Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
2341/2361 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, mitä juttuja joku jankuttaa. Mulla on käsitys, että 40-50v naiset on seksuaalisesti aktiivisempia kuin miehet, siksi näistä naisista kiinnostuu 3-kymppiset miehet, jotka tietää, että alle 30v naiset ei ole niin aktiivisia. Vanhemmista miehistä voi tuntua, kun vaimoakaan ei pano kiinnostanut 🙄 Ei riitä taidot kuin kokemattomalle...

Ja mitä tulee rahaan, miehethän kammoaa, että nainen pärjää itse.

Ystävät, ei ole mitään poikaystäviä ilman seksiä vaan ystäviä ja ei ole tarkoitus muuttua miksikään. Outo ajatus ystävyyden kautta..höpö höpö kaikille se ei toimi niin ja ystävystyä voidaan nimenomaan seksuaalisesti ja romanttisesti epäkiinnostavien kanssa, kyllä se olisi heti alkuun muuta, jos olisi.

Tästä tullaan "kaupankäyntiin', minä haluan seksiä parisuhteessa, muuten se on ystävyyttä, en myy sillä mitään. Jos miestä kohtaan ei ole tunteita, ei ole

Kommentoin tuota "nuoret miehet ja vanhat naiset" juttua:

Kun mä olin parikymppinen, tunsin voimakasta vetoa nelikymppisiin naisiin, ja useita hyviä kokemuksia heistä silloin sainkin. 

Nyt olen 40v, enkä koe jostain syystä enää mitään seksuaalista kiinnostusta 40-50v naisiin. 25-30v naiset on ainoat mitkä enää saa viisarin värähtämään. On kuin seksuaalisuuteni olisi muuttunut hyvin perustavanlaatuisella tavalla.

Arvelen, että tämä johtuu naisissa itsessään tapahtuneessa muutoksessa. 20-30 vuotta sitten nelikymppiset naiset olivat usein solakoita, iloisia ja sinut itsensä kanssa. Nykyään 40-50 v. naiset on hirveitä läskejä katkeroituneita mt-ongelmaisia kurppia, jotka ei voi sietää nuoria naisia eikä varsinkaan sitä, että miehet tykkää nuoremmista.

Vierailija
2342/2361 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on kyllä ollut useita hyviä ajatuksia tästä.

Jopa provokatiivisissa kirjoituksissa kaupankäynnistä oli pointtia. On totta, että parisuhteessa tuntuu olevan enemmän naisen kuin miehen haluamia asioita. En minäkään kaipaa turvan tunnetta, arjen huolten jakamista, tai nykyistä suurempaa panostusta siihen että koti/juhlat/lahjat/edustaminen on tip top. Myös matkat ja harrastukset tuntuvat menevän naisten ehdoilla, eli lisää mukavuuksia ja luksusta = rahanmenoa asioihin jotka ovat naiselle tärkeämpiä kuin miehelle.

Kaupankäynti tulee mukaan siinä, että koska nuorelle naiselle kumppanin löytäminen on helpompaa kuin nuorelle miehelle (pl. harvat suositut miehet), ensimmäisellä kierroksella mennään useammin naisen toiveiden ja aikataulun mukaan.

Tarjolla olevat naiset tuntuvat olevan ns. tavallisia naisia. Ja ikävä kyllä, en ole heistä kiinnostunut. En k

Tuossa on se fundamentaalinen ongelma, että tapailusuhdetta haluavissa on miesenemmistö -> naiset nostavat rimaa, eli jos mies haluaa tapailusuhteen, on hänen oltava komeampi ja supliikimpi verrattuna siihen jörrikkään joka tuhisee turvallisena kainalossa 24/7.

Lopulta tämä kääntyy niin, että vain pieni osa miehistä omaa mahdollisuuden tapailusuhteisiin (ja vielä pienempi osa seksisuhteisiin, joissa naiselle ei anneta minkäänlaista sitoutumista, eli sitten täydyy olla todella laadukas muna jos antaa pelkästään sitä).

