Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen raivostuttavat tavat ja kesken jäävät hommat

Vierailija
02.05.2022 |

Siis tämä on hyvin yleistä: mies sanoo lämmittävänsä takkaa. Hän tekee siis etänä töitä kotoa käsin ja minä opiskelen tällä hetkellä. No lopulta mies kysyy, että haenko minä lisää puita.. Hän ei kerkeä koska istuu kokouksessa. Sitten käskee laittaa lisää puita ettei takka sammu. Itse istuu töitä tekemässä. Kuka lopulta lämmitti takan? Minä. Alkanut ärsyttää tuo, kun mies sanoo, että voisi lämmittää taloa.. Koska tiedän, että minä se kuitenkin päivystävän tulta.Toinen esimerkki. Mies rupeaa pesemään pyykkiä iltamyöhään. Lopulta laittaa vaan pyykit koneeseen, mutta ei ripusta kuivumaan.Kolmas esimerkki. Mies haluaa tehdä pitsaa. Leipoo sen, mutta keittiö jää mullin mallin. Ja minä siivoan sen lopulta. Minusta noihin hommiin ei pidä ryhtyä, jos ei tee niitä kunnolla. Monesti minulla on muutakin hommaa tai kiireitä, joten ärsyttää vaan tuo miehen leipominen tai lämmitys, koska tiedän, että lopulta itse teen suurimman osan. Onko kokemusta? Mitä tällaiselle voi tehdä?Ennen kuin joku älähtää niin joo teen kyllä suurimmaksi osaksi kotityöt jo nyt, joten näistä miehen puuhasteluista tulee vaan lisähommaa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut, mulla on samanlainen mies. Hommia aloitetaan vino pino ja sitten ne tehdään 60% ja jätetään loput kesken. Ja mies ihmettelee, kun mä en suostu aloittamaan remppaa kämpässä ja hankkimaan kesämökkiä. No miksiköhän? Ihan on kädet täynnä hommia näiden nykyistenkin projektien kanssa. Mutta joo, meillä jos mies pesee omia pyykkejään (olen kieltänyt omien ja lasten vaatteiden pesun häneltä juuri tästä syystä), ne ovat koneessa just niin kauan kunnes hän niiihin havahtuu. Kuivaustelineeltä nostan ne sitten myttynä pois, kun tarvitsen sitä telinettä muun perheen pyykkeihin, ovat useinmiten olleet sunä jo useamman päivän siinä vaiheessa. 

Vierailija
22/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on helppo ratkaista. Jos mies ei hae niitä puita ja tuli sammuu, niin siinähän sytyttää uudelleen. Peset itse omat pyykkisi, mies voi jättää omansa koneeseen haisemaan niin kauaksi aikaa kuin lystää. Keittiön sotkut jättäisin sikseen, työntelisin kasat vaan nurkkaan ja tiskaisin omat astiani.
ÄLÄ MAHDOLLISTA SIKAILUA.

Mieshän tekee tuon ovelasti. Hän sanoo, että sitten talo ei lämpene ja on kylmä, jos tuli sammuu. Vetoaa myös siihen, koska olen opiskelija ja voin tehdä hommia enemmän välillä oman aikataulun mukaan niin minä ehdin vahtia tulta.. Ap

Entä nuo muut asiat? Onko teillä joku avotakka, jossa pitää ylläpitää tulta 24/7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää yhdessä niitä puita enemmän, niin ettei tarvitse olla jatkuvasti hakemassa.
Pyykit voi olla koneessa aamuun, ja mies voi siivota jälkensä myös seuraavana päivänä jos ei heti ehdi ja jaksa.

Ja mitä tämä tulen päivystäminen käytännössä meinaa?
Puita pesään kerralla kunnolla ja luukku kiinni, siinä se pärjää jonkun tovin.

Vierailija
24/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että tähän on ratkaisua.  Entä jos mies joskus tekee jonkun loppuun asti ja silloin kehut kovasti että Wau!  Mahtavaa, että jaksoit ihan itse tehdän KAIKEN loppuun asti! Ihanaa!! Olitpa ahkera.

Vierailija
25/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös parisuhde ole tiimi?

Vierailija
26/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että tähän on ratkaisua.  Entä jos mies joskus tekee jonkun loppuun asti ja silloin kehut kovasti että Wau!  Mahtavaa, että jaksoit ihan itse tehdän KAIKEN loppuun asti! Ihanaa!! Olitpa ahkera.

Istu, anna tassu ja palkkioksi makkarin puolelle?

Vierailija
27/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää yhdessä niitä puita enemmän, niin ettei tarvitse olla jatkuvasti hakemassa.
Pyykit voi olla koneessa aamuun, ja mies voi siivota jälkensä myös seuraavana päivänä jos ei heti ehdi ja jaksa.
Ja mitä tämä tulen päivystäminen käytännössä meinaa?
Puita pesään kerralla kunnolla ja luukku kiinni, siinä se pärjää jonkun tovin.

Takasta ei kyllä pitäisi tehdä mitään kynnyskysymystä, jos muutenkin jo häärii piikana.

