1-vuotiaani putosi syöttötuolista
ja iski takaraivonsa lattiaan. Miten se tapahtui: ponkaisi yhtäkkiä seisomaan tuolissa ja putosi taaksepäin, JUURI kun olin kurottamassa toiseen suuntaan ottamaan leipää. En vaan kerennyt tarttumaan kyllin nopeasti kiinni tenavaan. Olisi pitänyt olla valppaampi, hän on viime aikoina oppinut tekemään sitä että yrittää nousta syöttötuolissa. Soitin päivystykseen ja antoivat ohjeita miten toimia ja seurata tilannetta. Rupesi itkemään heti (hyvä merkki) mutta myös rauhoittui muutaman minuutin päästä - ei oksentelua tms. joten luultavasti ei tullut aivotärähdystä. Kauhea kuhmu takaraivossa - kova, mutta jos muuttuu " geelimäiseksi" on lähdettävä lääkäriin. Läpi yön on herätettävä kahden tunnin välein ja seurattava tajunnan tasoa - silmät saatava auki tenavalta. Tuskinpa itse nukun silmäystäkään tänä yönä. Kaksi herätystä on onnistunut, ja poika on tuntunut olevan oma itsensä. Juuri nyt menen taas herättämään. Tekisi mieli rukoilla, jos olisin uskovainen.
Kommentit (6)
Huomenia. Meirän neiti putosi syöttötyölista kuukausi sitten, käytin myös ensiavussa, mutta säikähdyksellä selvittiin. Minä heitin vanahan puu syöttötuolin ovesta pihalle ja ostin cam merkkisen muovituolin, ei kaadu ja ei ole mikään ritsa.
Voi vaikka selän hetkeksi kääntääkkin.. ' Voimia sulle ja vaaville. Itsensä se pistää ajattelemaan, mut ei kannata itseään syytellä.
Ei kaikkea voi aina estää vaikka haluaisikin ;)
ja rukoilla kannattaa aina ja voin rukoilla teidän puolesta.. nim. n.5v uskoontulostani.
meillä puinen vanhahko syöttötuoli.. mutta minusta siinä ei vika ollut tuon putoamisen suhteen. päinvastoin tuo syöttötuoli on todella tukeva eikä keiku miten sattuu. kestää hyvin tytön kiipeämisen siihen istumaan.. itse olen ollut tosi tyytyväinen tuohon, ja aina hieman ihmetellyt noita muovisia..miten ne pysyvät kasassa ja tukevana? =)
meil vika oli syöttäris ja mamman huolimattomuudessa.. ei ollu tarkoitus loukata, tuli vain oman blickan putoaminen elävästi mieleen ;). Itse ensin epäilin suuresti camia, mut nyt en vaihtais toiseen.
että säikähdyksellä selvittiin! Herätykset onnistui, ei siis " tajuttomuutta" . Nyt jo leikit menossa ja vauhti päällä. Jopa kuhmu takaraivossa on laskenut. Kiitos teille jotka kirjoititte omista kokemuksistanne. Itseänihän tässä olen syytellyt, että katsoin toiseen suuntaan. Meidän vauhtiville oppi jo 10 kk ikäisenä kävelemään ja kyllä on perässä juoksemista. Mietin myös tuota syöttötuolia, mutta luultavasti pitäisi köyttää poika kiinni syötön ajaksi... terv. " ap"
meillä myös vilkas tyttö putosi reilun vuoden ikäisenä syöttötuolista selälleen lattialle.. tyttö istui syömässä ja käväisin keittiön työtasolta hakemassa jotain (muutama askel) ja tyttö nousi yhtäkkiä pystyyn ja nosti toisen jalkansa syöttötuolin käsinojan yli ja retkahti lattialle selälleen. säikähdin tietysti kauheasti, tyttö itki hetken ja rauhoittui sitten... tippui laminaatille, eli ei ole niin kovaa kun esim olisi laatta ollut. päähän tuli kuhmu, mutta muuten ei mitään ihmeempää. oli samantien taas oma vilkas itsensä! =)
onneksi pienet lapset kestävät aika hyvin noita kolhuja! meidänkin tytölle on käynyt vaikka minkälaista... tippunut sängystä, pinnasängystä....
terkkuja! =)