Mistä lähtien kaikki on vetänyt Suomessa jalkaansa LENKKARIT
Siis Turun ja Helsingin kaduilla, suurin osa ihmisistä vetää jalkaansa rumat juoksulenkkarit, niin naiset kuin miehet. Missä vaiheessa tästä on tullit muoti? Lähes kaikkien vaatteiden kanssa. Ja missä kohtaa naisen evoluutiota ei pukeutuminen enää kiinnosta? Ja kenkäkauppoje ei ole enää missään ja niiden valikoima surkea, koska kaikki näemmä laahustaa lenkkareissa. What? Kävelykengät, korolliset kengät, nahkakengät? Anyone? Huhuu...
Kommentit (39)
Paljon kävelevänä olen iloinen tästä muodista. Muistan ajan 90-luvulta, kun piti miettiä kehtaako lenkkareilla mennä kaupungille
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kujalla olet jos et ole huomannut lenkkareiden olleen muotia jo pitkään?
Nimenomaan pukeutumisesta kiinnostunut nainen niitä nyt käyttää.
Vanhoilla mummoillakin näkee nykyisin lenkkareita vaikka he eivät muuten vaikuta erityisen muotitietoisilta.
En edes omista lenkkareita. Enkä pyöri Helsingin enkä Turun kaduilla.
Talvella olen nähnyt koirillakin talvilenkkarit.
Lenkkarit kuuluu kaikille.
Siitä lähtien suomessa kaikki alkoivat pukeutua lenkkareihin ja farkkuihin, kun joku lopetti ergonomisten ei-hiertävien kävelykenkien valmistuksen ja maahantuonnin. Liekö hintakin vaikuttaa, ihmisten tulot/menot ja kenkien sopivuus kylmään säähän. Joten nähdään lenkkaririehassa!
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien suomessa kaikki alkoivat pukeutua lenkkareihin ja farkkuihin, kun joku lopetti ergonomisten ei-hiertävien kävelykenkien valmistuksen ja maahantuonnin. Liekö hintakin vaikuttaa, ihmisten tulot/menot ja kenkien sopivuus kylmään säähän. Joten nähdään lenkkaririehassa!
Sievillä ja Pomarilla on yleensä hyviä miesten kävelykengiä, mutta ne eivät ole mitään halpismalleja. Kunnon kävelykengät ovat sopivalla tavalla pehmeitä ja muovautuvat jalan mukana.
Opettele kävelemään pää pystyssä, niin ei haittaa toisten kengät. Olin tänään stadissa, enkä nähnyt yhdenkään kenkiä, mutta toivottavasti ne oli lenkkareita ettei kenenkään tarvitse kärsiä siitä mitä toiset haluaa katsella.
New Yorkissa lenkkarit on olly cityasuste tyyliin forever, mutta kun halutaan kohahduttaa esim itä-eurooppalaisittain, puetaan mahdollisimman kauniit manolot tai lubutinit.
Vierailija kirjoitti:
Mukavuus edellä mennään.
Vi~~u ja sen huomaa.
Ei mistään lähtien. Pienessä piirissä pyörit jos kaikilla näet lenkkarit.
Koska mistään ei saa kunnollisia kävelykenkiä enää. Mielummin hyvät lenkkarit, esim. New balance, joissa jalka pysyy oikeassa asennossa eikä tule kipuja, vaivaisenluuta eikä esim. jonkun aiemmin mainitsemaa plantaarifaskiittia. En ole aikoihin nähnyt kauniita hyvälaatuisia nahkaisia avokkaita tai kävelykenkiä missään hyvällä lestillä ja maltillisella korolla. Kaikki yhtä ja samaa kovaa lättäpohjaa, joka pilaa jalat.
Kun kengänkoko on 43, on aika vaikea löytää maltillisen hintaisia kivoja kenkiä. Lenkkareita löytyy aina, ja kun on tuo koira, jonka kanssa lenkillä parhaat ovat juuri lenkkarit, niitä tulee sitten käytettyä muutenkin. Lenkkareiden lisäksi minulla on yhdet kävelykengät "parempiin" tilaisuuksiin, toppakengät ja saappaat. Jos kengänkoko olisi 37, ehkä ostelisin kenkiä enemmän.
Lenkkarit on ollut muotia jo vuosia, mutta kyllä mä tykkään eniten tyylikkäistä nahkakengistä, jos en ole sporttailemaan menossa.
m40
Vierailija kirjoitti:
Kun kengänkoko on 43, on aika vaikea löytää maltillisen hintaisia kivoja kenkiä. Lenkkareita löytyy aina, ja kun on tuo koira, jonka kanssa lenkillä parhaat ovat juuri lenkkarit, niitä tulee sitten käytettyä muutenkin. Lenkkareiden lisäksi minulla on yhdet kävelykengät "parempiin" tilaisuuksiin, toppakengät ja saappaat. Jos kengänkoko olisi 37, ehkä ostelisin kenkiä enemmän.
Netti kaupoissa esim. zalandossa löytyy vaikka kuinka paljon kenkiä isompaankin jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sievillä ja Pomarilla on yleensä hyviä miesten kävelykengiä, mutta ne eivät ole mitään halpismalleja. Kunnon kävelykengät ovat sopivalla tavalla pehmeitä ja muovautuvat jalan mukana.
Kengiä?
Lenkkarit ovat vakiinnuttaneet paikkansa kenkämuodissa. Voidaab puhua ns. citylenkkareista. Nykyään tossumaisia kenkiä niin monenlaisia, trendikkäitä ja erilaisia, ettei niitä enää edes rinnasteta ns. juoksulenkkareihin, jotka ovat eri asia. Kenkäkaupoissa on laaja valikoima niin nahka- kuin tekonahkakenkiä, matalista korkeakorkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netti kaupoissa esim. zalandossa löytyy vaikka kuinka paljon kenkiä isompaankin jalkaan.
Juu niin varmaan. Noissa kengänkoissa on sellainen jännä juttu, että vielä viitisen vuotta sitten 42 sopi jalkaan mutta nykyisissä sen kokoisissa kengissä ei enää kantapää mene sisään. Numerot eivät vastaa aiempia kokoja. Lisäksi lesti voi olla kapea tai kaventua kärjestä tai reuna voi olla liian korkea ja hangata... minä haluan kokeilla kenkää jalassani ennen kuin maksan sen, enkä siksi koskaan osta netistä kenkiä. Ei ole mielekästä lähetellä tavaroita edestakaisin.
Käyttäisin mieluummin kävelykenkiä, kun vain löytäisin hyvät!
Mutta kävelykengissä vaikuttaa muoti enemmän kuin mukavuus. Eritoten minun on ollut vaikea löytää kenkiä, joissa olisi isovarpaalle korkeussuunnassa tarpeeksi tilaa. Jos sitä ei ole, alkaa tyviniveltä pakottaa, ja kenkä kuluu varpaan kynnen kohdalta nopeasti puhki (ja kyllä, pidän ne kynnet lyhyinä).
Urheilujalkineista löydän usein paremmin jalkaan istuvan mallin.