Vauva 7kk ja kaksi yötä pois kotoa??
Edessä olisi ystävän polttarit jotka pidetään kuulemma laivalla, päivä Tukholmassa..
Polttareiden ajankohtana poikamme on noin 7kk ja mietinkin tässä että osallistunko vai jätänkö väliin?
Poika olisi vielä aika pieni tuolloin joten vähän askarruttaa että miten hän ottaa sen että äiti on kaksi yötä pois kotoa? Vai ymmärtääkö edes kaivata kun iskä on kuitenkin kotona?
Lähtö olisi siis perjantaina iltapäivällä ja takaisin olisimme sunnuntaina aamupäivällä. Eli periaatteessa olisi vain lauantai sellainen päivä kun en olisi lainkaan kotona.
Mielipiteitä, ajatuksia, omia kokemuksia...?? Lähtisinkö vai jäisinkö :)
Kommentit (11)
Ja jos vaan luotat hänen kykyynsä pärjätä, sulla on tiedossa hauska reissu. Äläkä välitä negatiivisista kommenteista. Kukaan ei kyseenalaistaisi hetkeäkään reissun oikeudellisuutta, jos kyseessä olisi miehen laivareissu ja äiti olis lapsen kans kotona.
Hauskaa laivareissua!
älä ole huolissasi, varmasti pärjää vauva sen aikaa :)
Itsekin miettiny " uskaltaisko" ennen joulua lähtee kaheks yöks siskon luo 500km päähän, mut meiän vauva ois sillon vaan reilut 4kk joten ehkäpä jätän menemättä...
Mä en ole yksinkertaisesti koskaan halunut itse lähteä minnekkään ja jättää vauvaa, mutta se on ollu mun päätös.
Eli väkisin ei tarvitse lähteä jos ei halua vaikka toiset kuinka " pilkkaisivat" siitä ja jos taas haluaa lähteä niin kyllä se vauva ja isä varmasti pärjäävät.
Tissimaito oli kyllä meidän lasten pääravinto vielä 7 kk iässä koska jos aloitat kiinteät 6 kk iässä niin ei se vielä niitä paljon syö. Ootko valmis riskeeramaan imetyksen tuon takia? Mieti sitä.
Teit niin tai näin niin älä syyllisty sillä se on aivan turhaa.
Tekee todellakin hyvää saada joskus myös omaa aikaa!
T. 3v:n ja 6kk:n lasten äiti
Mummolaan tai siskolle tms. en noin pientä jättäisi, mutta lapsen isän hoitoon totta kai!!
itsekin kuulun tohon ensimmäiseen ryhmään, siks meillä isukki on tasan yhtä hyvä hoitaja vauvalle kun äitikin.
Että niinku ekaks täysimetetään suositusten mukaan 6 kk ja sitten sillä ei olekkaan niin väliä?
Joillekkin se tissi on erittäin tärkeä hellyyden/ravinnonlähde -toisille taas ei. En tiedä ap:n lapsen tissikiintymyksen astetta.
Kyllä meillä iskä pärjää hienosti poitsun kanssa joten sen puolesta ei yhtään askarruttaisi lähteä. Eniten askarruttaa vain se, että voiko poikamme jotenkin " hätääntyä" tms. kun äiti ei olekaan kotona. Poikamme saa jo kiinteitä (on nyt siis vähän vajaa 6kk) ja imetän enää oikeastaan yöllä.
Ihanaa olisi kyllä lähteä, vaikka vähän kyllä jännittää että miten sitten minä pärjään vaikka poika hyvin pärjäisikin ilman äitiä :D En ole koskaan ollut vielä niin kauaa pois lapsen luota..
-ap
Jää ehkä ne rasittavat? yöimetyksetkin pois.
Mä en olis lähteny juuri tuon imetyksen takia, mutta sulla se ei ilmeisesti ole mikään " ongelma" . Meidän lapset eivät ole koskaan huolinneet korviketta enkä ole viitsinyt väkisin opettaa jonku reissun takia.
Pidä hauskaa!
Niin sä et pääse kesken reissua kotiin rakkaitesi luo.
Ei se vauva siitä millänsäkään ole.. Mene ja pidä hauskaa :)