Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" @" MARRASMURUJEN MAANANTAI " @"

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli 78? muistaakseni sai viime viikolla marrasmurun ja voivat olosuhteisiin nähden hyvin.

Galluppiin: mulla on housja tullut ostettua kirppikseltä edulliseti. Paitoja ym ei kun olen melko L kokoa muutenkin et ovat mahtuneet. Imetyspaitoja olen tälläkertaa ostanut myös käytettynä ja liivejä myös.

Oma napa. Meillä ollaan sit kaikki kipeenä. 3-v flunsassa, heräili janoon monta kertaa yössä, samoin esikoinen 11-v, minä ja mieskin oireilee. meni töihin kuitenkin. Et sellanen rumba 5-henkisessä perheessä jo jonkinmoinen ongelma käytännön asioiden kans.Tyttö terveenä ja Hesaan piti lähteä kisamatkalle vielä viikonloppuna.Saa nähdä mitä tulee. Mieskin lähtee kolmen päivän työmatkalle jos nyt ei kuume nouse.

Jännä homma et nyt kun flunssa oireilee, keskittyy vaan tuohon kurkkukipuun ja päänsärkyyn et vauvatuskat on unohtunu ja kaikki suonenvedot hävinneet. Outo juttu. Taitaa vaavikin olla flunssan kourissa hiljempaa...heh..

mut nyt kattoo BB:tä mitä sielää oikein on taas tapahtunu.

Vierailija
22/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, miten alkaa paikta yhdellä jos toisellakin kypsymään. Itsekin soittelin neuvolaan ihan vain varmisteluja tuon " kokoarvioepäsuhdan" (8 viikossa vain 800g vauvalle painoa - eka arvio ultralla, toinen " näppituntumalla" ) huolestuttamana. Kuulemma jos lapsi liikkuu normaaliin tapaansa, ei pitäisi olla syytä huoleen, vaikka pieni olisikin. Antoi tosin th ymmärtää, ettei ihan ole noihin näppituntumiin uskomista... Kyselin myös lähestyvän synnytyksen merkeistä, itsellänikin limatulppaa alkoi ilmaantua eilen ja maitoa herui suihkun jälkeen. Saattaa kuulemma tuo " limatulppavaihe" kestää uudelleensynnyttäjillä kauankin. Supistelee jatkuvasti, tuntuu ikävältä enimmäkseen alaselässä, muttei missään nimessä synnytyssupistuksilta. Mielenkiintoista kuitenkin! Itse toivon, että ainakin 37 viikkoa olisi kasassa ennen kuin tositoimiin joutuu. Saisi vauva kasvaa mahdollisimman kauan masussa.

Mammavaategalluppiin: Omistan parit keskiraskauden ja parit loppuraskauden housut ja pari mekkoa. Paitoja taitaa olla lähes 10. Ilman äitiyshousuja en mitenkään pärjäisi. Tykkään myös aika tyköistuvista paidoista, joten mammapaitoja käytän, jotta saan mahan kokonaan vaatteiden sisälle. Takkia en ole joutunut hankkimaan, menee onneksi villapidoista muutamat päälle ja takki auki voi viipottaa, kun ei ole kamalan kylmä. Hauska oli marrastoiveen(?) kommentti hoikentavista mammavaatteista :) Omasta peilikuvasta ei hoikkuus tule millään mieleen...

Ingefära 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta tosiaan alkaa muruja pian poksahdella! Miten tähän porukkaan onkin kasautunut niin paljon *hätäisiä* maailmaantulijoita =O Hyvä kuitenkin, kun olette kaikki jo niin hyvillä viikoilla kuitenkin. Jotta odotellaan vain tovi ja saadaan alkaa laittaa pitkiä onnittelulistoja =)

Täällä ei varmasti olla synnyttämässä, vaikka ensimmäisiä lasketunajanlistoilla ollaankin! Hiukkasen harmittaa, eikä oikeastaan edes vähän =( Kokemuksesta tiedän odottaa aina vain jätimpää vauvaa, mitä pidemmälle mennään ja jotenkin se saa nolottamaan, sillä eihän vastasyntynyt voi olla iso... Ja entäs sitten sellaisen maailmaanpuskeminen! HUI!!! Minä siis voin huoletta ilmoittautua siihen listaan, joka keikkuu täällä viimeisenä reippaasti yliajalla =( Ei naurata, kun kaksi pientä ikiliikkujaa melskaa jaloissa ja itse on kuin norsu hidastetussa filmissä =O Vaikka olo on kyllä muuten ihan hyvä, en voi valittaa, että liiemmin olisi kipeää tai vaikeaa...

Ja mieskin on sitten aloittanut sen *perinteisen seksilakon* =( Voi p...le!!! Ei kuulemma uskalla, ettei ala syntymään!!! Ja eipä kyllä siitä ole pelkoa eikä toisaalta mitään haittaa olisi, vaikka yrittäisikin... Omaa saunaakaan ei ole, joten jää vain siivous, mikä ei innosta sitten yhtään. HÖH!

Ei ole tahtonut muutamaan iltaan tulla uni. Yöllä ei onneksi ole sitä alituista vessassa ramppaamista, vaikka ihan ilman niitäkään ei mennä. Aamulla en silti yllätyksekseni ole kuitenkaan ollut niin väsynyt, kuin olisi voinut olettaa. Varmaan taas nuo hormonit... pitäisi siis tajuta käyttää hyödyksi ja suursiivota huusholli, laittaa ruokaa ja leipomuksia pakkaseen (joka tosin pieni ja pitäisi ensin sulattaa), käydä joululahjaostoksilla jne., suunnitella se talo ja paljon muuta...

Myötäelän niissä anoppituntemuksissanne!

Oma (.) ei tosiaan mitään uutta! Möyritään vaan, tuuppitaan mahaa ilkeästi, nipistellään ja supistellaan heikosti...

Vierailija
24/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingefära: minäpä hyvikin kirjoitin hoikentavista mammahousuista... Ihan oikeesti mulla on parit mammapökät, jotka päällä jalat ja takamus näyttää (erheellisesti) tosi kapeilta :) Sanomattakin selvää, että jommat kummat niistä on päällä kun julkisesti esiinnyn ;) Ne jotenkin hämäävällä tavalla korostaa nimen omaan mahaa ja sitten leikkaus on sellainen, että jalat näyttää hyvinkin kapoisilta. Ja voit uskoa, että kun mullekin on jo lähes 20kg tullut painoa, että ei ne takamus ja reidet oikeasti kovin hoikat ole...

TalviSalamalle tsemppiä seksilakkon kestämiseen... Minä just viikonloppuna totesin miehelle, että nyt alkaa sitten säännöllinen seksielämä uudestaan... On ollut jonkin aikaa melko satunnaista meillä sillä rintamalla, mutta nyt ajattelin vaatia joka perjantaisen panon saunan päälle ;) Ja toki aina perjantaina päivisin siivoilen. Joten tulee kerran viikossa tuo SSS-osasto hoideltua... Vaikka eipä siitä saa kuin kipeän selän ja kovemmat turvotukset. No, tuleepa ainakin fiilis että tekee jotain edistääkseen vauvan syntymää... Harhaa sekin, kuten nuo hoikentavat housut ;)

Vierailija
25/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jännittävissä" merkeissä näkyy viikko alkaneen: )

Yhdellä sun toisella alkaa olla jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Kellään meistä se ei tosiaan kovin kaukana ole, mutta odottavan aika on pitkä sanotaan.

Kun sain kuulla oman käynnistysajan, tuntui, että vähiin käy aika ja pientä jännitystä alkoi tuntumaan. Nyt kun sitten laskee päiviä, niin ei ne meinaa vähetä sitten millään. 15 yötä vielä (enään) ; )

(.) Supistellut on eilisestä illasta saakka. Yöllä vähän rauhallisempaa ja sain nukuttuakin muutaman tunnin. Aamu viideltä sitten napakoitui ja edelleen aika kipakoita tulee. Välillä tiheämmin ja välillä harvemmin. Kellottaa en jaksa, kun ovat kuitenkin ihan siedettäviä. Maitoa ja tulppaa ei täällä " kehissä" niinkuin teillä joillakin. Niin eikä myöskään sitä seksiä... mielessä sitäkin enemmän : )

Neuvola vasta 18.10 ja sitten 24.10 se käynnistelyaika, että rauhoittunut on juoksut neuvolaan ja polille. Nyt vaan lasketaa päiviä ja odotellaan rauhassa.

Kaikille voimia näihin " jännittäviin" loppuodotuksen vaiheisiin

Olivi@ & Mönkiäinen 36+3

Vierailija
26/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on Marrasmuruja jo tuloillaan! Minulla ei edelleenkään ole ensimmäistäkään supistusta tai muuta synnytykseen viittaavaa ollut, joten taidanpa täällä pyöriä vielä hyvän aikaa.

Ihanaa tänään kävin pitkästä aikaa kampaajalla! Mulla on hiusten kasvu raskauden aikana hidastunut tosi paljon (mikä on hyvä!), ennen sain rampata kampaajalla vähintään neljän viikon välein mutta nyt meni melkein kaksi kuukautta eikä vieläkään olisi ollut ihan pakko. No nyt ei varmaan tarvitse käydä enää ennen synnytystä...