Vierailija
28/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä miehellä on ponnistella, kun ap kuitenkin tekee kaiken?

Vierailija
29/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös parisuhde ole tiimi?

Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. Toinen tekee kotityöt ja toinen maksaa laskut?

Vierailija
30/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on helppo ratkaista. Jos mies ei hae niitä puita ja tuli sammuu, niin siinähän sytyttää uudelleen. Peset itse omat pyykkisi, mies voi jättää omansa koneeseen haisemaan niin kauaksi aikaa kuin lystää. Keittiön sotkut jättäisin sikseen, työntelisin kasat vaan nurkkaan ja tiskaisin omat astiani.
ÄLÄ MAHDOLLISTA SIKAILUA.

Mieshän tekee tuon ovelasti. Hän sanoo, että sitten talo ei lämpene ja on kylmä, jos tuli sammuu. Vetoaa myös siihen, koska olen opiskelija ja voin tehdä hommia enemmän välillä oman aikataulun mukaan niin minä ehdin vahtia tulta.. Ap

Toteat tähän, että takan ehtii lämmittää myös työpäivän jälkeen.

Vierailija
31/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ulkotöissä? Toimiiko mies siellä samoin? Monesti miesten kotitöihin osallistumisesta tai osallistumattomuudesta valittavat naiset eivät huomioi sitä valtavaa työmäärää, jonka mies tekee ulkona: raivaa pusikot, kaataa puut, ruoppaa rannat, korjaa laiturin, rakentaa verannan, aidan, pihasaunan ym. ym. Toki nainenkin voi näitä asioita tehdä, mutta huomattavasti tavallisempaa on, että mies puuhailee paljon ulkona. Silloin on kohtuullista, että nainen vastaavasti tekee hommia sisällä. Tai sitten kaikki työt tehdään yhdessä, mutta se voi olla aikaa vievää, jos perheessä on pieniä hoidetavia lapsia.

Vierailija
32/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ulkotöissä? Toimiiko mies siellä samoin? Monesti miesten kotitöihin osallistumisesta tai osallistumattomuudesta valittavat naiset eivät huomioi sitä valtavaa työmäärää, jonka mies tekee ulkona: raivaa pusikot, kaataa puut, ruoppaa rannat, korjaa laiturin, rakentaa verannan, aidan, pihasaunan ym. ym. Toki nainenkin voi näitä asioita tehdä, mutta huomattavasti tavallisempaa on, että mies puuhailee paljon ulkona. Silloin on kohtuullista, että nainen vastaavasti tekee hommia sisällä. Tai sitten kaikki työt tehdään yhdessä, mutta se voi olla aikaa vievää, jos perheessä on pieniä hoidetavia lapsia.

Ei tää sun viesti liity aiheeseen.

Pointti oli se, että toinen aloittaa hommia ja jättää ne puolitiehen, mikä sitten kuormittaa sitä puolisoa, kun joutuu perästä korjailemaan toisen jälkiä. Eli teki niitä hommia sisällä tai ulkona, niin tekis kunnolla alusta loppuun.

Vierailija
33/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takan lämmityksen valtavasta ponnistelusta päätelleen nämä asuu, jossain vanhassa hyvin huterassa talossa, jossa riittää ylläpidettävää.

Vierailija
34/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli se, että toinen aloittaa hommia ja jättää ne puolitiehen, mikä sitten kuormittaa sitä puolisoa, kun joutuu perästä korjailemaan toisen jälkiä. Eli teki niitä hommia sisällä tai ulkona, niin tekis kunnolla alusta loppuun.

Niin onko ap tässä nyt se lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka ei ole toimiva subjekti vaan tahdoton olento vailla vastuuta omista valinnoistaan, arvoistaan ja päätöksistään omassa elämässään?

Vierailija
35/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna sen ainakaan viedä tuhkaa pussissa ulos. Käy pian kuopiot..

Vierailija
36/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt et voi ottaa eroa, kun ei ole rahaa?

Mistä tiedät, että ei ole rahaa? Täällä ei osata kyllä muuta kuin ilkeillä. Ap

Eikö mammalahko syökynytkään hyeenalauman lailla miehesi kimppuun vaan käskikin sinua katsomaan sinne peiliin?

Vierailija
37/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom, pieni korjaus tähän, verannalle.

Vierailija
38/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa sen verran huteralle tönölle, että syytä olisi.

Vierailija
39/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais kuulla, mitä nää tämmöset miehet tekis jos joku pistäis kerranki hanttiin. Varmaan kantais aamulla pesukoneen pyykkeineen ulos..?

Vierailija
40/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai liittyy. Sen lisäksi, että mies tekee kaikki tai lähes kaikki hommat ulkona, hän tekee osan hommista sisälläkin. Miksi kuivien pyykkien nostaminen telineestä ja viikkaaminen kuormittaa enemmän kuin koko homman tekeminen koneen pyörittämisestä alkaen? Ja varmaan nainenkin sitä pitsaa syö, joten voi hyvin osallistua kokkaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä