Minusta kyllä kaikilla kalorinsäännöstelijöillä, laihduttajille ja ahmijoilla on jonkinasteinen syömishäiriö
Kommentit (7)
Känny kirjoittaa kuin en osaisi suomea... Ap
No enpä usko. En vaan jaksa aina miettiä syömisiä ja juomisia järjellä, mutta sitten kun farkun kaulus alkaa kiristämään, teen ryhtiliikkeen ja alan laskemaan kaloreita. Laiskuutta se taitaa olla. Jos aina miettisi järjellä eikä vain puputtaisi, niin ei tarvii koskaan laihduttaa.
Itseäni kuvailisin addiktiksi. Ruoka-addikti. Palkitsemiskeskus aivoissa riemuitsee syömisestä.
Jokainen (eli yli 95 %) säännöstelee syömisiään jollain tapaa. Läpipaskot kuuluu tohon jäljelle jäävään 5 %.
Pidän kunnostani huolta enkä halua lihota yhtään enempää näin vanhempanakaan (60v), nyt n 10kg ylimääräistä mikä todellakin haittaa elämää. Syön tiedostavasti ja terveellisesti enkä näe siinä mitään epänormaalia. Yritän terveydellisistä syistä saada pois nuo kilot tai ainakin välttää niiden lisääntymisen.
No tuota, kun laihduin runsaasti elämäntapoja muuttamalla, niin toisten syömiset ne vasta ovatkin alkaneet näyttää erikoisilta. Olen saanut myös paljon palautetta syömisistäni, eikä lopputuloksesta huolimatta aina niin positiivista. Syön paljon vihanneksia ja marjoja, sopivasti proteiinia ja rasvaa, enkä syö välipaloja. Se on jotenkin väärin, kun eihän leipää ja perunaa pidä jättää pois. Ja kyllä makeaakin voi ja saa syödä, ja kahvin kanssa pullaa.
En silti arvostele muiden syömisiä, kun se ei ole minun asiani ollenkaan. Miksi joku kokee, että on ok alkaa arvostella minun syömisiäni? Ap?
Semmoinen mielipide sinulla, kiitos kun jaoit.