Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kahvimukeja pitää olla sata erilaista?

Vierailija
30.04.2022 |

Yritin tätä avopuolisolta tiedustella, laatikossa kymmeniä kahvimukeja, kahdestaan asustellaan. Ehdotin että luovutaan joistakin, mutta kuulema ei käy. Ehdotin että jätetään vain parhaat mukit laatikkoon ja pakataan vaikkapa kaikki muumimukit varastoon (itestä rumia enkä tykkää juoda kahvia teema-mukeista), mutta tämäkään ei käy.Mikä homma?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikossa?

Vierailija
2/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikossa?

Keittiösaarekkeen vetolaatikossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätte erilaisista mukeista. Jos ei muuta ratkaisua ole, niin molemmat valitsee tietyn kaappiin sopivan määrän omia suosikkejaan ja loput varastoon. Jos mukeja on liikaa, niin eipä toisen omia voi poiskaan heittää. Luopuu jos luopuu, omista voi karsia.

Vierailija
4/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tuppaa vaan kertymään, taitavat lisääntyä keskenään, kaapin pimennossa. Itse olen aina muuttojen yhteydessä heittänyt turhimpia pois, mutta aina niitä ilmestyy lisää 🤷

Vierailija
5/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään käyttää eri mukeja eri fiiliksissä ja eri vuodenaikoina. Meillä on talviset ja kesäiset mukit erikseen. Toiset on aina varastossa.

Minusta muumimukit on liian pieniä, vaikka muuten osa on todella hienoja.

Vierailija
6/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele ihan asiasta kumppanisi kanssa.Hän osaa itse siihen vastata,emme me! Mitä se nyt tekee? Kun sulla aikaa tällä kirjoitaa? Eikö teillä ole yhteistä vappua? Vapun vamistelua,menoja,kaupoissa käyntiä ymm.Huono suhdet..

Vierailija
7/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Tietty määrä niitä kuitenkin on hyvä olla. Itse juon "fiilismukista" joten on oltava useampi mieleinen valittavaksi. Voisiko mukien sijaan vähentää jotain muuta tavaraa?

Vierailija
8/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätte erilaisista mukeista. Jos ei muuta ratkaisua ole, niin molemmat valitsee tietyn kaappiin sopivan määrän omia suosikkejaan ja loput varastoon. Jos mukeja on liikaa, niin eipä toisen omia voi poiskaan heittää. Luopuu jos luopuu, omista voi karsia.

Ongelma on siis se, että avopuoliso ei nähtävästi ole valmis karsimaan yhtäkään mukia niistä kymmenistä. Ei riitä yksi eikä kaksi muumikuppia turhista huumorikupeista puhumattakaan kun niitä on lahjaksi saanut sieltä tai täältä.

9/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahvia pitää yleensä juoda? Onko se suomalaisuutta jotenkin että imee tätä pahaa hyödytöntä nestettä joka ikisessä paikassa ja sitä tarjotaan joka ovesta?

Vierailija
10/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä. Tietty määrä niitä kuitenkin on hyvä olla. Itse juon "fiilismukista" joten on oltava useampi mieleinen valittavaksi. Voisiko mukien sijaan vähentää jotain muuta tavaraa?

Nimenomaan tarttis sitä muuta astiastoa, mutta nämä turhat kahvimukit viemässä tilaa.

Vierailija
11/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Miksi kahvia pitää yleensä juoda? Onko se suomalaisuutta jotenkin että imee tätä pahaa hyödytöntä nestettä joka ikisessä paikassa ja sitä tarjotaan joka ovesta?

Ei ole pakko juoda. Älä juo?

Vierailija
12/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele ihan asiasta kumppanisi kanssa.Hän osaa itse siihen vastata,emme me! Mitä se nyt tekee? Kun sulla aikaa tällä kirjoitaa? Eikö teillä ole yhteistä vappua? Vapun vamistelua,menoja,kaupoissa käyntiä ymm.Huono suhdet..

Hän on töissä, joidenkin täytyy vappunakin olla töissä. Oikeastaan halusin kuulla, onko täällä muilla samanlainen tilanne tai onko täälä kenties joku mukeja hamstraava joka osaisi perustella. Avopuolisolta en ole mitään järkisyitä saanut.

Vierailija
13/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudon aggressiivisia kommentteja tässä ketjussa

Vierailija
14/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään käyttää eri mukeja eri fiiliksissä ja eri vuodenaikoina. Meillä on talviset ja kesäiset mukit erikseen. Toiset on aina varastossa.
Minusta muumimukit on liian pieniä, vaikka muuten osa on todella hienoja.

Samaa mieltä, Teema-kupit on liian pieniä enkä vaan jotenkin tykkää juoda niistä. Muumikuvitus tietysti mielipide, ymmärrän että joku tykkää vaikka itse en. Nyt tuli kuulema muumikupeista isompi versio ja sellasta avopuoliso nyt ehdotteli...

Vierailija
15/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä kiintyy tavaroihinsa eri tavalla ja luopuminen on vaikeaa, koska jokin esine herättää muistoja tai on saatu lahjaksi tms. Keräileekö hän muutakin tavaraa vai rajoittuuko pelkkiin mukeihin?

Vierailija
16/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä kiintyy tavaroihinsa eri tavalla ja luopuminen on vaikeaa, koska jokin esine herättää muistoja tai on saatu lahjaksi tms. Keräileekö hän muutakin tavaraa vai rajoittuuko pelkkiin mukeihin?

Ei ole hamstraaja tai "hoarder" mutta kieltämättä jotain tuollasia piirteitä, muunmuassa jotain lapsuutensa pehmoleluja säilytellyt...

Vierailija
17/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi muki tai pari, joista pidät. Käytä niitä.

Hanki puuttuvat tarpeelliset astiat ja etsi niille tilaa. Käytä niitä.

Over and out.

Vierailija
18/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikossa?

Varmaan kaapiston vetolaatikossa. Kätevin paikka säilyttää lautasia ja mukeja/laseja.

Vierailija
19/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun pyyhkeitä, pussilakanasetteja, astiastoja sun muuta hillotaan kaikki paikat täyteen, vaikka vähempikin riittäisi. Varmaan se katalogien selaaminen ja kaupoissa kiertely "ai kuin ihana, mä haluun ostaa jotain (uutta)".

Vierailija
20/24 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistina en tajua sataa kahvimukia. Minulla on neljä, samanlaisia, ja ne riittää kaikissa tilanteissa. Vaihtelua elämään tuo ihan muut asiat kuin pöytäliinojen vaihtelu tai uudet verhot kerran kuussa.