ruokajuomana?
Eiköhän tässä nyt oo taas tarpeeks tällä kertaa :)
Hei hei!
No niin täällä ollaan ja vauvapuoli taakse jäänyttä aikaa...no onhan nämä vielä vauvoja eikö...meillä aina välillä niin isoa poikaa ja joskus niin pientä vauvaa!
Huomenna meillä sitten juhlapäivä. Aamupäivällä tulee muutama ystävä taaperoiden kanssa synttärikaffeille ja varsinaiset juhlat ovat viikonloppuna.
Meillä Mamikon tapaan sairastetaan myös flunssaa, toki on menossa ohi jo. Mutta usein sitä on pojalla nyt ollut, 3 flunssaa 1.5kk sisään. Jotenkin tuntuu että aina uusien hampaiden myötä iskee.
Tänään tulee pojan famu meille piiitkästä aikaa (viimeksi helmikuussa, sitten kaatui ja mursi lonkan ja ranteen). Viipyy meillä torstaihin, kiva. Pääsee tekemään suursiivouksen sillä aikaa kun joku muu katsoo pojan perään.
Meillä on meneillään todellinen mammavaihe, jos menen vaikka vessaan ja laitan oven kiinni (siten että mies kuitenkin kotona) niin poika tulee oven taakse ja itkee ihan hysteerisesti. Eilen oli sellainen tilanne kun poju oli kylvyssä ja menin itse samaan aikaan saunaan (ovi lasia), rupesi itkemään ihan kamalasti. Vaikka isänsä oli siinä kylvettämässä....uskomatonta. Onko kellään tällainen vaihe?
Tuntuu että aamuisin oma suihkuun meno on aina kilpajuoksumeininkiä, ettei poika ehdi herätä ja tajuta ettei kukaan tule heti hakemaan häntä sängystä. Ei oikein ole puhettakaan siitä että menisin suihkuun kun hän on hereillä. Eli yleensä kammen itseni pystyyn vielä miehen ollessa aamulla kukonaikaan kotona...Zzzzz!
Juu nyt tarttee varmaan mennä keittämään kaffetta kun poju vetelee sikeitä tuolla ulkosalla. Soitin jopa terveysneuvontaan ja kysyin että voinko laittaa ulos nukkumaan kun on ohimenevä flunssa päällä, olivat sitä mieltä että juu ja on helpompi hengittääkin ulkona, kunhan ei vaunuihin pääse tuulemaan.
No niin, se tästä romaanista. Niin ja mulle käy miten vaan pinojen kanssa, ma-pe la-su tai ma-su, kun tosiaan on aika hiljaista.
Hei sitten!
myö siirryttiin tavalliseen maitoon jo 10kk iässä ja hyvin masu kesti...itse asiassa enemmän tais tulla vatsavaivoja korvikkeesta.
Menipäs tovi ennenkuin pääsin koneelle. Aamupäivästä piti olla suht hissunkissun ku mies pääsi yövuorosta ja nukkui. Menee vielä ens yöksi töihi.
Mamiko, tervetuloa takas linjoille.
Tilasin tänää Annille 1v. kuvan. Mennää ke:na vaik täyttää vast 20.päivä, mut ei se ny ihan päivän päälle tartte olla. Tuskin tuo muuttuu muutamas viikos. Kyllä nauratti, täti kysy et mihinkäs aikaa päivästä tyttö ois pirteimmillää ja just samaan aikaan alko hirmu älämölö ja tätikin tokas et varataa kymmeneks, ku kuulemma on aika pirteä tähän aikaan. Nyt oon kuumeisesti penkonu laatikoita, mitä päälle laittais.. Muutama mekko on, toinen on paksumpi vaaleanpunainen jossa kukka rinnuksissa. Toinen on taasen hivenen kevyempi, kesäinen, mutta siisti. Alle pitäis laittaa pikähihainen body, kun mekossa ei oo hihoja... No huominen on aikaa vielä miettiä.. Jokos muut on kuvan tilanneet/käyneet?????
Koevedokset saaha just enne synttäreitä..
Meillä myös Romin tavoin perässä kuletaa, vessaankin tulee, aukasee oven " ryminällä" ..
