Tupakointi kielletään leikkikentillä ja uimarannoilla
Jo oli korkea aikakin, en halua nähdä yhtään tupruttelijaa enää leikkikentän liepeillä tai uimarannoilla.Körtsääjillä on vielä sellainen tapa että ne tumpit jätetään sinne ja haudataan hiekkaan.
Kommentit (91)
Kuka ylipäätään enää tupakoi? Onneksi nuorissa ei juurikaan tupakoida. Kertoohan se tupakointi aika lailla ihmisestä ja antaa huonon vaikutelman. Onneksi uimarannoillakin saa jatkossa olla rauhassa.
Kunpa vain olisikin jokin korvaava päihde, joka soisi samanlaisen rentouttavan lepohetken. Röökihän on ihan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapas että jotkut väsää näitä kieltoja ihan ammatikseen.
Montakohan virkamiestä tällainen lakimuutos työllistää ja paljonko ovat kulut asiantuntijalausuntokierroksineen?
Ja mitä kielletään seuraavaksi?Mutta ajatelkaa että joku on niin tyhmä että vetää savua keuhkoihin?!
Ja vielä maksaamoisesta myrkkypaskasta. Täytyy olla todella imbesilli😀
Joku maksaa alkoholista, joku sokeri-vehnähöttö leivoksista, joku rasvaisesta pikaruoasta. Yhtä vaarallisia terveydelle kaikki. Miksi vain tupakoitsijoita kohtaan moinen ajojahti? Tupakkatuotteet piilossa kaupassa, alkoholit komeilee käytävillä. Tupakoinnin kiellon leikkipuistoissa ymmärrän täysin, mutta monet muut toimet tupakoitsijoita kohtaan menee täysin ylilyönniksi!
Vierailija kirjoitti:
Kunpa vain olisikin jokin korvaava päihde, joka soisi samanlaisen rentouttavan lepohetken. Röökihän on ihan paskaa.
"Rentouttava lepohetki" = poltetaan tupakkaa jopa useita kymmeniä savukkeita päivässä, että ei tule nikotiinin puutteen takia vieroitusoireita.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäätään enää tupakoi? Onneksi nuorissa ei juurikaan tupakoida. Kertoohan se tupakointi aika lailla ihmisestä ja antaa huonon vaikutelman. Onneksi uimarannoillakin saa jatkossa olla rauhassa.
Kyllä tupakoitsijoita löytyy, tuottaahan se valtion kassaan n. miljardin vuodessa. Minä en tuomitse ketään tupakoinnin perusteella. Paheita löytyy itse kultakin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa, kuinka hirveä ja huono ihminen Tanskan kuningatarkin on, polttanut ikänsä, eikä aio lopettaa niin kauan kuin elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan virkamiestä tällainen lakimuutos työllistää ja paljonko ovat kulut asiantuntijalausuntokierroksineen?
Ja mitä kielletään seuraavaksi?Mutta ajatelkaa että joku on niin tyhmä että vetää savua keuhkoihin?!
Kiinalaiset ovatkin maailman tyhmin kansa. ÄO mitä lie
Tupakoitsijoita Kiinassa on 300 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti parveketupakointikin kielletään lailla.
No toivottavasti ei nyt sentään rajoiteta asunnon omistajan oikeuksia loputtomiin, en ymmärrä, miten esim. yksi tupakka aamulla aamukahvin kanssa ja toinen illalla voisi olla niin vaarallista kenellekään ja siksi aikaa voi varmasti sulkea parvekkeen oven, jos savu tuntuu häiritsevän, kysymys on kuitenkin vain muutamasta minuutista, kohtuus kaikessa.
Ja kerrostaloissa voi kyllä kieltää kaikenlaisen muunkin naapureiden häiriköinnin, tahallisen. Niin kuin itkuhälyttyminen täysillä huudattamisen sen seinän vieressä, jonka takana tietää naapuriasunnossa olevan alkovin.
Tai loukkaavan puheen levittämisen.
Just. Kaikkihan me siitä asumisestamme maksetaan, joten.... Asumisrauhakin kuuluu kaikille, sinä et ole sen arvokkaampi asujana kuin kukaan muukaan. Ole vaikka mikä kunnan työntekijä tai lastenhoitaja tai lääkärin sukulainen tai toimintaterapeutti tai insinööri tai palomestari tai mitä lienet!
Kahjoja riittää joka paikassa!
Kuka vielä nykypäivänä polttaa? Ehkä joku vanha pappa, jonka nuoruudessa ei tunnettu tupakan vaaroja. Tunnen tasan yhden tupakoijan, eläkeläispappa, joka ei onnistu millään lopettamaan. Toinen papparainen lopetti, kun sai syövän. Mutta yhtäkään alle 70-vuotiasta tupakoijaa en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti parveketupakointikin kielletään lailla.
No toivottavasti ei nyt sentään rajoiteta asunnon omistajan oikeuksia loputtomiin, en ymmärrä, miten esim. yksi tupakka aamulla aamukahvin kanssa ja toinen illalla voisi olla niin vaarallista kenellekään ja siksi aikaa voi varmasti sulkea parvekkeen oven, jos savu tuntuu häiritsevän, kysymys on kuitenkin vain muutamasta minuutista, kohtuus kaikessa.
mä alan grillaamaan silavaa joka aamu klo7 pasgaaks sillä väliä jos haju menee naapuriin.
Ilmansaasteet ja myrkyt tappavat todennäköisesti ennemmin kuin jonkun tupakoitsijan savun tuleminen nokkaan. En ole vieläkään kuollut kun olen tupakoinut 40 vuotta ja nyt satunnaiseen savuun voi näköjään kuolla kuka tahansa tai saa oireita savusta ja se on vaarallista. Täysin naurettavaa. Miksi ei kielletä sitten ilotulitteitakin kun niistä laskeutuu maahan ja ruokaan raskasmetalleja joita me syödään ruuassamme ja on pahempaa saastetta kuin tupakointi. Tämä vain tupakoitsijoiden ajojahti niin kuin ne vain saastuttaisi niin on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä maksaamoisesta myrkkypaskasta. Täytyy olla todella imbesilli😀
Joku maksaa alkoholista, joku sokeri-vehnähöttö leivoksista, joku rasvaisesta pikaruoasta. Yhtä vaarallisia terveydelle kaikki. Miksi vain tupakoitsijoita kohtaan moinen ajojahti? Tupakkatuotteet piilossa kaupassa, alkoholit komeilee käytävillä. Tupakoinnin kiellon leikkipuistoissa ymmärrän täysin, mutta monet muut toimet tupakoitsijoita kohtaan menee täysin ylilyönniksi!
sama kuin alkoholisti sanoo että heitä vainotaan kun ei saa lähikaupasta kirkkaita ja hinta on kova. tai lihava itkee miksi karkit maksaa niin paljon.
entisenä sokeri riippuvaisena/lihavana ja raittiina ei voi kun ihmetellä ihmisten addiktioita ja niiden perusteluja.
En viihdy rannoilla. Kesät nautin omakotitaloni pihalla juoman kanssa, olkoot sitten kahvi, limppari tai huurteinen. Ja nortti palaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmansaasteet ja myrkyt tappavat todennäköisesti ennemmin kuin jonkun tupakoitsijan savun tuleminen nokkaan. En ole vieläkään kuollut kun olen tupakoinut 40 vuotta ja nyt satunnaiseen savuun voi näköjään kuolla kuka tahansa tai saa oireita savusta ja se on vaarallista. Täysin naurettavaa. Miksi ei kielletä sitten ilotulitteitakin kun niistä laskeutuu maahan ja ruokaan raskasmetalleja joita me syödään ruuassamme ja on pahempaa saastetta kuin tupakointi. Tämä vain tupakoitsijoiden ajojahti niin kuin ne vain saastuttaisi niin on naurettavaa.
olen sama mieltä! olen vetänyt pari vuotta heroiinia ja en ymmärrä miksi meitä vainotaan kun on pahempiakin myrkkyjä joita ei kielletä.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse pääsin tupakasta eroon, niin jälkikäteen olen ymmärtänyt, että ihan narkkaritouhuahan se oli, vaikka tupakka kuinka olisi laillista. Aamusta iltaan tupakka paloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse pääsin tupakasta eroon, niin jälkikäteen olen ymmärtänyt, että ihan narkkaritouhuahan se oli, vaikka tupakka kuinka olisi laillista. Aamusta iltaan tupakka paloi.
No se oli sulla eri mutta mä en tarvitse tupakkaa joka päivä ja pystyn olemaan ilmankin monta päivää ja käytän vain viihdekäytössä niin ettei ole päivittäinen riippuvuus.
Kaikilla ihmisillä on jotain addikteja, pakkomielteitä eri asioihin. Mikä on sun addikti, pakkomielle. Harva vaan sitä huomaa eikä tunnusta mitään mutta muut näkevät.
Onneksi on yhä paljon hyviä epävirallisia rantoja. Lapsia ei sinne auta tuoda, ne ovat muutenkin turvattomia, koska kukaan ei valvo niitä ja voi siksi olla esim. uppotukkeja. Aikuisille ne on hyviä, niissä voi kaikkine vikoineen ja puutteineen aikuinenkin elää aikuisen elämää. Roskaamisväitteisiin en edes viitsi vastata, paitsi että lähinnä ne on lapsitupakoijat, jotka heittää karkkipaperinsa, energiajuomatölkkinsä ja tupakannatsansa ympäriinsä. Aikuiset vievät aina roskat mennessään.
Ilmoitan heti poliisille ja lastensuojeluun, jos joku vastuuton vanhempi tuo lapsensa epäviralliselle, tarkastamattomalle ja valvomattomalle rannalle.
Oma lapsi löysi maasta tupakantumpin ja leikki tupakointia. Illalla ihmettelin, miten lapsella nousi kuume parissa tunnissa 40 asteeseen. Syy selvisi aamulla, kun lapsi kertoi. Tupakka on lapsille myrkkyä ja humalaiset aikuiset ovat lapsista pelottavia. Leikkikentille koiria paskattavat saisivat itse syödä ne elukkansa jätökset. En ymmärrä ihmisiä, jotka kiusaavat pieniä lapsia tahallaan.