Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lopetat keskustelun puhelinmyyjän kanssa

Vierailija
02.05.2022 |

Itse olen opetellut sanomaan, että en tee kauppaa puhelimessa.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, kiitos hei. Ja numero estoon.

Vierailija
62/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut, kiitos soitosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että olen pahassa paikassa enkä voi puhua puhelimessa juuri nyt.

Vierailija
64/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen numerosta, että on myyjä. Tietyt tahot soittaa säännöllisesti.

Painan hylkää nappia, soittaa heti uudelleen, hylkään uudelleen.

Joskus oudompaan numeroon vastaan, koska voi olla asiallistakin asiaa. Jos saan suunvuoron, sanon heti, etten osta mitään. Yleensä toivottelemme toisillemme hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
65/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut että minulla on suoramarkkinointikielto? 

https://yle.fi/aihe/a/20-10001132

Vierailija
66/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon: Talar du svenska? Puhelu loppuu välittömästi.

Toimii, kunnes ensi viikolla sinulle soittaa toimiston/soittokeskuksen yli-innokas kiintiöhurri

Juuri näin. Itse satun puhumaan ruotsia, ja joskus puh.myyntiä tehdessäni sitten kollegat pyysivät minua soittamaan näille "ruotsinkielisille". Monet heistä vastasivat vielä sitten siihen mun puheluun mut siy ei ruotsi enää taipunutkaan 🤭

Vierailija
67/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lyön luurin korvaan kun jatkavat jankutusta eivätkä usko etten osta mitään.

Eivät tietenkään usko, koska ohjeistus kuuluu, että asiakkaan on lopetettava puhelu. Näin ainakin siellä, missä minä nuoruuden harharetkillä olin hetken töissä. 

Miksi on niin vaikea tajuta etten osta mitään? Jos sanon että en osta niin miksi pitää jankuttaa?

Jos olen sanonut jo 5 kertaa että en osta niin miksi se ei mene jakeluun?

Vierailija
68/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tarkasti mitä vaikuttaa elämään yksisarvisen läsnäolo. Tarvittaessa toistan kertomukseni. Mainitsen myös oikean todellisuuden olevan kolmannessa ulottovuudessa. Tarvittaessa toistan kertomukseni.

Vierailija
69/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhelinmyynti voisi olla laitonta? Tai jos joku haluaisi olla puhelinmyynnin kohde, niin hän voisi ilmoittaa jonnekin tämän halunsa? En minä ole koskaan kenellekään antanut lupaa puhelinmyyntiin.

Vierailija
70/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teinipoikani iloksi laitoin lehtikauppiaan puhelun kaiuttimella kuulumaan ja rupesin myymään lehtikauppialle polttopuita. Myyjällä kesti kauan tajuta että myisin kuution koivuklapeja hänelle 50 hintaan. Sitten naureskeli että ei oikein ole tarvetta kerrostaloasunnossa klapeille. Koko puhelun ajan poikani nauroi vieressäni.

Vierailija
71/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhelinmyynti voisi olla laitonta? Tai jos joku haluaisi olla puhelinmyynnin kohde, niin hän voisi ilmoittaa jonnekin tämän halunsa? En minä ole koskaan kenellekään antanut lupaa puhelinmyyntiin.

Systeemi on mätä. Ei tämän näin pitäisi olla.

Vierailija
72/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pitkään työtön mutta puhelinmyyntiä en ole suostunut kokeilemaan koska itse inhoan sitä että minulle soitetaan ja kaupataan milloin mitäkin turhaa mistä en ole nyt kiinnostunut. Pakkomyyntiä pahimmillaan paitsi jos soitettaisiin niille jotka ovat ilmoittaneet halustaan saada vakuutustarjous/lehtitarjous/talon katon uusimisesta tarjous jne.

Vierailija
73/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myyjä lyönyt luurin korvaan, kun en oo halunnut jotain ostaa. Tuntu vähän erikoiselta.

Vierailija
74/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään koska en edes vastaa. Mulla on kiellot etteivät saa soitella muta kuitenkin en vastaa numeroon mitä en tiedä. Katson sitten löytyykö numeroa netistä ja jos löytyy ja on tärkeä niin soitan takaisin.

Vierailija
75/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en kerkeä sanoa nille kuin nimeni plus hei sekä mahdollisesti vielä "asun" (siinä ja siinä osoitteessa). Sitten suljen kesken lauseen varoittamatta kuinkaan ennakolta. pääaisa että saan selville mihin ovat pyrkimässä

Vierailija
76/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus töissä oli asiakas käymässä palaverissa. Asiakkaalle soittijoku lehtimyyjä ja asiakas koetti kohteliaasti kieltäytyä lehden tilaamisesta. Pomoni kanssa sitten kuunneltiin vierestä kun lehtimyyjä pitkittyi puhelua aina vaan. Teki mieli napata se asiakkaan puhel8n ja katkaista puhelu. Mutta asiakas oli niin kiltti että kiittää hyvästä tarjouksesta mutta ei nyt osta jne jolloin myyjä yritti edelleen kauppaa.

Huoh. Itse olisin ollut tylympi ja puhelu olisi loppunut nopeasti.

Vierailija
77/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut pitkään työtön mutta puhelinmyyntiä en ole suostunut kokeilemaan koska itse inhoan sitä että minulle soitetaan ja kaupataan milloin mitäkin turhaa mistä en ole nyt kiinnostunut. Pakkomyyntiä pahimmillaan paitsi jos soitettaisiin niille jotka ovat ilmoittaneet halustaan saada vakuutustarjous/lehtitarjous/talon katon uusimisesta tarjous

Sama mulla eli en pystyisi myymään koska itse inhoan tyrkyttämistä enkä osta mitään siten että joku tulee kysyy et ostatko. Jos haluan jotain ostaa niin osaan oma-aloitteisesti itse ostaa. Koskan puhelinmyyntikään ei ole ollut eikä tule oleman vaihtoehto.

Vierailija
78/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön luurin korvaan, koska ei siinä selityksen aikana saa suun vuoroa ja muutenkin menee ihme venkoiluksi jos ei aio ottaa. "Ei kiitos, emmää nyt kiitos ota, en ota nyt EN SAATANA OTA NYT!

Vierailija
79/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupeen kertoon sille mun kissasta.

Mä kerron Jeesuksesta.

Jeesus on Jumalan Poika

Jeesus kuoli ristillä jokaisen ihmisen puolesta.

Kristinuskon mukaan kaikki luotu on hyvää, mutta maailmassa on myös pahuutta. On voimia, jotka haluavat tuhota ja repiä elämää ylläpitämisen ja rakentamisen sijaan. Hajottavin voima on se, joka saa ihmisen unohtamaan Jumalan, elämän antajan.

Sen sijaan, että ihminen ymmärtäisi, että myös hän on riippuvainen Jumalan elämää ylläpitävästä toiminnasta, hän luottaa vain itseensä ja siihen, mitä hän itse voi tehdä. Uskon kielellä puhumme tällöin synnistä.

Jumalan tapa vastata synnin ja kuoleman uhkaan oli lähettää Poikansa maailmaan. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa.

Jeesus kantoi koko ihmiskuntaa itsessään, ja siksi hän kuollessaan ristillä kantoi jokaisen ihmisen kärsimyksen ja kuoleman. Jeesuksen sovitustyön kautta ihminen pääsee osalliseksi Hänen ylösnousemuksestaan. Näin usko antaa toivon rakkaiden jälleennäkemisestä kuoleman jälkeen.

jne

Tuo on kyllä jo aika julmaa myyjää kohtaan.

Vierailija
80/119 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina ystävällisesti, että hei kiva kun soitit ja toivottavasti saat kauppoja, mutta mulla ei ole nyt varaa tilata mitään.

Ikinä ei ole kukaan yrittänyt tuputtaa ton jälkee. Miksi kikkailla ja ilkeillä, kun kertoo vaan faktat.