Annil on uus puhetyyli, hauskemman kuulone ku aikasemmi. Kuulostaa ku ois kuumaperuna suussa.... Polviseisonta on kans uusjuttu... Kävele ei vielä, mut kerkeehä sitä. Tukia vasten kova meno..
Nyt ollaa harjoteltu kävelyä siten, et pidän vain toisesta kädestä kiinni, hyvin menee...
Maitotuotteita käytetään, tosin tutteliakin vielä...
Nyt joku haisee vieressä, täytynee mennä...
Onnea sankareille!!!
-eekkis-
Meilläkin ne 1-vuotisjuhlat on vietetty useamman päivän verran. Voi pientä sankariparkaa, ihan päiväunet ja kaikki meni sekaisin.
Maidosta: meillä aloitin n. 10kk ikäisenä maitotuotteita kanssa, ja nyt tuntuu että kestää jo juustot ja kaikki normaalit ruokatuotteet. Maidosta meni vielä joku aika sitten maha kipeäksi. Korvikkeesta meni vielä kolme päivää sittenkin maha TOSI kipeäksi, kun annoin tilkan (20-30 ml) nokkamukista. Mutta kumma kun tänään annoin tavallista maitoa nokkamukista, niin sepä oli TOSI HYVÄÄ ja vieläkään ei oo valittanut yhtään mahakipua, en uskaltanut 30 ml:aa enempää kyllä antaa vielä sitäkään. :) Ehkä huomenna sitten enempi. IHanaa, imetän siis edelleen kaikki maidot. Mutta jos tuo tavallinen maito alkaa nyt sopia ja maistua noin hyvin, niin minäkin pääsen johonkin joskus. :) Tosin siis, me ei anneta nokkamukimaitoa kuin aterioilla. Imetänkin vain unille ja yöllä. Näin aina ja tuota imetystä olen nyt 11kk lähtien alkanut vähentää tietoisesti, että annan vain nukkumaan käydessä ja herätessä (eli 4-6krt päivässä + yöllä jos herää niin tainnutan yhä tissillä pari kertaa).
Meilasin tuossa jo Romille terkkuja, mutta pakko nopsaan käydä täälläkin. Oon siis töissä ja kotona kone jumittaa ihan totaalisesti. Eli vaatii uutta masiinaa kehiin ja tietysti vasta sitten kun köyhän fyffet riittää.. :(
Meillä synttärit 21. päivä ja valokuvaus myös silloin. En ole ehtinyt yhtään seurata pinoa, kun täytyy paneutua näihin duuneihin, mutta yritän välillä piipahtaa. Ja peukut pystyyn, että saadaan joku arpajaisvoitto tai jotain niin sais äkkiä sen koneen ostettua kotiin. ;)
Heipat nyt tällä kertaa ja paljon onnea kaikille synttärisankareille!
Pähkis :)
Heips vaan kaikille tasapuolisesti. Etsiskelin tuossa pinkkaa vanhalta puoleta, mutta onneksi kurkkasin tänne. ;)
Minä palsin töihin tuossa heinakuussa ja jatkoin nyt näitä opiskelujani amk:ssa elokuussa. tälläistä kiireistä on tämä arki. Aika raskasta.
Meillä vietettiin 1w syndet tossa viikonloppuna pois alta. Oli meinaan aika raskas viikonloppu. Perjantai illan olin töissä, ja eiku aamulla vaan piti ruveta touhuamaan....
Meillä paavo on ollut päiväkodissa elokuusta saakka...ja on tykännyt paljon. Meillä reenataan kävelyä ilman tukea kovasti, mutta ainahan sitä pieniä pyllähdyksiä otetaan....mutta kyllä se siitä lähtee..
olihan minulla oikeaa asiaakin. olisin kysässy minnekkäspäivitettäs se kasvu pinkka? vois tässä tällä viikolla päivittää sen, jahka kerkiää taltä kokeisiin luvulta ja tehtävien teolta.
Ajatukset sakkailee aivan kauheasti....
Mutta syksynjatkoja kaikille, taustailen ja kirjottelen kun on paremmin aikaa.
;)
Hyvää huomenta. Kyllä on väsy olo, yö tuli nukuttua aikas levottomasti, siis beibi nukku hyvin, mut minä pyöriskelin vähän väliä.. No eihän se aina nukuta, vaikka nyt olo ois ku ois junan alle jäänt. En tiie, ostettii uudet tyynyt, sellaset niskalle hyvät, jotekii ei oo minusta hyvä.. Näiköhä tuo valvotti..
Asiasta kymmenentee, kävin äske tuolla vauvat puolella ja huomasin lokanasut pinkan. Pitihä siellä käydä lukemassa, voi että, siellä onnelliset äidit kertoi pikkukääröistään.. Onks tää sitä mitä aattelen????? Vauvakuume???
Vuos sitte ite olin vielä mahapömpöllää, laskettu aika oli 11.päivä, eli huomenna.... Odotus sitten palkittiin 20.päivä.. Niiku nykyinen lokalainen sanoi siellä, se oli rakkautta ensi rääkäsyllä... Nyt pitää vaihtaa jutun aihetta, muutoin kone on kohta märkänä, kun tunteet pääsee todella valloilleen..
Onks muitten beibeillä aivan mahottoman pitkät kädet, tai venyykö ne kymmene senttii esim. kurkottaessa ?? Meil on pitäny kirjahyllyn alahyllyltä poistaa kaikki, tai ainakin siirtää perälle, samoiten olkkarin pöydältä, vaik se on aikas korkee. Jotekii tuntuu et tyty saa käsiinsä muutaman sentin lisää ku kurkottelee.. Ja tahtoo jotakin sieltä, tosin kyllähän hän varpaillaan kurkottaa..
Nyt ulostaudun, Onnea sankareille ja päivänjatkoja!!!!
Mihis on muutes truide kadonnu?? Ja muut maatuskat jotka ei oo aikoihi kirjotellu...
-e-
Täällä sitä taas vaan surffaillaan kun sai pimun unille, vaik ois paljon muutakin tehtävää... äh, kyllä nuo kotityöt odottaa. Mihinkäs ne katois ku ei niitä kukaan muukaan tee...
Mun puolest voitais ihan hyvin tehä koko viikon pino. Tuntuu tosiaan, et on aikas hiljasta ni ei siitä varmaan hirveetä nivaskaa pääse tuleen.
Ja ton kasvupinkan vois päivittää sit tänne, vai?
Onks teil muuten tietoo, et voiko pikkuselle antaa sellasta ruokaa johon on laitettu sulatejuustoo? Ku onhan se kuiteski täysin kypsennetty ja ei se kait nyt niin suolasta oo, et jos joskus antaa et siit ois haittaa? Ku ajattelin tehä tänään lohilaatikkoo ja mä oon aina sulattanu sinne joukkoon puolikkaan koskenlaskijan, ni en millään haluis jättää sitä pois...
Mites muuten noi muumikeksit? Oon kuullu, et niis " ei oo mitään" , eli et niit vois antaa pienellekin. Ajattelin niit synttärikemui, et vois olla ihan kiva tarjota niit siellä ku kaikki vois sit syödä niit.
Nyt täytyy lähtee hoitelee näit muit hommii tääl netis, jotes bye bye!
10kg ja 76cm. Suomen kayrilla mennaan ymmartaakseni ihan keskella, mutta taalla ollaan yli keskikayran. Hassua. Luulin, etta lapset on saman kokoisia siella ja taalla.
Ja tilitysta: ANOPPI oli kaymassa muutaman paivan ja joka paiva muisti kommentoida ainakin kerran, kuinka painava meidan tytto on ja tanakka, ja tukeva ja iso " eika sen tarvii syoda loppuun kun on noin hyvavointinen" . Ja syntymapaivien kunniaks sanoi viela, " ettei teidan tytto kylla mikaan balleriina ole" Siis voitteko kuvitella. ARGH!!! Mulla meinas itku tulla. Mutta sain pidettya kieleni kurissa. Olivat kuitenkin vaan muutaman paivan eika on tyyppina sellainen, ettei sille kannata mitaan sanoa. Ei kuitenkaan ymmarra sanoneensa mitaan varaa.
Ja tilitys loppui.
BT