Tämän seurauksena miesten tasokas vähemmistö päätyy tilanteeseen jossa kaikki naiset haluavat heitä, mutta eivät tasokkaimmat naiset jotka vaativat kaiken. Joten he päätyvät treffailemaan useampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/2361 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, mitä juttuja joku jankuttaa. Mulla on käsitys, että 40-50v naiset on seksuaalisesti aktiivisempia kuin miehet, siksi näistä naisista kiinnostuu 3-kymppiset miehet, jotka tietää, että alle 30v naiset ei ole niin aktiivisia. Vanhemmista miehistä voi tuntua, kun vaimoakaan ei pano kiinnostanut 🙄 Ei riitä taidot kuin kokemattomalle...

Ja mitä tulee rahaan, miehethän kammoaa, että nainen pärjää itse.

Ystävät, ei ole mitään poikaystäviä ilman seksiä vaan ystäviä ja ei ole tarkoitus muuttua miksikään. Outo ajatus ystävyyden kautta..höpö höpö kaikille se ei toimi niin ja ystävystyä voidaan nimenomaan seksuaalisesti ja romanttisesti epäkiinnostavien kanssa, kyllä se olisi heti alkuun muuta, jos olisi.

Tästä tullaan "kaupankäyntiin', minä haluan seksiä parisuhteessa, muuten se on ystävyyttä, en myy sillä mi

Toisaalta nuoret naiset ovat myös pullukoita, ja täynnä ajatusta että Nuori Nainen on jotain mitä pitäisi kunnioittaa ja kumartaa.

Tuo kuulostaa vain puumailmiöltä. Naiset kuvittelevat että puumassa vetoaa "nuorekkuus". Ei vetoa, vaan nimenomaan se ikäero. Puumassa nähdään kokenut nainen joka tekee sen mitä nuoret naiset eivät tee, eli ottaa ohjat ja vie.

Vierailija
2344/2361 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin keskustelu jälleen hyvin osoita sen, että miksi ihmiset sinnittelevät epätyydyttävissä avioliitoissa eivätkä uskalla erota. Eiköhän tämä keskustelu hyvin alleviivaa sitä, että ei kannata. Ei ole mitään parempaa tarjolla. 

Vierailija
2345/2361 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valehtelija ja mulkku.

Vierailija
2346/2361 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset ette oikein tunne miesten biologiaa. Mies on kunnossa ikävuodet 16-50v. Kaikki ei sitäkään, kuten minä. Miksi te kiilaatte vanhaa miestä yhtään mihinkään. Haluttomuus omalla kohdallani johtuu Finasterid lääkkeestä. Nyt olen 68v, enkä ole 20 vuoteen tarvinnut naista mihinkään. Finasterid vie ensin kyvyn ja sitten sukupuolivietin. En erityisemmin kaipaa juttuseuraakaan. Olen tyytyväinen elämääni tällaisena.

2347/2361 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 51-vuotias, kun tapasin nykyisen puolisoni, hän muutaman vuoden vanhempi. Tunnistan tuon, mistä puhut. Ennen tapaamistamme olin ollut sinkkuna reilut seitsemän vuotta. Tinderiä ei silloin vielä ollut mutta nettideittailukokeilu osoitti alle kahdessa viikossa, että se ei kannata. Eräässä sinkkuyhteisössä olin jonkin aikaa mukana, mutta siellä me 40+ naiset olimme lapsemme jo tehneitä yksinhuoltajia ja ikäisemme miehet vasta ensimmäisellä kierroksella etsimässä äitiä mahdollisille tuleville lapsilleen, joten eipä sieltä jäänyt mitään käteen kummallekaan sukupuolelle. Baareissa en enää juuri jaksanut käydä, korkeintaan pari kertaa vuodessa. Matkustelin kyllä paljon, mutta en ollut kiinnostunut kaukosuhteesta.

Puolisooni en luultavasti olisi törmännyt missään ellei meillä olisi ollut yhteistä ystävää, jonka kautta tapasimme. Hänkään ei tietääkseni käyttänyt mitään nettideittejä eikä käynyt baareissa ja lisäksi asuimme eri

Suomessa seksiä saa niin kovin helposti. Usein jo ekalla näkemisellä. Viimeistään tokalla. 

Mies katsoo, että vaikkei nainen olekaan sopiva parisuhteeseen, nii harrastetaan seksiä kuitenki ku se on kivaa. 

Halutut miehet ei kelpuuta ketä vain. Jos on hyvä mies, niin naisia kyllä parveilee ympärillä. 

Vierailija
2348/2361 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaatii toisiltaan niin paljon.

Vierailija
2349/2361 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää ulkonäön vaatimukset minimiin ja samoin koulutukset, talous, ym. ja keskittyä tutustumaan persoonaan ja siihen mikä on yhdistävää elämänkatsomuksessa, arvoissa ja sopiiko elämisen tyyli yhteen. Muistuttaisin että ulkonäkö ja raha eivät tuo onnea eivätkä kestävyyttä parisuhteeseen.

Hyvin sanottu!  Osa kommenteista tässä keskustelussa on niin ihmeellisiä, että en voi ymmärtää ajatteleeko jotkut todella niin vai onko ne vain provoiksi tarkoitettuja  Mutta jtoisissa kommenteissa on selvästi fiksua ajatusta ja niistä saan toivoa, että on niitä täysipäisiäkin ihmisiä vielä olemassa.  ;-)

Vierailija
2350/2361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder pilasi kaikki ja sugardaddy ilmiö

Vierailija
2351/2361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ nainen ja ollut yli 10v yksin. Puhelias ja seurallinen, mutta deittisovelluksiin en lähde itseäni myymään. Sillä uskon, että live-elämässä tulen nähdyksi paremmin.

Tosin usko on vuosien saatossa mennyt täysin. Miehet eivät oikein jaksa pidemmän päälle innostua vaan jatkavat etsimistä. Mitä lienee hakevat? Nuoret miehet ovat kiinnostunermpia.

Vierailija
2352/2361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska parisuhdetta ei enää tarvitse : )

Vierailija
2353/2361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä luuli että ylenpalttiset vaateet olisi jäänyt nuoruuteen, mutta eivät ne mihinkään ole kadonneet, ovat vain muuttaneet muotoaan ja lisääntyneet jopa. Sitä on moni jo saanut niin itsepäisiä ajatuksia että toisella osapuolella pitää olla tätä ja tuota henkistä ja fyysistä pääomaa. Lisäksi omat piintyneet ja hyväksi koetut (eivät monesti edes ole sellaisia) tavat asettavat haasteita uuden suhteen muodostamiseen. Olen tämän hyvin vahvasti huomannut näin 45-vuotiaana miehenä. Ehkä kyse on somesta ja netistä.

Vierailija
2354/2361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat nykyisellään kulutustavaraa jotka ovat erittäin helposti, nopeasti ja vaivattomasti korvattavissa, erityisesti miehet, sikäli jos tämä ei ole kaikilta laaduiltaan yhteiskunnan ylintä desiiliä.

Sikäli jos taas olet keskinkertainen mies niin eihän sulla ole tilastollisesti katsoen kuin pelkkää hävittävää parisuhteissa. 

Vierailija
2355/2361 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa päästä parisuhteeseen näin 40 ja 50 välissä. Tosi helposti tutustuminen lopetetaan alkumetreillä. En usko, että toisesta tietää siinä vaiheessa juuri mitään. 

Sit naisilla on pitkät vaatimuslistat, minkälainen mies kelpaa. Pitää olla rahaa, kallis auto, kallis asunto, tietynlainen pukeutumistyyli(esim kauluspaita ja suorat housut koko ajan), lihaksikas treenattu vartalo ja sit pitää olla matkustelemassa ulkomaille usein.

Kun taas minulle ei ole väliä onko toisella rahaa vai ei. Ei tarvitse olla minkään mittavaatimusten mukainen. Enkä mielellään koko ajan toivo mitään matkustelua enkä varsinkaan ulkomaille. Suomi kelpaa hyvin. Kunhan on reilusti oma itsensä. Eli ihan tavallinen normaali nainen olisi se mitä haluaisin. Ihan normiarkea elämään ja tilanteen mukaan tekemistä ja menemistä. Kotona ajan vietto erittäin hyvin kävisi. 

Vierailija
2356/2361 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on kyllä ollut useita hyviä ajatuksia tästä.

Jopa provokatiivisissa kirjoituksissa kaupankäynnistä oli pointtia. On totta, että parisuhteessa tuntuu olevan enemmän naisen kuin miehen haluamia asioita. En minäkään kaipaa turvan tunnetta, arjen huolten jakamista, tai nykyistä suurempaa panostusta siihen että koti/juhlat/lahjat/edustaminen on tip top. Myös matkat ja harrastukset tuntuvat menevän naisten ehdoilla, eli lisää mukavuuksia ja luksusta = rahanmenoa asioihin jotka ovat naiselle tärkeämpiä kuin miehelle.

