Pyöräilijät ja kävelijät voisivat myös osallistua.
Kommentit (32)
Liikenne olisi täysin turvallista, jos kaikki kävelisivät.
T. Kävelijä
Vierailija kirjoitti:
T. Kävelijä
Liikenne olisi turvallinen jos siihen osallistuisivat kaikki osapuolet. Ei koske pelkästään autoilijoita.
Miinustelijat voisivat perustella miksi kävelijöillä tai pyöräilijöillä ei ole mitään vastuuta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. KävelijäLiikenne olisi turvallinen jos siihen osallistuisivat kaikki osapuolet. Ei koske pelkästään autoilijoita.
Kuten sanottu, ongelmia ei olisi, jos kaikki kävelisivät.
Vierailija kirjoitti:
Miinustelijat voisivat perustella miksi kävelijöillä tai pyöräilijöillä ei ole mitään vastuuta??
Vastaavat kuitenkin laki sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavat kuitenkin laki sitä ja tätä.
Ei pelkästään laki, vaan minäminäminä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. KävelijäLiikenne olisi turvallinen jos siihen osallistuisivat kaikki osapuolet. Ei koske pelkästään autoilijoita.
Kuten sanottu, ongelmia ei olisi, jos kaikki kävelisivät.
Miten siitä tulisi turvallisempi kun ennakoitavuus katoaisi kokonaan kun kaikki vaan poukkoilisi ilman mitään varoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Yllätyn jos edes yksi vastaa ja asiallisesti.
Suojatielle kiilaava auto takavarikkoon.
Jalankulkijat saa osallistua ilmottamalla kiilaajien rekkarit poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijat saa osallistua ilmottamalla kiilaajien rekkarit poliisille.
Seuraatko muuta liikennettä ja teetkö selväksi että olet tulossa suojatielle vai rajoittuuko ajatusmaailmasi ainoastaan minä ja minun oikeus?
Liikenteen sujuvuudesta vastaa nykyään kaikki, ei pelkästään autoilijat niin kuin ennen
Pyöräilijät, soittakaa kelloa, kun lähestytte jalankulkijaa takaapäin ja jos vaikuttaa siltä, että jalankulkija meinaa jäädä alle. Tajuatte kyllä mitä tarkoitan. Jos työntää pyörätuolia ja siinä vieressä kävelee vielä toinen henkilö, niin ei tule koko ajan tarkkailtua mitä tulee takaapäin.
Eniten vituttaa nämä himourheilijat ketkä alkaa hermoamaan jos auton keula joskus menee vähän suojatien puolelle huono näkyväisyydessä risteyksessä, mieluummin sitä keskeyttää jonkun spandexhullun lenkin sekunniksi kun työntyy sokkona tielle ja aiheuttaa kolarin hyvällä tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijat saa osallistua ilmottamalla kiilaajien rekkarit poliisille.Seuraatko muuta liikennettä ja teetkö selväksi että olet tulossa suojatielle vai rajoittuuko ajatusmaailmasi ainoastaan minä ja minun oikeus?
Liikenteen sujuvuudesta vastaa nykyään kaikki, ei pelkästään autoilijat niin kuin ennen
Suojatie on suojatie ja peräänajo on peräänajo.
Ei niissä ole mitään höpöttämisen varaa!
Esim. pyöräilijät voisivat opetella sen, että ajoneuvon kuljettajina heillä on velvollisuus antaa jalankulkijalle vapaa kulku, mikäli jalankulkija on suojatiellä tai astumassa sille. Aivan liian usein näkee tilanteita missä auto on pysähtynyt suojatien eteen, mutta polkupyöräilijä ajaa vaan vierestä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijat saa osallistua ilmottamalla kiilaajien rekkarit poliisille.Seuraatko muuta liikennettä ja teetkö selväksi että olet tulossa suojatielle vai rajoittuuko ajatusmaailmasi ainoastaan minä ja minun oikeus?
Miten tehdään selväksi että on tulossa suojatielle muutoin kuin kävelemällä sitä kohti? En oikeasti ymmärrä. Minä noudatan samoja oppeja mitkä opittiin jo lapsena, eli katson onko tulossa autoja ennen kuin kävelen suojatien yli, vaikka autonhan sen pitäisi väistää. Soitan kelloa jos olen pyöräilemässä ja jalankulkija edessä kulkee missä sattuu tai on esim. lapsia tai koiria. En asu Helsingissä, täällä päin ihmiset osaa pääsääntöisesti ottaa toiset huomioon liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenteen sujuvuudesta vastaa nykyään kaikki, ei pelkästään autoilijat niin kuin ennenMiten tehdään selväksi että on tulossa suojatielle muutoin kuin kävelemällä sitä kohti? En oikeasti ymmärrä. Minä noudatan samoja oppeja mitkä opittiin jo lapsena, eli katson onko tulossa autoja ennen kuin kävelen suojatien yli, vaikka autonhan sen pitäisi väistää. Soitan kelloa jos olen pyöräilemässä ja jalankulkija edessä kulkee missä sattuu tai on esim. lapsia tai koiria. En asu Helsingissä, täällä päin ihmiset osaa pääsääntöisesti ottaa toiset huomioon liikenteessä.
Kannattaa päivittää tiedot vastaamaan nykyajan tieliikenne lakeja. Moni asia mikä oli ennen selvää on muutettu jostain kumman syystä. Tai no eihän kävelijöitä ja pyöräilijöitä voi edes olettaa lakien noudattamista kun ei niiden tietämystä tarvi millään tavalla todistaa mutta ihan turha syyttää kaikesta autoilijoita
Vierailija kirjoitti:
Esim. pyöräilijät voisivat opetella sen, että ajoneuvon kuljettajina heillä on velvollisuus antaa jalankulkijalle vapaa kulku, mikäli jalankulkija on suojatiellä tai astumassa sille. Aivan liian usein näkee tilanteita missä auto on pysähtynyt suojatien eteen, mutta polkupyöräilijä ajaa vaan vierestä ohi.
Mitä helvettiä nyt taas. Etkö keksi parempaa aihetta trollata? Kerrotko vielä miten se polkupyöräilijä tarkalleen estää jalankulkijaa menemästä suojatielle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenteen sujuvuudesta vastaa nykyään kaikki, ei pelkästään autoilijat niin kuin ennenMiten tehdään selväksi että on tulossa suojatielle muutoin kuin kävelemällä sitä kohti? En oikeasti ymmärrä. Minä noudatan samoja oppeja mitkä opittiin jo lapsena, eli katson onko tulossa autoja ennen kuin kävelen suojatien yli, vaikka autonhan sen pitäisi väistää. Soitan kelloa jos olen pyöräilemässä ja jalankulkija edessä kulkee missä sattuu tai on esim. lapsia tai koiria. En asu Helsingissä, täällä päin ihmiset osaa pääsääntöisesti ottaa toiset huomioon liikenteessä.
Kannattaa päivittää tiedot vastaamaan nykyajan tieliikenne lakeja. Moni asia mikä oli ennen selvää on muutettu jostain kumman syystä. Tai no eihän kävelijöitä ja pyöräilijöitä voi edes olettaa lakien noudattamista kun ei niiden tietämystä tarvi millään tavalla todistaa mutta ihan turha syyttää kaikesta autoilijoita
Et edelleenkään kertonut miten jalankulkijana pitää tehdä selväksi että on menossa suojatielle. Jos tästä on jokin uusi laki ja tämä on sinulle tärkeä aihe, niin odottaisin, että haluat tietysti valistaa meitä tavallisia kuolevaisia siitä miten homma toimii. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että nämä uudet tieliiikennelait on jotain sinun omia viritelmiäsi. Niitä et voi olettaa muiden ihmisten noudattavan. Ehkä jos jalankulkijoiden suojatiellä kulkeminen tuottaa sulle näin paljon ongelmia, niin kannattaa vaan suosiolla pysyä itse poissa sieltä auton ratista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä nyt taas. Etkö keksi parempaa aihetta trollata? Kerrotko vielä miten se polkupyöräilijä tarkalleen estää jalankulkijaa menemästä suojatielle?
Ajamalla jalankulkijan nenän edestä suojatien yli.
Samaa mieltä. Aina kun ylittävät tien he eivät katso mitä ympärillä tapahtuu. Katse pysyy visusti eteenpäin.