Peruna-sipulisekoitus on kyllä yksi turhimmista pakastealtaan tuotteista
Kommentit (25)
En käytä enää, maku ja rakenne selvästi huonompia kuin jos pilkkoo itse ko. eineet kotona laatikkoon.
Helppoon ja nopeaan ruuanlaittoon. Lohta vaan kerroksittain ja sekoitusta, mausteita ja tilliä. Kermaa päälle. Hyvvää on. Mulla ainakin tuota pakkasessa. Samoin jauhelihaa. Tulee hyvää lihalootaakin. Juustoraastetta mukaan.
Pannulla paistoin viimeksi ekaa kertaa, ja tuli ihanan rapeaa. Laitoin valkosipuliakin reippaasti.
Ai? Itse sanoisin että yksi hyödyllisimmistä. Mutta tämä onkin varmaan trolli.
Jep, ja sen tulit meille kertomaan. Uh mikä oivallus!
No kyll tulee käytettyä silloin tällöin. Helppoa ja nopeaa tehdä joku kiusaus tyyppinen loota.
Mun mielestä ne ovat oikein hyviä ruoanlaitossa. Helpottaa tällaisen vuorotyöläisen perhearkea kun pystyy tekemään esimerkiksi ison satsin kinkkukiusausta käden käänteessä. Sen kanssa vaikka itse pilkottu joku hyvä vihersalaatti niin on oikein hyvää.
Höpö höpö.Pellille vaan Perunasipuli sekoitus vuokaan ja siihen kirjolohi päälle.Yrtti kevyt kermaa päälle. Nami nami köyhä syö kaksi kolme päivää kun on pieni ruokainen sitä.
APn siittäminen oli kyllä yksi turhimmista teoista
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo ole ihan eri tarkoituksiin?
Mielestäni ranskalaiset on turhia. Ei mitään ravintoaineita, pelkkää rasvaa. Peruna-sipulisekoitus sen sijaan on ihan käyttökelpoista tavaraa esim laatikoihin. Kuka niitä perunoita jaksaa itse suikaloida?
Esim mummon ranskalaisissa on kylläkin vain 4.8 g rasvaa ja vain 137 kaloria/100 g joka on
aika vähän
Kiusaukset ainekset latoo vuokaan muutamassa minuutissa. Uunissa kestää kypsyä, mutta sitä varsinaista ruoanlaittoa on alle viisi minuuttia.
Jos kuorii ja pilkkoo perunat itse niin menee puoli tuntia. Ei paha sekään, mutta kun on laiska...
Ostaisin kyllä muuten silloin tällöin, mutten tykkää siitä sipulista. Mielestäni se maistuu hieman kitkerältä. Pelkkää perunasuikaletta ei taida saada pakastealtaasta.
Minusta se on kätevä. Harvoin tulee käytettyä, mutta jos haluan esim. helpon kiusauksen niin ostan kyllä. Toki itse tuoreista perunoista vähän paksummiksi viipaloimalla tulee parempaa, mutta aina ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin kyllä muuten silloin tällöin, mutten tykkää siitä sipulista. Mielestäni se maistuu hieman kitkerältä. Pelkkää perunasuikaletta ei taida saada pakastealtaasta.
Saa kyllä pelkkää perunasuikaletta! Ainakin Apetitilla on, en tiedä muista merkeistä. Juuri viimeksi Lidlissä käydessäni meinasin sellaisen vahingossa ostaa kun piti ostaa peruna-sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kyllä pelkkää perunasuikaletta! Ainakin Apetitilla on, en tiedä muista merkeistä. Juuri viimeksi Lidlissä käydessäni meinasin sellaisen vahingossa ostaa kun piti ostaa peruna-sipulia.
Kävinpä nyt vielä katsomassa, niin ainakin Pirkalla on myös.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuorii ja pilkkoo perunat itse niin menee puoli tuntia. Ei paha sekään, mutta kun on laiska...
En sinua laiskaksi kutsuisi. Kysehän on valinnoista. Siinä säästetyssä puolessa tunnissa voi vaikka pyyhkiä keittiön tasot ja tyhjentää tiskikoneen, imuroida lattian tai soittaa äidille tai maksaa pari laskua tai kastella kukat tai neuvoa matikkaläksyissä.
Ap provosoi. Jos lähtee sille linjalle ettei edes puolivalmista saa ostaa, pitää osata sitten kirnuta voi ja kutoa kankaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävinpä nyt vielä katsomassa, niin ainakin Pirkalla on myös.
Ihanaa, kiitos! Tutkin heti ensi kauppareissulla pakastealtaan tarkasti. Voisin hyvin tehdä kuullotetut sipulit itse ja laittaa vain ne valmiit perunat pakastepussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sinua laiskaksi kutsuisi. Kysehän on valinnoista. Siinä säästetyssä puolessa tunnissa voi vaikka pyyhkiä keittiön tasot ja tyhjentää tiskikoneen, imuroida lattian tai soittaa äidille tai maksaa pari laskua tai kastella kukat tai neuvoa matikkaläksyissä.
Ap provosoi. Jos lähtee sille linjalle ettei edes puolivalmista saa ostaa, pitää osata sitten kirnuta voi ja kutoa kankaat.
Voita ei tarvitse kirnuta. Sen kun vaahdottaa kermaa tarpeeksi kauan sähkövatkaimella, kunnes se menee möykyksi. Sitten se möykky kannattaa huuhtaista ja kas, sulla on oikeaa voita. Eri asia on, onko siinä mitään järkeä. Järkevämpää on ostaa sitä peruna-sipulisekoitusta, käyhän se keittoihinkin yms. Minun pitäisi ne oikeat perunat huuhtoa muutamaankin kertaan ja kenties esikeittääkin ne, jotta saisin GI-arvon pienemmäksi. Muuten nousevat verensokerit pilviin. Pakasteperuna taas on ok semmoisenaan, eli mieluummin käytän sitä.
T dm1
Jos en inhois kiusauksia, niin käyttäisin kyllä peruna-sipulisekoitusta. Ranskiksia en oo ostanu varmaan kymmeneen vuoteen.
Kaikkein turhin pakaste on kyllä valmis perunamuusi. Mieluummin vaikka pussimuusia...
Eikö nuo ole ihan eri tarkoituksiin?
Mielestäni ranskalaiset on turhia. Ei mitään ravintoaineita, pelkkää rasvaa. Peruna-sipulisekoitus sen sijaan on ihan käyttökelpoista tavaraa esim laatikoihin. Kuka niitä perunoita jaksaa itse suikaloida?