Kaupankäynti tulee mukaan siinä, että koska nuorelle naiselle kumppanin löytäminen on helpompaa kuin nuorelle miehelle (pl. harvat suositut miehet), ensimmäisellä kierroksella mennään useammin naisen toiveiden ja aikataulun mukaan.

Tarjolla olevat naiset tuntuvat olevan ns. tavallisia naisia. Ja ikävä kyllä, en ole heistä kiinnostunut. En koe mitän palavaa halua päästä makoilemaan sohval

Tämä oli hyvin kiteytetty ja vahvisti juuri mielikuvaa mitä minulla on: mies haluaa rennon tapailusuhteen naisen kanssa JOSTA EI OLE RIITTÄVÄN KIINNOSTUNUT. Siis jos sinulle on naisena tarjolla netflix & chilliä eikä mitään muuta, älä elättele toiveita että tästä vielä kehittyy jotain isompaa. Mies haluaa kyllä sitoutua, mutta ainostaan sellaiseen naiseen jonka todella haluaa. Tyytymissuhteet on asia erikseen ja ne tekee yleensä molemmat osapuolet onnettomaksi: toinen turhautunut kun ei koe kumppaniaan tarpeeksi tasokkaaksi, ja toinen ihmettelee miksi ei kelpaa sille toisella vaikka kaikkensa antaa ja yrittää.

Vierailija
2357/2361 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ansainnut kaiken, mitä tapahtuu. Mikään ei ole sattumaa. Nyt peilin eteen katsomaan, että onko oma-arvon tunto liian korkea? Yritätkö kumppania yli oman tasosi? Evoluutio on tarkoittanut, että perheitä ei perusteta enään vanhempana, jonka vuoksi tuo ikä ei ole enään ideaalinen kumppanin etsintään. Parhaat ja onnekkaimmat on varattu aikoja sitten. Ne, joilla on kyky muodostaa elinkautinen parisuhde, ei etsi enään tuossa iässä  "sitä oikeaa". He odottavat jo lapsen lapsia. 

Vierailija
2358/2361 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäiseen elämään tottunut ei kovin helposti sopeudu vakituiseen parisuhteeseen, jos enää ollenkaan. Jossakin vaiheessa toisten mielipiteet voivat lakata kiinnostamasta.

Vierailija
2359/2361 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina ollut mahdotonta saada kumppania. Näin oli 2000 luvulla, 2010 luvulla, ja edelleen nyt 2020 luvulla. 

Eli mun tapauksessa mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
2360/2361 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on ansainnut kaiken, mitä tapahtuu. Mikään ei ole sattumaa. Nyt peilin eteen katsomaan, että onko oma-arvon tunto liian korkea? Yritätkö kumppania yli oman tasosi? Evoluutio on tarkoittanut, että perheitä ei perusteta enään vanhempana, jonka vuoksi tuo ikä ei ole enään ideaalinen kumppanin etsintään. Parhaat ja onnekkaimmat on varattu aikoja sitten. Ne, joilla on kyky muodostaa elinkautinen parisuhde, ei etsi enään tuossa iässä  "sitä oikeaa". He odottavat jo lapsen lapsia. 

Aika fatalistinen ajatustapa. Osittain olet oikeassa, mutta aika paljon on edellisessä elämässä pitänyt tehdä pahaa, jos eteen tulee vain hyväksikäyttäjiä, jotka hyvin aikeensa ovat piilottaneet. Ei kukaan ole ajatustenlukija, oli sitten hyvä tai paha ihminen.

Nuorena parinhaku tähtäsi perheen perustamiseen. Keski-ikäisen parinhaku on erilaista. Tässä iässä etsitään semmoista kumppania, joka sopii itselle ja elämään hyvin, ei semmoista, minkä kanssa pitää vääntää ja kompromissailla koko ajan. Saatika jos on juoppo tms. Tässä iässä etsitään oikeasti sitä elämänkumppania. 

Itse nuoruuden epävarmuuksissani valitsin väärin. Elämä sujui pitkään lasten juttujen mukaan kunnes he kasvoivat ja havahduin, että eihän minulla edes ole parisuhdetta, vaan iso lapsi tuossa sohvalla odottaa huolenpitoa. Ei ole minun loppuelämäni tuossa.

Nyt olen mieluummin yksin kun otan jonkun puolittaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi