Miehen raivostuttavat tavat ja kesken jäävät hommat
Siis tämä on hyvin yleistä: mies sanoo lämmittävänsä takkaa. Hän tekee siis etänä töitä kotoa käsin ja minä opiskelen tällä hetkellä. No lopulta mies kysyy, että haenko minä lisää puita.. Hän ei kerkeä koska istuu kokouksessa. Sitten käskee laittaa lisää puita ettei takka sammu. Itse istuu töitä tekemässä. Kuka lopulta lämmitti takan? Minä. Alkanut ärsyttää tuo, kun mies sanoo, että voisi lämmittää taloa.. Koska tiedän, että minä se kuitenkin päivystävän tulta.Toinen esimerkki. Mies rupeaa pesemään pyykkiä iltamyöhään. Lopulta laittaa vaan pyykit koneeseen, mutta ei ripusta kuivumaan.Kolmas esimerkki. Mies haluaa tehdä pitsaa. Leipoo sen, mutta keittiö jää mullin mallin. Ja minä siivoan sen lopulta. Minusta noihin hommiin ei pidä ryhtyä, jos ei tee niitä kunnolla. Monesti minulla on muutakin hommaa tai kiireitä, joten ärsyttää vaan tuo miehen leipominen tai lämmitys, koska tiedän, että lopulta itse teen suurimman osan. Onko kokemusta? Mitä tällaiselle voi tehdä?Ennen kuin joku älähtää niin joo teen kyllä suurimmaksi osaksi kotityöt jo nyt, joten näistä miehen puuhasteluista tulee vaan lisähommaa.
Kommentit (48)
Älä tee noita miehen kesken jättämiä hommia loppuun. Anna keittiön olla mullin mallin ja jätä pyykit koneeseen. Kai se ukko jossain kohtaa havahtuu.
No tuohan on helppo ratkaista. Jos mies ei hae niitä puita ja tuli sammuu, niin siinähän sytyttää uudelleen. Peset itse omat pyykkisi, mies voi jättää omansa koneeseen haisemaan niin kauaksi aikaa kuin lystää. Keittiön sotkut jättäisin sikseen, työntelisin kasat vaan nurkkaan ja tiskaisin omat astiani.
ÄLÄ MAHDOLLISTA SIKAILUA.
No ensinnäkään en todellakaan siivoaisi toisen keittiösotkuja jos toinen vaan ne sinne itsestäänselvästi jättää jälkeensä. Muutenkin lakkaisin olemasta automaattinen kotipiika ja alkaisin elää vaan ihan tavallista aikuisen elämää, missä osallistuisin asioihin yhden ihmisen verran (molemmin puolin joustaen ja ymmärtäen, tietysti). Siinähän se tulee molemmille näkyväksi että kuinka paljon kumpikin osallistuu.
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan? Koska ne voi.
Mitä hän on sanonut, kun olette asiasta keskustelleet?
Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyvä vai sen mahdollistaja?
Nyt olet lapsen tasolle typistetty viaton uhri?
Miksi olet yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan tunnet pelkkää raivoa? Hän voi olla raivostuttava, mutta sinä olet tyhmä.
Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan tunnet pelkkää raivoa? Hän voi olla raivostuttava, mutta sinä olet tyhmä.
Mistä päättelit, että tunnen pelkkää raivoa? Ap
Ja nyt et voi ottaa eroa, kun ei ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on helppo ratkaista. Jos mies ei hae niitä puita ja tuli sammuu, niin siinähän sytyttää uudelleen. Peset itse omat pyykkisi, mies voi jättää omansa koneeseen haisemaan niin kauaksi aikaa kuin lystää. Keittiön sotkut jättäisin sikseen, työntelisin kasat vaan nurkkaan ja tiskaisin omat astiani.
ÄLÄ MAHDOLLISTA SIKAILUA.
Mieshän tekee tuon ovelasti. Hän sanoo, että sitten talo ei lämpene ja on kylmä, jos tuli sammuu. Vetoaa myös siihen, koska olen opiskelija ja voin tehdä hommia enemmän välillä oman aikataulun mukaan niin minä ehdin vahtia tulta.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt et voi ottaa eroa, kun ei ole rahaa?
Mistä tiedät, että ei ole rahaa? Täällä ei osata kyllä muuta kuin ilkeillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ MAHDOLLISTA SIKAILUA.Mieshän tekee tuon ovelasti. Hän sanoo, että sitten talo ei lämpene ja on kylmä, jos tuli sammuu. Vetoaa myös siihen, koska olen opiskelija ja voin tehdä hommia enemmän välillä oman aikataulun mukaan niin minä ehdin vahtia tulta.. Ap
Sanot, että vai niin ja haet villapaidan päällesi ja villasukat jalkaan. Sano myös, että jos homma aloitetaan, se myös päätetään.
Onko mies muutenkin vähän häslä?
Oon itse tuommoinen, että on tuhat ideaa päässä ja ihan liian herkästi aloitan jonkun projektin ja heti perään toisen miettimättä loppuun. Lopulta ahhdistun ja hermostun itsekin kun oon kasannut itselle ihan liikaa tehtävää enkä edes muista mitä kaikkea olikaan tekemässä. Olen sotkuinen ja jätän asiat levälleen, en tee sitä tahallaan, mieli vaan ei pysy yhdessä asiassa kerrallaan ja olen ollut semmoinen muksusta asti.
Mulla nyt aikuisena alkamassa adhd-tutkimukset, sovin jokaiseen oirekuvaan muutenkin.
Eli onko mies ns hällä väliä-tyyppi, joka vaan olettaa sun korjaavan vai eikö itse tajua ja muista tehdä loppuun?
Mua itseä ainakin inhottaa ja hävettää olla tämmöinen kävelevä kaaos, enkä tosiaan sitä tahallaan tee. Mulla on onneksi mies joka on samanlainen kaaos, eikä se kyllä mun jälkiä korjaile kun ei se piittaa ollenkaan onko paikat järjestyksessä vai ei :D siivoan jälkeni itse sitten, kun havahdun siihen että taas jäi jotain väärään paikkaan ja asiat levälleen.
Yhtenäiset siisteyskäsitykset ja mielipiteet kodinhoidosta on muuten suhteissa todella tärkeitä.
Kun menin käymään miehelleni ensimmäistä kertaa niin järkytyin itsekin kaaoksesta. Sitten tajusin että ihan mahtavaa, ei ainakaan nalkuta mulle pienestä sotkusta. Eikö se ole nalkuttanutkaan kuten kaikki muut on tehneet kun eivät tajua että en todellakaan tarkoituksella jätä asioita levälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ MAHDOLLISTA SIKAILUA.Mieshän tekee tuon ovelasti. Hän sanoo, että sitten talo ei lämpene ja on kylmä, jos tuli sammuu. Vetoaa myös siihen, koska olen opiskelija ja voin tehdä hommia enemmän välillä oman aikataulun mukaan niin minä ehdin vahtia tulta.. Ap
Aika hutera talo teillä, jos ei pysy lämpimänä jos esim illalla töiden jälkeen lämmittää.
No älä juokse miehen käskystä.