Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jaksatte pitää tylsää ja superyleistä sukunimeä esim. Korhonen, Hämäläinen, Nieminen...

ex-Virtanen
30.04.2022 |

Vaihtaminen on niin helppoa.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat maailman harvinaisimpia nimiä.

Vierailija
2/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan tyytyväinen Järvinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pysyy pitämättäkin. Vaihtaminen vaatii jotain. 

Vierailija
4/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyyhän tuo pitämättäkin. Lisäksi tykkään siitä, että voin töissä rohkeasti esitellä itseni asiakkaille koko nimellä, koska numerotiedustelussa on loputtomasti samannimisiä.

Vierailija
5/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyyhän tuo pitämättäkin. Lisäksi tykkään siitä, että voin töissä rohkeasti esitellä itseni asiakkaille koko nimellä, koska numerotiedustelussa on loputtomasti samannimisiä.

Tämä! Ihanaa kun on reilusti täysnimikaimoja, joka paikassa. esim FB:ssa.

Vierailija
6/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisemman sukunimen keksimisessä on niin suuri vaiva.

Vierailija
7/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään sitä voi ahdistua vaikka omasta sukunimestään.

Jaksamista aplle.

Vierailija
8/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Yleisellä/harvinaisella nimellä on molemmilla hyvät/huonot puolensa.

Yleinen nimi voi olla vähän hankala kun "Jussi Virtasia" on lukuisia, voi mennä herkästi sekaisin kaimojen kanssa jne.

Harvinaisempia nimiä "Sinituli Kuggeliquu" taas jää paremmin mieleen, joskin saattaa aina olla väärin kirjoitettu tmv.

Mutta yleisissä nimissä anonyymisyys säilyy paremmin. Käytännön esimerkkinä vaikka Hesarin kommentointi: "Jussi Virtaset" hukkuvat massaan --> kukaan ei tiedä onko kirjoittaja se naapuri/lankomies/harrastuskaveri vai täysin tuiki tuntematon "Virtanen". Jos taas nimi on harvinainen, KAIKKI tutut tietävät kukaa kyseessä.
(Ja joo, toki voi luoda väärällä nimellä tunnuksen myös, mutta minusta tuo on iso epäkohta, osa kirjoittaa 'omilla kasvoillaan' ja osa 'anonyymjn verhon takaa')

Vierailija
9/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nen-loppuinen perusnimi, ei kyllä niin suosittu kuin joku Korhonen mutta reilulla parilla tuhannella on tämä nykyisenä nimenä. Mielestäni sointuu kivasti harvinaisempaan etunimeeni, ja olen niin tottunut ettei ole vaihtaminen tullut koskaan mieleenkään.

Vierailija
10/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan tilalle Smith.

Vierailija
11/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnitä huomiota.

Vierailija
12/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on SUKUnimeni eikä häiritse minua mitenkään.

Vierailija
13/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nen-loppuinen perusnimi, ei kyllä niin suosittu kuin joku Korhonen mutta reilulla parilla tuhannella on tämä nykyisenä nimenä. Mielestäni sointuu kivasti harvinaisempaan etunimeeni, ja olen niin tottunut ettei ole vaihtaminen tullut koskaan mieleenkään.

Moi Shirley 😁

Vierailija
14/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sukunimen vaihtaminen johonkin hohdokkaaseen kuten joku "Sinililjabacken" on niin kiusallista. Vähän niinkuin ne uudet pikkukartanot niillä 500 neliön tonteilla, tai "ihanat" sukujoulut, joihin haetaan jotain Downton Abbey tunnelmaa, mutta oikeasti kaikkia vaan ketuttaa, kun pitää leikkiä sitä emännän täydellisyysleikkiä taas tänäkin vuonna. Oikeasti Möttöset ja Virtaset on maailman harvinaisimpia nimiä. Voisko joskus vaan olla ylpeä perimästään ja kulttuuristaan?

Vierailija
15/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hakea erikoisuutta nimestä

Vierailija
16/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeydellä kannan sukuni nimeä, ei tulisi mieleenikään vaihtaa

Vierailija
17/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan tilalle Smith.

Tylsä nimi. T:Väyrynen

Vierailija
18/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan sitä ainaista Heikkistä, vaihdoin nimen von Gyllenbögeliksi niin nyt on kevyt kävellä ja ihmiset kumartelevat kun kuljen ohi.

Vierailija
19/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimessä ei sapeta muuta kuin se, että se on ihan aakkosten loppupäässä ja aina saa venata omaa vuoroaan.

Vierailija
20/81 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harvinainen sukunimi. Just yksi nettihuijari sanoi laittavansa musta keksimiään juttuja nettiin. Kiristää siis etten tekisi rikosilmoitusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä