Sauvakävelijät, jos ette osaa kävellä sauvoilla, jättäkää ne kotiin
Sauvoilla ei töpötellä, niillä työnnetään. Ne eivät ole pystyssä pysymistä varten. Suomen Ladun sivuilta löytyy hyvä tekniikka opastus sauvojen käyttöön
Kommentit (47)
Moni käyttää kävelysauvoja juuri apuna pystyssä pysymiseen.
Tekniikkaopastus on yhdyssana, autocorrect korjaa näköjään sanat erikseen.
Ap.
Miksi esim. vanhukset eivät saisi käyttää niitä myös pystyssä pysymiseen? Eikö se ole hyvä, että sauvat mahdollistavat huonokuntoisemmankin kävelyn?
En jätä ja töpötän menemään. Herättääkö tämä sinussa ärtymyksen tunteita? :)
Minun puolestani niillä saa kävellä miten haluaa, mutta pitäisi muistaa ottaa muutkin tiellä liikkujat huomioon. Tosi kiva ohittaa pyörällä tai edes kävellen, kun tällainen sauvojen kantelija yhtäkkiä päättää pyörähtää ympäri ja samalla pyöräyttää sauvat sivulle just toisen eteen.
Käsketkö myös jättää sukset kotiin, jos ei osaa hiihtää oikeaoppisesti?
Asia ei kuulu vähääkään sinulle, jos eivät huido sinua sauvoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekniikkaopastus on yhdyssana, autocorrect korjaa näköjään sanat erikseen.
Ap.
😂
Ap on tollo, joka ei osaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi esim. vanhukset eivät saisi käyttää niitä myös pystyssä pysymiseen? Eikö se ole hyvä, että sauvat mahdollistavat huonokuntoisemmankin kävelyn?
Onnettomuuden jälkeen oli pahat kävelyvaikeudet, lääkäri suositteli just tukivälineiksi!
AP, toivottavasti kaadut yhtä pahasti ja loukkaat molemmat jalkasi yhtä pahasti niin että olisi pakko ottaa tukea.
Pysy poissa kävelyteiltä jos Teidän Leuhkuutenne ei sinne mahdu , muitten kulkijoitten joukkoon!
Nykyisin lääkärit nimenomaan suosittavat sauvoja tasapainovaikeuksista kärsiville, että ihniset ei jäisi kaatumisen pelossa kotiin.
Sauvat auttavat tasapainon hallinnassa, ja ovat osa kuntoutumista
Minähän töpöttelen niin paljon kuin haluan.
Ai, mää olen aina kävellyt jaloillani, en tiennytkään kuinka se sauvoilla onnistuu.
Anna aloittaja ihmisten liikkua miten haluavat. Se ei kuulu sinulle mitenkään. Ala nauttia omasta elämästäsi niin sinun ei tarvitse etsiä virheitä toisista. Hauskaa Vappua.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu vähääkään sinulle, jos eivät huido sinua sauvoillaan.
Se ei kuulu, mutta se näkyy.
Kyllä joillain on tylsä elämä, kun jaksaa jauhaa toisten sauvakävelystä. En edes itse kiinnitä huomiota mihinkään tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Moni käyttää kävelysauvoja juuri apuna pystyssä pysymiseen.
Jep. Monet ovat todellakin älykkäitä. Mitään haittaahan siitä ei synny, että käyttää niitä tuohon tarkoitukseen.
Hieman ihmetyttää, jos aloittaja todellakin käyttää hiihdossa ja sauvakävelyssä sauvoja samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joillain on tylsä elämä, kun jaksaa jauhaa toisten sauvakävelystä. En edes itse kiinnitä huomiota mihinkään tuollaiseen.
Eikä vain tylsä vaan myös vähäjärkinen. Jos ihminen tarvitsee tukea pysyäkseen pystyssä, niin on todella älykästä silloin ottaa apuvälineet käyttöön. Sauvat on hyvä ratkaisu. Ja aivan varmasti parempi töpötellä sauvojen kanssa kuin kaatua ja murtaa lantionsa tms.
Niin että pitää olla seppä syntyessään ja harjoitella ei saa?