Mol sivut ovat päivittyneet työmarkkinatoriksi! Työttömien pakkohaku alkaa vapun jälkeen!
Olkaapa valmiit työnantajat, täältä pesee työhakemuksia oiken olan takaa. Lähetän ainakin kymmenen hakelusta teille viikon aikana! Olen aktiivinen :)))
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ihminen hakee töitä, jos on työkykyinen.
Miten niin "totta kai"? Minä pitkäaikaistyöttömänä en ainakaan. Joskus välillä katselen, mut useimmiten annan olla.
Mut oletko välttämättä työkykyinen?
Mä olen alkanut uskoa tuohon, et työkykyinen hakee. En itsekään hae kovin usein, mutta en myöskään aina koe itseäni kovin työkykyiseksi. Tai olen kyllä työkykyinen, mutta en ole työnhakukykyinen. Se työnhaku on mulle vaikeampaa kuin työssäkäynti.
Mutta jos mulla ei olis näitä omia ongelmia, niin uskon että hakisin töitä paljon tiheämmässä tahdissa, enkä vain silloin, kun saan itseni psyykattua sellaiseen mielentilaan, että se työnhaku onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Jos saat karenssin, toimeentulotuesta saa saman ja enemmänkin. Luuleeko viranomaiset, että tämä uudistus jotenkin peloittelee työttömiä? 😂😂😂
Luuletko omakotitaloissa asuvien työtttömien hyppäävän. Tuössäkäyvien
puolisot ei säikähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Onko avoin hakemus hakemus?
Piilotyöpaikkoja on paha hakea. Et voi osoittaa hakeneesi sitä, jos työpaikasta ei ole ilmoitusta.Piilotyöpaikkoihin soveltuvia hakemuksia ei pysty muotoilemaan oikein. Et voi koskaan kertoa tarkasti juuri johonkin tehtävään soveltuvasta koulutuksesta.
Siksi avoimien hakemusten kautta on lähes mahdoton työllistyä piilotyöpaikkaan.
Häh? Se piilotyöpaikkahan voi nimenomaan olla sellainen, jonka itse keksii! Ei piilotyöpaikat ole pelkästään niitä, että yrityksellä on tarve työntekijälle. Se voi mennä myös niin päin, että ulkoapäin se työnhakija näkee, että tää firma vois tarjota nykyisten palveluiden lisäksi myös tällaista palvelua ja mulla olis osaamista sen palvelun tuotteistamiseen, myymiseen ja tarjoamiseen. Sitten se laittaa hakemusta, että huomasin teidän firmalla olevan tuotteet X ja Y ja näkisin, että tähän sopisi rinnalle myös tuote Z ja minulla olisi siihen tällaisia ideoita ja tällaista osaamista ja tämä olisi se asiakasryhmä jolle sitä tuotetta voisi tarjota jne. Ja sitten kertoisi omasta osaamisestaan ja miten lähtisi sitä tuotetta/palvelua kehittämään ja markkinoimaan ja mitä siihen nyt kuuluu.
Miten sen tietoturvan laita? Onko puutteita?
TE tomistoa ei kiinnosta onko työkykyinen vai ei. Heidän johtajan mielestä TE toimisto sen päättää ja ne päättää että kaikki on työkykyisiä
Mistä niitä työttömiä haetaan ja minne ne viedään? Ei meillä.ole tilaa ainakaan.
Siinäpä on virkailijoilla tehostetusti töitä kun työttömiä tulee pian lisää, valmet automotive jo ilmoitti vähentävänsä 1100 jos ei syksyksi tule uutta tilausta, palvelualoilta vähenee työpaikkoja kun ihmiset on etätöissä, liikkuminen ja rahan kulutus vähenee (inflaatio, korkojen nousu) jne ...
Pakollako lähtevät hakemaan?
Pakkotanssit!
Työttömiä tullaan pakolla hakemaan. Toivottavasti jonkun hakija on sitte se oikea.
Näytti olevan huikeat 13 paikkaa auki.
En voi hakea yhteenkään.
Tää on wappuwapaa päivä.
Kroises.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen tällä hetkellä ja TE-toimiston työntekijä on pari viikkoa nyt pommittanut puheluilla ja viesteillä, v*tuttaa jo valmiiksi mitä on edessä kun osatyökykyisenä valmistun ammattiin kesäkuussa.
Asutko paikkakunnalla, jolla ei ole muita ihmisiä työttömänä, vai miten tuo on edes mahdollista?
Kyllä täällä työttömiä riittää, itä-suomi.. en todellakaan tiedä miten minut on valikoitu pommituksen kohteeksi, en ole työkkärin listoilla ollut ainakaan pariinkymmeneen vuoteen..
Puoli miljoonaa työtöntä hakee joka kuukausi kahta miljoonaa olematonta työpaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Puoli miljoonaa työtöntä hakee joka kuukausi kahta miljoonaa olematonta työpaikkaa
Aivan hölmölän hommaa.
Tähän pakkohakuun varmaan käy että valitsee listan ensimmäiset, ihan sama mitä ne ja eikun hakemusta menemään?! Minkälainen riesa tuo uusi systeemi tulee olemaan työnantajille kun saavat täysin turhia hakemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Rekryammattilainen väitti, että 4/5 vapaista paikoista ei koskaan tule vapaaseen haukuun. Tuohan on työnantajilta tyhmää.
Ei ne laita hakuun, kun tulee 10000 hakemusta yhdestä avoimesta työpaikasta. Ne, jotka kuitenkin lattavat, ottavat summassa 10 kakemuksen digitaalisen nipun, ja valitsevat niistä kolme haastateltavaa, aluksi vaikka puhelimitse, sitten kaksi saa tulla käymään, katsotaan, miltä näyttää ja siinä se on. Kummallekin sanotaan kuitenkin läksiäisiksi jotain, esim että vastaus tulee muutaman päivän kuluttua, vaikka vastaus olisi selvä jo sillä hetkellä. Mutta sillä tavalla valinta vaikuttaa isommalta prosessilta.
Näin se menee, on kokemusta yli viidestä sadasta työhakemuksesta. Mutta olkaa ihan rauhassa, aina vaditaan pätevyyksiä, joita 99,5% hakijoista ei omaa. Työttömät pitävät pyörät pyörimässä: palkat pysyvät alhaisina. Tässä asiassa nykyhallitus on kivasti auttanut työnantajia etenkin julkisella sektorilla. Säädetään pakkolakeja, jotta työntekijät nauttisivat riittävän alhaisesta palkastaan haaveilematta paremmasta.
Silloin kun oli viimeksi näitä pakkohakuja ilmoitin aina hakeneeni työtä myös pääministerin ja työ- ja elinkeinoministerin sähköpostiin. Kannattaa pyytää myös vastaus näihin, että tietää heidän lukeneen tästä kunnollisuudesta.
Fasismi tarkoittaa käytännössä valtion ja suurpääoman liittoa.
Sitä valmistellaan nyt lännessä kovasti. Siksi yhteydet vaihtoehtoisiin järjestelmiin pyritään katkaisemaan totaalisesti. Ettei kukaan voisi ulkopuolelta tarjota tukea sorron kohteeksi joutuville (=pienituloisille, köyhille, sairaille jne.).
Mitä hittoa?