Miten lopetat keskustelun puhelinmyyjän kanssa
Itse olen opetellut sanomaan, että en tee kauppaa puhelimessa.
Kommentit (119)
Sano välittömästi ei kiitos ja lopetan puhelun. Yleensä tämän ei kiitoksen joutuu sanomaan myyjän puhuessa, mutta siitä ei kannata välittää.
Kiitän tarjouksesta, sanon etten aio sitä ottaa ja sanon heippa. Sellaisena ihan tavallisena keskusteluna siis (ei yksinpuheluna ja luuri korvaan).
Heti kun toinen vetäisee henkeä, sanon ei kiitos ja suljen. Yhtään en jää kuuntelemaan.
On salainen numero, markkinointiesto ja tietojen salaukset. Ei tule soittoja puhelinmyyjiltä. Ohjaan markkinoijat yleensä sähköpostiin, jos on sellaista jota haluaa sinne. Ja en jaa numeroa siellä täällä.
Huudan hänen päälle: MOIKKA, SAATANNAAAAAAAA!!!
Eivätpä enää samat soittele. Ei se markkinointikieltoesto paljoa auta, mutta musta lista sen sijaan auttaa.
Lyön luurin korvaan ja estän numeron.
Mulla ei nyt ole tarvetta lehdille / kirjoille / ammatillisille jatkokursseille / tms. Oikein mukavaa päivänjatkoa sinulle! Heihei!
En edes vastaa!
Mutta jos vastaisin niin katkaisen vain puhelun. Tyyt tyyyt tyyyyy..
Vierailija kirjoitti:
On salainen numero, markkinointiesto ja tietojen salaukset. Ei tule soittoja puhelinmyyjiltä. Ohjaan markkinoijat yleensä sähköpostiin, jos on sellaista jota haluaa sinne. Ja en jaa numeroa siellä täällä.
Mulla on myös nuo kaikki. Siitä huolimatta firmat, joiden asiakkaana olen joskus aikojen saatossa ollut, ilmesesti saavat silti markkinoida. Siksi painan punaista välittömästi, kun saan selville, mitä ollaan kauppaamassa.
Jos ei itsellä kiirettä niin kyllä puhelinmyyjä lopettaa, en minä. En edes millään tavalla pottuile mutta siirrän vaan keskustelun pois aiheesta.
t. aeto sawolaene
Aika moni luulee puhelinmyyntiä henkilökohtaisemmaksi kuin se on, jos vaikka huudat että ei saa soittaa niin luuletko että toisessa päässä ruvetaan jakamaan muistioita että tälle ei saa enää soittaa? Ja pjaskat.
Riippuu aivan myyjän käytöksestä. Toisille voi olla asiallinen ja kieltäytyä nätisti, toisille joutuu painaan punasta luuria kesken lauseen.
"En osta mitään, hyvää päivänjatkoa" ja sit luuri kii.
En kyllä muista milloin ois kukaan myyjä soittanu.
En mitenkään. Jätän puhelimen vaivihkaa käsistäni ja annan hänen puhua yksin myyntipuheensa, kyllä ne jossain välissä tajuavat ettei heitä kukaan enää toisessa päässä kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni luulee puhelinmyyntiä henkilökohtaisemmaksi kuin se on, jos vaikka huudat että ei saa soittaa niin luuletko että toisessa päässä ruvetaan jakamaan muistioita että tälle ei saa enää soittaa? Ja pjaskat.
Minulle myyjä ärjy että häntä pitää kuunnella ja antaa hoitaa työnsä.
En ole kiinnostunut. Kiitos soitosta, hei hei. Luuri kiinni-
Ei kiitos, jonka tarv. nätisti toistan x2-3. Sitten kun toivottelee hyvää päivänjatkoa, vastaan "kiitos samoin". Melkein aina menee noin, harva alkaa enempää jankata. Mutta jos alkaa, joudun ensin sanomaan tiukasti etten ole kiinnostunut ja joskus joudun jopa lyömään luurin korvaan.
Täytyy mennä paskallle.