Mammavaatteista... Ostin parit farkut ja muutaman mammapaidan, kesällä käytössä oli myös äitiysfarkkuhame joka oli ihan huippu ostos. Äitiysalushousuja en ole ostanut, normaalit matalamalliset menee jalkaan ihan mukavasti. Kotona olen pitänyt mitä päälle mahtuu ja noilla muutamilla mammavaatteilla liikkunut " yleisillä paikoilla" .

Seksilakosta... Meillä petipuuhat on loppunut melkein kokonaan jo pari kuukautta sitten, alakerrassa paikat on sen verran herkkänä että pelkkä ajatuskin seksistä kirveltää ja polttelee :( Olen kyllä käyttänyt Ceridal Intiimiä mutta ei se ole hirveästi auttanut joten miehellä piina jatkuu toistaiseksi, voi raukkaa.

Nyt kaura-omenapaistosta uuniin...

Nasketti rv 35+4

Vierailija
27/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan täältäkin

Aamulla taas sataa tihutti etten viittiny ottaa poikaa mukaani kun lähdin viemään tyttöä kerhoilemaan ja siitä itse sitten labraan verikokeisiin antamaan sen paasto-arvon, oli kyllä ihanaa olla hetki aivan yksikseen tuolla sairaalassa ja kokeen jälkeen pääsin nauttimaan aamupalasta sairaalan kahvioon, heh tuli sitten otettua sämpylän lisäks oikeen kunnollinen munkkipossu =D, mitäköhän sokerit ois sanoneet sen jälkeen.

Ootellaan: olitkos se sinä joka kysyit kalapuikkojen kanssa tehtävää kastiketta, itse käytän tätä ohjetta:

1prk kermaviiliä

2-4rkl kurkkupikkelssiä

jonkin verran tilliä

1-2 rkl sinappia (ei pakollinen)

tai sitten teen valkokastikkeen, enemmän tykkään kuitenkin tuosta kylmästä kastikkeesta kaiken kalan kanssa.

(.) Herätti viime yönä muutaman kerran vessaan asioimaan ja muutenkin jaksanut taas myllertää tuolla vaikka kuinka, ei tunnu nyt rauhoittuvan juuri millään, ehkä sitten iltaa kohden rauhoittuu saas nyt nähdä

Nyt pizzan tekoon, pakko saada kaapista melkein kaikki pois niin aattelin tehä sit pizzaa....

Vierailija
28/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Viikonlopun oon ollu poissa, joten koneelle en oo päässy, enkä oo vielä ehtiny lukea kaikki viikonlopun uutiset.. Mutta totta tosiaan, tuntuu vähän siltä että pian on muutamalla nyytti sylissä. =) Meikäläinen voi paksusti varmaan vielä joulukuussakin kun mitään " oireita" ei ole. No, muutaman viikon masukki saakin vielä kasvaa.

Tänään kävin myös neuvolassa. Painoa tullut huimat 900g/ viikko. =( Ei kiva! Nyt yhteensä 14kg, kai sitä lähemmäs 20kg mennään... Verenpaine 100/70, pissa puhdas, pientä turvotusta ollut sormissa eilen ei muualla, hb 132, sf 31,5 meni hieman yli keskikäyrän.

Lääkärinaikaa mulla ei enää ole, viime kerta oli rv 32, joten hieman tässä jänskättää toi vauvan koko. Jos nyt alkaa kavaan ihan hirmuvauhtia loppua kohden... No, kyllähän se tavalla tai toisella ulos tulee kun sen aika koittaa =)

Itseä ei jännitä vielä, kun laskettuun aikaan on vielä 6 viikkoa eikä minkäännäköisiä oireita ole suuntaan eikä toiseen.

Mammavaatteista on ollut juttua. Itse sain lainaksi miehen veljen tyttöytävältä aika paljon vaatteita joten omia hankintoja ei ole montaa. Parit housut ja 4-5 paitaa. Nyt alkaa kyllä jo kyllästyttää nämä samat vaatteet päivästä toiseen... Pian saa alkaa käyttää " omia" vaatteita!!

Rakastelusta; meilläkin kerrat harventuneet. Mutta mieskään ei siitä valita. Hän sano mulle että " kyllä mä ymmärrän, ja sitäpaitsi vauvahan voi purra hänen vehkeitä kun pää on alaspäin" . Miesten huumoria!! =)

Eli enemmän meillä harrastetaan halailua ja hellimistä nykyään.

Muuten, koska pitää alkaa huolestuun vauvan liikkeiden vähenemistä?? Paljonko vauvan pitää liikkua että se on normaalia?? En huomannu kysyä neuvolatädiltä..

