Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT alkuviikkoon (ma-ti)***

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poikaa on jo unten mailla ja esikoinen vielä muovailee pöydän ääressä. Kohta saa hänkin lähteä Nukkumattia moikkaamaan. Mies laittaa mulle iltapalaa, ihanaa hemmottelua!

Tulin vain kiittelemään, kun oli niin kivan vilkasta tänään keskustelu ja moni piilossa pysynyt on kirjoitellut kuulumisia! Tuosta piilossa-sanasta tuli mieleen, kun mieheni kysyi kakkoselta, missä me ollaan tänään päivällä oltu. Poika vastasi silmät innosta hehkuen PIILOSSA ;-) Oikeasti oltiin avoimessa päiväkodissa esikoisen ollessa srk:n kerhossa. Kakkonen on alkanut ihan hirveästi puhumaan, kalkattaa koko ajan ja kaikki kommunikointi on jo oikeaa puhetta, sanoja. Se, mitä ei tiedä tai osaa, kutsuu yleisnimellä " toi" .

Tänään kokeilin, kelpaako Eelille pullo ja kelpasihan se. Helppo tämä meidän kolmonen, kun suostuu tutille ja pullolle. Ne kun eivät ole alkuunkaan kelvanneet ykköselle ja kakkoselle, jotka yökkivät tutit pois vauvana.

TOIVO-nimestä vielä, että Eelin kummisedällä on 2005 syntynyt kummipoika, jonka nimi on myös Toivo. Lisäksi tiedän yhden lukioikäisen Toivon. Eli kyllä niitä vaan löytyy ;-) Minustakin aivan ihana nimi!

Hanhikille vielä, että muistan kyllä hyvin ajan, jolloin kädet oli täynnä yhden vauvan hoitoa. Olin toisinaan silloinkin väsynyt ja oli ihanaa saada pieniä omia hetkiä vauvanhoidosta. Nyt kolmen pienen kanssa on edelleen kädet täynnä hommaa ja olen toisinaan väsynyt ;-) Nyt omaa aikaa on jo sekin, kun pääsee pelkästään vauvan kanssa jonnekin ilman noita täystuhoja. Näin se menee, kyllä sitä vaan venyy monen lapsen kanssa ja toisaalta tuntee niitä samoja tunteita kuin yhdenkin kanssa: onnea, väsymystä jne.

Jaahas, nyt on rouvan iltapala kuulemma valmis, joten menen nautiskelemaan ;-)

Pumpuli

Vierailija
42/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivämääräksi laitetaan aina se päivä jolloin ko. mitat on otettu ja sit vielä ikä perään jos muistaa. Ne päivitykset väreineen ym. tulee vasta sit kun päivitän uuttaa listaa sen mukaan mitä kukin on lisäillyt kasvupinon perään.

TOIVOSTA vielä, munkin miehen ukki on Toivo, eli suvussa on kaks samannimistä tällä hetkellä :)

Niin ja tosiaan piti jo aiemmin laittaa et kovasti tsemppiä Elolle ja Babybelille kaksosarkeen!

Mites Erian Jaakko? Joko alkaa arki sujumaan " normaaliin" tapaan?

Peeveli ja Toivo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin päivään en olekaan tietsaa avannut, nyt vauva nukkuu ja täällä ollaan. Päivät menee vauvan kanssa tosi nopeasti, samanlaisia tuntoja minullakin, että miten te useamman lapsen äidit ehditte niin paljon. Minulla siis vain tämä esikoinen. Ihan hullua, että minullakin jo välillä ikävä vauvamahaa ja potkuja mahan sisäpuolella... nyt ne pienet jalat potkuttavat täällä näkyvissä. Mutta ainakaan ensi vuonna en aio synnyttää, nautitaan nyt tästä yhdestä pikkuisesta. Ehkäisyksi meillä riittää toistaiseksi kumi, tosiasia on että en ole vielä edes uskaltautunut petipuuhiin, vaikka vauva on jo reilut 2 kk. Mua ei vois vähempää kiinnostaa. Mies ei valita, mutta varmasti toivoo jo muutosta tähän asiaan... Jälkitarkastuksessa olin ja ihan hyvin olen palautunut, mutta ikinä ennen ei ole sisätutkimus sattunut niin paljon! Tuon jälkeen tuntuu, että nyt ei ainakaan uskalla mitään tositoimia yrittää. Olen rutikuiva ja lääkäri suositteli jotain estrogeenisalvaa, samaa mitä annetaan vaihdevuosi-ikäisille reseptillä... Sori tämä vuodatus!

