Miten lopetat keskustelun puhelinmyyjän kanssa
Itse olen opetellut sanomaan, että en tee kauppaa puhelimessa.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Huudan hänen päälle: MOIKKA, SAATANNAAAAAAAA!!!
Eivätpä enää samat soittele. Ei se markkinointikieltoesto paljoa auta, mutta musta lista sen sijaan auttaa.
Voin kuvitella kuinka hekottelet juoppokavereidesi kanssa tuolle jutulle.
Koska eivät kuuntele eivätkä usko EI-sanaa, suljen vain puhelun.
Vierailija kirjoitti:
En edes vastaa!
Mutta jos vastaisin niin katkaisen vain puhelun. Tyyt tyyyt tyyyyy..
Se on tuut tuut tuut. Olet tainnut tilata muutaman myyntiartikkelin liikaa.
Sanon että koita nyt perkele uskoa että en tilaa ja painan punaisesta luurin korvaan
Tämä riippuu ihan siitä millä tuulella itse olen.
Jos olen hyvällä tuulella, olen kohtelias.
Jos olen jo valmiiksi ärtynyt/vihainen/ v i t t u u n t u n u t tms., saatan toimia useammalla eri tavalla kuten lyödä luurin suoraan korvaan heti kun minulle selviää että kyseessä on myyntipuhelu. Tai sitten käytän puhelinmyyjää henkisenä nurkkeilysäkkinä. Tai sitten mahdollisesti tiuskaisen jotain.
Ikinä en voi etukäteen tietää, miten puhelu tulee menemään, eli välillä yllätyn itsekin omasta luovuudestani asian suhteen.
Hesarin myyjän sain viimeinkin lopettamaan soittelun kokonaan, kun pyysin häntä poistamaan yhteystietoni listoiltansa ja kertomalla hänelle, että heillä ei ole minulta lupaa säilyttää yhteystietojani ja että he rikkovat EU:n tietosuoja-asetusta. Olen joskus tilannut Hesaria eli ollut heidän asiakkaansa ja näin he ovat saaneet yhteystietoni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu ihan siitä millä tuulella itse olen.
Jos olen hyvällä tuulella, olen kohtelias.
Jos olen jo valmiiksi ärtynyt/vihainen/ v i t t u u n t u n u t tms., saatan toimia useammalla eri tavalla kuten lyödä luurin suoraan korvaan heti kun minulle selviää että kyseessä on myyntipuhelu. Tai sitten käytän puhelinmyyjää henkisenä nurkkeilysäkkinä. Tai sitten mahdollisesti tiuskaisen jotain.
Ikinä en voi etukäteen tietää, miten puhelu tulee menemään, eli välillä yllätyn itsekin omasta luovuudestani asian suhteen.
Hesarin myyjän sain viimeinkin lopettamaan soittelun kokonaan, kun pyysin häntä poistamaan yhteystietoni listoiltansa ja kertomalla hänelle, että heillä ei ole minulta lupaa säilyttää yhteystietojani ja että he rikkovat EU:n tietosuoja-asetusta. Olen joskus tilannut Hesaria eli ollut heidän asiakkaansa ja näin he ovat saaneet yhteystietoni.
Miksi et laita estopalvelua päälle? Silloin ei kukaan myyjä enää soittele..
"Kyseessä on nyt tuote, josta en ole millään tavalla kiinnostunut."
Vierailija kirjoitti:
"Kyseessä on nyt tuote, josta en ole millään tavalla kiinnostunut."
Joskus annan puhelinmyyjän höpöttää pitkäänkin joutessani. Ja sitten kieltäydyn kohteliaasti. Eivät soittele enää.
"Säästän meidän molempien aikaa ja kieltäydyn jo nyt ennen kuin ehdit puhua koko litanian loppuun. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa" ja sitten suljen puhelun.
Sano suoraan :: EI KIINNOSTA !!!!ja katkaiset puhelun !!!Heippa !!!!
Sanon ettei o rahaa ostaa mitää.
Ilmoitan että lasken juuri housuun, joten on mentävä vessaan.
Sanon etten tykkää turkuttamisesta. Enkä mäkään soittele ja jahtaa ihmisiä. Lopetan puhelun.
Heti kun tulee ilmi, että kyse on puhelinmyyjästä, sanon hänen selitystensä päälle "ei kiitos" ja lyön luurin korvaan.
Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla. Samoin kaikki feissaritoiminta.
Mikäli on aikaa niin jutellaan ihan asiallisesti. Usein myyjä kyllästyy eikä oikein joutaisi jaarittelemaan jonnin joutavista asioista.
Päästän hänet sitten jatkamaan duuniaan ja toivotan hyviä kauppoja. Työtäänhän nuo tekevät.
En pahoita kenenkään mieltä kirjoitti:
Mikäli on aikaa niin jutellaan ihan asiallisesti. Usein myyjä kyllästyy eikä oikein joutaisi jaarittelemaan jonnin joutavista asioista.
Päästän hänet sitten jatkamaan duuniaan ja toivotan hyviä kauppoja. Työtäänhän nuo tekevät.
Sinä haaskaat hänen aikaansa jaaritteluillasi vaikka tiedät ettet aio ostaa. Hän tuhlaa aikansa sinun leikkeihisi, vaikka hän sillä aikaa voisi soittaa jollekulle muulle ja tehdä kaupat. Olet itsekäs.
Riippuu mitä ne myy. Jos on jotain ihan turhaa, niin sanon "ei kiitos" ja lopetan puhelun. Jos on jotain hyödyllistä, niin sitten sanon "kiitos ja hei" tilauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun tulee ilmi, että kyse on puhelinmyyjästä, sanon hänen selitystensä päälle "ei kiitos" ja lyön luurin korvaan.
Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla. Samoin kaikki feissaritoiminta.
Kyllä minä koen sen hyödyllisenä, kun operaattorilta soitetaan kerran vuodessa ja tarjotaan uutta tarjousta liittymistä.
Jaa-a siinäpä hyvä kysymys kun ei ole myyjät soitelleet 3-vuoteen kun olen laittanut eston päälle:) https://www.asml.fi/kieltopalvelut/