Nyt hakeen rennie.. =/

rusina rv33+4

Vierailija
29/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lihaperunalaatikon uuniin ja ajattelin tässä välissä kirjoitella taas, ennen kuin mies tulee töistä.

Tuo kalakastike kuulosti hyvältä. En ole pitkään aikaan paistanut silakkapihvejä, joten voisin hyvin tehdäkin niitä tässä jonakin päivänä. Valkokastiketta minäkin yleensä olen tehnyt, mutta se on jotenkin niin aikaa vievää kun ei millään jaksaisi ihmetellä lieden ääressä, ettei pala sitten pohjaan. Valkokastikkeesta tulikin mieleeni, josko tekisin tänään iltapalaksi maitokiisseliä ja mansikkaa...kun tuota maitoa on taas ihan riittämiin jääkaapissa. Toinen vaihtoehto on tietenkin pannari, joka on sekin tosi hyvää...

Nukahdin puolen päivän aikoihin ihan väkisin tähän sohvalle ja heräsin kun piti lähteä hakemaan lapsia koulusta. Puolitoista tuntia sain koisata ihan rauhassa. Onneksi sisäinen kelloni herätti...

Äitiysvaatteista: Minulle ei ole minään raskausaikana mahtuneet normivaatteet päälle, eli on ollut pakko mennä kauppaan ostamaan äitiysvaatteita. Vartaloni muuttuu niin radikaalisti, eli ainoa, mikä muuttuu, ei suinkaan ole vatsa...

En voi sietää jos paidanhelma kinnaa kainaloissa tai housut kiristävät jostakin. Ostin keväällä muutamat housut, joista ei enää mahdu kuin kahdet jalkaan. Paitoja onkin sitten hankittuna useampia, sellaisia, joista voi imettääkin sitten kun vauva syntyy. Kyseessä on kuitenkin liki yhdeksän kuukauden periodi ihmisen elämässä, mikä on loppujen lopuksi pitkä aika (ajatelkaas montako vuodenaikaa!). Muutenkin ostelen paljon vaatteita sekä lapsille, että itselleni, eikä niitä normivartalovaatteitakaan tule kovin kauan käytettyä kun jäävät kaapin pohjalle...sama se sitten on mitä siellä kaapin pohjalla on, kun siellä kuitenkin on koko ajan jotakin...pääasia on, että on mukava olla ja minulla ei odotusaikana ole niin sutjakkaa vartaloa, että tavisvaatteet sopisivat päälle saati että ne näyttäisivät näteiltä...

Olettekos muuten jo liittyneet noihin vaippakerhoihin? Liityin Liberoklubiin ja sieltä tuli sähköpostia, jossa kerrottiin, että tulevat lähempänä h-hetkeä lähettämään jonkin pehmolelun ja vaippanäytteitä. Täytyy käydä vielä katsastamassa mitä Pampersilla on tarjottavanaan...

Saapa tosiaan nähdä, kuka meistä poksahtaa ensiksi...otan ne kolme isoa S:ää käyttöön heti kun olen 38. viikolla....ei ole kiva mennä yliaikaiseksi...

Kanelisokeri 34+2

Vierailija
30/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä jo jännät paikat monella! Minäkin olen täällä varmasti vielä joulukuun alussa. Kuopus meni 10pvä yli!

Täällä ei kummempaa, turvotusta jonkinverran. Torstain neuvolaa odtan kovin. Eilen tein vähän tilaa makkariin, että mahtuu sänkyä ja hoitopöytää. Paljon olis tekemistä vielä!

Tsemppiä kaikille kipujen, supistiksien ym. kanssa! Kohta meillä on kaikilla vauvat sylissä =)

äitikki rv 33+1

Vierailija
31/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmee ässää.. kälyn kanssa sovin loppu kuulle saunareissun.. pitää siivota aikasemmin sinä päivänä :) seksin voi unohtaa. en tiiä mikä tolla ukolla on mutta ei oo mitään yrityksiä ollut eikä omista innostu. tässähän tuntee ittensä oikee entisestään niin hemaisevaksi ja ihanaksi. plaah =/

sanoin sille kyllä et synnytyksen jälkeen voi olla aika hiljasta mun puolelta sillä rintamalla mut ei auta. jos jotain repeämiä tulee..

heh, kyl on päivä ollut niin hauska, kattellu bb:tä. ne sai viikkotehtävän ja oon täällä yksinäni ääneen nauranut kyllä niin paljon :)

vaippakerhoista: mä oon kai pampperssin jäsen. ne lähettää mulle spostiin miten raskaus etenee. nyt oli viimesin kirje että oot yheksännellä kuulla ja nyt tapahtuu tällästä ja tällästä. sit siin oli jotain sairaalakassin pakkausohjetta jne..

libero kerhossa mielestäni olen mut ei sieltä ole kuulunut mitään.

kaupasta saa vihdoin hyviä ja makeita mandariineja, jee. ostin tänään n. 10 mut ne loppuu just. kai se on tehtävä iltakävely mandariini ostoksille vielä :)

ootellaan..

Vierailija
32/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt onkin vuorossa sitten neuvola kuulumiset kun oli neuvola klo:15 tienoolla...

Verenpaine oli nyt 128/80 eli hieman laskenut mikä on vaan hyvä kun kuitenkin tuon verran korkee alapaine.

Hemoglobiini hälyttävästi pudonnut viimeksi ollut 130 ja nyt vain 106 ei näin alhaalla ole koskaan ollutkaan...

Painoni oli pudonnut 600g viikossa,mutta turvotuksiakin on joten alku painoon nähden on kuitenkin noussut nyt koko odotus aikana 3,5kg.

Kohdunpohjan mitta ei ollut kasvanut viikossa yhtään ja sydänäänet olivat nyt 135 ja vauva perätilassa.

Muuten on ihan hyvä olo taas eikä liiemmälti supistellut,en sitten tiedä kuinka kauan tuo lääke vaikuttaa minkä eilen pistivät mulle mutta nyt ainakin tilanne suht ok!

Joku kyseli paljonko oli auennut niin vain 2 sormelle,mutta synnytyskanava muuten pehmeä ja valmis...

Seuraava polikäynti mulla on 12pvä jos ei mitään sitä ennen taas ala tapahtumaan.

Vierailija
33/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt, koska olen levännyt liikaa, nukkunut liikaa...Ärsyttävä dilemma... :D mutta mitäpä tämä mamma ei tekisi vauvansa vuoksi. Kun on käsketty levätä niin sitten levätään.

Vauva on laskeutunut jo tosi alas, vatsa lepää reisillä vaikka ennen vatsan päällä lepäsivät rinnat :D Supistelut, kirvelyt, yms. jatkuvat vielä ja yöheräilyt ovat alkaneet, viime yönäkin heräsin vessaan kaksi kertaa.

Vauvan liikkeet tekevät enimmäkseen vain kipeää ja supistelut yms. vain innostuvat lisää vauvan liikehdinnästä. Keskiviikkona pääsen uudestaan lääkärille, vasta silloin...

Kunpa tämä vauva malttaisi pysyä vielä sisällä, sinne suunniteltuun sektioon asti. En tiedä miten sairaala toimii jos vauva meinaa tulla aikasemmin, pitäisi kai ottaa selvää...

Nyt sohvalle...supistelee...

Swehina rv 35+1

Vierailija
34/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola käynneistä.. käyttekö yksin vai miehen kanssa? mä oon ollut yhden kerran yksin neuvolassa. muuten mies aina mukana. ultrissa oli tietty myös.

Vierailija
35/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakäynneistä kaksi käyntiä (yht. käyntejä ollut joku 5-6krt) on myöskin jäänyt väliin, lastenhoitopulmien vuoksi. Haluaisi mukaan mutta aina ei ole onnistunut.

Vierailija
36/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ihan heti kohta lähtö tulisi...

Vierailija
37/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistamiseen jo koneella =)

Äitiysvaatteista. Mulla niitä on kertynyt paitaa ja housua edellisistä raskauksista, ja muutaman paidan olen ostanut lisää. Paidat on todella ärsyttäviä kun nousevat kainaloon ja housut jos eivät istu. Tosin ensimmäistä kertaa olen näin loppuvaiheessa käyttänyt ihan tavallisia housujakin, mahtuu siis hyvin tuonne vattan alle. Ihme.Kerrankin ehkä siis voin kotiutua sairaalasta omilla housuilla, tai siis ei äitiyshousuilla.

Mulla on supistellut nyt suhteelisen ahkerasti- aiemmin ei ole näin ollut- onneksi huomenna on se äitipoli. Kun tuntuu että tihkuu jotain nestettä---ei kai vai lapsivettä?! Vein oikein tytöt hoitoon tänään kun olin kyllä niin väsynyt ja kipeä joka suunnasta. Olen sitten rehellisesti nukkunut ja nukkunut. Kerrankin. No, kyllähän se show taas alkoi kun nuo enkelit kotiin palasi..mutta sai vähän edes levättyä. Kiitos anopin ;)

SWEHINA kyseli siitä sektiosta ja mitä jos käynnistyykin ennen. Mulla on tosiaan edessä se kolmas, pakollinen sektio. Neuvolasta sanoivat että jos lapsivesi menee, niin heti soita ambulanssi ja sairaalaan. Vaikka ei edes matkaa kuin noin 15min..Ja olen käsittänyt että sitten on se hätäsektio edessä. Joten sitä tässä näitten suppareiden kanssa olen jännittänyt.. Ja kun on vaan niin valmistautunut että sitten leikataan kun sovitaan. Huomenna siis onneksi nähdään tilanne. Valitse tyyli: ilmoitustaulutyyli - puurakenne

Keskustelujen etusivulle | Alueet: Valitse keskustelualueNäin meillä - kerro Vauvan toimitukselle! Kerro meille!Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä Aihe vapaa SeksiOdotus ja vauvakuume Vauvakuume Lapsettomuus Plussanneet lapsettomat OdotusSynnytys SynnytysasiaaVauvat 0¿12 kk Nimet Vauvat KeskosuusLapset yli 1-vuotiaat Taaperoista ja leikki-ikäisi... KoululaisistaVauvat ja lapset Sairaudet ja allergiat Vaatteet ja tarvikkeetMiesten kesken Isien palstaSitä sun tätä Keskustelua raskaudesta ja t... Keskustelua ovulaatiosta ja ... Saitista sanottua; ohjeita j... Etsin ystävää Elämänkatsomus Liikunta, terveys, laihdutus Vapaa-aika, harrastukset ja ...Talot, tekniikka ja kodinhoito Asuminen, puutarha, vaatehuo...Ruoka Ruokaohjeet ja -vinkitErilaiset elämäntilanteet Kotiäitiys Parisuhde, perhe, suku ja ju... Adoption suunnittelu ja adop... Työ, raha, päivähoito, opisk... Keskustelua yhteis- ja yksin... Monikkoperheet Monikulttuuriset perheet Erityislasten perheet Sateenkaariperheet Luomuperheet Nuoret äidit Ulkosuomalaiset äidit Svensktalande mammor&pappor Foreign mothers in Finland Keskenmeno Muut kriisit ja suru

kirjaudu sisään | haku | rekisteröidy | omat tiedot | ohjeet | kirjaudu ulos

Odotus

momentti - 09.10. 12:05 (21/39)

päiviä

täällähän alkaa porukkaa poksahdella! Vahvasti näyttää jo monen kohdalla siltä että kohta mennään eikä meinata.

toivoovauvaa: sanoivatko että minkä verran on auki paikat?

mrsCruiser: kuulostaa ihan asemasodalta tuon anopin kanssa. luulisi että on tietoinen että et pidä koirista?

Vilijonkka: meillä esikoinen laskeutui yli kuukausi ennen syntymää, toinen ei laskeutunut ollenkaan ja tämä kolmas on ollut nyt yli kuukauden laskeutuneena.

Neuvolakuulumíset: ihmekyllä ei tullut tänään napinoita mistään! verenpaine oli laskenut hieman ja nla:n täti kiitteli kovasti että mahtaa olla vahvat kalvot kun on niin tajuttoman pitkään olleet paikat auki ja ei ole vedet menneet. alkuraskaudessa tuhahteli minun c-vitamiinin synnilleni kalvojen vahvistukseen, mutta ilmeisesti nyt on hänellä todisteita. ;-)

omat tunnot: ihan tajutonta supistelua on tää elämä. siis tuntuu että ihan koko ajan supistaa. maha on tosi kipee ja nukkumisesta ei tule mitään, kun heräilen supistuksiin vähän väliä. ihan tuskanen ja kypsä olo koko hommaan. mahan sekaisuus on sentään rauhoittunut. jotenkin on sellanen olo että seuraavalla kerralla se on sitten menoa oikeesti täälläkin.

mom rv35+3

Ilmoita asiaton viesti

tiitiäinen78 - 09.10. 12:07 (22/39)

Sateista maanantaita!

Täällähän tuntuu jo kovin monella olevan synnytys ihan kamalan lähellä,eipä mee kauaa varmaankaan kun saadaan toinen Muru maailmaan=)!

Vkonloppu meni taas ihan yhdessä hujauksessa,tylsää... Mutta oli kyllä ihan hauska Ikean reissu=)! Löyty pari lamppua,muutama pehmolelu ja sitte kaikkee pientä kotiin (maljakkoo yms...). Kamalaa vaan istua autossa reilu pari tuntia,selkä ja persus puuduksissa koko loppu illan.

Oma napaa: En meinannu päästä aamulla ylös sängystä, olo on niinku barbie-nukella (jalka lähtee irti lonkasta...), sattuu niin vietävästi tosta edestä nivusista,ilmeisesti jotain liitoskipujako???

Kävely on ihan tuskaa samoin ku seisominenkin...huh huh! Muuten ei mitään ihmeitä, masukilla taas hiukan rauhallisempi päivä=)!

Koittakaas jaksella suppareitten kanssa ja tietty muutenkin=)!

tiitiäinen78 ja " nestori" 33+3

Ilmoita asiaton viesti

toukokuunäiti - 09.10. 12:24 (23/39)

=o)

onko jo joku marrasmuruista saanut vauvansa,kun tuossa oli että toinen muru jne.

on tainnu tällä unisella mammalla mennä jotain ohi.

Ilmoita asiaton viesti

The_Kirsikka - 09.10. 13:00 (24/39)

päiviä kaikille

Nelli 78? muistaakseni sai viime viikolla marrasmurun ja voivat olosuhteisiin nähden hyvin.

Galluppiin: mulla on housja tullut ostettua kirppikseltä edulliseti. Paitoja ym ei kun olen melko L kokoa muutenkin et ovat mahtuneet. Imetyspaitoja olen tälläkertaa ostanut myös käytettynä ja liivejä myös.

Oma napa. Meillä ollaan sit kaikki kipeenä. 3-v flunsassa, heräili janoon monta kertaa yössä, samoin esikoinen 11-v, minä ja mieskin oireilee. meni töihin kuitenkin. Et sellanen rumba 5-henkisessä perheessä jo jonkinmoinen ongelma käytännön asioiden kans.Tyttö terveenä ja Hesaan piti lähteä kisamatkalle vielä viikonloppuna.Saa nähdä mitä tulee. Mieskin lähtee kolmen päivän työmatkalle jos nyt ei kuume nouse.

Jännä homma et nyt kun flunssa oireilee, keskittyy vaan tuohon kurkkukipuun ja päänsärkyyn et vauvatuskat on unohtunu ja kaikki suonenvedot hävinneet. Outo juttu. Taitaa vaavikin olla flunssan kourissa hiljempaa...heh..

mut nyt kattoo BB:tä mitä sielää oikein on taas tapahtunu.

Ilmoita asiaton viesti

Ingefära - 09.10. 13:24 (25/39)

Maanantaita

Mielenkiintoista, miten alkaa paikta yhdellä jos toisellakin kypsymään. Itsekin soittelin neuvolaan ihan vain varmisteluja tuon " kokoarvioepäsuhdan" (8 viikossa vain 800g vauvalle painoa - eka arvio ultralla, toinen " näppituntumalla" ) huolestuttamana. Kuulemma jos lapsi liikkuu normaaliin tapaansa, ei pitäisi olla syytä huoleen, vaikka pieni olisikin. Antoi tosin th ymmärtää, ettei ihan ole noihin näppituntumiin uskomista... Kyselin myös lähestyvän synnytyksen merkeistä, itsellänikin limatulppaa alkoi ilmaantua eilen ja maitoa herui suihkun jälkeen. Saattaa kuulemma tuo " limatulppavaihe" kestää uudelleensynnyttäjillä kauankin. Supistelee jatkuvasti, tuntuu ikävältä enimmäkseen alaselässä, muttei missään nimessä synnytyssupistuksilta. Mielenkiintoista kuitenkin! Itse toivon, että ainakin 37 viikkoa olisi kasassa ennen kuin tositoimiin joutuu. Saisi vauva kasvaa mahdollisimman kauan masussa.

Mammavaategalluppiin: Omistan parit keskiraskauden ja parit loppuraskauden housut ja pari mekkoa. Paitoja taitaa olla lähes 10. Ilman äitiyshousuja en mitenkään pärjäisi. Tykkään myös aika tyköistuvista paidoista, joten mammapaitoja käytän, jotta saan mahan kokonaan vaatteiden sisälle. Takkia en ole joutunut hankkimaan, menee onneksi villapidoista muutamat päälle ja takki auki voi viipottaa, kun ei ole kamalan kylmä. Hauska oli marrastoiveen(?) kommentti hoikentavista mammavaatteista :) Omasta peilikuvasta ei hoikkuus tule millään mieleen...

Ingefära 35+6

Ilmoita asiaton viesti

TalviSalama - 09.10. 13:28 (26/39)

Maanantaita täältäkin =)

No totta tosiaan alkaa muruja pian poksahdella! Miten tähän porukkaan onkin kasautunut niin paljon *hätäisiä* maailmaantulijoita =O Hyvä kuitenkin, kun olette kaikki jo niin hyvillä viikoilla kuitenkin. Jotta odotellaan vain tovi ja saadaan alkaa laittaa pitkiä onnittelulistoja =)

Täällä ei varmasti olla synnyttämässä, vaikka ensimmäisiä lasketunajanlistoilla ollaankin! Hiukkasen harmittaa, eikä oikeastaan edes vähän =( Kokemuksesta tiedän odottaa aina vain jätimpää vauvaa, mitä pidemmälle mennään ja jotenkin se saa nolottamaan, sillä eihän vastasyntynyt voi olla iso... Ja entäs sitten sellaisen maailmaanpuskeminen! HUI!!! Minä siis voin huoletta ilmoittautua siihen listaan, joka keikkuu täällä viimeisenä reippaasti yliajalla =( Ei naurata, kun kaksi pientä ikiliikkujaa melskaa jaloissa ja itse on kuin norsu hidastetussa filmissä =O Vaikka olo on kyllä muuten ihan hyvä, en voi valittaa, että liiemmin olisi kipeää tai vaikeaa...

Ja mieskin on sitten aloittanut sen *perinteisen seksilakon* =( Voi p...le!!! Ei kuulemma uskalla, ettei ala syntymään!!! Ja eipä kyllä siitä ole pelkoa eikä toisaalta mitään haittaa olisi, vaikka yrittäisikin... Omaa saunaakaan ei ole, joten jää vain siivous, mikä ei innosta sitten yhtään. HÖH!

Ei ole tahtonut muutamaan iltaan tulla uni. Yöllä ei onneksi ole sitä alituista vessassa ramppaamista, vaikka ihan ilman niitäkään ei mennä. Aamulla en silti yllätyksekseni ole kuitenkaan ollut niin väsynyt, kuin olisi voinut olettaa. Varmaan taas nuo hormonit... pitäisi siis tajuta käyttää hyödyksi ja suursiivota huusholli, laittaa ruokaa ja leipomuksia pakkaseen (joka tosin pieni ja pitäisi ensin sulattaa), käydä joululahjaostoksilla jne., suunnitella se talo ja paljon muuta...

Myötäelän niissä anoppituntemuksissanne!

Oma (.) ei tosiaan mitään uutta! Möyritään vaan, tuuppitaan mahaa ilkeästi, nipistellään ja supistellaan heikosti...

Ilmoita asiaton viesti

marrastoive - 09.10. 13:43 (27/39)

Vielä jotain...

Ingefära: minäpä hyvikin kirjoitin hoikentavista mammahousuista... Ihan oikeesti mulla on parit mammapökät, jotka päällä jalat ja takamus näyttää (erheellisesti) tosi kapeilta :) Sanomattakin selvää, että jommat kummat niistä on päällä kun julkisesti esiinnyn ;) Ne jotenkin hämäävällä tavalla korostaa nimen omaan mahaa ja sitten leikkaus on sellainen, että jalat näyttää hyvinkin kapoisilta. Ja voit uskoa, että kun mullekin on jo lähes 20kg tullut painoa, että ei ne takamus ja reidet oikeasti kovin hoikat ole...

TalviSalamalle tsemppiä seksilakkon kestämiseen... Minä just viikonloppuna totesin miehelle, että nyt alkaa sitten säännöllinen seksielämä uudestaan... On ollut jonkin aikaa melko satunnaista meillä sillä rintamalla, mutta nyt ajattelin vaatia joka perjantaisen panon saunan päälle ;) Ja toki aina perjantaina päivisin siivoilen. Joten tulee kerran viikossa tuo SSS-osasto hoideltua... Vaikka eipä siitä saa kuin kipeän selän ja kovemmat turvotukset. No, tuleepa ainakin fiilis että tekee jotain edistääkseen vauvan syntymää... Harhaa sekin, kuten nuo hoikentavat housut ;) Olivi@78 :n kanssa ollaankin ehkä aika lähekkäin täys touhuissa!

Nyt yrittämään esikkoa nukkumaan, kuopus kun simahti jo. Oli hiukan ehkä väsynyt. Ikää 1,5 ja ei päiväunia tänään millään. Hyvät illan jatkot!

Vierailija
38/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lainannut, en kopioinut?! Mielenkiintoinen loppuratkaisu =))))))

Tänään ei oikein mennyt putkeen. Mutta tosiaan näytti että olis kopioinut kaiken mahdollisen ja vähän mahdottomankin. Vaikka Pasten alta ei kyllä nytkään löydy mitään?

No mutta...................eipä uskoisi että olen tekemisissä oikeasti nettimyynnin kanssa normielämässä =)

Vierailija
39/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektio ei houkuta, ei todellakaan...

:D Repesin oikein toden teolla nauramaan kun näin tuon ööö..monistamissotkun tuossa :) Jotkut ne vain on taitavia ;)

Swehina

Vierailija
40/40 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jätän teidät rauhaan.

Nolo-Haltijapipari ja masukki 35+1 tai 2