Ristiäiset oli meillä jo pari viikkoa sitten ja hyvin meni! Sain vauva syötettyä juuri sopivasti ennen tilaisuutta, ja kasteen ajan hän oli hereillä, hymyili ja katseli silmät suurina. Pienen parkaisun päästi, kun vettä tuli päähän. Vauva meni tyytyväisenä sylistä syliin, ja nautti huomiosta. Vieraat ihmettelivät, eikö tämä vauva koskaan itke. Uskokaa pois, kyllä hän osaa myös karjua naama punaisena. Ristiäispäivänä oli vielä kaunis kesäinen ilma, oli kiva kun oli mahdollista istua myös ulkona.

Mitäköhän tästä yöstä tulee, tuntuu että vauva on tänään nukkunut päivällä tavallista enemmän. Nyt jonkun aikaa on ollut niin, että yön eka pätkä ollut 5 tai 5,5 tuntia. Tuntuu pitkältä ajalta vauvan olla syömättä, kun on tottunut 3 tunnin väleihin, mutta kunpa tämä jatkuisi näin. Täysimetyksellä ollaan. Ensi kuussa olisi pikkujoulut, ja mietin voinko mennä ja jättää vauvan mummolle. Pitäisi pumpata maitoa ja kokeilla antaa pullosta. Vai voisikohan pikkujoulujen aikaan jo antaa jotain velliä tms, kun vauva silloin vajaa 4 kk. Katsotaan, miten vauvan nälkä kehittyy lähiviikkoina. Ihan huono omatunto jo etukäteen yhdestä illasta poissa vauvan luota. Hölmöä, että vertaan itseäni kaveriini joka ei ole ikinä antanut vauvalle pulloa ja jättänyt vauvaansa koko illaksi hoitoon. Hänen vauvansa kohta vuoden.

Tapaaminen kuulostaa taas ihanalle, mutta en vaan viitsi lähteä Helsinkiin asti seikkailemaan tämän pienen kanssa. Enpäs pidennä tätä pitkää pinoa enempää, annan puheenvuoron muille ja yritän tulla taas huomenna lukemaan teidän kuulumisia. Hyvää yötä!

Mantse ja typy 2kk

Vierailija
44/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kärkeen tsemppiä tosiaan babybellille ja elolle.

mantse: mä olen vienyt mummolaan poikaa jo kerran hoitoon, kun piti koulujuttuja hoitaa, ja poika oli silloin vaan kk:n ja 2 pvä vanha. pumppasin rintamaitoa mukaan ja kun tulin hakemaan lasta niin sekä vauva että mummo oli tyytyväisiä. Mulla oli nyt helppo ratkasu viedä jo niin aikasin hoitoon koska tiiän että mummo odottaa innossaan et koska pääsee hoitamaan ja lisäks mulla oli lyhyt koulupäivä. ja näitä päiviä tulee lisää, ku pakko välillä käydä kouluhommia hoitelemassa, joten onhan se jo hyvä totuttaa mummon hoivaan =). Mä en oikeastaan ajattele sitä niin, että olisin huono äiti vaikka pienen hoitoon vienkin, vaikka omatunto mullakin soimaa, vaan yritän ajatella että vauvalle on aina vaan parempi mitä enemmän sillä on turvallisia ja läheisiä aikuisia ympärillä ja että isä tai mummo on ihan yhtä hyvä hoitaja ku äitikin. Toisaalta on mullakin perjantaina polttarit ja tuntuu ikävälle jättää vauva isän hoiviin vaan siks, että itse lähtee juhlimaan, mutta kuten sanottua, iskä pärjää tän kans tosi hyvin ja poika on tyytyväinen kunhan maitoa tulee..

viime yö oli meillä melko luksusta ku poika nukku 6 tunnin uhtenäisen pätkän, söi ja nukahti pariks tunniks vielä uudelleen. aamusyötön jälkeenkin nukkui tunnin, niin ehti tehä hyvästi kakki aamutoimet rauhassa.

mutta nyt kiemurrellaan jo sylissä niin kovasti, että lähempä kurkkaan vaippaan..

ikarus

Vierailija
45/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrr..ulkona oli aamusella vain kolme astetta lämmintä...syksy on, ei voi mitään. Onneksi ei sada. Toivottavasti pian siirrytään pakkasen puolelle ja vältytään loskakeleiltä.

Minä menen tänään jälkitarkastukseen...palaan sitten kuulumisten kera hih...

JOULUSUUNNITELMAT: Meitä on jo niin suuri sakki, että emme kehtaa kuormittaa ketään tällä porukalla. Niinpä vietämme joulun kotosalla miehen vanhempien kanssa. Olemme järjestäneet kerran nk. sukujoulun meillä (miehen sukulaisia yli 20 henkeä) ja osallistuneet miehen puolen suvun jouluihin, kun muut ovat niitä järjestäneet ja lapsia ei ole ollut vielä...Ei kiitos enää...Olemme olleet pari kertaa minun vanhempieni luona isompien lasten ollessa pieniä ja kerran olemme olleet Lapissa mökillä. Tänä jouluna mies haluaisi lähteä Lappiin taas joulunviettoon, mutta minun ei oikein nappaa...Mökillä on kyllä kaikki mukavuudet, mutta ajatus yli 13 tunnin automatkasta viiden lapsen kanssa ei nyt houkuttele ja appivanhempien kanssa viikon viettäminen pienissä tiloissa...(vaikka ovatkin ihan mukavia). Vietämme joulun siis oletettavasti kotosalla ja miehen vanhemmat tulevat meille syömään. Tapaninpäivän vietämme minun vanhempieni luona, se on luksusta!!!!Ihanaa ruokaa ja isovanhemmat antavat minun syödä kaikessa rauhassa!

Nyt on pakko mennä...kommentoin taas myöhemmin...tulikin niin omanapaista juttua taas...sori...

Opemamma ja Vimpula

Vierailija
46/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas minulla sama koitos kuin opemammalla edessä. Ja vauva lähtee mukaan lääkäriin ;) Mutta en varmasti ole ensimmäinen äiti joka vauvaa kantelee mukanansa. Yöllä herätessä jo kummitteli tämä ikävä koitos. Kun ei ole raskaana niin ikävämmältä vaan tuntuu mennä tutkimuksiin, kun ei ole enää niin tottunut. Mutta siellähän voi vastaanotolla taas nähdä ihanan paljon isoja vatsoja :)

Mantse: Ei tietenkään ole huono äiti, jos vauvansa hoitoon yhdeksi illaksi jättää. Onhan ne mummot esimerkiksi usein halukkaita sitä hoitoapua tarjoamaan ja saattaapa oikein odottaa tilaisuutta. Itsekin varmaan johonkin ulos syömään vaikka menen ilman vauvaa naisseurassa kun pikkujouluaikaan tällaisia iltoja yleensä järkätty.

Pia ja ainu pupunsa kanssa sitterissä nukkuva typykkä

Vierailija
47/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kaikki ok,yö meni 1 syötöllä:) eka tissii ja 60ml lisää pullosta

itellä kurkku kipee ja ääntä ei oikeen tuu:(

meil on ehkä rytmii jo..päikit nukutaan 11.30-12.00-14-15.00 sit ilta menee et ottelee pikku torkkuja ja puol 9 alan nukuttaa ja eilinen meni ilman huutoa :) nukahti 21.00 ja heräs 2.30 ja sitte vasta 7.00

nyt alkaa sylivaavi herpaantuu pitää lähtee kävelee:D

k.h.p ja möhnis huomena 5vkoa

Vierailija
48/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun olikin pirtsakka ilma ulkona. Taisi olla vaan +6 astetta kun lähdettiin viemään kakkosta hoitoon. Hyrrrrr!

Mantselle: Se, että mietit, voitko laittaa lasta hoitoon ja mietit, miten parhaiten sen hoitaisi, on vaan merkki juuri siitä, että olet hyvä äiti :) Eli hyvillä mielin vaan pikkujouluihin.

Pulloista: Meillä ei nuo isommat ole syöneet pulloa. En jaksanut opettaa, kun ei kerran heti kelvannut. Tuskin opetan tätäkään pullolle, kun ei meillä edes ole tuttipulloja ;)

Hanhikille: siitä pissattamisesta vielä, eli en tosiaankaan aina huomaa vauvan pissailmoitusta. Välillä musta tuntuu, että se ei edes aina kerro sitä. Tai sitten vaan en osaa / jaksa huomata. Ja siis vaikka se on erilainen se ilmoitus kuin muut kitinät, niin mä ainakin välillä ihan pöllönä vaan lykkään tuttia suuhun ja ihmettelen, että mitäs se nyt harmittelee... Sitten tuntuu lämmintä vaipassa ja huomaan, että jassoo, sehän se olikin. Ja välillä tulee huonoja päiviä. Eilenkin suurin osa pissoista tuli vaippaan tai hoitopöydälle kun en ehtinyt olla tarpeeksi nopea.

Jamssa+ tytsy 7vk

Vierailija
49/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Meillä arki sujuu ihan ok. Vauva nukkuu 4-6 h putkeen ja siinä välillä on kaksi 3-5 h valveillaolojaksoa. Tästä haluaisinkin kysyä teiltä. Miten te vietätte aikaa vauvan kanssa hänen ollessa valveilla? Me toki syömme osan tätä valveillaoloaikaa ja lopun ajan olemme pääasiassa sylissä ja juttelemme. Vauva hymyilee ja jokeltelee paljon. Vauvalla on myös leikkimatto, jossa viihtyy 5 min. ja sitten alkaa itkemään. Rauhoittuu vasta sylissä. Viihtyvätkö teidän vauvat yhtään itsekseen? Teenkö itselleni karhunpalveluksen, kun pidän niin paljon sylissä? Oppiiko sitten ollenkaan viihtymään itsekseen? Vai tarviiko näin nuorena edes vielä viihtyä (vauva on siis kohta 7 vkoa)? Toisaalta tuntuu niin kivalta pitää toista sylissä. Mietin ,että pitäisikö vaan antaa vähän aikaa olla itsekseen, vaikka huutaakin?

Mulla on jälkitarkastus vasta 2 vkon kuluttua. Onko se ihan normaali gyne-käynti? Joku tossa kirjoitti, että tutkimus sattuu kovasti. Ei kuullosta kivalta. Itsestäni tuntuu, että alakerta on kunnossa, mutta ei sitä sitten kai vielä tiedä.

Ilmat ovat tosiaan jo aika kylmät, kuten opemamma kirjoitteli. Mitä laitatte vauvallenne vaunuihin päälle? Musta tuntuu, että mä puen aina liikaa. Onko fleecepuku makupussin alla liioittelua?

Olen joutunut siirtämään jo muutamia vaatteita varastoon, koska ovat jääneet liian pieniksi. Tuntuu haikealta laittaa talteen pienen ensimmäisiä vaatteita. Meillä on torstaina lapsen ensimmäinen lääkäri sitten synnytyssairaalan. Saa nähdä mitä siellä tutkitaan. Omasta mielestä tyttö on kasvanut hienosti ja näyttäisi voivan hyvin.

Meidän tyttö on syönyt pelkästään rintamaitoa. Nyt mielestäni rintani ovat koko ajan vähän pienemmät ja vauva tankkaa pidempiä aikoja. Kävi mielessä ajatus, josko maidon tuotanto olisi hiipumassa. Toivottavasti ei ihan vielä.

No, nyt kutsu käy taas!

t. Lillefi + Pömppis

Vierailija
50/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sen maidontulon kuuluiskin jossain vaiheessa pikkasen tasaantua niin että rinnat pikkasen pienenee siitä alun koosta. Mulla ainakin näin tapahtunut, mutta vielä sitä maitoa on tullut ihan hyvin. Siskoni sanoi, että hänellä ainakin ajan myötä imettäessä tippui koko siihen odotusajan kokoon. Muista kuitenkin että pitää juoda tarpeeksi nesteitä. Ja jos vauvan paino on kasvussa niin varmasti kaikki on OK.

Mullakin vaikeaa aina miettiä mikä on sopiva vaatetus vaihteleviin säihin, mutta yritetään kokeilla sitä niskaa että onko hikisen nihkeä vai sopivan lämmin.

Pia

Vierailija
51/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hurjasti viestejä taas tullut. Kun vaan ois enemmän aikaa niitä lueskella..

Meilläkin oli lauantaina ristiäiset, tyttö sai nimeksi Aava Katariina. Neiti naureskeli kummin sylissä melkein koko toimituksen ajan, lopun ajan nukkui.

Tänään kävin sit lääkärissä ja sain verenpainelääkityksen, jospa se auttaisi huimaukseen, päänsärkyyn ja tuohon tolkuttomaan väsymykseenkin vähän.

Huomenna jälkitarkastus, ja ehkäisyä ei olla vielä mietitty. Eikö ne siellä kysele jo siitäkin? Pillereitä en voi syödä tuon verenpaineen takia, ja kierukkaa en haluaisi, jospa kohta kuitenkin uutta vauvaa jo toivotaan. Eli jos päädytään siihen että vielä vauvoja haluttais, kai nyt aluksi kumien kanssa sitten hommaillaan, koska ihan vielä en kuitenkaan valmis ois raskaaksi tulemaan.

Uusille tere tulemast mukaan! :)

Calathea ja Aava 6 vk

Vierailija
52/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tovi sitten palattiin pikku-ukon 6vk lääkärineuvolasta. Olipas pikku-ukko kasvanut 5720g ja 57cm. Katselin juuri muitten neuvola kortteja niin ovat n.3kk ikäisenä olleet saman kokoisia. Mikähän jättiläinen tästä pikku-ukosta oikein kasvaa. Olihan pikku-ukolla kilo enempi syntymäpäinoa kuin muilla.

Mulla olis ollut tänään jälkitarkastus mutta unohdin sen autuaasti. En tiedä miksi kaikki tärkeet menot laitan kalenteriin kyllä tarkasti ylös. jotenkin vaan unohtui. Ehkä tällä orastavalla vauvakuumeella oli osuutta asiaan. Tää käynti kun olis ollut vaan terkan kanssa ehkäisy vaihtoehtojen läpi käymistä. Lääkärin tarkastus olis vasta parin viikon päästä. Siihen mennessä pitäis päättää se ehkäsy niin saa lääkäri sitten vaan kirjoittaa reseptin.

Nyt oliskin kyssäri ehkäsyä koskien. Mulla ei oo mitään hajua ehkäisypiikistä tai laastarista. osaisko joku joka niitä on käyttänyt niin kertoo/suositella. Onko ollut hyviäkäytössä jne.

Joulugalluupppiin unohdin eilen vastata. Me ollaan oltu nyt monta vuotta omalla porukalla kotona. Silloin kuin kolmonen syntyi sen vuoden joulu oli viimeinen että vietettiin aatto mummoloissa. Joka toinen joulu miehen kotona ja joka toinen mun äidillä. Nykyään käydään sitten joulupäivänä ja tapanin päivänä mummoloissa syömässä.

jaahas jos menis syömään ja juomaan kupin kahvia kun pikku-ukko nukkuu tässä liinassa vielä hetken kohta varmasti herää syömään kun on pari tuntia siitä kun viimeksi söi.

puuhis ja pikku-ukko 6vk ja muu poppoo

Vierailija
53/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieneltä palstailutauolta....kolmen päivän synttärijuhlat valmisteluineen vaati veronsa.. Viikonloppuna vietettiin omia kolmekymppisiä sekä esikoisen 2v juhlia kun meni tuo poika syntymään äidin synttärinä. No tämä vuosi vähän poikkeustapaus kun halusin itsekin vähän juhlistaa uuttaa vuosikymmentä.

Tyttönenkin oli hoidossa n. 6 tuntia lauantai-illalla mieheni vanhempien luona kiven heiton päässä meiltä. Oli syönyt pullosta ihan ok...harjoittelu siis tuotti tulosta =)

EHKÄISYG....tässä hässäkässä on minipilleriresepti hukkunut jonnekin, vaikka ei tuo hormoonien työntäminen itseensä oikein houkuttelekkaan. Ovi kuitenkin auki kolmoselle. Mulla on ollut myös iho-ongelmia, joten niiden vuoksi olen myös syönyt yhdistelmäpillereitä.

KAKSILAPSISET JA MUUTKIN

mulla on pientä sopeutumista tähän kahden lapsen hoitamiseen. Vauva on aivan ihana ja esikoinen myös, mutta erikseen....Mitenköhän selittäisin? Jotenkin tuntuu ettei pysty nauttimaan kummastakaan kunnolla. Vauvan kanssa olisi helppo lähteä ostoksille yms...mutta esikoinen ei kaupoissa viihdy (yllätys 2v poika!) Ja esikoisen kanssa olisi taas kiva käydä välillä uimassa yms..mutta sitten taas vauva mukana ei oikein onnistu. Tai kyllä kai moni juttu onnistuisi, mutta tuntuu muka niin hankalalta...ehkä tähän tottuu.

Tyttö lähenee siis 3 kk ikää ja mahavaivat ovat rauhoittuneet. Paitsi viime yönä (poikkeus vahvistaa säännön ;) Olin syönyt paljon suklaata, liekö sitten vaikutti heti tyttöseen joka pyöriskeli illalla 01.00 asti ja yösyönnin jälkeen vääntelehti myös eikä meinannut mennä takaisin nukkumaan.

IHANIA ASIOITA...on ollut huomata miten tämä 2 v touhukas poikamme osaa jo käsitellä vauvaa hellemmin. Menee monesti vauvan viereen mobilen alle ja soittelee siskolle musiikkia =) hellyyttävää! Tyttö myös seurailee jo todella paljon, jokeltelee ja naureskelee.

mukavaa päivänjatkoa!

petraelena ja kirppu 11 vkoa

Vierailija
54/54 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhikki ja Peeveli: juu ihanasti alkaa tämä ns. normaaliarki sujumaan! Tutti on nyt maailman paras keksintö! Jaska on nyt parina päivänä syönyt tuttia ja JESSS käypi sen keralla hienosti nukkumaan.

Hengityskatkokisakin vielä on, muuuuttta taitaavat olla vääriä hälyjä useimmiten!

Nyt on toinenkin syy tuulettaa: olen saanut molemmat pienet nukkumaan yhtäaikaa päiväunet! On taas tosi voittajaolo :) Äitikin voi olla hetken ja lepuuttaa sormiaan vaikka näin näppäimistöllä ;D

Tälläisinä hetkinä maailma on mallillaan, mutta sen tietää, että pian taas olisi valmis luovuttamaan lapset vaikka pelastusarmeijalle tai jonnekin, kun olisi vaan hetken rauhallista! Isompi 2v. onnistui eilen heittämään Jaakkoa pallolla naamaan, en ehtinyt väliin :( Siinä sitten huudettiin porukalla, taisi olla äidin ääni silläkertaa kovin :(

Jassoossia Jaakko kuullostaa heräävän!

Mukava kun tulee uusia " kasvoja" mukaan joukkoon :)

E&J