Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lopetat keskustelun puhelinmyyjän kanssa

Vierailija
02.05.2022 |

Itse olen opetellut sanomaan, että en tee kauppaa puhelimessa.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Vierailija
82/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että en osta mitään. Heippa. Ja heti puhelu poikki.

Välillä vaan panen poikki puhumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti sanon, ettei ole nyt tarvetta ja lopetellaan puhelu tavallisin kohteliaisuusfraasein. Usein kyllä "ei kiitos" joutuu sanomaan noin kolme kertaa, mutta eipä minulla kiire ole.

Vierailija
84/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa mitään paperilehtiä enkä todellakaan osta lisäravinteita tai sukkia näkemättä joten sanon heti ei kiitos ja suljen luurin jos juttu jatkuu. 

Vierailija
85/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä päivänä olen saattanut kuunnella ensimmäisen lauseen ja sanon ettei asia voisi vähempää kiinnostaa. Jos jankkaus jatkuu ennenkuin ehdin sulkea puhelimen; toivotan hyvää matkaa sinne minne ei päivä paista. Huonona päivänä lyön luurin korvaan heti kun selviää mistä on kysymys.

Vierailija
86/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kyllästyin totaalisesti olemaan mukava näille työtään vain tekeville kansalaisille, kun se "Ei kiitos, hei hei!" ei vain mennyt perille ja soittivat aina vain uudestaan ja uudestaan kaupaten eri tuotteita. Aloin vain lyömään mitään sanomatta luurin heille korvaan kun myyntilitania alkoi ja sen jälkeen puhelinmyynnit ovat vähentyneet hyvin nopeasti ja nyt ei tule oikeastaan puheluita enää ollenkaan suoramarkkinoijilta. Ei tarvinnut edes estää soittajia, riittää että painat vain punaista, niin törkeää kuin se onkin.

Olen oppinut puhelinmyyjien ansiosta olemaan törkeämpi muillakin elämän osa-alueilla pitääkseni puoliani paremmin. Kiitos heille siitä.

Vierailija
87/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) olen tehnyt suoramarkkinointieston

2) jos siitä huolimatta soitetaan ja os puhelinliittymä ilmoittaa, että mahdollinen häirikkösoittaja soittaa, en vastaa ollenkaa ja laitan heti estoon numeron.

3) jos erehdyn vastaamaan tivaan, että mistä olet saanut numeron, koska minulla on suiramarkkinointiesto, vaadin numeroa poistettavaksi listoilta. Ja totean että tuote ei kiinosta.

4) Ihan vaan luuri korvaan ja numero estoon

Tällä kombolla niistä pääsee

Vierailija
88/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaidiin eivät soittele ensinkään.

Vierailija
89/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puhelimeen.

Vierailija
90/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi meni puhelu näin:

- Niin mullahan on tosiaan suoramarkkinointikielto.

- Jaa, semmoista se on. Ja siltikös sulle soitellaan? Ei kait siinä, mutta katsotaanpa vielä tätä meidän tuotetta...

Lopetin puhelun, ei mikään mennyt perille.

En tiiä mitä sanoa, kun ei kohteliaisuus toimi niin ei kai mikään 🤔

Vierailija
91/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) olen tehnyt suoramarkkinointieston

2) jos siitä huolimatta soitetaan ja os puhelinliittymä ilmoittaa, että mahdollinen häirikkösoittaja soittaa, en vastaa ollenkaa ja laitan heti estoon numeron.

3) jos erehdyn vastaamaan tivaan, että mistä olet saanut numeron, koska minulla on suiramarkkinointiesto, vaadin numeroa poistettavaksi listoilta. Ja totean että tuote ei kiinosta.

4) Ihan vaan luuri korvaan ja numero estoon

Tällä kombolla niistä pääsee

Suoramarkkinointikielto koskee postin mainosjakeluita ja sähköpostimarkkinointia, ei puhelinmarkkinointia. 

-asiantuntija sivusta

Vierailija
92/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Prepaidiin eivät soittele ensinkään.

Kyllä muuten soittavat. Mulla on lapsen vanha prepaid käytössä ja siihen tulee vähintään yhden pikavippifirman puhelu viikossa ja joka päivä ainakin yksi pikavippimainos

Vierailija
93/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vain luurit. Ihan turha alkaa mitään chattailemaan.

Vierailija
94/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelimessa on sellainen punainen luurin kuva. Siitä kun painaa, niin tämäkin ongelma ratkeaa helposti. Hanki sinäkin, Ap, tällainen puhelin!

Vierailija
95/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suuttui eräs myyjä kun kyseli mun nykyisistä puhelinyhteyksistä ym ja kyllästyin ja sanoin että noi tiedot on henkilökohtaisia se töksäytti että ei voi olla kenelle muka no mä sanoin että mulle ne on henkilökohtaisia se löi luurin kiinni, ihan sama

Vierailija
96/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kieltää lailla koko puhelinmyynti. Se on kotirauhan häirintää. Siitä aiheutuu valtavasti riesaa ja harmia.

Vierailija
97/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoramarkkinointikielto, joten en edes aloita sitä keskustelua. Mutta jos nyt joku siitä huolimatta soittaa, niin sanon "ei kiitos" heti ensimmäiseen sopivaan väliin ja lopetan puhelun.

Vierailija
98/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä telemarkkinointikielto, mutta aina silloin tällöin joku pääsee läpi.

Ystävällisesti kerron asiasta, ja toivotan hyvää työpäivää seuraavien kanssa.

Tiukassa on heillä useimmilla tienestit, eivätkä itse päätä kenelle soittavat, vaan joku sovellus pakottaa.

Se on ihan oikeaa työtä, ja kovaa sellaista!

Vierailija
99/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuulella sanon: Ei kiitos!

Huonolla: Voi vittunyt taas!

Ja luuri kiinni.

Vierailija
100/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinlopetan kirjoitti: