Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT alkuviikkoon (ma-ti)***

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on opemammalle pukannut jo vauvakuumetta. Mun täytyy tunnustaa, että vaikka olen kokoajan puhunut kolmesta lapsesta niin vielä ei vauvakuume ole nostanut päätään. Jos totta puhutaan niin voipi jäädä meidän lapset tähän kahteen. Miehelle en tietenkään ole sanonut mitään. Mä olen varma et mun mieli muuttuu kunhan yöt tasaantuvat ja arki rullaa kunnolla. Tänään mies menee iltavuoroon ja mä olen ihan kauhusta kankeena. Miten mä selviän näiden kahden kanssa kotona??? olen yrittänyt vakuutella itselleni että niinhän ne muutkin selviää miksen minäkin...

Hanneli: Ihanan nimen annoitte tyttärellenne!

Pumpuli: Kuis sujui vierailu?

Minäkin olen laittanut iltaisin Annin peiton mutkaan kapaloon. Kapalo tuntuu mukavasti rauhoittavan tyttöä ja varsinkin levottomia käsiä.

Nyt kahville kun kerrankin lapset nukkuvat yhtä aikaa :)

pubu ja Anni

Vierailija
22/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma kun kaipaili niin yritän pikaviestiä laittaa. Molemmat tytöt kerrankin unessa yhtä aikaa...

Kiirettä on pitänyt, pinoja olen lueskellut ahkeraan mutta kirjottamiseen ei ole aika riittänyt.

Tytöt sai nimet jo pari viikkoa sitten, Ninni ja Emma tyttöset täällä siis. Tytöt vihtyy enimmäkseen vain sylissä, siinä on pyörittelyä kun pitää jatkuvasti vaihtaa sylissä olevaa tyttöstä. Ei hetken rauhaa siis.

Tytöt on tyytyväisiä hymytyttöjä muulon, paitsi silloin kun ummetus tai ilmavaivat vaivaa. Molemmat kakkaavat 1-2 kertaa viikossa, mallasuute on meillä myös käytössä kun tytöillä on välillä niin tuskainen olo kun kakka ei tule.

Öisin nukutaan kaikenkaikkiaan noin 6-7 tuntia, onneksi tytöt nukkuu sentään yöllä yhtäaikaa. Vaan melko rikkonaisia yöt ovat silti, 2-3 syöttöä yössä.

Vauvakuume ei täällä enää iske, tää kokemus riittää kyllä :) Ja edessä olisi ollut kolmas sektio, jota neula ja toimenpidekammoisena en mistään nimestä halunnut. Eli synnytyksen yhteydessä tehty sterilisaatio oli miulle helpottava kokemus, tietääpähän melko varmaksi että ei joudu uuteen sektioon tai toisten tuplien äidiksi :) Ja nykyiset kolme lasta riuittää ihan hyvin.

Tapaamiseen en pääse enkä edes uskaltaisi lähteä. Kahden vain sylissä viihtyvän vauvan kanssa se olisi aika hankalaa, etenkin kun matka Helsinkiinkin on melko pitkä.

Perhekerhoon uskaltauduttiin viime viikolla, se meni mukavasti kun toinen ohjaajista piteli toista tyttöstä. Ehkä päästään vielä joku toinenkin kerta kerhoilemaan.

Mutta nyt pitäbnee lopetella, toinen tytöistä heräili jo äsken ja yksikätisesti tässä enimmät kirjottelin.

Babybel ja tyttöset kohta 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemammaa täytyy tuossa otsikossa matkia ;-)

VAUVAKUUME: Kyllä kiitos tännekin lisää vauvoja, muttei ihan vielä. Hienoisesti olin toivonut, että tämän kolmannen jälkeen olisi tullut tunne, ettei enempää, mutta pöh. Jos nyt pitäisimme sen " normaalin" 2-3v. ikäeron niin ehtii nämä kolme kasvaa vähän isommiksi. Haaveilen, että voisin olla kotona esikon ja kakkosen aloittaessa koulut, mutta saa nähdä, miten elämä on suunnitellut kuviot minun tietämättä.

OPEMAMMA, ethän sinä nyt vielä mikään vanha ole lastentekoon! Minunkin äiti oli 3v. sinua vanhempi, kun minut sai. Tsemiä vaan jälkitarkastukseen, mulla se olikin jo aikanaan, josta tulikin mieleeni...

GALLUP: MINKÄ EHKÄISYN VALITSIT JA MIKSI JUURI SEN ????????????????

Mä alotin lauantaina erittäin vastahakoisesti cerazzettet. Olin aikanaan päättänyt, että yhtäkä pilleriä en enää suuhuni laita, mutta vaihtoehdot on hyvin vähäiset. Ehkäisyrengas odottaa kaapissa aikaa imetyksen jälkeen, se kun jäikin käyttämättä tämän kolmosen ilmoitettua tulostaan. Hormoonikierukka mulla oli kakkosen ja kolmosen välissä ja olin siihen erittäin tyytyväinen niin pitkään kun se toimi (jostain syystä kierukka oli päässyt liikahtamaan ja se jouduttiin poistamaan).

PUBU: Hyvin sinä illasta selviät! Teet vaan mahdollisimman paljon etukäteen asioita, pieniäkin: otat esiin desimitan, lautasen ym. kaikki mitä puuroa varten tarviit, samoin yöppärit, vaipat jne. Esikoisen paikalleen vangitseva DVD valmiiksi masiinaan, jos hirmu hätä tulee, ja jätät kaiken tekemättä, mitä ei ole ihan pakko tehdä. Lelut voi jäädä hujanhajan, jos ette ehdi siivota (Kröh, meillä jää ne yleensä aina siivoamatta...) jne. Mutta jotkut ovat tarkempia näissä järjestelyasioissa kuin minä.

Ja kiitos kysymästä, vierailu meni suht kivasti. Olivat meidät kutsuneet syömään ja oli kyllä ihana mennä valmiiseen pöytään. Ainoa vaan, että he olivat jo itse syöneet, koska syövät AINA klo15, eikä meidän takia tietenkään ajasta jousteta. Emme olleet sopineet tarkkaa aikaa, mutta hyvin he tietävät, että meillä on viimeset 3 vuotta nukuttu päikkärit 12-16, joten emme missään nimessä ole heillä syömässä klo15. Mies yritti perille päästyä selittää, että kuten hyvin tiedätte, lapsilla ei varmaan vielä ole nälkä, mutta appi ei vaan voinut ymmärtää, miten me emme viikonloppunakaan syö kuin vasta 17-18 maissa iltaruokaa. Mies yritti rautalangasta vääntää, että lapset syövät sekä arkena että viikonloppuna 2 lämmintä ruokaa päivässä ja yleensä heti heräämisen jälkeen tuhti ateria ei maistu. Appi on luullut, että me syödään 2 kertaa päivässä vain siksi, että hänen rakas poikansa syö lounaan töissä niin aikaisin, että tarvitsee myös iltaruoan...

Toinen kuuma peruna oli joulunvietto, josta taas kysymys:

ONKO TEILLÄ JOULUSUUNNITELMIA?

Me ollaan kaikki joulut ravattu molempien vanhempien luona. Viime jouluna harmitti todella, sillä meillä oli jo tämä oma talo, jossa olisin halunut joulun viettää. Nyt ajattelimme alkaa omien jouluperinteiden toteuttamiseen, vaikka kieltämättä olis helppo mennä " valmiiseen pöytään" (tietty olen siihen oman korteni kantanut). Anoppi vaan totesi, että kun hän kerta jouluruokia valmistaa niin haluaa niitä myös tarjota. Niin varmaan omakin äitini, josta taas seuraa, että olemme jälleen koko joulun " kiertueella" .

ELOLLE vielä huuuuuurjan paljon voimia tupla-arkeen ja kaikille muille tasapuolisesti jaksuja pikkuisten kanssa!

Pumpuli ja pojat

Vierailija
24/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksin tuossa kirjaamaan, notta kovaan vatsaan lääkäris-ihminen suositteli myös Lecolacia että Duphalacia :)

Mun mielestä ovatten vähempi sotkusia, kun se mallasuute, eikä ainakaan allergisoivia :)

Muuten menee kivasti, sain tuossa juuri ap kakat kirjamellisesti silmille! Jaakolla kun on ollut masu kovalla jo jonkin aikaa ja nyt sitten tuuppasin lääkärin määräyksestä 10 ml duphalacia maitoon, niin johan irtosi...täytynee nyt sitten pienentää annosta, ettei jatkossa ole samanlainen " kakkasouvi" ;D

Vierailija
25/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me olla kadottu maanrakoon, mä vaan olen ollut viimeiset 2 vkoa ilman nettiyhteyttä muuton ja Elisan säätämisen takia. (ihanaa - se toimii taas)

Meillä poika kasvaa ja kehittyy. Ikääkin on jo 2,5 kk ja meillä osataan:

- seurata katseella liikkuvaa lelua

- kääntyä kyljelleen

- tarttua leluihin (vahingossako?)

- omat kädet alkavat myös löytyä

- kovasti äänneellään, jutellaan ja nauretaan äitin ja isän jutuille.

Yöt menee nukkuessa, kunhan ensin saadaan poika nukahtamaan. Meillä mennään nukkumaan klo 00 aikoihin ja herätään tissille aikaisintaan klo 5.30, useinmiten joskun seitsemän aikoihin. Äiti joutuu kyllä välillä lypsämään rintoja kesken yön, jos sitä nyt lypsämiseksi voi kutsua kun riittää että laittaa kupit rintojen alle ja antaa valua vapaasti...

Mutta nyt pitää mennä vastailemaan e-mail viesteihin kun niitä on parissa viikossa kertynyt aika pino.

terkuin, Karmiini + Tommi (melkein 11 vkoa)

Vierailija
26/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(En löytänyt tapaamispinoa)

Karmiini

Vierailija
27/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyn " liittymään" teihin? Vastaamalla jonkun viestiin vai rekistöröitymäl sinne omaan keskustelu-jutskaan, joka oli vaan eloisille? Ja voinko laittaa lapsemme mittoja sinne listaan, jos en ole liittynyt? Meidän Toivo syntyi 10.8.2006 rv 37+1.

Vierailija
28/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla tsemppaamaan Eloa ja Babybeliä kaksosarjen pyörityksessä!

Gallupit: Ehkäisy varmaan tulee olemaan kumi kuten ennenkin.

JOULUsuunnitelmat: Me ollaan viimeiset 3 vuotta pidetty joulua vaan oman perheen kesken. Meillä on nimittäin NELJÄT isovanhemmat (kaikki nimittäin eronneet ja naineet uudelleen) ja ei siitä oikein tule mitään jos pitäisi miettiä, että missä ja kenen luona ja koska jnejne... Ja aina joku loukkaantuu. Eli olemme ihan oman perheen kesken jouluaaton. Joulupäivänä ja sen jälkeen saavat mummot ja muut tulla kyläilemään jos haluavat. Me ei lähdetä minnekään. Mun mielestä nuo meidän viisikymppiset isovanhemmat saavat tulla meille päin. Helpompi niiden on matkustaa kuin meidän, kun on noita eläimiäkin, ei vaan lapsia. Katsotaan tilannetta sitten uudelleen kun isovanhemmat alkavat olla iäkkäämpiä.

Niin ja leksanäiti vai mikäs sun nimimerkki olikaan? Tervetuloa mukaan vaan :) The more the merrier. Vai miten se menikään.

Jamssa, joka nyt oikeasti hiljenee tältä päivältä

Vierailija
29/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon viestejä tänään! Uusille tervetuloa mukaan ja ihanaa kuulla Babybelistä, Karmiinista, Myrystä, Ikaruksesta ja Mintusta! Nyt kaikki taustailijatkin mukaan!!!!

Minä kävelin kuusi kilometriä kaupungin toiselle laidalle vanhempieni luo kahville tuossa neuvolareissun jälkeen. Olipa mukava saada juoda kahvinsa rauhassa. Mies tuli sitten hakemaan meitä autolla. Voipi olla koivet vähän tukossa huomenna...

Vimpula oli ottanut melkein kilon painoa lisää kolmessa viikossa...Kuusi kiloa on kohta puhki...Pituutta oli tullut 2cm eli poika on nyt 56cm. Pienimmät vaatteet on pitänyt laittaa jo pois :(

Juu vauvakuume on armoton tauti...se syö kyllä rotan lailla...minulla on ikuinen vauvakuume sisareni sanoin.

EHKÄISY: en ajatellut laittaa mitään...hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle missään muodossa ja kuparikierukka ei pysy paikallaan...tuppaa ottamaan jalat allensa...Leikitään nyt niillä kumiukoilla ja katsotaan sitten meneekö mies vasektomiaan vai mitä tehdään...

Nyt kuuluu huutoa, pakko mennä!

Opemamma ja Vimpula tasan 6vkoa

Vierailija
30/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: oon kovasti miettinyt tota ehkäsy asia.. Pillerit ei oikein sovi mulle ja luulen että hormonikierukan kans samat ongelmat, kun samanlaillahan siit niitä hormoneja säädellään. Mutta en sitten oikein tiiä siitä kuparikierukasta.. Pitäis ottaa selvää hiukan että mikä se semmonen on. Kumejen kanssa en haluis alkaa pelaan, vaikka mies on lupautunut niihinkin, kunhan en vaan pillereitä syö.. Ukkoparalla kauheet muistikuvat vielä siitä kun mä söin pillereitä ja olin kiree ku viulunkieli =)

JAMSSA:Olispa hiukan makee homma tuo vaipattomuus juttu, mutta luulen että en jaksais seurata niin tarkkaan, että osaisin ennakoida sen pissojen tulon, ku aina tulee touhuttua yhtä aikaa niin miljoonaa asiaa. Mä luulen että ne myllymuksujen kestot ei riitä tälle ukolle, on niin hemskutin kova pissimään, että missään ei riitä imukyky, paitsi kertiksissä. Oon kyllä masentunut ton kestoilun kanssa, mäku luulin että maitokakat olis ongelma (niitten kans ei mitään ongelmaa) mutta pissat tulee aina läpi, ellei tee semmosta mieletöntä pakettia, joka sit taas tuntuu jo hiukan lioittelulta...

Mulla siirrettiin jälitarkastus aikaa marraskuun alkuun, ku neuvolassa kiireitä, vaikka koitin sanoa, että repeämä haava mahdollisesti vuotaa tai jostakin ainakin verta tulee. Määräs mulle vaan peräpukama salvaa ja sano että palataan marraskuussa asiaan.. PAH! Kävin tänäänkin kuitenkin vaunutteleen viitisen kilometriä, mullakin tapana aina vaunutella vanhempieni luo kahvitteleen, niin näkevät nekin tota pikku-ukkoa ja mä saan juoda kahveet rauhassa =) Päätin nyt muutenkin lakata mässäämästä kaikenmaailman herkkuja, kun tuntuu että joka päivä menee aivan hirveesti makeaa, kun ei ehi kunnola syömään. Nyt päätin et kaks kunnon ruokaa päivässä saatava, pitänee tehä vaikka monen päivän keittosatseja, niitähän on nopee lämmitellä.

mutta nyt mentävä, poika hermostui sitterissä istuskeluun...

ikarus taas

Vierailija
31/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEIDÄNLEKSA! Ihanko totta teidänkin pojan nimi on Toivo :)? Mä kun ajattelin että ei noita samannimisiä tässä ikäluokassa montaa olis ;o). Niin ja senkus lisäilet niitä kasvutietojakin :)

EHKÄISYGALLUP: Meille riittää nämä neljä lasta vaikka monta haikeaa huokausta olen jo päästänyt vauvamahoja katellessa... Eli sen takia oltaisiin päätymässä miehen vasektomiaan. ainakin tuo puhuu siitä jo siihen tyylin et olis suostumassa ko. toimenpiteeseen.

JOULUGALLUP:Miehen isä perheineen tulee meille ens jouluna. Odotetaan jo kovasti joulua koko perhe ja mieskin jo herkuttelee mielessään kaikilla jouluruuilla. Saiskohan sitä tänä joulun ajoissa tehtyä laatikot pakkaseen ettei tarvis jouluviikolla taas kiireessä kaikkea tehdä.

Peeveli ja Toivo 6vko 1pvä

Vierailija
32/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tsempeistänne, ne onkin tarpen. Tosiaan rankempaa tää arki kolmen pienen kanssa on kuin uskalsin kuvitellakaan. Etenkin kun kaksoset sairastelleet rajusti ja yör rikkonaisemmat kuin laki sallii. Meillä on myös rytmit ihan sekaisin, nukkumaan mennään puolilta öin ja tyttö saa aika ajoin unta vasta 02.00. ja imettelen siinä sittä lapsia halki yön, joten kuten Ikaruksella, täälläkin päänsäryt väsymyksestä megaluokkaa.

VAUVAKUUMEESTA: ei ole nostanut päätään, ennemminkin haaveilen ajasta jolloin lapset olisivat omatoimisempia ja jäisi edes yksi tunti itselle aikaa. Mutta aikas monella näyttää palstailijoista olevan ihan kroonista sorttia tuo vauvelikuume.

JÄLKITARKASTUS: huomenna, jänskättää....

NIMISTÄ; ihania nimiä olette antaneet. Hannelin Hilla on suloinen nimi. ja Babybel: minäkin harkitsin tytöllemme Ninniä, on kiva nimi

PISSATTAMINEN/KESTOILU Kuulostaa tuo pissattaminen kiinnostavalta, kestoilu onkin mulle jo tuttua. Saas nähdä jaksanko kestoilla näiden kaksosten kanssa kun pyykkivuoret ovat jo nyt tornin kokoisia.

ja nyt sitten muuttolaatikoiden kimppuun

Elo ja vauvat 7 vkoa

Vierailija
33/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viikonlopun pinoa ja huomasin, että keskustelitte taas imetyksestä ja korvikkeesta ja kyselit Pumpuli et minäkö se annoin pullosta lypsämääni maitoa. Minähän se. Päätin jo ennen synnytystä, että yritän imettää, jottei tarvitsisi korvikkeita. Syy siihen on nro 1. allergiaa suvussa, joten vaara saada maitoallergia jos käyttäisin korviketta ja yhtä tärkeä syy 2. äidinmaidosta tulleiden uusimpien tutkimusten mukaan se mm. ehkäisee allergioita ja tuo huomattavasti vastustuskykyä ym ym..

Mun imetys alkoi niin, että ensin tuli maitoa aivan liian vähän vauvalleni, joka oli yliaikainen ja hetimiten alkoi vedellä isoja määriä (60-80ml) Multa tuli vaa 20ml. Joten aloin ekasta päivästä lypsämään sähköpumpulla sairaalassa. Maidon tulo alkoi lisääntyä nopeasti, koska lypsin vauvan imetyksen lisäksi usein 10min kerralla. Mun ei tarvinnut antaa ku kerran luovutettua äidinmaitoa sairaalassa. Jatkoin kotona SÄHKÖPUMPULLA lypsämistä ja lypsän nopeasti (5min per rinta) tulos on 200-500ml yhteensä riippuen ajankohdasta ja olenko muistanut syödä.

Haluisin rohkaista kaikkia, jotka yrittää imettää ja maitoa ei tunnu tulevan riittävästi, että itse en pärjäisi ilman sähköpumppua. Kun lypsän ja annan vauvalle rintaa vuoroin, pysyy maidontuotanto hyvänä. Jos en muista syödä ja juoda usein niin sekin heti vaikuttaa ja maitoa tulee tosi vähän! Käsipumppukin mulla on, mutta se vie enemmän aikaa ja käsi kipeytyy. Sitten vielä käsin pumppaamisesta; en saa tulemaan juuri ollenkaan maitoa käsin pumppaamalla tai valuttamalla. Sen sijaan maidonkerääjään tulee aikamoinen annos kun toisesta imetän samalla.

Vielä tosi tärkeä seikka, stressittömyys. Itselläni kun stressi pukkaa niin maito selkeästi vähenee. Siis kaikki osa-alueet pitää olla kunnossa, jotta pystyn imettämään. En tiedä kuin muilla on, olis kiva kuulla!

SÄHKÖPUMPPUJA voi vuokrata mm. Lastentarvikkeesta, Rehamedista ja joistain lääkäriasemista ja sairaaloista. Itselläni on sairaalasta ja sen sain, koska luovutan maitoa.

K.H.P.:lle; Olen samaa mieltä Pumpulin kanssa, että jos voimavarasi ei riitä imettämiseen ja lypsämiseen tai et halua/jaksa enää niin älä itseäsi syytä ja anna vain korviketta. Mikäli kovike sopii vauvallesi ja saat siitä avun, et nukkuis ym. niin sehän auttaa sua jaksamaa hoitaa pienokaista. Tärkeintä on, että itse äitinä jaksat, vauva sen vaistoo! :) Myös sun stressi ja väsymys varmasti vaikuttaa maidon tuloonkin. Tee juuri niin kun parhaaksi koet, jokainen äiti tietää miten omaansa hoitaa ja varmasti antaa kaikkensa! :) Tsemppiä ja toivottavasti kullanmurusi alkaa nukkumaan kunnon pätkiä, samaa toivon itsekin omalleni!

Villa ja Pomo 1kk ;)

Vierailija
34/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vielä unohdin sanoa et kerään pojalle pumppaamaani maitoa pulloihin jääkaappiin. Annan öisin VAIN pullosta sitä, jotta se saa vähintään 100ml ja nukkuu siten pidempiä pätkiä. Päivisin pyrin antamaan vain tissiä, mutta joskus myös pullosta lisää tarvittaessa. Tämä toimii loistavasti, koska voin antaa vain omaa maitoani ja tiedän minkä verran vauva saa maitoa ja että saa varmasti riittävästi. :)

EHKÄISYGALLUP; kortsu ainakin alkuun käytössä. Pillereitä en ainakaan halua, jospa joskus kykenis ajattelemaan toista vauvaa... ;)

Villa edelleen

Vierailija
35/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusille mukaan minunkin puolestani.

peeveli: meillä käy kerhossa myös pieni Toivo vauva

vauvakuumeesta oli juttua... se on iskenyt täälläkin. taitaa olla kroonista minullakin. mutta nähtäväksi jää saanko miehen pään vielä kääntymään. yhdellä tuttavalla on seitsemän lasta ja minusta se on aivan ihana juttu.

mukavaa illanjatkoa kaikille!

Vierailija
36/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meidän poika sai nimekseen lauantaina Toivo August, iso-pappansa mukaan!(: Meidän Toivo täyttää huomenna 2 kk:tta! Kasvaa ja kehittyy mahdottoman nopeasti! Juu täytyy lisätä kasvumitat sinne. Kun siinä lukee pvm, niin laitanko sen mittauspäivän vai mikä pvm siihen oikeen tulee..?heh(:

Vierailija
37/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vahingossa tonne " aloita uusi keskustelu" - osioon..(:Juu..Olen ekaa päivää täällä keskustelemassa, joten olen vielä vähän hukassa..Niin toi mun edellinen viesti oli Peevelille, et on Toivo täälläkin. Tiedän 5v.- ala-aste-ikäiset Toivot täältä, mutta samanikäisiä ei ole tullut vastaan. (:

Vierailija
38/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun mies on nyt pari viikkoo isyyslomalla. Menin iltaruuan jälkeen pötkölleni sohvalle ja niinhän siinä kävi että nukahdin. Teki terää nukkua pienet tirsat. Mies oli siivonnut keittiön ja keittänyt kahvit. Taisin siihen kahvin tuoksuun herätä.

Eilen illalla oli tyttökaverini luona alusvaate kutsuilla. Ihanaa kun sai rauhassa katsella ja hiplata. Tuli kyllä sitten yhdet rintaliivit ostettua.

Pikku-ukko nukkui melkein koko kyläily ajan just ennen kuin oltiin kotiin lähdössä niin heräs syömään. Mies oli muiden kanssa kotona ja laittanut kaikki lapset nukkumaan.

Pikku-ukko nukkui yönsä ihan kivasti. Vitonen heräsi yöllä itkemään ja syykin löytyi oli pissat tullu yli vaipasta ja koko sänky oli märkä. En jaksanut ruveta vaihtamaan lakanoita vaan otin tytön meijän sänkyyn nukkumaan kun mies oli yövuorossa. Loppu yö olikin vähän katkonaista kun tyttö on niin kova pyörimään.

EHKÄISYSTÄ: Mä olen kanssa pääni puhki miettinyt sopivaa vaihtoehtoa. Mä kun haluaisin vielä ainakin yhden vauvelin. Eli vauvakuume on jo iskenyt. Kateellisena katselen miehen veljen vaimon pyöristyvää vatsaa kumpa itsekkin. nyyh.

Nyt vaan on ajateltava järjellä. pillereitä oon tähän asti syönyt ja sopiva merkki on löytynyt. Mutta kun en mä tahdo muistaa ottaa niitä. Tää meijän kuutonen on jo pillereiden unohduksen takia alkunsa saanut. Eli kun mies on ehdottomasti sitä mieltä että ei enempää. Niin en uskalla pillereitä ottaa. Ellen laita puhelimeen muistutusta joka aamuksi.

Kierukkaa oon miettinyt kun sen sais sitten pois tarvittaessa. Kierukkasta oon kuullut hyviäkin kokemuksia mutta myöskin niitä kauhuketomuksia. Kumiukoilla leikkimiseen musta ei ole. Ne on epämukavia. Onhan niitä vielä monta muutakin mutta mun tietämys niistä on täysi nolla. Ja kun en haluais mitään ehkäsyä käyttää kun haluaisin vielä sen yhden pienen nyytin.

Sanoinkin tossa miehelle että jos tosiaan ei halua enempää lapsia niin saa hoitoo itse ehkäisyn. Mutta ei ollut valmis niin lopulliseen ratkaisuun kun vasektomia. Mieskin kun inhoaa kumiukkoja. Katsoaan nyt mihin päädytään.

Nyt meen valmisteleemaan iltapalaa kun pikku-ukkokin vielä nukkuu.

puuhis, muksut ja pikku-ukko huomenna 6vk

huomenna olis pikku-ukon 6vk lääkärin tarkastus

Vierailija
39/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa miten elämä on mennyt uusiksi tämän pienen nyytin tultua maailmaan. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta ja nyt jonkin aikaa yritettyämme saimme kokea tämänkin ihanuuden. Sitä vaan mietin että miten jaksatte te joilla on monta lasta ? Itse en tietäisi miten selviäisin jos olisi toinen pieni tässä vauvan kanssa hoidettavana. Tuntuu että vauva vie kaiken ajan. Hattua siis nostan ja voimia toivottelen kaikille teille monilapsellisille ja kaksosten äideille.

Olisiko niin tässäkin asiassa että elämä kantaa ja lapset opettaa vanhempiaan ?

Tänään ainakin tyttö on opettanut tätä äitiä kiukuttelemalla oikein kunnolla. Olisko vielä viikontakaisella Rotavirusrokotteella vaikutusta. Puklautteli jonkin verran sellaista paksua kittiä.

Ehkäisygallup: aikaisemmasta tekstistä huolimatta kumilla mennään jonkin aikaa, jos vaikka se toinenkin, kuitenkin¿

Joulugallup: kierretty olemme mekin isovanhemmilla joulut, mutta nyt appivanhemmat lähtevät matkalle jouluksi. Täten olemme joulun varmastikin omien vanhempieni luona.

Jamssaa ihailen että hän osaa lukea vauvaansa niin hyvin että voi pissaattaa. Itse sain eilen ¿kakitettua¿ : D hyvä että lavuaarista läpi meni.

Eriallakin alkaa jo Jaskan kanssa olla asiat mallillaan rankasta alusta huolimatta, voimia sinnekin.

t. Hanhikki ja tyttö 2 kk

Vierailija
40/54 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulugallup: Me aletaan tekemään omaa perhejoulua. Meillä on jo kahdestaankinn ollut omia traditioruokia jouluna eli ei siis laatikoita vaaan ihan muuta. Käydään vanhempien luona vain piipahtamassa jonain joulun päivänä. Asuvat niin lähelllä että niitä muutenkin näkee. Ostetaan sitten vauvalle ihan joulukuusiin:) 5kk vanhana varmasti valot ja väripallot olisi mielenkiintoisen näköisiä.

itku kutsu...