Miten lopetat keskustelun puhelinmyyjän kanssa
Itse olen opetellut sanomaan, että en tee kauppaa puhelimessa.
Kommentit (119)
Painamalla punaista luuri heti, kun saan selville, millä asialla soittelee.
"Ei kiitos, mutta hei hyvää päivänjatkoa(/viikonloppua/mikä ajankohta nyt onkaan kyseessä) sulle" ja luuri kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Naismyyjä: soitinko pahaan aikaan
Minä: just oon runkkaamassa
---
Miesmyyj: soitinko pahaan aikaan
Minä: (eroottisella, viettelevällä äänellä) just oon runkkaamassa, sä soitin täydelliseen aikaan suklaakieli
Kummassakin tapauksessa myyjä: Hoh, hoi jaa. Taas joku joka luulee olevansa hauska.
Sanon, että en tilaa mitään vaikka saisi ilmaiseksi. Kiitän ja lopetan puhelun vaikka punaisella luurilla, jos ei heti tajua itse päättää puhelua vaan jatkaa jankkaamista.
Sori, mutta ei kiinnosta. Hyvää päivänjatkoa. Heippa.
En tuhlaa aikaa puhumiseen vaan katkaisen puhelun sanomatta mitään heti kun käy ilmi että kyseessä on myynti. Kun on lapsia yms. on pakko pitää puhelinta töissäkin päällä, enkä ole pyytänyt soittamaan.
Sanon: Talar du svenska? Puhelu loppuu välittömästi.
Yleensä lyön luurin korvaan kun jatkavat jankutusta eivätkä usko etten osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Törkeen hyvä! Täytyy alkaa käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lyön luurin korvaan kun jatkavat jankutusta eivätkä usko etten osta mitään.
Eivät tietenkään usko, koska ohjeistus kuuluu, että asiakkaan on lopetettava puhelu. Näin ainakin siellä, missä minä nuoruuden harharetkillä olin hetken töissä.
En ymmärrä kuinka moni jaksaa puhelinmyyjiä.
Avokonttorissa kuulee kaiken....
Heti ennenkuin ehtii edes sanoa, että hei tässä se ja se, niin sanon näin
"V*ttuako taas häiritsette, eikö jo jum*lauta mene jakeluun, että lopetatte nämä häirinnät. Seuraavalla kerralla soitan poliisille." Ja sitten punaista luuria.
Voit sanoa vaikka heti että hei, en ole nyt kiinnostunut puhumaan enkä osta mitään, kivaa päivänjatkoa, ja sulkea puhelun.
T. Puhelinmyyjä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä myydään.
Jos tajuan, että kyseessä on konesoitto (ekan kerran kun semmoinen tuli, meni aika pitkään) ja sitten huudan sinne että "sä oot robotti" vähän äänensävyä vaihdellen (psykoottisesta räkänauruun, kiva niiden varmaan kuunnella koulutuspäivässä)
Nordic Green Energyn toppaan saman tien sanomalla, että tämä puhelu loppuu tähän. Niiden ansaintamalli on niin mielenkiintoinen että sanoisin kusetukseksi.
Vakuutusmyyjää saatan kuunnella. Lehtimyyjien tarjoukset kuuntelen, mutta sanon "ei" tarpeeksi monta kertaa, että niiden pakollinen kieltäytymismäärä tulee täyteen.
Ja sitten on yksi hyväntekeväisyysjärjestö, jolle sanon että joo, laita lehti tulemaan mutta mitäs sulle kuuluu, odottelinkin jo soittoasi.
Nämä on niin kieroja, että pelkäsin myyjän vielä menevän omin päin vaihtamaan mun sähköliittymän.
Vierailija kirjoitti:
Toimii, kunnes ensi viikolla sinulle soittaa toimiston/soittokeskuksen yli-innokas kiintiöhurri
"Anteeksi että keskeytän, en ole kiinnostunut, kiitos kuitenkin. Hei."
Hesarin myyjät ovat pahimpia. Kuusi vuotta sitten tilasin Hesarin kuukaudeksi saadakseni pakkausmateriaalia muuttoa varten.
Edelleen soittavat melkein viikoittain vaikka joka puhelussa sanon heti aluksi, että olen kieltänyt soittamasta ja voisitteko vihdoinkin merkitä kieltoni johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Minä: (eroottisella, viettelevällä äänellä) just oon runkkaamassa, sä soitin täydelliseen aikaan suklaakieliKummassakin tapauksessa myyjä: Hoh, hoi jaa. Taas joku joka luulee olevansa hauska.
ja edelleen puhelu päättyy
En ole jättänyt yhteydenottopyyntöä ja sitten punaista luuria.
---
Minä: (eroottisella, viettelevällä äänellä) just oon runkkaamassa, sä soitin täydelliseen aikaan suklaakieli