Miten sais aikaan koko kämpän siivouksen? Siivoisko joku mun kanssa samaan aikaan?
Voitais ottaa aina sama askare samaan aikaan? Tai miten sitä sais motivaatiota, kun elämä on yhtä jatkuvaa siivoamista. Joka hemmetin nurkka on taas täynnä roinaa ja sotkua. Ei niin yhtään huvittais tarttua toimeen, kun on iso urakka eikä mikään pikkuhomma. Vai delegoisko vaan muulle perheelle...mulla ois kyllä tänään vapaa ja aikaa sillä välin kun muut koulussa.
Kommentit (17)
Mä vaan nysvään pikkujuttuja tänään, muuten olis kiva idea :)
Nyt odottelen uuninpuhdistusaineen vaikuttamisen ajan.
Ikkunoitakin pitäis alkaa kyllä pesemään, mutta tiedän, että se ns. leviää ka lopulta on koko kämppä siivottu ja pesty viimeistä sohvatyynyä myöten.
Mikset vaan tilaa tinderistä siivoojaa? Lettupalkalla..
Hanki syöpä korvaan ja syyllistä molemmat poikasi siivoamaan kämppä. Näin minä tein ja hyvin toimii. Tekevät sen ilmaiseksi mutta miinuspuolena voin kertoa ettei keskussairaalassa käynnit ja oleskelu ole ilmaista.
Tee klassikko to do list ja hoida jokin tietty alue kerrallaan. Ei siis huone kerrallaan vaan pienempi alue kerrallaan. Kuten sänky + sängyn ympärys, käytävä, keittiön pöytä, keittiön tasot, jääkaappi jne. Lopuksi imurointi ja moppaus huone kerrallaan.
Sitten kun kaikki on tehty palkitse itsesi jotenkin kuten katsomalla joku mukava leffa ja rentoudu.
Siirtele isoimmat rojut paikoilleen, oikaise pinot suoriksi ja imuroit enimmät villakoirat, niin johan näyttää vartissa paremmalta.
To do lista on hirvittävä (mulle):
-sauna tavarat keräys, lattian imurointi
-kylppäri tavarat paikoilleen, pyykkien viikkaus, pyykin pesu ja ripustus, pyyhkeitten vaihto, peilikaapin siivous, lavuaarin ja pöntön pesu, imurointi
-eteinen tavarat paikoilleen, imurointi, talvivaatteet säilöön
-vessa lavuaarin ja pöntön pesu, peilitason siivous, imurointi, kissan hiekka-astian siivous, pyyhkeiden vaihto
-lasten huoneet tavarat paikoilleen (tässä paljon työtä), petaukset (lakanatkin pitäis pestä ja vaihtaa), imurointi
-olohuone taas tavarat paikoilleen, imurointi
-makuuhuone, tavarat paikoilleen (tässä paljon thötä), imurointi, petaus (lakanat pitäis pestä ja vaihtaa)
-ruokahuone tavarat ja astiat paikoilleen, pöydän pyyhliminen, imurointi
-keittiö tavarat paikoilleen, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, loppujen käsintiskaus, tasojen pyyhkiminen, imurointi
-lisäksi joskus pitäisi lattiat pestäkin, samoin ikkunat, vaihtaa ja pestä sohvanpäälliset, pestä ja silittää verhot, siivota kaappeja ja karsia niistä tavaraa pois, sitten kierrättää jonnekin vielä käyttökelpoista, kukkien mullat vaihtaa, pölyjä pyyhkiä joskus, jos aikaa ja energiaa heh niin ulkovarastossakin olisi siivottavaa, samoin auto...
En jaksa tätä kaikkea kerralla. Mistähän kannattais aloittaa..? Keittiön jos siivoon, niin saman saa tehdä heti huomenna taas uudestaan, ei näy kohta työn jälki enää missään...
Roskat pitää myös viedä, niitä riittää monta säkillistä.
Hyviä vinkkejä on jo tullutkin, edelleen minä voin tulla rahaa vastaan siivoamaan. 😀
Jos joku haluaa siivota toisen asunnon, niin suosittelen että palkka on 50 €/h. Niin vastaa sitä, että työ on raskasta ja erittäin kuormittavaa. Milloin yhteiskunta arvostaa siivoojan työtä?
Vierailija kirjoitti:
To do lista on hirvittävä (mulle):
-sauna tavarat keräys, lattian imurointi
-kylppäri tavarat paikoilleen, pyykkien viikkaus, pyykin pesu ja ripustus, pyyhkeitten vaihto, peilikaapin siivous, lavuaarin ja pöntön pesu, imurointi
-eteinen tavarat paikoilleen, imurointi, talvivaatteet säilöön
-vessa lavuaarin ja pöntön pesu, peilitason siivous, imurointi, kissan hiekka-astian siivous, pyyhkeiden vaihto
-lasten huoneet tavarat paikoilleen (tässä paljon työtä), petaukset (lakanatkin pitäis pestä ja vaihtaa), imurointi
-olohuone taas tavarat paikoilleen, imurointi
-makuuhuone, tavarat paikoilleen (tässä paljon thötä), imurointi, petaus (lakanat pitäis pestä ja vaihtaa)
-ruokahuone tavarat ja astiat paikoilleen, pöydän pyyhliminen, imurointi
-keittiö tavarat paikoilleen, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, loppujen käsintiskaus, tasojen pyyhkiminen, imurointi
-lisäksi joskus pitäisi lattiat pestäkin, samoin ikkunat, vaihtaa ja pestä sohvanpäälliset, pestä ja silittää verhot, siivota kaappeja ja karsia niistä tavaraa pois, sitten kierrättää jonnekin vielä käyttökelpoista, kukkien mullat vaihtaa, pölyjä pyyhkiä joskus, jos aikaa ja energiaa heh niin ulkovarastossakin olisi siivottavaa, samoin auto...
En jaksa tätä kaikkea kerralla. Mistähän kannattais aloittaa..? Keittiön jos siivoon, niin saman saa tehdä heti huomenna taas uudestaan, ei näy kohta työn jälki enää missään...
Eikös wc ja keittiö ole tärkeimmät kohteet pitää siistinä, jospa aloitat niistä.
Perheenäitinä ainakin mua eteisen siisteys piristää, vaikka muualla ei oliskaan siistiä.
Laske kännykkä pois kädestä, laita jotain hyvää musiikkia, kerää tavarat kaikkialta paikoilleen, pyyhi pahimmat pölyt ja pese pönttö. Siinä se. Muun ehdit joku toinen päivä. Mikäs kiire tässä.
Ikkunat menee vielä siitepölystä likaiseksi, turha homma vielä.
Tavaroittdn järjestys on usein isoin työ, sit kun ne on paikoillaan on helppo imuroida ja pyyhkiä.
Siivosin jo eikä mennyt kauan. Imuroin koko asunnon ja keittiön lattiaan piti vähän käyttää märkää rättiä. Oli muutama kahvi ja mehutahra. Viimeiset pyykit heitin pyörimään. En hukannut aikaa metatöihin.
M
Mulla täällä 400 m2 oktalo, joka paikka lasten takia sekaisin. Ikkunaruutuja pestäväksi 300 kappaletta. Valmistujaisjuhlat kk päästä 😱😱😱
Ikkunat vasta kun siitepölykausi loppuu. Astiat tiskattu.
Tehään joku lista tehtävistä askareista, ja sit yks kerrallaan hoidetaan samaan aikaan?